Ohi on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
pitkä ja melko raskas suhde,päätettiin siis mieheni kanssa ettei kannat enää yrittää yhdessä.
Kummallekin oli varmasti suuri helpotus,mutta ihmettelen mieheni tapaa suhtautua minuun tällä hetkellä.
Sovimme että yritetään selvittää omaisuus sun muut asiat ilman riitoja,mutta mies ei tunnu siihen pystyvän.
Vikaa oli varmasti kummassakin ja lopulta kumpikin jätti suhteemme tuuliajolle,voimia vaan ei enää ollut kuin pelkkään päivästä toiseen rämpimiseen.
Mies vain tuntuu olevan silmittömän vihainen jostain,haukkuu, huutaa ja sättii,yhtään inhimillistä lausetta en ole koko prosessin aikana häneltä kuullut.
Eroomme ei liity kolmansia osapuolia eikä suurta draamaa muutenkaan,hän vain on sitä mieltä että minä ja minun käytös ajoi meidät eroon,ettei hänessä ollut mitään vikaa.

Tuntuu todella pahalta kuulla kaiken muun tuskan ja surun lisäksi kuinka paha ja ilkeä ihminen olen hänen mielestään.
Ihmetteli äsken puhelimessa että kuinka minulla voi olla enää yhtään ystävää kun olen näin inhottava ja kylmä.

Voiko tämä olla vain miehen tapa selviytyä erosta?
Mikä voi ajaa toisen ihmisen loukaamaan todennäköisesti vielä rakastamaansa ihmistä näin?

Lisään vielä edelliseen että kysyin häneltä juuri että mikä minusta tekee hänen mielestään niin ilkeän ja pahan ihmisen, hän ei osannut vastata.
Onko vain niin pettynyt ettei saatu suhdetta toimimaan vai ottaako eron raskaammin kuin minä?
Mielessä on kieltämättä käynyt että onkohan ehkä käynyt viikonloppuna vieraissa (ei tullut riidan jälkeen yöksi kotiin) ja omatunto kolkuttelee?

Ihmisillä on suojautumiskeinonsa ja ehkä toiset peittää sen että sattuu tuolla tavalla... Viha on vahva tunne,kuten myös rakkaus. Pahinta kai on jos ei tuntisi mitään... Myrsky laantuu aina.

Mulla sama tilanne siinä mielessä että olemme eroamassa todella vaikeasta suhteesta vaikka kummallakin on tunteita vielä toista kohtaan.. Ihan mielenkiinnosta kysynkin mikä oli teidän syy eroon? Meillä riidat johtavat aina vaan pidemmälle ja menevät pahemmaksi ja lasten takia en enää halua jatkaa..

Mitenkään syyttelemättä sanon, että yleensä miesten on helppo olla itse oikeassa ja kaataa syy toisen niskaan. Tuskin pahuuttaan sitä tekevät, mutta niin se vaan näyttää menevän. Ja oma tuska ja avuttomuus on helpoin verhota vihaan. Kukapa muu siinä lähellä on vastaanottamassa kuin sinä. Ehkei sinun kannata kaikkea mieleen painaa, ei haukku haavaa tee.

Laku: Voimia sinulle erossasi!Syitä meillä on monia, tässä muutama ,luottamuksen puute (mies kävi vieraissa vuosi sitten,enkä ole asiaa pystynyt unohtamaan),minun pitkään jatkunut haluttomuus sänkyhommiin,sekä ehkä suurimpana syynä täysin erilaiset tulevaisuudentoiveet.
Siinä ehkä ne suurimmat,asiamme ovat menneet jo niin umpisolmuun ettemme enää jaksa niitä alkaa selvittämään ja yrittämään kertaakaan.

Yhteistyössä