Oikeesti ottaa työssäoppimispaikan työnantaja niin päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köhöm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köhöm

Vieras
Olen ollu pari ketaa pois pari päivää koska olen ollut kipeä. Nyt sit joudun muka korvaamaan nuo tunnit takaisin. Vittu
Opinto-ohjaaja ja koulutuspäällikkö sanoi ,että ei tavitse kosrvata ja oli antanut opettajalle ohjeeksi näin kertoa tälle tönantajalle,mut kun kuulemma työnantajan mukaan ei ole koululla mitään sanottavaa jos hän haluaa,että ne korvataan niin silloin ne korvataan. Nyt sit joutuisin joululomalla korvaamaan tunteja takaisin

Todellakaan sun ei tarvitse niitä tunteja tehdä takaisin. Sanot asiasta työnantajalle ja sen jälkeen otat vielä yhteyttä ohjaavaan opettajaan. Jos työilmapiiri muuttuu kovin tukalaksi, niin voit vaihtaa työpaikkaa.

Nii mulle sanottiin että ei ainakaan näin lyhyellä varoajalla tarvitse korvata kun ei tarvitse korvata ollenkaan. Toinen näistä poissoloista oli vielä työtapaturma ja se menee koulun piikkiin. Miksi sitten näin,ei osannut sitä työnantaja sanoa. Omanedun tavoittelija se taitaa vain olla. Kiva kun tulee nyt sit varmaan huono arvosana tästä harjoittelusta.

Juu mä olin viime vuonna joululomalla korvaamassa mun työssäoppimispaikassa tunteja kun olin ollut kolme päivää vatsataudissa. Meilläkin koulun säännöt sanoi että alle viikon poissaoloa ei tarvitse korvata jos on lääkärintodistus mutta työpaikka oli eri mieltä.

Juu mä olin viime vuonna joululomalla korvaamassa mun työssäoppimispaikassa tunteja kun olin ollut kolme päivää vatsataudissa. Meilläkin koulun säännöt sanoi että alle viikon poissaoloa ei tarvitse korvata jos on lääkärintodistus mutta työpaikka oli eri mieltä.

Työpaikka ei voi määrätä tuollaista. Kyseessä on törkeää ilmaisen työvoiman käyttöä. Työharjoittelussa oleva noudattaa koulun sääntöjä ja työnantaja ei voi määrätä omia sääntöjä. Joutuuko tuolla työpaikassa sairastuneet työntekijätkin korvaamaan tuntinsa?