Oikeasti miten lihavat (ellei joku sairaus) voivat sanoa olevansa köyhiä?

  • Viestiketjun aloittaja "öhöm"
  • Ensimmäinen viesti
jihou
Ja niitä "valmis" ruokia ei ole köyhällä varaa syödä.

Ja en kyllä tarkoittanut, että joku pelkkää perunaa syö. Mutta jos ostaa sitä perunaa vajalla eurolla kaksi kiloa ja vaikka muikkuja (oli 3e kilo tänään lähikaupassa) puoli kiloa, syö siitä erilaisilla variaatioilla (esim. muussi ja paistetut muikut, muikkuja ja lohkoperunaa, muikkupyttipannua, perunasosekeittoa) pari-kolme päivää aikas kevyesti ja terveellisesti alle kolmella eurolla.

On halpaa, terveellistä - eikä liho.
Muikkuihin lisäksi: Voi 3€, suola 1€.
Perunaan: Suola, maito, voi, mausteet. 1-10€

elikkä oliko se nyt sen 3 euron ateria? Luulitko että oikeasti köyhällä on se voipaketti odottamassa kaapissa?

Niin. Se lihapiirakka on edelleen sen 1 euron pussi.
 
Mä olin tovi sitten BMI: 32. Nyt 24.

Mulla menee nykyään kauppaan suunnilleen sama summa, kuin mitä meni ennen. Ennen ostin kalliita herkkuja, nyt kalliita kasviksia.

Olen pienentänyt annoskokojani aika paljon. Lisäksi leipää menee vähemmän, eli myös niitä leivänpäällisiä tulee ostettu harvemmin. Kasvikset on kuitenkin niin kalliita (ainakin ne mitä mä käytän) että ostoskorin summa ei ole pienentynyt.

En koe olevani köyhä, mutta jos mun ostoskorini sisältö pysyy samana hintansa osalta olen sitten lihava tai laiha, niin miksi se köyhänkään kohdalla muuttuisi?

Periaatteessa saisin kyllä korini halvemmaksi, mikäli ostaisin täysjyvän tilalla vaaleaa höttöä ja vaihtaisin paistijauhelihan sikanautaan. Voisin myös jättää broilerinfileet kauppaan ja ostaa koipia.

Eli lihottavampi on ainakin noilta osin halvempaa.
 
"Anne"
[QUOTE="eee";25945752]Kattokaapa kaupassa seuraavan kerran esimerkiksi rasvaisen ja vähä rasvaisen hintoja. Kyllä se on se rasvainen mikä on halvempaa ja myös lihottavampaa :). Mutta jos ajatellaan että köyhän täytyy syödä vain kaaleja niin eihän silloin voi kyllä olla ylipainoinenkaa.[/QUOTE]

Ruokakermoista rasvattomampi oli halvempaa. Tölkillinen ruokakermaa oli halvempi kuin tölkillinen kuohukermaa.
 
"vieras"
aika jännä, itse elän tt-tuella ja rahat riittää laskujen ja vuokrien jälkeen hyvin helposti terveelliseen ruokaan! keittovihannekset,peruna ja vaikka nakit ei paljoa maksa ja mikä väittely lihapiirakasta tänne on nyt tullu? ja kun se että joku tuolla väitti saavansa juustot ja lihapiirakat yms 6 eurolla kuulosti aika oudolta o_O
 
oikeasti köyhä
Muikkuihin lisäksi: Voi 3€, suola 1€.
Perunaan: Suola, maito, voi, mausteet. 1-10€

elikkä oliko se nyt sen 3 euron ateria? Luulitko että oikeasti köyhällä on se voipaketti odottamassa kaapissa?

Niin. Se lihapiirakka on edelleen sen 1 euron pussi.
Laittaako "köyhä" koko kilon voita muikkuihin? Ja voi ne paistaa rypsiöljyssäkin (muutama ruokalusikallinen sitä maksaa sellasen sentin pari - toki sijoitus alle kahden euron öljypurkkiin on kova). Ja kuinka paljon suolaa ajattelit pistää? Ja maitoakin tarvitaan muussiin (jos ei sitten pistä sitä vettä sinne) sellanen desi...

Eli kyllä tuollaisen aterian kilohinta jää sinne kolmen euron hujakoille. Ja siitä syö monta päivää.

Oikeasti köyhä saa suolaa, rasvaa paistamiseen, maitoa/maitojauhetta ja vehnäjauhoja ilmaiseksi ruoka-avustuspaketista.
 
"Tiuku"
Oma painoindeksi oli ennen yli 30. Silloin tuli syötyä kyllä useimmiten terveellisesti - mutta myös lipiteltyä siideriä ja lonkeroa kiitettävästi. Tosin jos ihminen on köyhä, ei välttämättä riitä rahat jatkuvaan tissutteluun.
 

Yhteistyössä