Oireeton raskaus

Mulla on ollut kanssa tosi oireeton raskaus, aluksi alavatsaa vihloi muutaman viikon, mutta se olikin ainoa oire. Ei pahoinvointia, ei rintojen arkuutta yms. Nyt menossa rv 20 ja vieläkään ei kyllä muuten olosta huomaisi mitään omituista paitsi masu on kasvanut ja ihania liikkeitä tuntuu jatkuvasti. Ja siis ollaan käyty ultrassa 5 krt tämän raskauden aikana ja kaikki on ollut hyvin!

Noita oireettomia raskauksia sattu aika usein ja joskus jopa niin, että kuukautisten aikaa lorahtelee hiukan verta, ihmiset luulevat kuukatisiksi j atäten syntyypi odottamaton pikku ylläri :heart:

Tiedän kaksi tapausta joilla täysin oireeton raskaus ja ylläri vauvat.. :p

Mulla on kans oireeton raskaus menossa. Ei pahoinvointia, rinnoissa ei yhtään mitään muutoksia. Tein testinkin tosi myöhään kun en millään uskonut että voin olla raskaana kun ei ollut mitään oireita. Nyt rv 12+3. Sydänäänet kuitenkin kuului viime viikolla joten kaikki kai ihan hyvin =)

Minulla myös oireeton raskaus, ennen plussaa oli rintojen arkuutta mutta nekin hävisi ja mitään pahaa oloa, huimausta yms ei ollut.Mitkään hajut eivät ottaneet nenään ja olo oli niin normaali kuin olla ja voi. Kysyin lääkäriltäkin asiaa ja onnitteli vaan että kuulut niihin onnekkaisiin joilla ei raskaus aiheuta mitään oireita. Kaikki on mennyt hyvin ja masu kasvaa kyllä kohinalla ja ruokahalut ova lisääntymään päin viimeaikoina.
Kitty rv28+4

• Tykkää
Reactions: Tapiontytär
Mulla oli 6 vuotta sitten esikoisen kanssa oireeton raskaus. Tajusinkin olevani raskaana joskus kolmannen kk lopulla ;). Mulla tuli muistaakseni vielä menkkojen aikaan pari kertaa pikkuisen ruskehtavaa verta, mitä sitten luulin menkoiksi! Nyt tokalla kerralla oli selvät oireet heti plussasta lähtien! Kaiken maailman vaivaa :kieh:. Ehkä koska olen niin vanha...

Eli mun ei varmaan kannata olla huolissaan? Alussa oli nimittäin jatkuvasti pistelyä kohdussa, loppui. Samoin närästys, ruokahaluttomuus ja väsymys. Rinnat olivat arat vielä viime viikolla mutta nyt eivät enää niinkään (turposivat aika tavalla eivätkä ole ainakaan "kutistuneet"). Nyt menossa 8+1 ja hirveä stressi että onko kaikki hyvin. Verta ei ole tullut.

annukka84 minulla on myös meneillään täysin oireeton raskaus ja kaikki on ihan hyvin kuitenkin.. oireetonkin raskaus on ihan normaalia..itsekin olin tosi huolissani kun mitään oireita ei ollut alussa ja pienetkin "oireet" mitkä muka oli havaittavissa, katosi kokonaan muutamassa päivässä..nyt vasta rv 21+1 on viikon ajan ollut välillä etova olo ja rinnat on ollut noin kuukauden toooooooosi arat :) että eiköhän siellä sinullakin ole kaikki ihan ok :) toivotaan niin. :heart:

Huh, täältä löytyikin kohtalokavereita.
Täällä ollaan vasta ihan alkumetreillä menossa, tänään 4+5, eikä mitään oireita. (hiukan väsyttää, mut sekin on muutenkin ollu ku kaks pientä lasta)

Edellisessä raskauksissa on pahoinvointi alkanut heti plussan jälkeen, tai aikaisemminkin.

Minullakin on oireeton raskaus. Minä olen itse asiassa pirteämpi kuin aikaisemmin, alkaa vähän usko loppua. Pelkään kovasti, että alkiolla kaikki ei ole kunnossa. Viikkoja nyt siis sellaiset 5+6. Edellisessä raskaudessa nimittäin mulla oli ihan alusta lähtien varmaan kaikki mahdolliset raskausoireet, olin ihan toimintakyvytön plussauksesta lähtien (tosin raskaus päättyi keskenmenoon).

Huoli tämän pikkuisen voinnista on siis suuri :'( En jaksa uskoa, että kaikki olisi ok, koska ero edelliseen on niin dramaattinen.

Mulla on ollut yksi oireeton raskaus. Kannattaa olla vaan tyytyväinen jos oireita ei ole. Itsellä on myös kaksi kertaa todella vahvat oireet loppuneet rv 6-7 ja molemmilla kerroilla tullut kekenmeno. En toki halua ketään pelotella, olisin itse huolissani loppuneita kuin kokonaan puuttuvista oireista.

No mulla loppui oireet tuossa viikko sitten, nyt menossa 8+5. Mitään vuotoja ei ole ollut ja tk-lääkäri ja tutut sanoneet että alkuraskauden oireet häviävät jossain vaiheessa. En siis ole hirveän huolissani, ja muutenkin jos on olo että kaikki ei ole kunnossa niin kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin tai puhua jonkun kokeneen kanssa, sillä näitä sivuja lukemalla pelot yleensä vain kasvavat kun ihmiset kertovat omat ja muidenkin kokemukset joita on sitte jos jonkinlaisia.

Vielä lisäyksenä että ei minulla alkuraskaudessakaan ollut kuin joskus väsymystä,närästystä ja etomista. Oksentanut en kertaakaan.

Vielä unohtui laittaa tuohon edelliseen viestiini, että juurikin siinä joka minulla meni kesken ei juurikaan oireita myöskään ollut. Tämän vuoksi pelottaa vielä enemmän.

Tosin tänä aamuna oli ekan kerran huono olo, että eiköhän tää tästä.

Mullakin oli esikoisesa lähes oireeton raskaus, ainoastaan alavatsakivut, satunnainen nännien arkuus ja väsymys vaivasivat. Kaikki meni hienosti, ja osasin lopulta nauttiakin helposta ensimmäisestä kolmannesta (kolmannella kolmanneksella vaivoja olikin sitten melkeinpä varastoon saakka).

Keskenmenoon päättyneessä raskaudessa oli vahvat oireet, jotka olivat kaikki kadonneet rv9 mennessä. Viikolla 11+1 kävi ilmi, että sikiö oli kuollut kohtuun 8+1. Itse en siis pystyisi suhtautumaan rauhallisesti oireiden katoamiseen, mutta tokihan sekin on aika tavallista!

Nyt on kolmas raskaus aluillaan, ja on selkeästi helpompi kuin tuo keskenmennyt edellinen. Mahassa velloohivenen enemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa ja väsymys on megalomaanista, mutta muuten tunnun pääsevän taas helpolla.

Tuttiritari 6+1

hui nyt alko pelottaa! olen kuvitellut että oireiden häviäminen pikkuhiljaa on ok, koska alussakaan mulla ei ollut oireita kuin nimeksi asti. nyt ollut välillä sellaista pistelyä, niinku kohtu kasvais eli oletan kuitenki kaiken olevan ok...

Voi Annukka, ei ollut tarkoitus kauheasti pelotella! Itselläni tosiaan oireet katosivat pikkuhiljaa, mutta kohtua jomotteli vielä joskus rv9. Liekö yrittänyt käynnistää supistuksilla keskenmenoa..? Mutta kuten sanoin, toisilla oireet helpottaa jo ennen rv kymppiä ihan muuten vaan, ilman että siitä tarvitsee huolestua. Jos ihan hirveästi huolettaa, kannattaa käydä ultrassa. Itseäni jäi eniten kaivelemaan se, että kärvistelin kolme viikkoa huolissani, koska oli vahvasti sellainen tunne, ettei kaikki ole enää hyvin.

Ihanaa kuulla, että löytyy myös muita oireettomia raskaana olevia. Mulla menossa rv 10+0 ja olen ollut koko ajan melko oireeton. Ihan heti plussatestin saamisen jälkeen oli sellaista lievää kuvotusta, mutta sekin meni ohi. Nyt ainoana oireena on järjetön väsymys ja rintojen arkuus iltaisin. Muutoin ei ole juuri mitään vatsatuntemuksia, mielitekoja, tunnevaihteluita tai vielä edes painonnousua tai mahan kasvamista. Toivon vaan kaiken olevan kunnossa.

Yhteistyössä