Ohase ihan HIRVIÄÄ ku äiti ei osaa tehdä kunnon ruokaa...aina vaan pahaa ja hirveetä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Thelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli tuollaista myös, aloin kyllä valittaa vasta myöhemmin. Kyllä se mauton mössö tympäisi, lisäksi se ei pitänyt nälkää.
Onneksi koulussa sai värikästä ja mössöön verraten jopa hyvää ruokaa.

Ja mitenkähän tämä ihmisten dissaaminen liittyi einespullien hajuun?

Jos halveksuu eineslihapullien käyttäjiä suojakaasun hajun vuoksi, mielestäni dissaa ihmisiä. Jos taas heitä arvostaa ja heistä kauniisti puhuu ja kirjoittaa ja vain ja ainoastaan käyttämiensä elintarvikkeiden suojakaasun hajua kritisoiden, niin ihan eri asia.

[QUOTE="Anne";27859636]Meillä oli tuollaista myös, aloin kyllä valittaa vasta myöhemmin. Kyllä se mauton mössö tympäisi, lisäksi se ei pitänyt nälkää.
Onneksi koulussa sai värikästä ja mössöön verraten jopa hyvää ruokaa.[/QUOTE]

Okei, luin huonosti, myönnän. Meillä oli aika tasaisesti aina samaa eikä valitettavasti ollut juurikaan kasviksia jotka tuovat makua ja väriä ja kiinnostavuutta ruokaan. Lisäksi suppea mausteiden käyttö.. :S
Jospa lapsi itse kokeilisi kokkausta?

Jos halveksuu eineslihapullien käyttäjiä suojakaasun hajun vuoksi, mielestäni dissaa ihmisiä. Jos taas heitä arvostaa ja heistä kauniisti puhuu ja kirjoittaa ja vain ja ainoastaan käyttämiensä elintarvikkeiden suojakaasun hajua kritisoiden, niin ihan eri asia.

Ja kuka on halveksinut pullien käyttäjiä? Väittänet että minä olen heita rumasti panetellut? Kirjoittaessani äidistä ja piltistä? Yhtä hyvin voin kirjoittaa äidistä joka avaa kaviaaripakkauksen ja antaa piltilleen apetta, dissaamatta ketään, kun jutun pointti on haju.

Mutta sehän on ihan eri asia.

Ei kyllä meidänkään lapset söis mitään verilettuja perunamuusin kanssa. Mielestäni todella omituinen ja mauton yhdistelmä. Puuroa olisi jotenkin tylsää syödä päiväruuaksi... Tällä viikolla lapset (7 ja 10 vuotta) syöneet mm. spaghetti all'amatriciana, aurajuustolla täytettyjä lohitaskuja ja ruusukaalia, kermaista kanakeittoa ... Oikeita herkkusuita molemmat :)

En nyt jaksa lukea koko ketjua.. Mutta täällä samanlainen 6v, huutaa ja kiljuu että on ruoka huonoa. Muille kyllä kelpaa hyvinkin. Inhoava irve kasvoillaan suostuu sen yhden haarukallisen maistamaan vaikkapa perunaa ja lihakastiketta. Tää 6v söis kaikista mieluiten lihapiirakoita ja tortilloja.
Kai se siitä sit jossain vaiheessa ihmistyy.

Kalapuikot ja makaroni tai ylipäätään kala makaronin kanssa ei sovi yhtään. Joskus lapsena ollut kalapuikkoa ja makaronia ja voin sanoa, ettei se miltään maistunut ja siinä joko söi makaronin ketsupilla ja kalapuikot pelkästään. Sama veriletut ja muusi O:. Aika kammottava yhdistelmä. Eihän veriletut ole edes lihaa ja harvoin myöskään lasten suosiossa.

Tee jotain erilaista ruokaa. Teetkö koskaan jauhelihakastiketta ja spagettia/muusia? Entä lihapullakastike ja spagetti? Yleensä pitäisi lapsille maistua. Entä ihan tavallinen hunajamarinoitukanakastike riisillä?

Olen samaa mieltä, eli anna raivota. Meillä syötiin esim. eilen illalla maksapihvejä, salaattia ja perunamuusia, hyvin maistui. Nykyään ei enää perusruoak (kotimainen) ole muodissa, vaan syödään riisiä/ makaronia ym. me olemme aina joutsenlipun kannalla.

Verilettujen kanssa sopii keitetyt perunat ja valkokastike, ainakin minusta. Ja kalapuikkojen kanssa sopii lohkoperunat (ja tietty ranskikset, mutta lohkoperunat on terveellisempi vaihtoehto)

Ne lihapullajutut haiseekin.
Samoin ns. kinkkusuikalejutut.

Ei silti tulisi mieleen dissata niihin arjessa päätyviä (tuntemani mukaan pienituloisia lapsiperheitä ja pienempituloisia eläkeläisiä).

Siis ei tule mieleen dissata, vaikka päättelet taloudellisen statuksen/luokittelet ihmiset pienituloisiksi, jos ostavat valmiita lihapullia tai kinkkusuikaleita. Huomaatko itse tuossa mitään kaksinaismoralistista...

Ymmärrän ap:ta hyvin. Meillä tyty on semmoinen sihtisuu, että toisena päivänä esim. broilerifileet maistuvat, toisena eivät. Koskaan ei voi tietää. Mä olen varmaan jo aika hyvin siedättynyt tuohon huonoa ruokaa -mantraan, koska ei se enää satuta, ennemminkin huvittaa, että "ai taasko pahaa ruokaa" :D

Mä välillä teen "äidin kokeilevaa keittiötä", eli teen jonkun uuden ruokalajin, jota meillä ei olla aiemmin syöty, tai tutun ruokalajin uudella tavalla, niin siitä saan milloin minkäkinlaista palautetta. Yleensä se on tyyliin, ettei tarvitse tehdä tätä toista kertaa :D

Noita kalapuikkoja meillä syödään muusin kera, porkkanaraaste sopii lisukkeeksi. Verilätyt maistuvat kuoriperunoiden ja valkokastikkeen kanssa, lisäksi usein puolukkahilloa ja tässäkin porkkanaraastetta.

Meidän lasten lempiruokia ovat yllättäen esim. pinaattikeitto ja kesäkeitto, mutta pinaattikeitto ei uppoa eineksenä, vaan sen pitää olla mun tekemää.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;27857632:
No on kyllä aika pahat ruoat. Kalakeitto ja mannapuuro ei mee kyllä mullakaan. Ja kalapuikot makaronin kans, tä? Verilättyjä muusilla...
Mitä on ensi viikon listalla?
Laita jotain oikeaa lihaa huomenna, vaikka kanankoipia. Tai tollanen:
Tuote – Kariniemen
Tai lasagnea, tai sitä pitsaa, tai porsaan kasslerpihvejä lohkoperunoiden kera.

Kalakeitto ei mene? Et todellakaan ole silloin syönyt mitään hyvin tehtyjä kalakeittoa..

[QUOTE="vieras";27857595]Meillä myös yksi lapsista on sellainen, että huutaa jo "yööök, en syö" vaikka ei edes vielä tiedä mitä on tarjolla. Ainoastaan jotkut verilätyt ja kalapuikot kelpaa, kaikki itsetehty on hänen mielestään hirveää. Lihaa ei meinaa syödä ollenkaan. Tämä lapsi on kyllä muutenkin tosi herkkä ja veikkaan että jonkinasteista aistiyliherkkyyttä hänellä on, mikä näkyy myös ruokailussa. Päiväkodissa ei suostu syömään mitään, eli on sielläkin koko päivän syömättä. Silti kotonakaan ei syö jos eii ole hänelle mieluista ruokaa (harvemmin on).[/QUOTE]

Meillä on vanhin lapsista kans tollanen. En kyllä koskaan ole osannut epäillä mitään aistiyliherkkyyttä kun pullat ja karkit menee ihan huitasemalla. Sanoisin että nirso ja mukavuudenhaluinen. Aina pitäis olla makaroonia,makaroonia ja makaroonia.

Onkohan Afrikan lapsilla aistiyliherkkyyksiä vai kuuluko ne vaan tähän länsimaiseen kermaperseyhteiskuntaan?

[QUOTE="kokki";27900799]Kalakeitto ei mene? Et todellakaan ole silloin syönyt mitään hyvin tehtyjä kalakeittoa..[/QUOTE]
No, mä en vaan kauheasti pidä kalasta. Tai sanotaanko, että syön vain lähinnä savustettuna ja suolattuna, ja lohta.
Kyllä kai sitä soppaa syö, ennen ku turpiinsa ottaa, mutta ymmärrän ettei tuo ruokalista lasta ilahduta.
Tai jos jonain päivänä on jotain ei-niin-ihanaa, niin seuraavana vois sitten olla jotain lempparia. Ja mulla niihin ei kuulu nuo muutkaan ap:n mainitsemat sapuskat.

no en usko että sun tekemät ruoat tässä mikään ongelma on. Pojan asenteesta enemmän kyse. Ei kai nyt joka päivä tarvi ollakaan mitään lempiruokaa. Enkä ymmärrä, miks täällä haukutaan niin kovasti makaronia ja kalapuikkoja, on ne mun mielestä hyviä yhdessä, vaikka harvoin tuleekaan kalapuikkoja syötyä, minä kun en oo koskaan kokeillutkaan niitä itse tehdä enkä mäkään noita eineksiä suosi.

Mutta joo, voithan koittaa jättää kiukuttelun huomiotta ja antaa olla ilman jollei kelpaa, tai sitten ottaa pojan mukaan ruoanlaittoon ja vaikka kauppaankin.

On se vaan niin mukava lukea näistä itse kokkaavista sankariäideistä, joilla on supervoimat kantaa ruokaa varten raaka-aineet 2 km päästä lähikaupasta, pestä ja pilkkoa, keittää ja kypsentää uunissa. Ja simsalabim - ruoka on kädenkäänteessä valmista. Huonoja, huonoja ovat äidit, jotka tekevät ruokaa, joka ei lapsille kelpaa. Mitä meidän onnettomien surkimusten lapsista tulee kun ei saarioisruokaakaan saisi tarjota? Oma poikani söisi 700 g naudanlihaa tai kanaa joka päivä, jos hän saisi valita. Lihakeitosta noukitaan lihapalat, mikään muu ei ole oikeaa ruokaa - enkä usko, että näiden omakehuäitien ruoka kelpaisi hänelle.

Sitäpaitsi makumieltymykset ovat osittain perittyjä. Luulen, että nämä kaikkitehdäänitsesankariäidit pitävät itsekin porkkanalaatikosta, karjalanpaistista, kiisseleistä, joulukinkusta ja hernekeitosta, syövät kirpeitä marjoja puurojen kanssa tai nielevät ne irvistelemättä lettujen lisukkeena.

Yhteistyössä