Ohjelma: Nadya suleman - katsoitko eilen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä olet ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja minä esikoisen ja kaksosten äitinä pidentää jatkuvasti huonoa omatuntoa siitä ettei minulla tunnu riittävän päivässä tunnit huomioimaan kaikkia tarpeeksi. Ehkä pitäis nyt lopettaa poteminen?

Ei pidentää vaan poden..?!?!

No sanoisin, että ei tarvitse lopettaa. Kai se niin menee, että kukin oppii pärjäämään oman tilanteensa mukaan. Toinen ei jaksa ehkä yhdenkään lapsen kanssa ja tämä nainen NÄYTTÄÄ pärjäävän ihan kiitettävästi 14 kanssa.

Tällä äidillä ei ole esimerkiksi tarvetta diagnosoida lapsensa kehitysongelmia (tms.), koska se on luonnollista että tollasessa populaatiossa ongelmiakin esiintyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Johka:
No sanoisin, että ei tarvitse lopettaa. Kai se niin menee, että kukin oppii pärjäämään oman tilanteensa mukaan. Toinen ei jaksa ehkä yhdenkään lapsen kanssa ja tämä nainen NÄYTTÄÄ pärjäävän ihan kiitettävästi 14 kanssa.

Tällä äidillä ei ole esimerkiksi tarvetta diagnosoida lapsensa kehitysongelmia (tms.), koska se on luonnollista että tollasessa populaatiossa ongelmiakin esiintyy.

Ei ole tarvetta diagnosoida lasten kehitysongelmia koska niitä tilanteesta johtuen on? Mä en ihan ymmärrä tätä. Tällä mammalla tuskin on AIKAA perehtyä lastensa ongelmiin. Kyllä minäkin 14 lasta pystyisin hoitamaan (ruuat, hygienia yms. ) mutta ei siinä henkiselle puolelle tai kasvatukselle jää aikaa. Palkkaa sitten vaan hoitajia kun EI ITSE pysty huolehtimaan. Miksi tehdä 14 lasta joista ei ITSE pysty huolehtimaan. Mulla on just niin monta lasta kun mun resurssit kestää hoitaa ja huoltaa kunnolla.

Ei ole tarvetta diagnosoida lasten kehitysongelmia koska niitä tilanteesta johtuen on? Mä en ihan ymmärrä tätä. Tällä mammalla tuskin on AIKAA perehtyä lastensa ongelmiin. Kyllä minäkin 14 lasta pystyisin hoitamaan (ruuat, hygienia yms. ) mutta ei siinä henkiselle puolelle tai kasvatukselle jää aikaa. Palkkaa sitten vaan hoitajia kun EI ITSE pysty huolehtimaan. Miksi tehdä 14 lasta joista ei ITSE pysty huolehtimaan. Mulla on just niin monta lasta kun mun resurssit kestää hoitaa ja huoltaa kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
hoiti hyvin hommansa. entä sitten esim.onhan täälläkin isoja perheitä.lest.perheissä saattaa hyvinkin olla 14 lasta. eikä heitä vihata sen takia.en oikein ymmärrä miksi häntä vihattiin.??hyvin elätti perheensä ja oli todella omistautunut lapsilleen.

On kuitenkin eri juttu, jos lestaperheessä on vaikka 16 lasta, kun niillä lapsilla on silloin luonnollisempi ikäero. Ei 18-vuotias kaipaa niin paljon koko ajan äitiä, kun 8-vuotias tai 2-vuotias. Tolla naisella oli väenväkisin hoidoilla tehtynä 14 ALLE 9-vuotiasta lasta. Tuskin löydät sellaisia lestaperheitä mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Yhdellä lapsista oli huuli(kitalaki)halkio,miksei sitä oltu leikattu jo vaikka lapset oli 9kk? se yksi poika oli varmasti joku ADHD.

Sille voi olla moniakin syitä, ei niitä tehdä heti vastasyntyneelle. Kyllä mäkin tiedän tapauksia, jossa se halkioleikkauksen odotus on venynyt ja venynyt. Ja mun mielestä se oli kyllä dokkarin loppuvaiheessa korjattu, kun sillä oli tikit.

Sehän on kuitenkin aika vähän, jos on 14 lasta, ja vain kahdella erityistarpeita (halkio ja mahd neurologinen ongelma). Siinä kahdeksan lapsen odotuksessa olis voinut käydä paljon huonommin, ihme että säilyivät kaikki hengissä ja ovat noinkin terveitä.

No ei tämä neiti nyt ihan järjissään voi olla. Minä haluan olla äiti joten teempä hoidoilla itselleni vaikkapa 14 lasta. Oho, mulla ei olekkaan varaa ylläpitää 14 lasta joten laitetaan katras julkisuuteen hommaamaan perheelle rahaa jotta voi palkata sitten hoitajia hoitamaan näitä 14 lasta. Sitten vielä ihmetteli että miksi häneltä kysellään miten hän elättää perheensä mutta miksi Angelina Jolielta ja Brad Pittiltä ei kysytä samaa. Hmmmm... voisko johtua siitä että kyseisellä pariskunnalla olis varaa elättää kokonainen kylä eikä tekis edes tiukkaa. Pöljä!

Alkuperäinen kirjoittaja V:
Sitten vielä ihmetteli että miksi häneltä kysellään miten hän elättää perheensä mutta miksi Angelina Jolielta ja Brad Pittiltä ei kysytä samaa. Hmmmm... voisko johtua siitä että kyseisellä pariskunnalla olis varaa elättää kokonainen kylä eikä tekis edes tiukkaa. Pöljä!

:o :laugh: Ei oo totta! Kai sekin nyt sentään tajuaa, että niilläkin on kummallakin ihan oikeitakin töitä, joista niille maksetaan palkkaa, ja niin järjetöntä palkkaa että ne elelis niillä leveäisi vaikak sitten sen kokonaisen kylän kanssa..

Ihan ei oo kaikki inkkarit kanootissa tällä Nadialla. Jos on jo 6 lapsen yh niin haluaa tehdä vielä yhden koska ei tahdo että jää ne alkiot käyttämättä. Johan sanoo järkikin että jos on jo 4+ yhdet kaksoset niin rupeaa olemaan rajoilla, siis ihan yh:na ja kaikki kenotekosesti tehtyjä. Lääkäri todella vastuuton että suostu edes siihen viimeseen hedelmöitykseen ja sinetti toi että istutti laittoman määrän. Vähän sama homma kun kaikilla sekopäisillä eläinten keräilijöillä, siis näitä kellä on 39 koiraa ja 40 kissaa ja ne luulee olevansa jotenkin hienoja pelastajia,,,

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Sen Elijahin kanssa se koko ajan taisteli, taitaa lapsi jäädä vähälle huomiolle kun on niitä monta hoidettavaa :/ Mun mielestä on väärin että se tienaa rahansa esittelemällä niitä lapsiaan.

Mitä sen pitäisi tehdä? Luuletko että Amerikassa mennään vaan sossuun tai Kelaan hakemaan tukia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen Elijahin kanssa se koko ajan taisteli, taitaa lapsi jäädä vähälle huomiolle kun on niitä monta hoidettavaa :/ Mun mielestä on väärin että se tienaa rahansa esittelemällä niitä lapsiaan.

Mitä sen pitäisi tehdä? Luuletko että Amerikassa mennään vaan sossuun tai Kelaan hakemaan tukia?

Olis varmaan pitäny toimia ennen kun on paskat housussa. Millä se alkujaan kuvitteli ne elättävänsä?!?

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Miksi häntä vihataan niin paljon? Katsoin alun mutta uni vei voiton.

esittelee lapsiaan ja perhettään julkisuudessa että saa siitä rahaa.

Millä tavalla esittelee? Tyyliin Seiskassa vai että suostuu dokumentteihin, vai onko hän median keskipisteessä ilman että itse vaikuttaa siihen?

no esim. huhtikuussa 09 kirjoitti sopimuksen reality-ohjelmasta englantiin.

on ohjelmia, lehtihaastatteluja..

Miten sen pitäisi elättää perheensä?

Olis varmaan pitäny toimia ennen kun on paskat housussa. Millä se alkujaan kuvitteli ne elättävänsä?!?

Miten sen pitäisi elättää perheensä? Ei ole kyse siitä, että mitä olisi pitänyt tehdä vaan siitä mitä pitäisi tehdä nyt. Ei ole vielä keltään tullut ideoita, ehkä sinulta?

Miten sen pitäisi elättää perheensä? Ei ole kyse siitä, että mitä olisi pitänyt tehdä vaan siitä mitä pitäisi tehdä nyt. Ei ole vielä keltään tullut ideoita, ehkä sinulta?

Mulla ei tosiaankaan ole tohon ratkasua. Se on syy miksi mulla ei ole eikä tule olemaan 14 lasta.

Ainut minkä mä tosta yhtälöstä ymmärrän on se että se elättää katraansa noilla kuvaus ym. soppareilla. Muuten koko ihminen on ihan kumma. Vaikutti oikeesti jotenkin häiriintyneeltä hihittelylään ja sillä kun se voihki niitä kuvaajia. Ja miten se on niin leikellyn olonenkin. Tollasella oikeesti pitäs olla yhtään lasta!

katsoiko kukaan kovasti kritisoiva dokumenttia kunnolla? tuli vaan mieleen kun jotkut ovat tuominneet tuota lapsien käyttämistä rahalähteenä. musta se on (kuten jotkut jo sanoivatkin) ainoa tapa tuossa tilanteessa tehdä rahaa. meikäläisellä neljä mukulaa pörrää taloudessa, tajuatte varmasti kuinka paljon maksaa maito/ruoat kuuden ihmisen taloudessa, saati sitten 14 lapsen taloudessa? dokkarissa mainittiin että ne kuluttaa 15 litraa maitoa päivässä. pyhällä hengellä ja rakkaudellakos sitä pitäis sitten elellä? sitäpaitsi kyllähän se kaheksikko näyttää kiinnostavan porukkaa lätäkön toisella puolella ;) tää nadyahan haluis elellä vaan rauhassa.

Ai niin, se nainen sanoi dokkarin keskivaiheilla että haluaa vaan yhden lapsen enää, ja sitten kun olikin kahdeksan masussa -> abortti ainoa vaihtoehto? dokkarissa tuli myös vähän ilmi että toi Nadya on uskossa kasvatettu, ymmärtääkseni abortti on ainaki jenkkiuskiksilla murha :o mites täällä? ala siinä sitte valkkaa että ketä noista sikiöistä poistetaan. saattais itelleki olla kova pala.

Mut siihen että onko se nainen ihan fiksuimmasta päästä, en osaa sanoa. vaikka ihan ok-äidiltä se musta ainakin dokkarin perusteella vaikutti.

niin ja näistä kauneusleikkauksista.. kyllä siinä varmaan joku vatsanahan kiristys täytyny tehä, voisin kuvitella että 8 sikiön kantamisen jälkeen on vähä revähtäneen näköinen. :D

kyllä se kaheksikko oli ihan lääkärin moka ei tämän äitin!!! siis lääkäriähän se pitää syyttää ei tätä sulemania, sillä lääkärillä on vastuu tuosta hommasta!!!HALOOOO

Alkuperäinen kirjoittaja deam:
kyllä se kaheksikko oli ihan lääkärin moka ei tämän äitin!!! siis lääkäriähän se pitää syyttää ei tätä sulemania, sillä lääkärillä on vastuu tuosta hommasta!!!HALOOOO

No sillähän ei ollu ennen kasikkoa kun vasta 6 muuta lasta jotka oli hankittu hirmuisella aikataulilla. Isättömiä. Kuika vinkkeli pitää olla että tahtois edes sen 7:n kun on yksin ja tulevaisuuden näkymät on huonot? ainoastaan sellanen jolla on jotain outoa suhdetta raskaana oloon ja lasten hankkimiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja deam:

Nimenomaan.Lääkärillä ollut ammattietiikka ihan metikössä jos istuttaa 7 alkiota naisella joka on YH ja jolla on jo ennestään 6 lasta.

Järkyttävää.
Ihan kuin olisi ollut tuon lääkärin joku koekaniini.
:/

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Ainut minkä mä tosta yhtälöstä ymmärrän on se että se elättää katraansa noilla kuvaus ym. soppareilla. Muuten koko ihminen on ihan kumma. Vaikutti oikeesti jotenkin häiriintyneeltä hihittelylään ja sillä kun se voihki niitä kuvaajia. Ja miten se on niin leikellyn olonenkin. Tollasella oikeesti pitäs olla yhtään lasta!

Kerro mulle mikä sä olet sitä äitiä arvostelemaan? Oletko jotenkin parempi?

Katoin tota dokumenttia ja eihän toi Nadya pystyisi ilman hoitajia mitenkään huolehtimaan edes lasten perushoidosta yksin! Siis tuskin saisi pidettyä vauvoja terveenä, eli tarpeeksi ruokittuina ja puhtaina, mitenkään ilman montaa hoitajaa, jotka tekevät suuren osan työstä. Saati että pystyisi mitenkään vastaamaan lasten henkisistä tarpeista. Ei tuo minusta kovin kiitettävää pärjäämistä ole...ellei sitten laske hyvin pärjäämiseksi sitä, että Nadya ehtii kuitenkin nähtävästi hienosti meikata ja huolehtia ulkonäöstään viimeisen päälle eikä suoraan hirveästi tilanteesta valita. En nyt väitä, etteikö tuo raskasta olisi, mutta varmaan jokainen seitsemättä lasta hankkiva yh tajuaa, ettei se helppoa tule olemaan jo tilanteeseen hankkiutuessaan.

Mietin sitä, mitä Nadya tekee sitten, kun mediaa ei enää kiinnosta...lapset vaan kasvavat, ja kulut kasvavat...

No, yleensähän tuollaisissa tilanteissa lapset otetaan pois ja sijoitetaan koteihin, joissa resurssit riittävät heistä huolehtimiseen...

Yhteistyössä