oisko kellään hyvää ohjetta johonki leivonnaiseen johon tulis kahvia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
tee kahvikiisseliä, tosin siihen tarvis vähän enemmänkin sitä kahvia, maitokahvia

miten sitä tehdään??
kuulostaa joten...en tiiä "kamalalta" tulee joku lyllyvä ajatuksiin vaan ; D sori ei siis pahalla !
mies vois tykätä siitä!!
mut saisko jotain ohjetta?? mietin sit et onko musta sen tekijäksi ; D

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
mokkapalat?

aivan niihinhän tulee kahvia...

kuulostanko oudolta mut en oo noitakaan koskaan tehny..onko helppoja tehdä??
täällä kyllä oon lukenu monen kehuvan sitä herkkua mut ei oo tullu kokeiltua..
eli jos jotain reseptin tynkää löytys niiin voisin ehkä kallistua niitten tekoon jos on helppo tehdä!!

Mokkapalat

30 annosta, 1 annos sisältää 174 kcal

Pohja: Valmista pohja. Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää ne muna-sokerivaahtoon yhdessä maidon ja sulatetun rasvan kanssa. Paista pohja 200°C:ssa noin 20 minuuttia. (uunipellillinen)

Sekoita kuorrutuksen ainekset keskenään ja levitä kuorrutus jäähtyneen pohjan päälle. Pinnalle voit ripotella esim. suklaanonparelleja tai pähkinärouhetta.
2 munaa
3 dl sokeria
4.5 dl vehnäjauhoja
4 rkl kaakaojauhetta
2 tl leivinjauhetta
2 tl vanilijasokeria
150 g sulatettua rasvaa
1.5 dl maitoa

Kuorrutus:
4 rkl kylmää vahvaa kahvia
4 rkl sulatettua rasvaa
2 rkl kaakaojauhetta
2 tl vanilijasokeria
340 g tomusokeria

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
mokkapalat?

aivan niihinhän tulee kahvia...

kuulostanko oudolta mut en oo noitakaan koskaan tehny..onko helppoja tehdä??
täällä kyllä oon lukenu monen kehuvan sitä herkkua mut ei oo tullu kokeiltua..
eli jos jotain reseptin tynkää löytys niiin voisin ehkä kallistua niitten tekoon jos on helppo tehdä!!

Me leivottiin siskojen kanssa jo lapsina mokkapaloja, kun teki mieli jotain hyvää :D Varmasti löytyy ohje googlettamalla. Mie olen hukannu miun reseptikirjan niin ei ole tässä hollilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Odelia:
Tää on tosi helppo tahdä ja herkullista :p mutta ihan perusaineksilla et sitä saa tehtyä http://suklaapusu.vuodatus.net/blog/850498

Aaaargh! Ei tällasia linkkejä saa laittaa |O Rupes tekee mieli konvehteja... :ashamed:

ai toi mokkapalathan on ihan kuin toi yks iloisen vesselin piirakka mitä oon muutaman kerran tehnyt! ; D
voisinki kokeilla tota kahvi versiona!!

toi valkosuklaakakku oli kyl kans herkullinen mutta kuten sen ohjeen antaja juuri laittoin niin eihän mulla oo sitä valkosulkaatakaan joten taitanee jäädä sen tekeminen....

eikä tohon toiseen mokkapala ohjeeseen oo tota banaania..eli tän tavallisen ajattelin väsätä..kiitti kaikille ohjeita laittaneille!

Aapee kyseli kahvikiisselin ohjetta, tässä yksi, joka löytyi googlettamalla:
KAHVIKIISSELI

6 annosta

5 dl tuoretta kahvijuomaa
4 dl maitoa
0,75 dl sokeria
1 dl maissitärkkelystä
1 - 2 dl kuohukermaa

Laita kahvijuoma, maito, sokeri ja maissitärkkelys kattilaan. Kuumenna kiehuvaksi koko ajan sekoittaen ja anna hautua 5 minuuttia. Jäähdytä kelmulla peitettynä. Vatkaa kerma vaahdoksi ja lisää se kylmään, sileäksi vatkattuun kiisseliin. Annostele ja koristele.

Uusimmat

Yhteistyössä