Oiskos hometaloasukkaita? Mistä epäilykset homeesta on syttyneet?

mä asuin homeises kerrostalos joskus ja jatkuvasti kipeenä...muuttanu pois 7v sit enkä o ollu ku 2krt flunssas sen jälkee!tosin sitä ei oo tutkittu onko kyseises talos hometta,mut niin mä sen päättelin koska tosiaa en o ny 7v ollu kipeenä ja sillon oli koko ajan poskiontelotulehdusta,sivuontelotulehdusta ym ym ym!
 
korjausrakennusinsinööri
Teen töikseni asuntokaupan kuntotarkastuksia yms ja yhessäkään rintamiestalossa missä oon tarkastuksen/tutkimuksia tehnyt ei oo nokka/tutkimukset pettäneet.. onhan se ihanaa että on "pintaremontti" tehty mutta se mitä talo on syönyt ajan saatossa niin voi jestas, hirveet korjauskustannukset ja sitten tapellaan oikeudessa kuka maksaa ja tuleeko kaupanpurku jne.. otan osaa, todennäköisesti talossanne on ongelma, jos on jatkuvia oireita
 
Niina
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Meillä on kans ongelmana,että vaatteet haisee.Vanha talo mutta paljon uutta pintaa laitettu.muovimatto jätettiin laminaatin alle,ku kuulemma olis ollu vaarallisempaa ottaa se pois.Meillä kolme lasta ja nuorimmaisella ollu syntymästä asti yskä.Muut terveitä.Nyt niin pahana että täytyy käyttää avaavaa,ei todettu astmaksi ainakaa vielä.Korvatulehuksiaki sillä ollu.
Mistä saa hometutkimuksia,ja onko niitä kasvatusmaljoja jostain saatavilla?Pikaisia vastauksia odotellessa.
Ainakin kotipikatestejä on saatavilla www.biofacto.com
 
oidi
Meillä alettiin epäillä hometta kun alkoi olla jatkuvaa hengityselintulehdusta sekä isoille (8-10v) lapsille iski korvatulehduksia.
Meillä ei koskaan haissut pahalle, vieraat huomautti siitä jatkuvasti kun tulivat kylään ja tiesivät että hometta oli löydetty.

Kylppäriä purettaessa alkoi totuus paljastua ja kun paikalle kutsuttiin tavarantarkastaja, löytyi loputkin..

Meiltä löytyi kylppärin seinästä sädesieni, makkarin lattian alla erinäköisiä sieni- ja mikrobikasvustoja sekä kattorakenteissa joku mustuttava, melko vaaraton home mutta hometta kaikki tyynni.
 
tytti
minusta kosteusvaurion haju voi olla myös makea, sellainen vähän imelä haju, etenkin märkätiloissa (kylppäri, wc) joissa on muovimatto, haisee usein sellaiselta imelältä etenkin just rintamamiestaloissa.

Toinen homeen haju on juuri tuollainen kellarimainen, maan haju.

Kerrostalossa, jossa olen asunut, ihan kupruili maalit seinistä, kai oli niin kosteat seinät...

Kiinnostaisi tietää, mikä huone on ap:n tapauksessa kyseessä. Paljon vanhoissa taloissa etenkin on remontilla pilattu talot, ja pintaremontilla sitten peitelty jäljet...

Tuota kirjoittajaa, joka ei uskaltanut ottaa muovimattoa pois, vaan laittoi laminaatin päälle, ihmettelen, sillä ehdottomasti oisi kannattanut tutkia ensin, mitä sen muovimaton alta löytyy, onko eristeet kunnossa ym ym...
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina Koponen:
Aloittaja voi todella asua hometalossa. 100 homeoiretta listattu seuraavalla sivulla...

http://www.biofacto.mycashflow.fi/news/4/100-homeoiretta
Jos tuon listan lukee ja kolme oiretta löytää, niin niiden perusteella melkein jokaisella on hometta kotona.

Listalla mm. ärtyisyys, väsymys, huonomuistisuus, iholla olevat läiskät/verenpurkaumat, kuulon heikkeneminen, lihasjäykkyys, huono tai liian hyvä hajuaisti, ihottuma, jalkasieni, selluliitti...
 
Tompuri ...

[/quote]

Jos tuon listan lukee ja kolme oiretta löytää, niin niiden perusteella melkein jokaisella on hometta kotona.

Listalla mm. ärtyisyys, väsymys, huonomuistisuus, iholla olevat läiskät/verenpurkaumat, kuulon heikkeneminen, lihasjäykkyys, huono tai liian hyvä hajuaisti, ihottuma, jalkasieni, selluliitti...[/quote]

Ei terveen ihmisen kuulu sairastella tai oirehtia. Kaikki pienemmänkin oireet tulee ottaa vakavasti. Itse olisin säästänyt siinä 5 tervettä vuotta!!

 

Yhteistyössä