Oi kun elämä on ihanaa! Vihdoin toteen käynyt unelmani yh-kommuunista on osoittautunut

  • Viestiketjun aloittaja happy mom!
  • Ensimmäinen viesti
"lulu"
[QUOTE="Rilla";28922465]Helsingin tietyssä kaupungin osassa (yh-)äitipiireissä tää ihana kommuunihan on jo ihan käsite <3
Nyt vaan täytyy sit saada tsempattua tytöt suostumaan siihen lehtijuttuun, jos ei muuten niin ainakin loksahtaa leuka auki ilmeisesti jokusalta syrjäytyneeltä elämäänsä katkeroituneelta ja sen takia pelkkää paskaa mentaalisesti, visuaalisesti, konkreettisesti ja verbaalisesti ympäristöönsä suoltavalta siiderivalaalta, joka ei halua uskoa, että elämää voi olla, elämä voi olla HYVÄÄÄ ilman sitä piereksivää kännäävää ukkoa puuduttavaa kännistä pakkoseksiä, jatkuvaa riitaa ja vinkumista kotitöistä, sossun lappujen täyttelyä, maybe... jne jne ("mut hei se ydinperhe, meil o se, yyhoot on hei huorii.. eikösh?"),

Tunnen/tiedän tän kommuunin mimmit, itsestään ja toisistaan huolta pitäviä, kauniita, aktiivisia, koulutettuja ja työssä käyviä/käyneitä (ennen mammalomia), sosiaalisesti suosittuja, miellyttäviä, rohkeita ja terveellä itsetunnolla varustettuja Aikuisia Naisia - sanalla sanoen IHANIA ihmisiä.

Sellaisia, joiden ei tarvitse roikkua epätyydyttävässä parisuhteessa vaan siksi, että "mitä ne ihmisetkin aattelee, ku on talolaina, on lapset" jne liibalaabaa, nämä naiset ovat TOSI Äitejä, näkevät etteivät lapset voi hyvin, kun vanhemmat ei voi hyvin.

Ei ihme että kadehditte. Vielä kun ottaisitte oppia, siitä vois seurata jotain oikeasti hyvääkin.[/QUOTE]

Peukutan ihan kybällä! Vaik en siis tätä populaa tunne. Muuten vaan kauniina suosittuna ja menestyneenäkin yh:nä olen tullut "tietyn" mammatyypin tallaamaksi. Ja jos jotakin pitää sääliä niin huhei ketä... tsemppii sinne ihanan kuulosaan kommuuniin !
 
"Rilla"
No mutta tietysti sinä tunnet nämä ihanat, anteeksi IHANAT ihmiset, koska olet tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja. :)

Koska tämän näköjään joku kuitenkin otti ihan todestakin, niin jäin miettimään, että millainen juttu tänne pitäisi lätkäistä, jotta kukaan ei uskoisi? Enkeleistä ja muista yliluonnollisista ilmiöistähän täällä keskustellaan jo ihan pokkana, joten nekin menevät läpi. Musta tuntuu, että mä en pystyisi sellaista satua tänne puristamaan, että kukaan ei uskoisi.
Juu en ole alkup. kirjoittaja, mut tunnen heidät kyllä, hyvinkin läheisesti koskapa olisin itsekin halunnut mukaan tähän kommuuniin tyttäreni kanssa!
 
Mä tunnen useamman tyypin, jotka asuu vuokralla ok:ssa neljän-kuuden kaverin kanssa.
Nämä vuokraok:t sijaitsevat Helsingissä ja Espoossa.

Mikä siinä on niin erikoista ja epäuskottavaa? Missä maailmassa oikein elätte?
 
[QUOTE="Rilla";28922465]Helsingin tietyssä kaupungin osassa (yh-)äitipiireissä tää ihana kommuunihan on jo ihan käsite <3
Nyt vaan täytyy sit saada tsempattua tytöt suostumaan siihen lehtijuttuun, jos ei muuten niin ainakin loksahtaa leuka auki ilmeisesti jokusalta syrjäytyneeltä elämäänsä katkeroituneelta ja sen takia pelkkää paskaa mentaalisesti, visuaalisesti, konkreettisesti ja verbaalisesti ympäristöönsä suoltavalta siiderivalaalta, joka ei halua uskoa, että elämää voi olla, elämä voi olla HYVÄÄÄ ilman sitä piereksivää kännäävää ukkoa puuduttavaa kännistä pakkoseksiä, jatkuvaa riitaa ja vinkumista kotitöistä, sossun lappujen täyttelyä, maybe... jne jne ("mut hei se ydinperhe, meil o se, yyhoot on hei huorii.. eikösh?"),

Tunnen/tiedän tän kommuunin mimmit, itsestään ja toisistaan huolta pitäviä, kauniita, aktiivisia, koulutettuja ja työssä käyviä/käyneitä (ennen mammalomia), sosiaalisesti suosittuja, miellyttäviä, rohkeita ja terveellä itsetunnolla varustettuja Aikuisia Naisia - sanalla sanoen IHANIA ihmisiä.

Sellaisia, joiden ei tarvitse roikkua epätyydyttävässä parisuhteessa vaan siksi, että "mitä ne ihmisetkin aattelee, ku on talolaina, on lapset" jne liibalaabaa, nämä naiset ovat TOSI Äitejä, näkevät etteivät lapset voi hyvin, kun vanhemmat ei voi hyvin.

Ei ihme että kadehditte. Vielä kun ottaisitte oppia, siitä vois seurata jotain oikeasti hyvääkin.[/QUOTE]

Allekirjoitan joka sanan. Vaikka toki itsekin tahdon ydinperheen niin ihailen suunnattomasti naisia ketkä ovat vahvoja, rohkeita ja pättäväisiä. Niistä on hyvät äidit tehty! Minua jotenkin säälittää ihmiset ketkä kuvittelevat vanhanaikaisesti ja kapeakatseisesti, että ainoa oikea perhemuoto on ydinperhe tai uusioperhe. Tuollainen kommuuni hyvällä porukalla ja yhteishengellä voi olla mitä PARHAIN idea ;)
 
herää nyt jo sinäkin
Mä tunnen useamman tyypin, jotka asuu vuokralla ok:ssa neljän-kuuden kaverin kanssa.
Nämä vuokraok:t sijaitsevat Helsingissä ja Espoossa.

Mikä siinä on niin erikoista ja epäuskottavaa? Missä maailmassa oikein elätte?
Kuule ihan tässä reaalimaailmassa.

Vuokraovi löytää haulla Helsinki - okt tällä hetkellä 5 vuokrattavaksi tarjottavaa 4h+k tai isompaa ok-taloa. Niistä kahden vuokra on 4000e/kk, joka lienee kuitenkin normi-yhärille hiukan liikaa, neljälle jaettunakin. :)

Joten aika hyvä munkki on sattunut, kun oikein roppakaupalla on tuttavapiiriisi sattunut yhäri-kommuuneissa asuvia naisia. :)
 
"Yh-äiti"
Ihan vaan sinulle, joka oletit, että yh:lle tonnin vuokra olisi mahdoton: itse maksan Helsingissä lähes 1600 € kuussa. Ja ihan vain siksi, että asunto on kiva, ihanalla paikalla, enkä enää halua omistaa mitään. Eli yh ei ole automaattisesti pienituloinen.
Tonni kuussa ja kaverit päälle on hieno diili!
 
"Rilla"
Alkuperäinen kirjoittaja herää nyt jo sinäkin;28922548:
Kuule ihan tässä reaalimaailmassa.

Vuokraovi löytää haulla Helsinki - okt tällä hetkellä 5 vuokrattavaksi tarjottavaa 4h+k tai isompaa ok-taloa. Niistä kahden vuokra on 4000e/kk, joka lienee kuitenkin normi-yhärille hiukan liikaa, neljälle jaettunakin. :)

Joten aika hyvä munkki on sattunut, kun oikein roppakaupalla on tuttavapiiriisi sattunut yhäri-kommuuneissa asuvia naisia. :)
Kuten aloittaja sanoi, vuokranantaja on erään ystävyksistä sukulainen. Ei tiennyt heti, mitä tehdä talolle, josta hänen rakkaat vanhat vanhempansa joutuivat muuttamaan pois (huom en nyt yksilöi kuolivatko vai mihin siitä "häipyivät"), ei halunnut sitä myydäkään ja lisäks vaati aikalailla remonttia (uskallankohan edes kirjoittaa enää, että nämä tytöt tuttavineen osaavat myös rempata ! :D Liikaa kestettävää jo sitruunapilluille..? SORI oikeesti ei, huvittaa vaan tuo sokea "provoo provoo, ei VOI siis ei vaan VOI olla totta" - mantra...

Ja hei, ota huomioon, että myös YH voi KÄYDÄ TÖISSÄ. OLLA KORKEASTI KOULUTETTU, SAADA ISOA PALKKAA. Ei tartte roikkua kelan minimituilla, kuten mitä ilmeisimmin eräillä on elämäntapana :O
 
do dih!
[QUOTE="Yh-äiti";28922572]Ihan vaan sinulle, joka oletit, että yh:lle tonnin vuokra olisi mahdoton: itse maksan Helsingissä lähes 1600 € kuussa. Ja ihan vain siksi, että asunto on kiva, ihanalla paikalla, enkä enää halua omistaa mitään. Eli yh ei ole automaattisesti pienituloinen.[/QUOTE]

:O 1600e/kk! Vuokraa! Tuolla summalla lyhentäisi nykykoroilla 400000e lainaa! (kokonaiskorko 1,5%, maksuaika 25v).

Yh ei tietenkään automaattisesti ole pienituloinen, mutta tuollaisella talousnerolla ei ole kyllä vaaraa ainakaan vaurastua...
 
nohh
Hieno juttu, jos tykkäät.

Kauanko olette asuneet tuossa, ja kauanko suunnittelet vielä asuvasi noin?

Itselleni tuollainen ei ikinä sopisi. Karmea ajatus, että pitäisi jakaa makuuhuone jopa kahden lapsen kanssa, ja miten edes vaatteet mahtuvat sinne vaatekaappeihin?

Ja se kauhistuttaisi, että omassa kodissa pyörii koko ajan jotain porukkaa. Aina on joku lapsi riehumassa, äiti jumppaamassa tai siivoamassa tms.

Ruoat ei mahtuisi kunnolla jääkaappiin, vai mikä systeemi teillä siihen on? Ja omassa olohuoneessa ei voisi rentoutua televisiota katsellen, koska siinä olisi väistämättä lauma muita, jotka haluavat katsoa jotain muuta ohjelmaa tms. Pyykkejä ei voisi pistää pyörimään milloin lystää, koska luultavasti siellä hurraa jo jonkun toisen vaatteet.
 
uskonhan minä NOT
[QUOTE="Rilla";28922588]Kuten aloittaja sanoi, vuokranantaja on erään ystävyksistä sukulainen. Ei tiennyt heti, mitä tehdä talolle, josta hänen rakkaat vanhat vanhempansa joutuivat muuttamaan pois (huom en nyt yksilöi kuolivatko vai mihin siitä "häipyivät"), ei halunnut sitä myydäkään ja lisäks vaati aikalailla remonttia (uskallankohan edes kirjoittaa enää, että nämä tytöt tuttavineen osaavat myös rempata ! :D Liikaa kestettävää jo sitruunapilluille..? SORI oikeesti ei, huvittaa vaan tuo sokea "provoo provoo, ei VOI siis ei vaan VOI olla totta" - mantra...

Ja hei, ota huomioon, että myös YH voi KÄYDÄ TÖISSÄ. OLLA KORKEASTI KOULUTETTU, SAADA ISOA PALKKAA. Ei tartte roikkua kelan minimituilla, kuten mitä ilmeisimmin eräillä on elämäntapana :O[/QUOTE]

Tottakai vuokranantaja on sukulainen, sehän on selvä. Ja vuokra on edullinen l. alle markkinavuokran, eikä verottajaakaan kiinnosta tällaiset sukulaisten väliset diilit, niinhän se oli? :)

Ja TYÖSSÄ KÄYVÄT, KORKEASTI KOULUTETUT ja ISOA PALKKAA SAAVAT naiset asuvat jossain hikisessä kommuunissa...

Onko sinustakin muuten hassua se, että teet ihan samat kirjoitusvirheet kuin ketjun avaaja? :D
 
"vieras"
Mä uskoin tähän avaukseen kunnes toi "Rilla" tuli paljastamaan että täys provohan tää on. :)

Oisit ap pysyny vaan nahoissas niin olisi koko juttu mennyt paremmin läpi. :D
 
"Rilla"
Siks mä vähän niinku tuurailen, viihdyn tääl tyttöjen luona mitä parhaimmin.
Nää provohuutajat täällä on yks ja sama henkilö, meillä on muuten siihen tarvittaessa keinotkin osoittaa... Jos ja kun tää tosiaan etenee lehteen asti ja vaiks ennenkin, mulla on Tuttavia, jotka osaa Asioita, näkevät niin kuin ip-osoitteet ja sellaiset, siinä vaiheessa kun juttu menee yli tietyn pisteen... kuten poliisiveljeni mielestä tuo on jo siinä ja siinä. Sinä nro 36 = 37, oon ihan varma et Just Sä Haluat Itsestäsi lehteen Maininnan Sinä Rouvana (multipersoonineen toki ;) joka ei SITTEN MILLÄÄN VOINUT USKOA TÄTÄ JUTTUA! Eikö? Hohtoa sunkin tylsään elämään, me tarjoamme :)
 
"vieras"
Mä tunnen useamman tyypin, jotka asuu vuokralla ok:ssa neljän-kuuden kaverin kanssa.
Nämä vuokraok:t sijaitsevat Helsingissä ja Espoossa.

Mikä siinä on niin erikoista ja epäuskottavaa? Missä maailmassa oikein elätte?
Nainen on naiselle susi. Paskanjauhanta, selkäänpuukottamiset ja mielensä pahoittamiset alkavat heti kun huoneessa on enemmän kuin yksi nainen.

Neljän naisen kommuuni olisi helvetillinen taistelutanner.
 
"lulu"
Alkuperäinen kirjoittaja uskonhan minä NOT;28922607:
Tottakai vuokranantaja on sukulainen, sehän on selvä. Ja vuokra on edullinen l. alle markkinavuokran, eikä verottajaakaan kiinnosta tällaiset sukulaisten väliset diilit, niinhän se oli? :)

Ja TYÖSSÄ KÄYVÄT, KORKEASTI KOULUTETUT ja ISOA PALKKAA SAAVAT naiset asuvat jossain hikisessä kommuunissa...

Onko sinustakin muuten hassua se, että teet ihan samat kirjoitusvirheet kuin ketjun avaaja? :D
ei nyt kyllä ihan tue mun kuvaa "HIKISESTÄ KOMMUUNISTA".
Loisto ratkaisu ja varmasti hyvä asianosaisille. Miks pitää olla joidenkin noin kadeja vai mistä tuo lyttäys halu oikein syntyy? ***ihmettelee**
 
"Rilla"
[QUOTE="vieras";28922659]Nainen on naiselle susi. Paskanjauhanta, selkäänpuukottamiset ja mielensä pahoittamiset alkavat heti kun huoneessa on enemmän kuin yksi nainen.

Neljän naisen kommuuni olisi helvetillinen taistelutanner.[/QUOTE]

mut näiden ystävysten suuri unelma toteutu tän projektin myötä. Nuorinta odottajaa lukuunottmatta ovat tunteneet kaikki toisensa jo vuosia ja on olleet läheisiä, kuten myös mun kans joten olinki aika mustis alkuun :D


Tosi surullista oikeesti jos jonku naisen kokemus toisista naisista on vaan se et se on SUSi ja taisteluite tiedossa... ei teil oo ollu oikeita ystäviä sillon uskallan väittää.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja herää nyt jo sinäkin;28922548:
Kuule ihan tässä reaalimaailmassa.

Vuokraovi löytää haulla Helsinki - okt tällä hetkellä 5 vuokrattavaksi tarjottavaa 4h+k tai isompaa ok-taloa. Niistä kahden vuokra on 4000e/kk, joka lienee kuitenkin normi-yhärille hiukan liikaa, neljälle jaettunakin. :)

Joten aika hyvä munkki on sattunut, kun oikein roppakaupalla on tuttavapiiriisi sattunut yhäri-kommuuneissa asuvia naisia. :)
Pääkaupunkiseutu = Helsinki?
 
Alkuperäinen kirjoittaja herää nyt jo sinäkin;28922548:
Kuule ihan tässä reaalimaailmassa.

Vuokraovi löytää haulla Helsinki - okt tällä hetkellä 5 vuokrattavaksi tarjottavaa 4h+k tai isompaa ok-taloa. Niistä kahden vuokra on 4000e/kk, joka lienee kuitenkin normi-yhärille hiukan liikaa, neljälle jaettunakin. :)

Joten aika hyvä munkki on sattunut, kun oikein roppakaupalla on tuttavapiiriisi sattunut yhäri-kommuuneissa asuvia naisia. :)
Missä mä kirjoitin tuttavieni olevan yhäreitä? Ei niillä kellään edes ole lapsia.

Tuttavapiirissä vain sattuu olemaan aika yleistä tollanen ok:n vuokraus porukalla.
Huvittavaa, että se on jonkun mielestä utopistista.
 
[QUOTE="vieras";28922659]Nainen on naiselle susi. Paskanjauhanta, selkäänpuukottamiset ja mielensä pahoittamiset alkavat heti kun huoneessa on enemmän kuin yksi nainen.

Neljän naisen kommuuni olisi helvetillinen taistelutanner.[/QUOTE]

Ei mulla ole ollut mitään ongelmia asuessani kolmen ja kahden naisen kanssa kämppiksinä.

En toisaalta hengaa kehareiden kanssa.
 

Yhteistyössä