Ohoh, nyt tuli kaikkitietävä mamma valistamaan imetyksestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaikkea sitä näkeekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaikkea sitä näkeekin

Vieras
Olimme eilen ystäväni ja hänen uusimman tulokkaansa kanssa kahvilla. Ystäväni imetti lastaan neuleensa kätköissä ja juttelimme niitä näitä.

Päivän piristyksenä eräs nainen katsoi asiakseen tulla pöytämme viereen ja supattaa tarpeeksi huomiota herättävästi, että ystäväni voisi hoitaa lapsen vessassa tai jos on pakko pöydän ääressä niin antaa pulloa. Jotenkin hänen eleensä olivat samaan aikaan hyvin salamyhkäisiä, mutta sellaisia että varmasti naapuripöytien ihmisetkin kiinnittivät huomiota.

Naisen omat lapset (8-10v. arviolta) seisoivat äitinsä takana, en tiedä olivatko vasta tulleet kahvilaan vai lähdössä.
Rouva ehti sanomaan vain jotain irstaasta kun oma suuni aukesi ja oli pakko tölväistä, miksi hällä on noin pipo kireällä, että epäonnistuiko oma imetys ja pitää tirkistellä nyt muita :D
Eikä tippaakaan harmita oma avaukseni, siitä sai mitä tilas.

Naisen kasvot kalpeni aika komiasti ja seuraavaksi punehtui, olisi varmasti verenpainemittari näyttänyt huimia lukemia sillä hetkellä. Lopulta nainen pesueineen marssi pois, jupisi mennessään ettei enää koskaan astu kyseiseen kahvilaan...

Paikkakuntaa en luonnollisesti uskalla tähän laittaa, mutta jos arvon rouva satut lukemaan niin terveisiä, annoit meille ensijärkytyksen jälkeen hyvät naurut!

Taisi olla lapsen tyytyväinen tuhina ja jalkojen heiluttelu liikaa :D
Ja joo ei tosiaan näkynyt mitään ylimääräistä, taisi minun topista olla paremmat näkymät kyttääjille.

No ongelmansa kullakin, en vain olisi uskonut että itse pääsen todistamaan tällaista röyhkeyttä ja ilmiselvää typeryyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä näkeekin;23791965:
Taisi olla lapsen tyytyväinen tuhina ja jalkojen heiluttelu liikaa :D
Ja joo ei tosiaan näkynyt mitään ylimääräistä, taisi minun topista olla paremmat näkymät kyttääjille.

Seuraavaksi varmaan aletaan vaatia, ettei imeväisikäisiä saa ylipäätään pitää sylissä julkisissa tiloissa, kun joku asiaa tuntematon voi hämmentyä ja luulla nähneensä imetystilanteen.

jeps,näitä löytyy. Mulla taas vähän toisenlainen kokemus. Olin kaupassa esikon kanssa. Hän oli vielä tosi pikkuinen, noin 3kg ja ikää kuitenkin oli jo yli 2kk. Pikkukeskosena syntynyt siis... Kassajonossa takana ollut nainen alkoi jutulle, kyseli että onko vauva vastasyntynyt kun on niin kovin pieni. Kerroin että on keskonen... Tähän nainen töytäs: Kai imetät? Menin vaikeaksi ja vastasin ei, en imetä. Nainen kysyi no että miksi et?? Mä meinasin purskahtaa itkuun. Kerroin että minulla ei tule maitoa, että yritin pumpaamalla saada maitoa tulemaan 1,5kk, kun lapsi oli liian hentoinen imemään rinnoista joista tuli tippa silloin toinen tällöin. Vastaukseksi sain:

Viitseliäisyydestä se vaan on kiinni. Adoptio äitikin kykenee imettämään, kyllä sinäkin jos haluaisit

Menin autoon ja puhkesin itkuun. 1,5 kuukautta pumppausta, yötä päivää 3 tunnin välein... 2 viikkoa herutuslääkeen kanssa kun lapsi tuli kotiin keskolasta... Eikä riittänyt. Olin aivan kuitti. Mielestäni tein kaikkeni...

Alkuperäinen kirjoittaja toisinpäin;23792069:
jeps,näitä löytyy. Mulla taas vähän toisenlainen kokemus. Olin kaupassa esikon kanssa. Hän oli vielä tosi pikkuinen, noin 3kg ja ikää kuitenkin oli jo yli 2kk. Pikkukeskosena syntynyt siis... Kassajonossa takana ollut nainen alkoi jutulle, kyseli että onko vauva vastasyntynyt kun on niin kovin pieni. Kerroin että on keskonen... Tähän nainen töytäs: Kai imetät? Menin vaikeaksi ja vastasin ei, en imetä. Nainen kysyi no että miksi et?? Mä meinasin purskahtaa itkuun. Kerroin että minulla ei tule maitoa, että yritin pumpaamalla saada maitoa tulemaan 1,5kk, kun lapsi oli liian hentoinen imemään rinnoista joista tuli tippa silloin toinen tällöin. Vastaukseksi sain:

Viitseliäisyydestä se vaan on kiinni. Adoptio äitikin kykenee imettämään, kyllä sinäkin jos haluaisit

Menin autoon ja puhkesin itkuun. 1,5 kuukautta pumppausta, yötä päivää 3 tunnin välein... 2 viikkoa herutuslääkeen kanssa kun lapsi tuli kotiin keskolasta... Eikä riittänyt. Olin aivan kuitti. Mielestäni tein kaikkeni...

Voi tsiisus mikä idiootti huh huh. Jos olisin ollut vieressä olisin sanonut pari valittua ansaittua sanaa...ei hitto tekee mieli takoa päätä seinään. :D

Noi on jotain ihan älyttömiä tyyppejä! Oikeasti, ei voisi minua ainakaan kiinnosta, vaikka naiset ravintolassa imettäisivät rinnat niin esillä, kuin olla ja voi. Ei herätä minussa mitään erikoisia tunteita.

Joo, sain myös eräällä lääkäriasemalla aika pahoja mulkaisuja viime viikolla kun imetin siellä odotustilassa, mahdollisimman perällä. Tissi oli sentään suurimmaksi osaksi piilossa, mutta saattoi se nänni vilahtaa jos sattui väärään aikaan katsomaan, siis juuri silloin kun sitä vauvan törkkäsin :D Sori vaan kaikille.

Se on muuten jännä, ettei imetysvinkkejä tule antamaan imettävät äidit vaan sellaiset jotka ovat ehkä joskus aikapäiviä sitten imettäneet, tai eivät ole imettäneet ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja toisinpäin;23792069:

Hui kauhea mikä idiootti. Älä välitä.

Muutama vuosi sitten olisin ollut varma että tämä on provo, mutta oman lapsen saatuani olen saanut huomata, että ihmiset kokevat asiakseen tulla sanomaan ja kyselemään mitäidioottimaisimpia asioita. Minäkin olen saanut töllistelyjä ja tuhahduksia imettäessäni julkisella paikalla, vaikka olisi miten hyvin peitelty ja sen lisäksi monesta muusta asiasta, esim. kestovaipoista ja sormuksettomista käsistäni. Pienen vauvan kanssa kun hormooni vielä jyllää voimakkaina, nuo tuntuivat todella pahoilta ja loukkaavilta.

niin...ja kumpikohan se tosiaan on häiritsevämpää esim kahvilassa, se että vauva itkee naama punaisena, vai että syö hiljaa äitinsä rintaa. Meillä ainakin kun se nälkäitku voi iskeä yllättäinkin, vaikka olis just ennen kahvilaan menoa syönyt, niin voikin haluta lisää juuri kun itse istun syömään tai kahvittelemaan. pitäskö siinä sitten jättää omat pöytään ja lähtä jonnekkin vessaan...hohhoijaa, että joillakin ei järki juokse.

minusta kerran ärsyttivintä oli, että kun olimme pitkällä automatkalla ja pysähdyimme huoltoasemalle syömään koko perhe. Huoltoasema oli iso ja siellä vain muutamia asiakkaita eli runsaasti tyhjiä pöytiä ja tilaa, valitsin tietysti sellaisen perimmäisen tyhjän nurkan, että voin omankin syömisen lomassa imettää niin eiköhän joku äijä sitten tunkenut juuri siihen vastapäätä olevaan pöytään istumaan kahden metrin päähän. Näki varmaan jo kaukaa, että mulla on siinä imetys menossa... ja piti siihen tulla pällistelemään. Ja todellakin en imetä rinnat esillä vaan mahdollisimman vähän yritän että mitään jäis mistään näkyviin....

Koittakaa nyt tajuta, etteivät kaikki halua nähdä tissejänne tai imetystä. Ei vaikka se olisi miten luonnollista tahansa. Tietysti neuleen alla pitäisi olla ihan jees, paikasta riippumatta. Lähinnä tarkoitinkin näitä "oho, nännit näkyy välillä". Pahimmillaan olen nähnyt jumbon aulassa molemmat tissit vedettynä kaula-aukosta ja muksu toisella rinnalla. Hei haloo!! Luonnollista on myös paskantaa, kusta, harrastaa seksiä, leikata varpaankynnet, käydä pesulla ynnä muuta, eikä näitäkään suoriteta julkisella paikalla kaikkien nähden.

Tuntuu ihan siltä, että Suomessakin ollaan menossa siihen jenkkien tekopyhyyteen. Kai täällä pian laitetaan patsaille bikinit ja imetys kielletään julkisilla paikoilla siveettömyyden vuoksi. Iiik, jos vähän tissi näkyy. Se on vauvalle luonnollinen ravinnonlähde. Aikuinen itse tekee siitä päässään seksikkään. Rinnoista tehdään ihan liian suuri numero.

Minulla ei ole edes tullut mieleen, että jotain häiritsisi mun tissien esittely, ennen kuin eksyin tänne palstalle. Ei ole käynyt mielessäkään, että jotain voisi millään lailla häiritä vauvan imetys! :D Aion jatkaa julkista imetystä siitä huolimatta, että nämä vähemmistön edustajat jatkavat mesoamista tästä asiasta.

[QUOTE="vieras";23792380]Koittakaa nyt tajuta, etteivät kaikki halua nähdä tissejänne tai imetystä. Ei vaikka se olisi miten luonnollista tahansa. Tietysti neuleen alla pitäisi olla ihan jees, paikasta riippumatta. Lähinnä tarkoitinkin näitä "oho, nännit näkyy välillä". Pahimmillaan olen nähnyt jumbon aulassa molemmat tissit vedettynä kaula-aukosta ja muksu toisella rinnalla. Hei haloo!! Luonnollista on myös paskantaa, kusta, harrastaa seksiä, leikata varpaankynnet, käydä pesulla ynnä muuta, eikä näitäkään suoriteta julkisella paikalla kaikkien nähden.[/QUOTE]

Kyllä sulla on huono vertauskuva. Toivottavasti et liiku lapsinesi missään, sillä sehän olisi sama, kuin kävelisit ympäriinsä ulosteinesi kera. Sieltä alapäästä hekin ovat tulleet. Yök. Pidä eritteesi kotonasi.

Nainen oli ihan selvästi kateellinen! :D

Eipä se pulloruokintakaan aina ole hyvä.
Kerran kun oltiin kaverin kanssa kahvilla ja hän alkoi syöttää pullosta 2kk ikäistä poikaansa, tuli siihen joku n.keski-ikäinen mamma kauhistuneena kyselemään "Etkö sää imetä?!". Kaveri siihen totes hymyillen: "En imetä". Mamma kysyi syytä ja kaveri sanoi ettei halua imettää. Mamma katseli järkyttyneenä ja kaveri virnullen tokaisi: "Katos kun nykyään saa päättää imettääkö vai ei". Mamma lähti nolona pois. :D

Yhteistyössä