ok, mä oon paska äiti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mä nimittäin oon nyt huutanu melkein päivittäin tuolle lapselle. Kieltäytynyt ottamasta syliin. Antanut sen huutaa. Ja tänään läpsäytin jalalle. Ja kaiken kukkuraksi mä uhkailen, "jos teet noin niin sinua sattuu". Ja kun ei välttämättä ole sattumassa mitään, eli siis aivan kuin se olisin minä joka satuttaa jos tekee tyhmiä.

Minä olen kamala. Mutta minä aion yrittää olla vähemmän kamala!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks ihmeessä et ota syliin ja lohduta?! Minkä ikäinen lapsi?

No kun itku on kiukuttelua, ei mun kädet riitä ottamaan syliin jos tuo väkisin änkee itsensä pulaan saadakseen huomiota. Vuoden vanha.

Miksei riitä? Tottakai hän kiukuttelee jos ei saa huomiota ja syliä tarpeeksi!

Voisin veikata lapsi just sen ikäinen ettei edes ymmärrä mistä nyt tuulee.. Joo olet syvältä!!

Ei ymmärräkään, eihän tuon ikäisellä ole muuta kuin että haluaa tutkia. Mutta kun ei mulla meinaa pää kestää sitä ettei täällä kotona voi tehdä mitään ilman että toinen on pulassa sillä aikaa.
Turhaahan se on huutaa että ei saa kiivetä pöydälle kun toinen vaan säikähtää sitä huutamista.

Miks ihmeessä et ota syliin ja lohduta?! Minkä ikäinen lapsi?

No kun itku on kiukuttelua, ei mun kädet riitä ottamaan syliin jos tuo väkisin änkee itsensä pulaan saadakseen huomiota. Vuoden vanha.

Ei vuoden vanha tahallaan sua ärsytä ja itke, saati änge itseään pulaan. Ota nyt syliin se, jos et niin tee, teet karhunpalveluksen lapselles.

Ehkä sun kannattais käydä puhumassa jossakin ja pyytää reippaasti apua arkeesi. Musta tuntuu että olet vaan aika loppuun palanut. Huomaa että kuitenkin välität lapsestasi ja hänen tunteistaan ja oma käytöksesi vaivaa sinua. Nyt vaan rohkeesti apua hakemaan!

Voisin veikata lapsi just sen ikäinen ettei edes ymmärrä mistä nyt tuulee.. Joo olet syvältä!!

Ei ymmärräkään, eihän tuon ikäisellä ole muuta kuin että haluaa tutkia. Mutta kun ei mulla meinaa pää kestää sitä ettei täällä kotona voi tehdä mitään ilman että toinen on pulassa sillä aikaa.
Turhaahan se on huutaa että ei saa kiivetä pöydälle kun toinen vaan säikähtää sitä huutamista.

Hae itsellesi apua.

Älä huuda. Nosta rauhallisesti lapsi pois pöydältä ja sano et saa kiivetä pöydälle. Anna kotihommien olla. Niitä ehtii tekemään. Jos jatkat tuollaista käytöstä aiheutat lapselle pahoja ongelmia loppuiäksi! Hae apua! Esim perhetyöstä, parempi nyt kuin myöhemmin, jolloin asiat ovat menneet jo pahasti solmuun!

On meillä syliä ja halia. Naurua ja leikkiä. Ulkoillaan ja ollaan ystävien luona. Nukutaan vierekkäin ja syödään säännöllisesti. Mutta mä olen vain niin saakelin huono kestämään sitä kiukuttelua kun pitäisi tehdä jotain muuta, puuroa ei voi lämmittää lapsi sylissä ja jos ei ole sylissä niin kiukuttelee ja sitten mä olen koittanut puhella että ihan rauhassa kohta saat jne. Mutta joskus tulee "räjähdettyä". Ja en aio ottaa sitä riskiä että pidän lasta sylissä kun teen ruokaa ettei satu mitään.

Vaikutta että olet masentunut tai todella loppu. Oletko ajatellut hakea jotain apua jaksamiseen?
Se että sanot olevasi paska äiti tai että joku muu täällä sanoo, ei auta ketään, ehkä jopa pahentaa tilannetta, mutta eihän sitä kukaan kommentoija ajattele. Saat vaan lisää taakkaa harteille ja hallaa molemmille, äidille ja lapselle.

Oletko puhunut esim neuvolassa?

sitä se tuo aika on.
nyt pitäisi luoda turvaa lapselle joka opettelee ottamaan sinusta välimatkaa mutta nyt ei uskalla kun et olekaan se turvallinen äiti!!!
Lapsi kokee itsensä turvattomaksi.'
Lohduta ,sylittele.Anna kokeilla taitojaa mutta ole vieressä sillä lapsi tarvii sitä jos aina pulassa. Ohjaa hellästi älä lyönneillä ja vituksella huutaen.
Mihin sulla niin kiire on? HÄN ON VAIN 1v.Elämänsä ensimmäinen vuosi ja äiti antaa huutaa vaan ja on välittämättä?
Olkoon kiukkua ja uhmaa mutta tuommonen välinpitämättömyys tekee paskaa lapselle.

Lue MLL sivuilta1v uhmista ja sulle tarkoitetuista oppaista että ymmärrät mitä lapsesi käy läpi.
Minä sanon sulle että HÄPEÄ !

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Ehkä sun kannattais käydä puhumassa jossakin ja pyytää reippaasti apua arkeesi. Musta tuntuu että olet vaan aika loppuun palanut. Huomaa että kuitenkin välität lapsestasi ja hänen tunteistaan ja oma käytöksesi vaivaa sinua. Nyt vaan rohkeesti apua hakemaan!

PEESI!

Yhteistyössä