Oikeus estää miehen tyttöystävää olemasta lapsien kanssa tekemisissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "TuLeVaMaMMa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="TuLeVaMaMMa";28894843]"Noin siinä luultavasti käy. En tajua miten pärjäät itse en ikinä pärjäisi. Jospa vauvoillasi on refluksia,koliikkia yms et saa ikinä nukuttua. "

Mistä päättelet,että mies hylkää lapset?[/QUOTE]

Miksi sä haluat tehdä tosta niin vaikeaa? Meinaatko sä, että yks ihminen muutenkaan pystyy hoitamaan kahta vauvaa? Ne on ainakin vuoden ikäiseksi semmoisia, että on tosi vaikea yksin niitä hoitaa. Jos siis vauvat menee sun eksälle välillä, niin ei se niiden hoidosta edes yksin suoriudu.

Jos sä pilaat teidän välit, niin sullakin tulee olemaan aika rankkaa niiden vauvojen kanssa. Tuut tarttemaan ihan kaiken mahdollisen avun.

[QUOTE="TuLeVaMaMMa";28894910]Koska hän ei ymmärrä oikein asioista.
On todella lapsellinen eikä ajattele järjellä mikä on parasta missäkin tilanteessa.[/QUOTE]

Tuollaiselle sitten pitäsi antaa kaksi pientä lasta hoitoon :) Mitäs omat vanhempasi ovat mieltä tulevasta äitiydestä yms?

Kun lapset ovat isällää niin on AIVAN isän päätettävissä onko siellä muitakin ihmisiä.
Tervemenoa tuhlaamaan rahojasi käräjille. Kysy nyt edes lastensuojelusta ensin, luultavasti sanovat ihan samaa ja säästät oikeudenkäyntikulut.

[QUOTE="TuLeVaMaMMa";28894910]Koska hän ei ymmärrä oikein asioista.
On todella lapsellinen eikä ajattele järjellä mikä on parasta missäkin tilanteessa.[/QUOTE]

...mutta ajattelet silti että hän pitää lapseen yhteyttä ja tapaa lasta siten kun sinä haluat? En vielä toistaiseksi ole tavannut isää jossa nuo piirteet yhdistyy, mutta kuten sanottu en taida lastesi isää tuntea.

[QUOTE="TuLeVaMaMMa";28894453]Ei ole provo...

Jotenkin tuntuu, että elämä on niin epäreilua. Olen mielestäni ihan hyvä nainen, kiltti, välillä paha suustani mutta kohtelen ihmisiä yleensä hyvin. Kaunis en ole, mutta olen silti seurustellut useampia kertoja jo. Haluaisin itsekin jo löytää uuden kumppanin, jota en tosiaan heti esittelisi lapsille jos sitä mietitte. En itsekään aio vaikeuttaa lasten elämää. Mutta joku tähän vierelle olisi kiva saada. Miehelle se tietysti on helpompaa kun hänellä ei ole vastuuta sillälailla kuin minulla.. Tuntuu etten pysty nauttia loppuraskaudesta yhtään kun nämä asiat vaan pyörivät päässä[/QUOTE]

Korjaa tuo harhakäsitys =)

[QUOTE="TuLeVaMaMMa";28895036]Tottahan se on, että mies voi tahtoessaan vain häipyä elämästämme. Ja Lapsiparat???[/QUOTE]

En usko että jaksat yksin lapsia hoitaa. Onko edes lapsilla mummoja ja pappoja? itse miettisin myös adoptioon annon mahdollisuutta.

kai sulla on joku siellä kotona auttamassa kun lapset syntyy? eikös kaksoset vielä yleensä synny sektiolla ja sen jälkeen on kyllä hankalaa ihan jo yhdenkin kanssa ja tarvitsee paljon apua, saati sitten jos niitä on kaksi. voisit vaikka pyytää miestä asumaan luokses sen alkuajan että pärjäät yksikses sitten myöhemmin?

JOs vauvat menevät miehesi luokse hoitoon, niin ihan alkuun ovat luultavasti vain joitain tunteja. Yökyläilyjä tuskin tulisi kovin usein ja nekin olisivat vain yksi yö, tuskin edes koko vuorokautta (24h). Tuo tyttöystävä tulee olemaan lapsillesi yhtä läheinen kuin esim. sairaalan kätilöt lapsivuodeosastolla. Ei hän sotke vauvojen kiintymyssuhdetta sinuun ja mieheesi mitenkään.

Noiden satunnaisten miehesi luona kyläilyjen lisäksi ehdottaisin, että mies tulisi sinun luoksesi tapaamaan vauvoja useamman kerran viikossa aina tunnin pari kerrallaan, jotta vauvat tutustuvat häneen. Uutta tyttöystävää ei tarvitse päästää sinun kotiisi ja uuden tyttöystävän on tajuttava, että mies tulee lasten, ei sinun luoksesi. Uuden tyttöystävän ei myöskään kannata vetää hernettä nenään ja saada mustasukkaisuuskohtausta, sillä kunnon mies pitää huolen omista lapsistaan ja luo heihin alusta saakka suhteen.

[QUOTE="tiina";28894566]Noin siinä luultavasti käy. En tajua miten pärjäät itse en ikinä pärjäisi. Jospa vauvoillasi on refluksia,koliikkia yms et saa ikinä nukuttua.[/QUOTE]

Pakkohan se on pärjätä, ei ole paljon vaihtoehtoa. Ellei vaihtoehto ole antaa lapsia jonnekin sijoitukseen/huostaan. Raskastahan se on yksin kahden vauvan kanssa (tiedän kokemuksesta), mutta aika paljon sitä ihminen jaksaa. Toivottavasti ap:lla on hyvä turvaverkosto. Neuvolan kautta kannattaa kysyä apua kotiin. Itse olisin saanut, mutta hyvän turvaverkoston ansiosta pärjäsin ilmankin.

Ap, olet oletettavasti nuori, jos lasten isä on juuri ollut armeijassa. Suosittelen lämpimästä hakemaan keskusteluapua. Ystävät ja sukulaiset ovat puolueellisia. Esim. perheneuvolasta saat puolueetonta keskusteluapua, mikä auttaa sinua suhtautumaan lasten isään ja tämän mahdolliseen uuteen kumppaniin asiallisesti.

kai sulla on joku siellä kotona auttamassa kun lapset syntyy? eikös kaksoset vielä yleensä synny sektiolla ja sen jälkeen on kyllä hankalaa ihan jo yhdenkin kanssa ja tarvitsee paljon apua, saati sitten jos niitä on kaksi. voisit vaikka pyytää miestä asumaan luokses sen alkuajan että pärjäät yksikses sitten myöhemmin?

Kaksossynnytykset pyritään aina ensisijaisesti hoitamaan normaaleina alatiesynnytyksinä. Suurin osa tietämistäni kaksosäideistä on synnyttänyt vauvat alateitse.

Yhteistyössä