Oisko teistä tämä kallis matka?

5henkilöä(2aik+3lasta)suoraana kotikentältä viikoksi Kreikkaan neljän tähden uusi hotelli..ja hinta ois n.3000euroa..millaisia lomahintoja teillä on ollut meillä kun on aikaa kun viimeksi kävimme..
Niin onko tämä teistä kohtuuhinta vaí aivan liian kallis..itse täällä pähkäilen asian kans.
 
Jos teillä on pitkä matka Helsinkiin, ota huomioon se kuinka paljon säästätte bensoissa, kun menette kotikentältä. Jos lähtö on esim. Oulusta tai Kuopiosta, joista on pitkä matka Hkiin, niin ei "haittaa" vaikka matka vähän enemmän maksaisikin.
Itse olemme katsoneet ensi syksyksi matkaa Platanakseen tai Rethymnoniin 4 tai 4+ tähden hotelleja, ja hinta Hesasta olisi meidän perheeltä n. 2000-2200 (2 aik.+lapset 5,5 v, 4 v ja 1,5v). Ja meillä olisi matkaa kentälle n. 600 km.
Joten kyllä meidän matka tulisi varmasti saman maksamaan kuin teillä kotikentältä. Mutta mielellään mennään lasten kanssa hyvään hotelliin. Me ollaan aina tehty aamupalat ja muut päivän syötävät itse, paitsi iltaisin käydään syömässä hyvin.
 
Tultiin kaks viikkoa sitten Kreetalta. Meitä oli matkassa 2 aikuista, 2maksavaa lasta ja yksi "sylilapsi". Reissu maksoi 1500 euroa koko sakilta. Hotelli oli 3 tähden hotelli ja ainakin meidän perheelle ihan riittävä. Itseasiassa olin oikein tyytyväinen! Enempää ei meidän perhe hotellilta vaadi. Emme lähteneet lomalle hotelissa oleilemaan. Sitä käytettiin lähinnä nukkumispaikkana. Lapset ovat tottuneet mökkeilemään vaatimattomissa olosuhteissa. Ehkä siksi eivät kaivanneet mitään ylellisyyttä. Hotelissa oli ihana uima-allas ja se riitti viihdykkeeksi meidän lapsille. B)

Kieltämättä matkamme oli edullinen! Monet ovat sitä ihmetelleet. Lähtisin samaan paikkaan ja samaan hotelliin vaikka heti uudestaan! :wave:

Eli minusta tuo 3000 euroa on huisin kallis hinta! Meillä meni vähemmän rahaa koko reissuun! Siis matkat ja matkalla kulutettu raha! :D

 
duuri
Kaippa se hinta riippuu siiitä paljon on valmis maksamaan...Mielestäni
välimerelle viikon matka keskitasoiseen hotelliin 2aik+2 lasta saa maksaa n. 2000e, mieluummin vähän alle.
 
Ottakaa huomioon myös se, että matka olisi suoraan kotikentältä! Jos asuu kaukana Helsingistä, tulee halvemmaksi ottaa kallis lähtö läheltä kuin halpa matka Helsingistä. Missä paikassa ja hotellissa olette olleet kaksi viikkoa noin halvalla? (en muista kuka kirjoitti olleensa) Kiinnostaisi, koska itsekin suunnittelemme matkaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2005 klo 18:30 Äiti kirjoitti:
Ottakaa huomioon myös se, että matka olisi suoraan kotikentältä! Jos asuu kaukana Helsingistä, tulee halvemmaksi ottaa kallis lähtö läheltä kuin halpa matka Helsingistä. Missä paikassa ja hotellissa olette olleet kaksi viikkoa noin halvalla? (en muista kuka kirjoitti olleensa) Kiinnostaisi, koska itsekin suunnittelemme matkaa.
Me ollaan oltu niin halvalla...Joskin iso raha sekin meille on! :/ Tuo 1500e oli muutama vuosi sitten, minkä jälkeen hinnat on valitettavasti nousseet kyllä. Sitten taas tuo toinen ääripää eli 2700e on tältä kesältä. Kreetalla olemme olleet, itäpäässä joka kerta, mutta eri hotelleissa (Finnmatkoilla).
Me asutaan Keski-Suomessa ja on kyllä laskettu, että omalla autolla Helsinkiin meneminen on tullut joka kerta TODELLA paljon halvemmaksi kuin lentomatka kotikentältä lähtien tai edes junaliput koko porukalle.
 
Ei ole kallis
Me lähdetään syyskuun lopussa Finnmatkojen matkalle Plataniakseen Kreetalle. Meidän matka maksaa noin 2200 euroa. Mukaan lähtee kaksi aikuista ja kaksi lasta. Meilläkin neljän tähden hotelli. Lähtö Hesasta.

Ei kuulosta mahdottoman kalliilta minusta tuo teidän matka. Jos kotikentältä lähtö helpottaa teitä kovasti, niin ottakaa vaan tuo matka! Lomatunnelmaan kyllä vaikuttaa matkojen helppous! Olen itse käytännössä huomannut, että lupaavan lomatunnelman pilaa jo pienikin sähläys.

Kandee tosiaan valita itselle mukava kohde, hotelli ja matka-aika yms. Lomalla menee niin paljon rahaa muutenkin sitten, ettei siinä enää pari sataa säästettyä euroa tunnu missään. =)
 
Me lähdetään bulgariaan ensi kuussa kotikentältä, hinta 1050? (2aik. 1 sylilapsi) Hotelli luokitus on 4+, hotelliin halusimme panostaa, koska on kuitenkin noin pieni lapsi mukana, ja muutenkin kiva elellä siellä "ylellisesti" :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2005 klo 21:37 vieras kirjoitti:
Me lähdetään bulgariaan ensi kuussa kotikentältä, hinta 1050? (2aik. 1 sylilapsi) Hotelli luokitus on 4+, hotelliin halusimme panostaa, koska on kuitenkin noin pieni lapsi mukana, ja muutenkin kiva elellä siellä "ylellisesti" :D
Joo ja lisään vielä, et hintaan kuuluu aamupala ja päivällinen :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2005 klo 21:37 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2005 klo 21:37 vieras kirjoitti:
Me lähdetään bulgariaan ensi kuussa kotikentältä, hinta 1050? (2aik. 1 sylilapsi) Hotelli luokitus on 4+, hotelliin halusimme panostaa, koska on kuitenkin noin pieni lapsi mukana, ja muutenkin kiva elellä siellä "ylellisesti" :D
Joo ja lisään vielä, et hintaan kuuluu aamupala ja päivällinen :p
Sori, vielä, vastaus kysymykseesi, minusta tuo matka on KALLIS :eek:
 
Kiitos monista vastauksista!! :flower:
Pikaisen mietinnän jälkeen tulin siihen tulokseen(ja teidän avustavien kommenttien)..että eipä tässä nyt turhia hätiköidä matkan suhteen ja katellaan edullisempaa lomaa meidän poppoolle.
 
heitänpä tähän yhden kysymyksen tuosta hotellista eli onko joku kaksio jossa itse voitte laittaa ruokaa vai millaset hotellihuoneet? Minä itse kun lapsienkin kanssa matkustaessa olen äärimmäisen laiska laittamaan ruokaa kun kotona sitä saa tehdä ja aamiaisen aina haluan hotellista ja mieluummin ihan oikean aamiaisen eikä mitään kupillista kahvia ja paahtoleipää. Ja tuo aamiaiskäsite kannattaa kyllä aina varmistaa mitä se kussakin maassa ja kussakin hotellissa tarkoittaa. Mutta mitään puolihoitoa päivällisineen ei kannata varata tai minä en ainakaan sellaisesta pidä vaan haluan syödä itse valitsemissani paikoissa itse valitsemaani ruokaa.
Ja kommenttini hinnasta, en osaa sanoa näkemättä hotelliesitettä mutta eiköhän meidän perhe ole halvemmalla matkustellut vaikkei olekaan missään matkustajakodeissa yhteissuihkuineen yöpynyt. Matkojen hintoja kannattaa kyllä käydä vertailemassa sillä sama hotelli ja periaatteessa sama matka voi olla kahdella eri matkatoimistolla aivan eri hintainen.
Ja (en ole lukenut ketjua, sorry jos samaa tekstiä tulee) jos asuu paikkakunnalla mistä Blue1 lentää niin kotimaan lennotkin saa suht edullisesti jos lähtö onkin Hki-Vantaalta, sekin kannattaa ottaa huomioon matkavarauksissa
 

Yhteistyössä