Päivän yt-uutiset alkoivat reippaasti: Seppälä aikoo irtisanoa liki 400 duunaria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päivän yyteet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No varmaan sulla (mulla), kun olemme hoitoalalla ja suostuu menemään myös Attendolle. Ei kaikki pääse edes niihin siivoushommiin vaikka sanoisi oppivansa työt jne.vakuuttelisi olevansa hyvä.
Ja vaihtaisitko itse palkkasi 9€ tuntipalkkaan? Tuskin.

Niin no mä vain kirjootinki palstalla toitotetun jankkauksen... Jatkuvasti irtisanotaan joka paikas porukkaa ja silti jotkut tollot luulee, että kyllä niitä töitä kaikille on jotka vain haluaa töitä tehdä. No ei oo ja kyllä rupiaa hoitoalallaki olemaan hoitajista ylitarjontaa, ainaki täällä päin.

ei sitä kokoomus ole päättänyt että mammat tilaa ryysyt Zalandosta eikä käy enää Seppälässä

Zalandosta en ole koskaan mitään ostanut, mutta enpä ole aikoihin ostanut mitään Seppälästäkään, kun ei siellä ole ollut mitään sopivanlaista ostettavaa. Tytölle ostettiin paljon aikaisemmin, mutta nyt ei löydy mitään. Ne suosikki Seppälän housutkin rupeaa kaikki olemaan pieniä ja uusia vastaavia hänen mallisiaan sieltä ei enää saa.

Ja kotimaisia verkkokauppoja käytän silloin harvoin kun netistä ostan. Juuri pitäisi mennä hakemaan yksi paketti, kotimaisen valmistajan omasta kaupasta tilasin, onneksi sai kuluitta tilattua nyt. Olen kyseistä juttua yrittänyt etsiä kivijalkakaupoista, mutta eipä ole yhdessäkään ollut kaupan.

Toinenkin kotimaisen kaupan tilaus on tulossa. Sitä edellisen kerran tilasin kuluitta liikkeeseen, olisin itse liikkeestä ostanut, mutta tarjous oli voimassa ainoastaan verkkokaupassa.

Suunnitelmissa on seuraavaksi ostaa kotimaisen valmistajan omasta verkkokaupasta, kun siellä on ale tietyistä tuotteista. Liikkeessäkin käytiin äskettäin, mutta sieltä oli sopivat koot loppu silloin.

Zalandosta en ole koskaan mitään ostanut, mutta enpä ole aikoihin ostanut mitään Seppälästäkään, kun ei siellä ole ollut mitään sopivanlaista ostettavaa. Tytölle ostettiin paljon aikaisemmin, mutta nyt ei löydy mitään. Ne suosikki Seppälän housutkin rupeaa kaikki olemaan pieniä ja uusia vastaavia hänen mallisiaan sieltä ei enää saa.

Ja kotimaisia verkkokauppoja käytän silloin harvoin kun netistä ostan. Juuri pitäisi mennä hakemaan yksi paketti, kotimaisen valmistajan omasta kaupasta tilasin, onneksi sai kuluitta tilattua nyt. Olen kyseistä juttua yrittänyt etsiä kivijalkakaupoista, mutta eipä ole yhdessäkään ollut kaupan.

Toinenkin kotimaisen kaupan tilaus on tulossa. Sitä edellisen kerran tilasin kuluitta liikkeeseen, olisin itse liikkeestä ostanut, mutta tarjous oli voimassa ainoastaan verkkokaupassa.

Suunnitelmissa on seuraavaksi ostaa kotimaisen valmistajan omasta verkkokaupasta, kun siellä on ale tietyistä tuotteista. Liikkeessäkin käytiin äskettäin, mutta sieltä oli sopivat koot loppu silloin.
Sulla meni aika iloisesti jutun varsinainen pointti ohi aiheen.

Sulla meni aika iloisesti jutun varsinainen pointti ohi aiheen.

Ja miten niin? Jos kauppa ei käy, niin tottakai yt:t on edessä, kuka pitää tappiollista toimintaa kauan yllä. Ja syynä siihen, ettei kauppa käy, on paljolti se, ettei kyseinen kauppa löydä riittävää asiakaskuntaa. Jos moni muu on minun laillani äänestänyt jaloillaan ja siirtynyt ostamaan tuotteita muualta, niin kyllä siinä on liikkeellä itsellään peiliinkatsomisen paikka, että miksi.

Yhtenä syynä kivijalkaliikkeiden heikkoon pärjäämiseen on verkkomyynti, joka vie heiltä asiakkaita. Tosin Seppälläkin on oma verkkokauppa. Pelkäksi selailuksi tuon käyttäminen on jäänyt, vaikka kanta-asiakaskin olen ja tarjoukset pukkaa sähköpostiin. Kotimaisen verkkokaupan pärjäämistä rajoittaa suhteellisen pieni asiakaskunta ja suuret toimituskulut. Mies tilailee paljon ulkomailta kaikenlaista ja syynä on se, että sieltä saisi jopa kaksi tuotetta toimituskuluineen, mitä täällä maksaa pelkät toimituskulut ilman tuoteeen hintaa.

Itse yritän suosia hieman kotimaista ja siten pitää yllä kotimaista kauppaa ja teollisuutta. Tilailemani tuotteet ovat olleet kotimaista, tosin muutamat saattavat olla ulkomailla valmistettuja, kotimaisia merkkejä kuitenkin.

Tän aiheen mä tunnen läheltä. Seppälän ongelma on ollut tiedossa jo pitkään ja ei tarvitse ihmetellä minkä takia ne menee konkkaan. Niillä ei käy asiakkaita ja sillon kun ei käy niin vika on ainoastaan tuotteissa. Stockalle käy samoin. Kansainväliset kauppaketjut on vaan niin paljon parempia kaikessa ja jos oot myyjänä jossain niin vaikka se on helpompaa kun asiakkaita ei käy niin duunisi siinä lopulta menee. Iso hyvä ja huom!!! kansainvälinen ketju pärjää ja pitää vaan toivoa että niitä tulisi lisää suomeen jotta tulisi lisää työpaikkoja. Ikävää kaikkien niiden myyjien kannalta jotka paikkansa menettää mutta vika ei ole teissä vaan tuotteissa.

kuka on seppälän asiakas? turha kilpailla h&m, cubuksen ja Ginan kanssa - tai tanskalaisen jättiläis bestsellerin vertsun, onlyn tai vilan kanssa... Seppälä on no mans landilla ja se jos mikä on virhe.. pitää tietää asiakaskunta eikä yrittää sohia vähän jokapuolelle. mielestäni ostaja on yli 30 v nainen joka ei elä shoppailuhurmoksessa, kaipaa järkevää, nättiä dailywearia haluamatta maksaa liikaa (muttei liian vähänkään laadun takaamiseksi) ja joka kokee että esim zara vielä keskihintaisena mutta varsin fashion painotteisena ei ole tavallisen ihmisen kauppa - ja gantit ja sandit on liian kalliita ja liian alleviivaavia, mutta joka ei koe omakseen tarjoustalon verkkareita ja kiroilevasiili teepaitaa. on sit tietty Lindex ja kappahl..mut niil on varmaan vähä sama tilanne kuin seppälälläkin- ehkä vähän paremmin brändättynä. Seppälä vois olla suomentamisen vaatekauppa, jos se sais osaavat ihmiset remmiin. tosi monessa myymälässä onneksi esillepano on sentään parantunut...on varman visut saanu freesiä oppia. Stockmankin saisi lunastaa takaisin luxustavaratalon imagon ja ihan oikeasti tarjota loistokkuutta ja glamouria kaiken paskan keskelle. mä en ainakaan mene stokkalle ostamaan halpista vaan vaikka Luotolla sen kalleimman huulipunan! jumankekka! ja odotan että tehdessäni omaa konkurssiani tuotteet tuoksuu, marmori kopisee korkojeni alla ja messinki kiiltää - ja että asiantuntevat tyylikkäät myyjät jotka arvostavat itseään ja ammattiaan sekä ammattitaitoaan palvelevat minua asiaankuuluvasti.

No, bisnes is bisnes. Seppälän brändi ei ole kovin kool ja vaatteetkin tiesmitä rytkyjä. Ja nimikin, ei Seppälänä voi kovin pitkälle maailmassa päästä, ihan kun meillä menestyis joku Tgfifufuglyoun-niminen vaatekauppa, vaikka kuinka Pääsiäissaarilla tekisikin kovaa tulosta.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin;30385977:
Stockmankin saisi lunastaa takaisin luxustavaratalon imagon ja ihan oikeasti tarjota loistokkuutta ja glamouria kaiken paskan keskelle. mä en ainakaan mene stokkalle ostamaan halpista vaan vaikka Luotolla sen kalleimman huulipunan! jumankekka! ja odotan että tehdessäni omaa konkurssiani tuotteet tuoksuu, marmori kopisee korkojeni alla ja messinki kiiltää - ja että asiantuntevat tyylikkäät myyjät jotka arvostavat itseään ja ammattiaan sekä ammattitaitoaan palvelevat minua asiaankuuluvasti.

Samaa mieltä. Stockalle takaisin vanha bättre folk -leima. Ja sellasia tuotteita lisää, joita ei muualta saa. Panostus hyvään asiakaspalveluun (nykyisin tosi harvinaista!).

Yhteistyössä