Oi kun elämä on ihanaa! Vihdoin toteen käynyt unelmani yh-kommuunista on osoittautunut

  • Viestiketjun aloittaja happy mom!
  • Ensimmäinen viesti
rivien välistä
Hieno juttu, paitsi että täyttä paskaa. :)

Vuokrakämppä? Kenen nimissä vuokrasopimus on? Kukaan vuokranantaja ei suostu neljään erilliseen sopimukseen, vaan jonkun pitää olla päävuokralainen ja muut sitten tälle alivuokralaisia. Omakotitalon tapauksessa en usko tällaiseenkaan järjestelyyn, plus sitten se, että pk-seudulla vuokrattavia omakotitaloja on erittäin vähän.

Oma kämppä? Kenen nimissä laina? Saiko yhäri pankista okt-lainan? :LOL:

Joopa joo. Yleensä se, mikä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, myös on juuri sitä, eli täyttä tuubaa.
voi lukea vihasi yksinhuoltajia kohtaan? Miksi?
 
ihan kiva
kokeilu, voisin itsekin sellaiseen lähteä, jos yksin jäisin.

Silti hajonnut perhe on aina hajonnut, eikä sitä korvaa mikään naisten kimppakämppä. Musta on jotenkin surullista aina se yleistys, että miehet on niitä kusipäitä jotka kännää ja haisee ja syypäänä siihen et nainen on yh. Tällaisessa ympäristössäkö sitten lapset saa hyvän mallin perheestä "me voimanaiset ja kusipäämiehet muualla". Sori vaan ne lapset tarttee myös miehen mallia ja tervettä sellaista ja mallia siitä että nainen arvostaa miestä ja mies naista. Miten aiotte sen järjestää?
 
Sori vaan ne lapset tarttee myös miehen mallia ja tervettä sellaista ja mallia siitä että nainen arvostaa miestä ja mies naista. Miten aiotte sen järjestää?
Meinaatko, että niiden lapsien isät on kadonneet kuin tuhka tuuleen tuon kommuunin myötä? Vai oisko niin, että ne isät joita kiinnostaa tavata lapsiaan, tapaavat heitä asumismuodosta riippumatta?
 
ihan kiva
Meinaatko, että niiden lapsien isät on kadonneet kuin tuhka tuuleen tuon kommuunin myötä? Vai oisko niin, että ne isät joita kiinnostaa tavata lapsiaan, tapaavat heitä asumismuodosta riippumatta?
No ainakin yhdellä lapsella on aloittajaa lainatakseni "luuseri" isänään, joka ei aio olla tekemisissä lapsen kanssa.. ap:n tekstistä nyt vaan huokuu jonkin sortin miesviha.
 
"vieras"
[QUOTE="Rilla";28922653]Siks mä vähän niinku tuurailen, viihdyn tääl tyttöjen luona mitä parhaimmin.
Nää provohuutajat täällä on yks ja sama henkilö, meillä on muuten siihen tarvittaessa keinotkin osoittaa... Jos ja kun tää tosiaan etenee lehteen asti ja vaiks ennenkin, mulla on Tuttavia, jotka osaa Asioita, näkevät niin kuin ip-osoitteet ja sellaiset, siinä vaiheessa kun juttu menee yli tietyn pisteen... kuten poliisiveljeni mielestä tuo on jo siinä ja siinä. Sinä nro 36 = 37, oon ihan varma et Just Sä Haluat Itsestäsi lehteen Maininnan Sinä Rouvana (multipersoonineen toki ;) joka ei SITTEN MILLÄÄN VOINUT USKOA TÄTÄ JUTTUA! Eikö? Hohtoa sunkin tylsään elämään, me tarjoamme :)[/QUOTE]

Aissaatana :D
 
"kiva"
Meillä oli kaverini kanssa jo aika pitkällä tuo ajatus. Lapset olivat silloin n. 6 v, kun alettiin tutkia asiaa vakavasti. Meillä siis puolen vuoden ikäerolla tyttäret ja hän on ollut koko ajan yksin, mä siitä kun lapsi oli 3.

Oltaisiin siis vuokrattu 4 makkarin rivari-asunto tai omakotitalo, kaikille omat makkarit. Tytöt olisivat saaneet päättää, nukkuvatko yhdessä ja toinen olisi leikki-pelihuone, vai kummallekin omat huoneet. Yhteinen keittiö, pesutilat ja oh. Pieni piha jossa voi olla pieni uima-allas, leikkimökki, grillailla ym.

Mietittiin että mä voin olla parempana kokkina ruokavastaava ja hän taas vaikka siivota vähän enemmän. Oltaisiin siis jossain määrin yhteisruuissa, esim. iltaruoka olisi yhteinen jos ei ole mitään harrastusta mikä estää ja viikonloppujen ruuat, tyyliin omakustannehintaan eli kulut puoliksi. Aiottiin perustaa ruokatili, johon kumpikin laittaa x-summan kuussa ja siitä ostetaan yhteiset ruuat. Jääkaappipakastimia aiottiin hankkia 2, ihan säilytyksenkin takia ja lasten ehkä helpompaa hahmottaa, että omasta kaapista on ok syödä niin paljon leikkelettä kuin huvittaa, toisesta ei. Yhteisesti olisi ollut erilaisia jauhoja, suurimoita, munia, puuroaineksia, mausteita, riisiä, makaroonia ym. Kuulun ruokapiiriin, ja sieltä olisi hankittu vihanneksia, perunoita ja juureksia. Kerran kuussa juteltu, onko homma toiminut, siis rahat riittäneet yhteisiin ja kumpikin kokee että systeemi on hyvä.

Laskettiin että kumpi tulee halvemmaksi, vuokra vai aso, ja kummassakin se olisi tullut halvemmaksi kuin kummankaan silloiset kustannukset, kun kumpikin oli töissä eikä saanut asumistukia. Mä asuin/asun asossa ja hän vuokralla.

No, hän tapasi miehen ja muutti hänen kansssan yhteen vuokralle. Onneksi ei oltu vielä tehty peliliikkeitä, eikä puhuttu lapsille mitään.

Mullakin on miesystävä kyllä ja on ollut jo kun asumista suunniteltiin, mutten aio muuttaa hänen kanssaan yhteen ainakaan niin kauan kuin lapset asuvat kotona, ehken sittenkään. Hänellä on 2 lasta ja asutaan lähekkäin. Tämä sopii meille näin hyvin.

No, ostin kumminkin sen leikkimökin kerrostalon pihalle, kysyin luvan taloyhtiöltä kyllä.
 
säpäle harmaana
Niin kuulostaahan tuo mukavalta järjestelyltä äitien kannalta, mutta tuli vain mieleen, että onko lapset asiasta yhtä innoissaan ja miten vanhemmuuden roolit ja perheen dynamiikka tuossa toimivat? Miten tuo eroaa esimerkiksi uusioperhekuvioista, joissa monet näkee ongelmana sen, että lapset joutuvat sopeutumaan kodissaan uusiin perheenjäseniin ja uusiin isä- ja äitipuoliin?

Enkä tarkoita nyt tässä missään nimessä sitä, että uusioperheissä olisi jotain pahaa tai että tässä tapauksessa lapset kärsisivät tilanteesta. Hämmästyttää vain tämä ihailu, kun uusioperhekuviot kuitenkin tällä palstalla yleensä monia arveluttavat. Samankaltaisia ongelmiahan tuossakin luulisi tulevan eteen.
 
no justiinsa
[QUOTE="Rilla";28922653]Siks mä vähän niinku tuurailen, viihdyn tääl tyttöjen luona mitä parhaimmin.
Nää provohuutajat täällä on yks ja sama henkilö, meillä on muuten siihen tarvittaessa keinotkin osoittaa... Jos ja kun tää tosiaan etenee lehteen asti ja vaiks ennenkin, mulla on Tuttavia, jotka osaa Asioita, näkevät niin kuin ip-osoitteet ja sellaiset, siinä vaiheessa kun juttu menee yli tietyn pisteen... kuten poliisiveljeni mielestä tuo on jo siinä ja siinä. Sinä nro 36 = 37, oon ihan varma et Just Sä Haluat Itsestäsi lehteen Maininnan Sinä Rouvana (multipersoonineen toki ;) joka ei SITTEN MILLÄÄN VOINUT USKOA TÄTÄ JUTTUA! Eikö? Hohtoa sunkin tylsään elämään, me tarjoamme :)[/QUOTE]

herrajjumala mikä sekopää tää tyyppi... :O
 

Yhteistyössä