Oikean kyljen kipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipuinen

Vieras
Mulla ollut kohta kuukauden kipua oikealla kyljellä, oikeestaan kipu tuntuu kipeimmin hiukan selän puolella.Alkuun tunne oli paineen tunnetta ja kun korjasi esim istuma asentoa tuntui paremmalta.
Nyt viimeisen viikon aikana kipu vaan pahentunut, on hetkiä jolloin kipua ei juuri tunnu mutta kipeimillään meinaa tulla itku.
Kipu vaivaa niin liikkuessa kuin myös yöllä levossa.
En hae diagnoosia mutta olis kiva kuulla onko jollain ollut samankaltaista ja mikä selvisi syyksi.
Verikokeita on otettu ja niissä trombosyytit ja tulehdusarvot ym ihan kunnossa, kaikkia tuloksia en vielä tiedä, kuulen ne lääkärin soittaessa ensi perjantaina ja maanataina olisi ylävatsan ultra.
Odottavan aika on pitkä ja huoli kasvaa päivä päivältä.

mulla on ollut nyt noin 3vuotta sitten. jouduin kipujen takia päivystykseen yöllä sairaalaankin kun menin jo niin huonoon kuntoon. lääkärin mielestä se oli vain joku ohimenevä juttu, koska verikokeet oli ihan ok. omalääkäri passitti ultraan ja sanoi että epäilee sappikiviä, ja niitähän siellä olikin oikein reilusti.onneks pääset ultraan jo nyt. mulla kivut oli myös erittäin pahoja ja välillä ei voinut edes paikallistaa missä kipu tuntuu.

Mulla oli vasta syksyllä mystinen ylävatsakipu. Ei kärsinyt edes paidan kankaan levätä siinä kyljen päällä, oli tosi kosketusarka. Kuumekin nousi, ja kipu kyljessä oli sellanen että itketti hulluna. Mutta tulehdusarvot, verikokeet, pissanäytteet, oli OK. ALuksi epäitliin sairaalaan jouduttuani umpisuolta. Mutta ei ollut. Sitten mietittiin olisko sappikiviä, ja vietiin ultrattavaksi, mutta ei löytynyt taaskaan mitään. Lopulta helpotti, mutta arvoitukseksi jäi mikä tuo oli.

Nostelen viel.
Sappikiviä olen itsekkin miettinyt, jotenkin outoa että välillä kipu menee liki tyystin ohi mutta aina vaan palaa.
Fysioterapeuttini oli sitä miltä että ei olisi lihaskipua koska tuntuu myös levossa, parina yönä valvottanut ihan urakalla.
Alkuun kipua oli ehkä noin kahtena päivänä viikossa nyt joka päivä.
Lihaskimppu olis se miellyttävin vaihtoehto.
No ultrassa poissuljetaan nyt sit ainakin kaikki vakava.

Oletko autoillessasi kurkottanut takapenkille jotain, niin että olisit oikein vääntänyt itseäsi. Eräs tuttava mursi tietämättään itseltään kaksi kylkluuta oikealta puolelta, kun kurkotti jotain lapselle siitä etupenkkien välistä. Oli kuulema pitkään tosi arka ja kipeä.

[QUOTE="vieras";26439326]Oletko autoillessasi kurkottanut takapenkille jotain, niin että olisit oikein vääntänyt itseäsi. Eräs tuttava mursi tietämättään itseltään kaksi kylkluuta oikealta puolelta, kun kurkotti jotain lapselle siitä etupenkkien välistä. Oli kuulema pitkään tosi arka ja kipeä.[/QUOTE]

Mulla tuli pari vuotta sitten hiusmurtuma flunssan yhteydessä kylkiluuhun yskiessä, sillon kipu paheni yskiessä ja asennon vaihdoissa, nyt ei reagoi mitenkään asentoihin eikä yskään eli silloin ku on kipua se on yhtä vahvaa oli paikallaan tai liikkui.
No huomenna toivottavasti jotain hajua sais asiaan,tai siis ainakin poissuljettas just nuo sisuskalut.
Tää odottaminen vaan on turhauttavaa, sitä kerkee mielessään kehittää jo tautia jonkinmoista itselleen:/

Kyllä tuossa ylävatsan ultrassa huomattiin tuo suurentunut munuainen minulla. Ei kyllä mitään syytä sille. Eikä edes tutkita enempää. 2kk olin munuaiskipuinen, nytkin jomotus tulee helposti takaisin. Syön antibioottia vti estoon.

Välillä huolestuttaa joo.

Kyllä tuossa ylävatsan ultrassa huomattiin tuo suurentunut munuainen minulla. Ei kyllä mitään syytä sille. Eikä edes tutkita enempää. 2kk olin munuaiskipuinen, nytkin jomotus tulee helposti takaisin. Syön antibioottia vti estoon.

Välillä huolestuttaa joo.

Eiks tolle olis joku hoitokeino, kauheeta ajatella et joutus vaan oleen tän kivun kanssa, koska eihän täs kauheen työkuntoinen ole kun kipu on pahimmillaan.
Töissä olen ollut kivuista huolimatta, olen töissä keskussairaalalla joten koen olevani avun lähellä kun olen töissä, pikkasen vainoharhaseksi tää asia on mut saanut:/

Kipulääkkeet lähinnä. Kai noita munuaiskiviä murskataankin tarpeen tullen. Mutta huomenna saat onneksi tarkempaa tietoa! Ota parasetamolia ja ibuprofeenia ensihätään. Litalginia määräävät mielellään mahakipuisille.

Pahimmillaan oireet olivat tuossa kuukauden kohdalla. Ei voinut kumartua oikealle, jomotus oli jatkuvaa. Veden juonti pahensi oireita.

Nyt nitrofur-c kuurilla pysyy oireet kurissa.

Kipulääkkeet lähinnä. Kai noita munuaiskiviä murskataankin tarpeen tullen. Mutta huomenna saat onneksi tarkempaa tietoa! Ota parasetamolia ja ibuprofeenia ensihätään. Litalginia määräävät mielellään mahakipuisille.

Kiitos vastauksistasi.
Lääkäri kielsi para-tabsit, epäileekö sitten jotain maksaperästä mutta verikokeet ( p-alat ) ei ainakaan viitannut mihinkään sellaiseen.
Eikä tuo ole tuntunut auttavankaan, kun aikasemmassa vaiheessa sitä kokeilin.
No onneks huomenna tosiaan kuulee jotain.
Nytkin meni yö ok, kerran heräsin kivun tunteeseen ja aamulla noustessa kaikki vaikutti ok:lta myös mutta nyt kipu taas tuli kovana.

Yhteistyössä