oikeuteen menossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiinu

Aktiivinen jäsen
23.06.2004
2 117
0
36
Itse olen lähtenyt viemään asiaa oikeusteitse lävitse, että saisin yksinhuoltajuuden. Yhteishuollossa on ollut vaikeuksia ja erimielisyyksiä alusta asti, viimeisen vuoden aikana tilanne on mennyt niin huonoksi ettei muuta mahdollisuutta enää ole.

Isä on alkoholisoitunut ja sen myötä hänen ympärilleen on tullut muita huumausaineidenkäyttäjiä, tyttöystävä yksi niistä. Järkyttävää oli myös se, että isä jäi kiinni rattijuopumuksesta kun oli tulossa hakemaan lastamme luokseen.

Lastenvalvojan kanssa ollaan asioita vatvottu moneen kertaan, mutta lastenvalvoja vähättelee asian vakavuutta. Tapaamiset olen onneksi saanut taisteltua minimiin ja päivällä tapahtuviksi.

Haluaisin kuulla kokemuksia yksinhuoltajuuden hakemisesta oikeuden kautta?

Hei!

Minäkin olen lähtenyt hakemaan yksinhuoltajuutta oikeusteitse ja nyt mennään siinä vaiheessa että meidän molempien pitäisi mennä lastenvalvojan luokse keskustelemaan tilanteesta ja katsomaan että voisiko asiaa sopia jotenkin mutta isä olikin sanonut ettei hän ehkä pääsekään tuleen tapaamiseen joten menen varmaankin yksin. Meillä yhteishuolto ei ole mielestäni toiminut koko 6vuoden aikana isä on jopa sanonut lapsille ettei hän vastaa äidin numerosta tulleisiin soittoihin joten kuinka voisin olla häneen yhteydessä lasten asioissa kirjeenvaihdollako?? :laugh:

Meillä edetään nyt niin että ensin mennään "yhdessä " keskustelemaan lastenvalvojan luokse ja sitten on kotikäynti molempien kodissa ja jos asiassa ei mitenkään päästä yhteisymmärrykseen mennään oikeuteen saas nähdä mitä tapahtuu pe aika yhdessä en usko isän tulevan sinne eihän hän kuulema voi olla saman katon alla minun kanssa vanhimman lapsensa rippijuhlaankaan ei tullut siitä syystä omalle asianajajalle hän oli sanonut kaiken olevan minun vikaani koska en ole hänelle kuulema kertonut lasten asioista heh he se kirjeenvaihto ei ole tullut ensiksi mieleeni =)

Yhteistyössä