Ohjelmaa jouluaatoksi? Mitä teette isolla porukalla ennen pukin tuloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hauskanpitäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hauskanpitäjä

Vieras
Eli kaipaisin jouluaaton viettoon jotain tekemistä, kun olemme koolla isolla porukalla ja odottelemme joulupukkia.
Jotain muutakin kuin sitä ainaista juttelua ja syömistä/kahvin juomista.
Aikuisia suurin osa, mutta saisi olla jotain hauskaa jouluista leikkiä/tekemistä ajan kuluksi.

joku seurapeli? siis linjalla alias tms huumorilla varustettu.. :)
(tosin kerran mökillä kun pelattiin appea ja sen uutta vaimoa vastaan ja voitettiin vaimo otti hermeet nenuun kun mies ei ymmärtänyt.. :) toki silloin viinillä oli osuutensa.. :D )

muuten hyvä idea, mutta en nyt lähde ostamaan sitä singstar-peliä yhden illan takia. Kun ei sitä muuten varmaan juurikaan käytettäisi.
Ei sattuis kellään olemaan käytettyä, jonka haluis myydä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei aikaa:
mä oon varmaan ainoa ihminen maailmassa, jonka koko jouluaatto menee siinä, kun laitan jouluateriaa tarjolle..

no todellakin olet. Meillä menee laatikoiden lämmittämisessä uunissa 15min. Ja yöllä on kinkku ollu uunissa, joten syömme kylmää kinkkua. Ja mikrossa tai uunissa lämpiää edellisenä päivänä tehty karjalanpaisti yms. Perunat keitän, eli20min menee siinä. Sitten pöytää ja syömään! Kahvipullat ja kaakut (7sorttia) olen valmistanut koristelua myöden edellisenä päivänä. Eli esillelaitossa menee 5min, kunkahvipannu porisee.

Voihan nuo vaikka kaikk tehdä jo tänää ja laittaa pakastimeen, niin ei tarvii sunkaan aattoa keittiössä viettää.

mä oon varmaan ainoa ihminen maailmassa, jonka koko jouluaatto menee siinä, kun laitan jouluateriaa tarjolle..

Niinpä se on vähän meilläki. Puuhastelussa menee päivä, aamusella vielä kuusen tuonnin jälkeen siivotaan loput ja koristeitakin vielä laitetaan paikoilleen ympäri huushollia. Kun kaikki on kunnossa pitää alkaakin ruoan tekoon. Ekaksi teen rosollin, sitten hilla- ja sekahedelmäsopat, sitten riisipuuron ym. ym. Sitten kun ruoat ovat valmiit, tietenkin syömme sen ja ruokalevon jälkeen pitääkin meillä mennä lypsämään ja ruokkimaan lemmut. Sitten kun tulemme navetalta, pääsemme suoraan saunaan, joka on lämmitetty sillä aikaa. Ja pian pukki ovelle kolkuttaakin... =) :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no todellakin olet. Meillä menee laatikoiden lämmittämisessä uunissa 15min. Ja yöllä on kinkku ollu uunissa, joten syömme kylmää kinkkua. Ja mikrossa tai uunissa lämpiää edellisenä päivänä tehty karjalanpaisti yms. Perunat keitän, eli20min menee siinä. Sitten pöytää ja syömään! Kahvipullat ja kaakut (7sorttia) olen valmistanut koristelua myöden edellisenä päivänä. Eli esillelaitossa menee 5min, kunkahvipannu porisee.

Voihan nuo vaikka kaikk tehdä jo tänää ja laittaa pakastimeen, niin ei tarvii sunkaan aattoa keittiössä viettää.

No jos on noin vähän tarjoiltavaa, niin sitten selviää kyllä helpolla. Tee enemmän ruokaa, niin menee enempi aikaa ;)

en mä halua viettää jouluani kattilan seurana. Vaan olla muiden ihmisten kanssa olohuonseessa ja leikkiä lasteni kanssa. En mä ole mikään pitopalvelutyöläinen vaan vietän perheeni ja sukuni kanssa joulua nautiskellen.

Me touhutaan kaikki keittiössä ja muissa joulutouhuissa koko päivä. Eli siis kaikki sisarukseni, äiti ja siskon ja veljen lapset. Isäpuoli hakee kuusen. Lämmitetään saunaa, koristellaan kuusta, katetaan loputtomasti pöytää.. Meillä on sellainen italiaslaistyyppinen, iso ja kovaääninen perhe joten kovin organisoidusti ei ehkä hommat hoidu. Mutta kivaa on aina! Ja ruokaa on pöydässä aina mielettömät määrät! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en mä halua viettää jouluani kattilan seurana. Vaan olla muiden ihmisten kanssa olohuonseessa ja leikkiä lasteni kanssa. En mä ole mikään pitopalvelutyöläinen vaan vietän perheeni ja sukuni kanssa joulua nautiskellen.

Älä ole niin äkäinen.

Siis meillä meinaa aina aika loppua. Ei tule sellasta tyhjää hetkeä tai oloa. Aika vaan menee ja me koitetaan pysyä mukana. Jos on sovittu, että pukki tulee vaikka viideltä, me ollaan nipin napin valmiit viideltä. Viimesiä tiskejä työnnetään koneeseen jouluaterian jäljiltä, jota on nautittu pitkään ja hartaasti. Löhöily sohvalla on kivaa myös. En osais olla, jos vielä ois joku peli tai ohjelma, mitä pitää tehdä.

Mutta pelatkaa, kattokaa joku elokuva, käykää pihalla... Ei voi olla vaikeaa keksiä.

No en mä aattoon jätkään mitään ruuan valmistamista sinällään, mutta menee siinäkin aikaa kun lämmittää lämpimät ja asettelee kauniisti tarjolle kaikki kylmät. Meillä on joulupöydässä perinteisesti runsas kylmä buffetti ennen lämpimiä ruokia, eikä niitä todellakaan tarjoilla omista pakkauksistaan..

No en mä aattoon jätkään mitään ruuan valmistamista sinällään, mutta menee siinäkin aikaa kun lämmittää lämpimät ja asettelee kauniisti tarjolle kaikki kylmät. Meillä on joulupöydässä perinteisesti runsas kylmä buffetti ennen lämpimiä ruokia, eikä niitä todellakaan tarjoilla omista pakkauksistaan..

Meillä menee aikaa pöydän kattamiseen ja ruokien lämmitykseen, valmistamiseen ja tarjolle laittoon. Ja tiskit pitää myös hoitaa pois heti. KAunis pöytä, juhlava tarjoilu tekee joulun osaltaan.

Yhteistyössä