G
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Saahan pakolaisetkin jotain hiton virkistysrahaa muutaman satasen joka kuussa. Miksi me SUOMALAISET emme saa?
No minä ja aika moni muu työntekijä saa työnantajalta nipun kulttuuri/liikuntaseteleitä, joilla kyllä pääsee ihan mukavasti virkistäytymään.
No minä ja aika moni muu työntekijä saa työnantajalta nipun kulttuuri/liikuntaseteleitä, joilla kyllä pääsee ihan mukavasti virkistäytymään.
Onko nämä kaksi asiaa mielestäsi verrattavissa toisiinsa? Minun mielestäni ei.
Se olisi, mikäli työtön suomalainenkin saisi samat virkistysrahat käyttöönsä, kuin työtön pakolainen.
Näytä mulle faktaa siitä, että työttömän pakolaisen saamat edut on erilaiset kuin työttömän suomalaisen.
Alkuperäinen kirjoittaja öö niin;29617671:Tuo on musta mielenkiintoinen asia sikäli, että nimenomaan romaninaisen hame on määritelty sellaiseksi, joka pitää ostaa uutena ja johon saa tuollaisia summia. Itse sain äitiysvaatteisiin jonkun satasen. Kuitenkin äitiysvaatteet ovat olosuhteista johtuen tavallaan välttämättömämmät kuin romaninaisen hame. Romaninaisen hame rinnastuu muihin ei-pakollisiin tyylikysymyksiin, ja eihän sossu muillekaan maksa heidän haluamiaan vaatteita, vaan kaikki on ostettava sillä perusosalla. Joo joo, tiedän että on kulttuuriset syyt ja identiteetti jne, mutta kyllä se identiteetti muillakin liittyy myös siihen, millaisia vaatteita käyttää.
En siis sano, etteikö kyseisten vaatteiden hankintaa saisi tukea, mutta samassa suhteessa pitäisi sitten tukea muidenkin asiakkaiden hankintoja. Itse olen hakenut tukea mm. äitiysvaatteisiin, lastenvaunuihin ja lapsensänkyyn. Vaatteiden ja vaunujen osalta maksoi ison osan itse, ja sänkyäkään en saanut valita. Jos romaninaisten kohdalla olisi sama käytäntö, hekin saisivat jonkun satasen.
Valintojahan nämä ovat. En sitten tiedä, onko se reilua, että vaikka raskaana oleva opiskelija joutuu ostamaan äitiysvaatteensa perusosalla, mutta joku muu saa jotain "hamerahaa" moninkertaisen summan. Jonkun mielestä on, toisen mielestä ei. Sinänsä vähän tökkii, jos ajatellaan, että yhden väestönryhmän identiteetti on niin tärkeä, että sitä tuetaan rahallisesti, mutta muiden ei. Eipä sossu vaikka jotain goottivaatteitakaan kalliista pikkukaupasta maksa, vaikka se kuinka olisi henkilön oman identiteetin kannalta tärkeää.
En halua eikä mua haittaa se että he saavat.
Kaikkeen typerään kun verorahoja käytetäänkin.
Miten se on minun, veronmaksajan ongelma?
Jos romaninaiset saavat mekkorahaa, pitäisikö sitten muslimeillekin antaa burkharahaa?
Näytä mulle faktaa siitä, että työttömän pakolaisen saamat edut on erilaiset kuin työttömän suomalaisen.