Ohase ihan HIRVIÄÄ ku äiti ei osaa tehdä kunnon ruokaa...aina vaan pahaa ja hirveetä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Thelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Noh";27858192]Minäkin luen tuoteselosteita. Otetaan pari esimerkkiä:

Eines 1: vesi, riisi, sianmaksa (12 %), siirappi, maitojauhe, suola (1,1 %), rusina, margariini (kasvirasva ja -öljy, emulgointiaine soijalesitiini, aromi), rypsiöljy, sipuli

Eines 2: Makaroni (vehnä), suomalainen naudanliha 18 %, rasvaton maito, vesi, kananmuna, kuohukerma, suola, kasviöljy, valkopippuri. Suolapitoisuus 0,8 %.

Eines 3: Peruna, rasvaton maito, suolasilakka 9 % (voi sisältää ruotoja), sipuli, rypsiöljy, silava, kananmuna, vehnäjauho, maustepippuri. Suolapitoisuus 1,0 %.

Ihan hirveätä paskaa!! Eiku, hitsit, taitaa ollakin ihan niitä samoja aineita kuin siinä minun AH, niin ihanan terveellisessä kotiruoassanikin...[/QUOTE]

No, seuraavana katso sitten sen ihanan sianmaksan osuutta siinä pöperössä.

Tai sen "naudanlihan". Loput onkin sitten jotein vallan muuta eli todelisuudessa, jos luulet syöväsi "lihapullia", syötkin, no, ehkä gramman sitä lihaa ja loput sitten muuta pjaskaa.

Nam nam.

Mun kotiruuassa on ihan täyttä lihaa eikä mitään korviketta. Sianmaksaa en oo ikinä valmistanut.

[QUOTE="vieras";27858292]ruuan laitolla. Jos vaikka ois gurmee kokki ruokaa laittamassa luuletko että lapset syö sipulia!:). Gordon rämseyn ruuista sanos että "hyi en syö!" Siinä on gordon![/QUOTE]

Meillä syövät ; sushia, kalaa, maksaa, munuaista, vihanneksiä kaikissa muosoissa jne.
Mutta ovat "joutuneet" syömään vauvasta asti eli eivät osaa hyljeksiä.

SILTI satunnaiset semieinesateriat esim eilisen tyyliin lasten suosiossa. Eilen oli "huippupäivä" kun mentiin nakki-ranskalaislisillä kotilihapullia ja salaattia tuunaten.

:)

einesta10012012.jpg

Tai sen "naudanlihan". Loput onkin sitten jotein vallan muuta eli todelisuudessa, jos luulet syöväsi "lihapullia", syötkin, no, ehkä gramman sitä lihaa ja loput sitten muuta pjaskaa.

Nam nam.

Mun kotiruuassa on ihan täyttä lihaa eikä mitään korviketta. Sianmaksaa en oo ikinä valmistanut.

Sian maksaa 12 %. Aivan riittävä määrä, laitan suht saman verran itse tehtyyn. Jos maksaa on liikaa tulee kitkerää maksalaatikkoa.

Lihapulliin käytetään tietysti muita ruhon osia kuin fileitä tai paisteja, tottakai. On hyvä että naudasta käytetään ne "heikommat" osatkin, eikä nakata jätteiksi. Olisi melkoista tuhlausta jättää esim. purema- ja pallealihakset käyttämättä. Ne ovat täysin hyvää ravintoa ihmisille. Ja itseasiassa erittäin maukkaita!

[QUOTE="Noh";27858390]Sian maksaa 12 %. Aivan riittävä määrä, laitan suht saman verran itse tehtyyn. Jos maksaa on liikaa tulee kitkerää maksalaatikkoa.

Lihapulliin käytetään tietysti muita ruhon osia kuin fileitä tai paisteja, tottakai. On hyvä että naudasta käytetään ne "heikommat" osatkin, eikä nakata jätteiksi. Olisi melkoista tuhlausta jättää esim. purema- ja pallealihakset käyttämättä. Ne ovat täysin hyvää ravintoa ihmisille. Ja itseasiassa erittäin maukkaita![/QUOTE]

No, siitä vaan sitten jauhamaan.

[QUOTE="Thelma";27857515]8vuotias poika raivoo ja huutaa täällä ku äiti ei osaa tehdä hyvää ruokaa. Aina niin pahaa ja huonoa ja ja ja.... ....
Muille lapsille kyllä kelpaa mut tämä yks on sellanen nauhasuu että mun syän taas itkee verta.
Onhan se ihan kauheeta ku viikonloppu pitää alottaa hernekeitolla. Eilen piti syödä perunamuusia ja verilättyjä. keskiviikkona oli kalapuikkoja ja makaroonia. Tiistaina mannapuuroa ja mansikkasoppaa. Maanantaina kalakeittoa.
En tiedä kuin pahaa ruokaa mä keksisin huomiselle.[/QUOTE]

pidä viikon kaurapuurokuuri niin saattaa maistua muukin. :whistle:

Kerran bussissa oli yrjö lentää kun joku äiti avas einesliha--eikun eines"liha"pullapakkauksen ja antoi piltille apetta.

Haju oli jotain sanoin kuvaamatonta.

Muistan kun ajettiin festareille juuri täyttyämme 18, ja olin ostanut automatkalle eineslihapullia. Valinnut vielä jotkut mummon lihapullat tms. että olisi vähän parempia eikä pelkkää moskaa. Istuin etupenkillä ja avasin pakkauksen. Takapenkkiläiset eivät huomanneet eväitäni, vaan kysyivät kohta ihan tosissaan, että miksi helvetissä täällä löyhkää pieru eikä haju haihdu pois. :D

• Tykkää
Reactions: Hertta Pesonen
Annosteleksä oikeesti kaikille noi ruuat lautasille? Eikä enempää saa vaikka olis nälkä? MIksei ne itse ota ruokaansa?

Saa ottaa lisää ihan vapaasti. Kaikkea on lisäksikin tarjolla.
Mutta jos pöydässä paljon pikkulapsia (skaalalla 1-8 v) niin annostelen aina etukäteen koska arvostan sitä ruokailuhetkeä eli sitä ei aleta 10:lle jakamalla vaan pöytään istumalla ja ja ruokailun ohella mukavia juttelemalla.
Jos pöydässä vain tai edes pääsääntöisesti aikuisia/isompia lapsia niin mennään tarjoiluastioin.

:)

Nam nam.

Meillä ei naudanlihaa syödä muutenkaan, ja lihapulliin pistetään kyllä jatketta kotonakin. Ja nahkakin meillä broilerista syödään ilomielin. Noh, en minäkään ymmärrä, miten ne kaupan pullat saadaan lihalta maistumaan, kun niissä enin osa on kuitenkin tota broikkaa, mutta onhan ne edullisia.
Ja joissain lienee sitä lihaakin, jopa yli puolet.

Kerran bussissa oli yrjö lentää kun joku äiti avas einesliha--eikun eines"liha"pullapakkauksen ja antoi piltille apetta.

Haju oli jotain sanoin kuvaamatonta.

Ne lihapullajutut haiseekin.
Samoin ns. kinkkusuikalejutut.

Ei silti tulisi mieleen dissata niihin arjessa päätyviä (tuntemani mukaan pienituloisia lapsiperheitä ja pienempituloisia eläkeläisiä).

Niissä nahoissa ja muissa "oudoissa" lihan osissa on myös ravintoaineita, joitakin ravintoaineita jopa ennemmän kuin itse lihassa. Jopa rustoissa. Siksi on ihan hyvä syödä niitäkin.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="Noh";27857784]Okei, teet kaiken itse.

Jäljelle jää kaksi vaihtoehtoa:

a) olet opettanut lapsen nirsoilemaan
b) sä olet vaan tosi huono kokki

Notta kumpi se näistä on?[/QUOTE]

Mä en myönnä kumpaakaan. Tämä lapsi oli vauvana paras syömään mut jossain tuossa parin vuoden kieppeillä tyyli muuttu. Aina olen tarjonnut kaikkea ja jokainen saa ottaa itse sen määrän ku haluaa syödä. Kyllä nuo minun pöperöt muille kelpaa ja samallain kuulemma nirsoilee koulussa.
Tälle pojalle ei maistu esim tomaatti missään muussa muodossa kuin ketsupin mut 2vuotias vetelee posket lommolla monta peräkkäin.

Ja minä en siksi käytä eineksiä koska minun elimistö ei todella niitä kestä. Ihan satunnaisesti niitä on käytössä. Ja se on turha kuvitelma että ruoanlaittoon ei olis töiden jälkeen aikaa. Ainut on lihan paisto jo sen pitää olla uunissa monta tuntia ni kukaan jaksa sitä odotella.

Joku kyseli ens viikon ruokalistasta.
En ole vielä päättäny mutta vois olla. Siikakeittoa,lasangea,makkarakeittoa(kunnon lihasista makkaroista)... en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27858410:
pidä viikon kaurapuurokuuri niin saattaa maistua muukin. :whistle:

:D mä keitin pitkään jok ikinen aamu puuron ja se on jo jokaisella nyt kyllästymisen asteen ylittäny. Vois olla että mies alkas kulkea krillillä jos ei muuta töitten jälkeen saa.

Ei vittu tätä palstaa. Ensin huudetaan kanalaumana, että eineksiä, eineksiä, hyihyi eineksiä. Sit kun selviää, että ai ei ollutkaan eineksiä, niin aletaan sanomaan, että anna nyt hyvänen aika joskus niitä eineksiäkin, sairasta tommonen eineksien välttely. :D

Mä teen myös kaikki ruoat itse ja aika usein käy niin, että lapset tai toinen niistä ei koskekaan ruokaansa. Ruoka on kuitenkin hyvää ja maistuu mulle ja miehelle erinomaisesti. En tee syömättömyydestä numeroa, mutta muutakaan ei sitten tipu ennen seuraavaa kattausta. Ja teen myös säännöllisesti niitäkin ruokia, joista tiedän, että kersat ei tykkää. Jos ne sais päättää, niin meillä syötäisiin ainoastaan kaalilaatikkoa ja lanttupyttäriä, ehkä joskus lohimedaljonkeja. Hyviähän nuo on, mutta ei jaksa joka päivä samaa.

Hyvänen aika sentään. Tule nyt hyvä ihminen tähän päivään ja jätä ne seitkytluvun ruoat unholaan :o ;);)
Kiitos muuten ensviikon ruokavinkistä. Pitää muistaa ostaa kaali.

No kyllä noi kieltämättä munkin korvaan kuulostaa sellaselta ruualta että ei meidän muksut riemusta hyppis. Outoja yhdistelmiä ja makaronia kuivana? Kalakeitto ja veriletut on kyllä harvan muksun hyväksynnän saaneita, en edes lähtis väkisin syöttämään.

Meidän tän viikon ruokalista oli: makaronilaatikkoa, keitetyt perunat ja jauhelihakastike, lisänä makaronia ja porkkanaraaste, makkarakeitto, pinaattiletut. Ens viikolla muusia ja uunimakkaraa, makaronivelliä (meidän lasten suuri herkku), italianpataa ja jossain välissä aina tehdään pyttipannua jämistä. Ei oo kuulunu yök kertaakaan.

No kyllä noi kieltämättä munkin korvaan kuulostaa sellaselta ruualta että ei meidän muksut riemusta hyppis. Outoja yhdistelmiä ja makaronia kuivana? Kalakeitto ja veriletut on kyllä harvan muksun hyväksynnän saaneita, en edes lähtis väkisin syöttämään.

Meidän tän viikon ruokalista oli: makaronilaatikkoa, keitetyt perunat ja jauhelihakastike, lisänä makaronia ja porkkanaraaste, makkarakeitto, pinaattiletut. Ens viikolla muusia ja uunimakkaraa, makaronivelliä (meidän lasten suuri herkku), italianpataa ja jossain välissä aina tehdään pyttipannua jämistä. Ei oo kuulunu yök kertaakaan.

Syöttekö aina pelkkää jauhelihaa ja makkaraa?

meillä lapset eivät syö makaroonivelliä. Haluavat makaroonit makaroonina irtona. Ens viikolla teen makaroonilaatikkoa.
Miten kalakeitto on outoruoka?? Ja veriletut on hyvä ruoka. Ja sitä meillä lapset syö ihan mielellään,yleensä tämä nirsoilijakin.

[QUOTE="vieras";27858812]Syöttekö aina pelkkää jauhelihaa ja makkaraa?[/QUOTE]

Emme syö, lohilaatikossa ei ole jauhelihaa eikä makkaraa, ei myöskaan makaroonivellissä. Aika usein kuitenkin kun kokolihaa ei lapset niin mielellään syö. Lisään näihin mainitsemiisi paheisiin myös nakit joita tulee varmaan olemaan seuraavan kolmen viikon sisällä.

[QUOTE="thelma";27858587]Mä en myönnä kumpaakaan. Tämä lapsi oli vauvana paras syömään mut jossain tuossa parin vuoden kieppeillä tyyli muuttu. Aina olen tarjonnut kaikkea ja jokainen saa ottaa itse sen määrän ku haluaa syödä. Kyllä nuo minun pöperöt muille kelpaa ja samallain kuulemma nirsoilee koulussa.
Tälle pojalle ei maistu esim tomaatti missään muussa muodossa kuin ketsupin mut 2vuotias vetelee posket lommolla monta peräkkäin.

Ja minä en siksi käytä eineksiä koska minun elimistö ei todella niitä kestä. Ihan satunnaisesti niitä on käytössä. Ja se on turha kuvitelma että ruoanlaittoon ei olis töiden jälkeen aikaa. Ainut on lihan paisto jo sen pitää olla uunissa monta tuntia ni kukaan jaksa sitä odotella.

Joku kyseli ens viikon ruokalistasta.
En ole vielä päättäny mutta vois olla. Siikakeittoa,lasangea,makkarakeittoa(kunnon lihasista makkaroista)... en tiedä.[/QUOTE]

Sama juttu meillä. About 2v saakka meni aivan kaikki ja tarjottiin maistipaloja kaikesta mitä nyt lapselle voi antaa. Eli sai mallin että ruoka on syötävää ja syödään monipuolisesti. Sitten tuli täysi stoppi ja tuota 5v ei kukaan saa syömään niitä mistä se ei pidä. Edelleenkään kotona ruoka ei ole pahaa vaan sitä hyvää ja vaihdellen kalaa, kanaa, lihaa jne. Tuo nipistää suun suppuun vaikka muut söis halualla ja kattilan tyhjäksi. Todellakin on niitä lapsia jotka aivan itse alkaa rantuta opettamatta ja vaikka ruoka maistuis muille. Kalakeitto jne ap:n listassa on kyllä hyvää ruokaa ja miten se vois olla pahaa jos se muille uppoaa paitsi tälle 8v??

Yhteistyössä