Ohjainviidakko, minkä valmistajan ohjain Wiille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viipuli

Vieras
Mahtaakohan täällä kellään olla kokemusia, että mitä eroa noilla tarvikevalmistajien ja Nintendon omien ohjaimien välillä on? Pitäisi ostaa toinen Wii ohjain, mutta en nyt oikein osaa päättää, että pitääkö se olla mieluummin ihan Nintendon alkuperäinen vai toimisiko nuo tarvikevalmistajien ohjaimet yhtä hyvin? Onko noissa tarvikevalmistajien ohjaimisssa ollu häikkää toimivuudessa Wiin kanssa?

Juu, hassu paikka ehkä kysyä tällaista, mutta kun en saanut tätä suomi24:lle jostain syystä ja pelisivustoista ei oikein ole kokemuksia, niin aattelin kokeilla, josko täällä joku ois edes jollain tasolla tietoinen.

Kokemuksesta ihan ehdottomasti Nintendon omat. Jotkut tarvikeohjaimet ei toimi ollenkaan, eivät saa yhteyttä ja pätkivät. Toiset taas tuntuvat muuten toimivan ihan ok, mutta tietyissä peleissä ohjaus on liian hidas ja pelaaminen tosi hankalaa. Eikä edes kyse mistään erikoispeleistä, vaan esim. Mario Brosin pelaamiseen herkkyys ei riitä.

Aidot ohjaimet saa halvimmalla ahvenanmaan kautta toimitettavina suoratoimituksina, kun netistä tilaa. Kannettiin suoraan kotiin, onneksi olin kotona, kun posteljooni soitteli ovikelloa. Hinta jää sopivasti alle sen verotettavan summan.

Tarvikevalmistajien laitteita ei ole tullut vielä ohjainten latausasemaa ja akkuja lukuunottamatta tullut kokeilla. Harkinassa on 3 ja 4 ohjain tuollaisena tarvikevalmistajien pakettina, jos vaikka saisi sitten järjestettyä neljän keilaajan turnauksen ilman kapulan vaihtoja. Lasten en anna keilata ilman rannehihnaa ja se tekee vaihdosta hitaan.

Juu, mä oon kans katellu, et Ahvenanmaan kautta sais edullisimmin.. Ei varmaan muuta eroa, kuin ettei ole suomenkielisiä ohjeita? Mistä nettikaupasta kannattais tilata? Muutamien pelienkin mukana tulis ohjain ja olis edullinenkin näin, mutta haluisin mustan, kun muutkin osat on mustia. :D

Itse aina ehdottomasti suosin laitevalmistajien omia, pleikkarilla kerran yritin pikkuveljen kanssa pelata jotain tiettyä autopeliä, ei suostunu toimimaan tällä pelillä se yrityksen X ohjain, vaikka laitevalmistajan oma ohjain toimi täydellisesti. Oli siinä sit kiva pelailla kun ei voinu kisata keskenään :(

Taitaa olla järkevin ostaa tuo ohjain jonkun pelin kanssa. Sais aika edulliseen. Mutta missään paketissa ei taida olla mustaa ohjainta.. :D :D Tai no, nyt bongasin Partyn, mutta meillä se jo on ja se tuli silloin ostettua ilman ohjainta. :P

Niitä ohjaimia myyneenä ja Wiin omistajana, ehdottomasti ne Nintendon omat. Yhteensopivuudesta ei ole käytänössä mitään takuita, etenkään jos ja kun kuvassa mukana Wiimote Plus sun muut härpäkkeet. Aina ei tiedä maahantuojat ja valmistajatkaan mikä toimii, mikä ei, ja Wiin järjestelmäpäivitykset voi johtaa ohjainten toimimattomuuteen.