Ohase ihan HIRVIÄÄ ku äiti ei osaa tehdä kunnon ruokaa...aina vaan pahaa ja hirveetä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Thelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="thelma";27857673]Ensin ei saa antaa saarioista ja sitten pitää antaa saarioista?! Koittakaa päättää kumpi se teistä on parempi?[/QUOTE]
No mun mielestä joskus voi ihan hyvin syödä niitä eineksiäkin. Kyllä mäkin ostan kalapuikot valmiina, tuore kala syödään sitten vaikkapa savustettuna.
Ja esim. noissa linkkaamissani broilerituotteissa on sen verran hyvät mausteet, että kun lapset tykästyi noihin, olen sen jälkeen maustanut itse naturelleja samaan tyyliin, eikä enää millään tylsällä perus-curryllä.
Sairasta on musta toi joidenkin harrastama ehdoton einesten välttely, siinä kuin pelkästään niiden syöminenkin on hölmöä.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;27857701:
No mun mielestä joskus voi ihan hyvin syödä niitä eineksiäkin. Kyllä mäkin ostan kalapuikot valmiina, tuore kala syödään sitten vaikkapa savustettuna.
Ja esim. noissa linkkaamissani broilerituotteissa on sen verran hyvät mausteet, että kun lapset tykästyi noihin, olen sen jälkeen maustanut itse naturelleja samaan tyyliin, eikä enää millään tylsällä perus-curryllä.
Sairasta on musta toi joidenkin harrastama ehdoton einesten välttely, siinä kuin pelkästään niiden syöminenkin on hölmöä.

Ihan siksi välttelen koska minun elimistö ei niitä kestä. Ihan äärimmäisessä hädässä ostan niitä ja se tulee harvoin. Toiseksi perheemme nuorimman allergia estää myös einesten käytön.
Ostan kanan mieluummiin maustamattomana. Ja maustan itse.

Laita se lapsi laittamaan ruokaa. Otat sen mukaan kauppaan ja kysy mitä se haluaisi syödä, sitte autat sitä tekemään sen ruoan itse. Jos ei vieläkään kelpaa niin itseään voi lapsi syyttää pahasta ruoasta.

Mä en myöskään osaa laittaa hyvää ruokaa lapsilleni.
Tällä viikolla on nirsoiltu mm tonnikalapastan ja itse tehtyjen jauhelihapihien äärellä.

Hampurilaiset, nakit ja kaupan pinattiletut kelpaavat. Harmi vaan, että niitä on tosi harvoin tarjoilla.

No annapa sitten vielä se ensi viikon ruokalista. Tuo sun lista melkein tosiaan kuulostaa 70-luvun kouluruokalistalta. Sielläkin on luovuttu jo inhokeista, kuten maksalaatikko ja verilätyt.

Ei vittu tätä palstaa. Ensin huudetaan kanalaumana, että eineksiä, eineksiä, hyihyi eineksiä. Sit kun selviää, että ai ei ollutkaan eineksiä, niin aletaan sanomaan, että anna nyt hyvänen aika joskus niitä eineksiäkin, sairasta tommonen eineksien välttely. :D

Mä teen myös kaikki ruoat itse ja aika usein käy niin, että lapset tai toinen niistä ei koskekaan ruokaansa. Ruoka on kuitenkin hyvää ja maistuu mulle ja miehelle erinomaisesti. En tee syömättömyydestä numeroa, mutta muutakaan ei sitten tipu ennen seuraavaa kattausta. Ja teen myös säännöllisesti niitäkin ruokia, joista tiedän, että kersat ei tykkää. Jos ne sais päättää, niin meillä syötäisiin ainoastaan kaalilaatikkoa ja lanttupyttäriä, ehkä joskus lohimedaljonkeja. Hyviähän nuo on, mutta ei jaksa joka päivä samaa.

Tänään oli Broileripastaa, eilen kananrintaa kvinoa-ohralisukkeella, toissapäivänä possun ulkofilepihvejä ja kasvisgratiinia, sitä ennen lohkoperunoita ja fetapullia, yms yms yms ja kaikki on aina PAHAA ja YÖÖÖÖK, ja niitä närpitään ehkä kaksi lusikallista "äiti sun kokkailut on pahoja.." Jos kuolevat nälkään täyden kattilan ääreen, niin se on tyhmyyttä se.

• Tykkää
Reactions: Lokki
Ei vittu tätä palstaa. Ensin huudetaan kanalaumana, että eineksiä, eineksiä, hyihyi eineksiä. Sit kun selviää, että ai ei ollutkaan eineksiä, niin aletaan sanomaan, että anna nyt hyvänen aika joskus niitä eineksiäkin, sairasta tommonen eineksien välttely. :D
en ajatellut, oliko joku muu käyttänyt nikkiä Määä tässä ketjussa, mutta mä en ikinä ole huutanut hyitä eineksille. Ruokaa ne on siinä missä itte tehtykin.
Siinähän sen sitten näkee, millaisista mauista kukin tykkää, ja meneekö ne paremmin vai huonommin alas.
Ja jos ei mikään muutu, niin sitten on turha ottaa paineita kyvyistään. On mullakin lapsi, jonka mielestä mikään ei ole erityisen hyvää, mutta ei kyllä hauku pahaksikaan, mikään ei vain tunnu maistuvan.
Paitsi hampurilaiset, ja nuo broilerin koipipalat. Koipireidetkään eivät mene, kun niihin on vaikea saada makua niin hyvin leikkaamatta, ja sitten niissä on se "iljettävä selkärangan näköinen luu joka vie ruokahalut".
Tiedän ainakin kokeilleeni kaiken.
Mutta noin äkkiseltään tuo ap:n lista, mannapuuroa, kalakeittoa, verilättyjä, olis vähän sellainen, että meillä kaikki varmasti valittaisi, jos koko viikko olisi noita ruokia. Paitsi hernekeittoa ne rakastaa, mitä en ymmärrä itse.

Ookko koskaan lukenu niitten einesten tuoteselostusta?

Kannattais, alkasit sääkin välttelemään.
Olen lukenut, ja olen alkanut muka vältellä liemikuutioita ja mausteseoksiakin aromivahventeiden vuoksi. Tosin esim. aromisuola on hyvää, eikä ole mulle aiheuttanut mitään oireita, joten en oikein edes ymmärrä miksi.
No, ei ainakaan lapset saa määräänsä enempää, jos lisään oman munaleivän päälle.
Mutta silti, en mä ala julistaa itse tehdyn autuutta niin kauan kun en kasvata ruokaa omalla pihalla, ja tee itse makaronista lähtien.
Ja meillä saa syödä makkaraa ken tykkää, kaikki eivät syö.
Mä käytän myös, HUI, vihanneksia, ja perunaa pakasteesta.

Ookko koskaan lukenu niitten einesten tuoteselostusta?

Kannattais, alkasit sääkin välttelemään.

Minäkin luen tuoteselosteita. Otetaan pari esimerkkiä:

Eines 1: vesi, riisi, sianmaksa (12 %), siirappi, maitojauhe, suola (1,1 %), rusina, margariini (kasvirasva ja -öljy, emulgointiaine soijalesitiini, aromi), rypsiöljy, sipuli

Eines 2: Makaroni (vehnä), suomalainen naudanliha 18 %, rasvaton maito, vesi, kananmuna, kuohukerma, suola, kasviöljy, valkopippuri. Suolapitoisuus 0,8 %.

Eines 3: Peruna, rasvaton maito, suolasilakka 9 % (voi sisältää ruotoja), sipuli, rypsiöljy, silava, kananmuna, vehnäjauho, maustepippuri. Suolapitoisuus 1,0 %.

Ihan hirveätä paskaa!! Eiku, hitsit, taitaa ollakin ihan niitä samoja aineita kuin siinä minun AH, niin ihanan terveellisessä kotiruoassanikin...

[QUOTE="Vieras";27858190]Lapselle saa sanoa et äidille ei puhuta tuohon sävyyn.
Keittiöön saa palata takaisin kun mieli muuttuu
Mikään ruoka ei ole pahaa.

Laita lapsi kuriin.[/QUOTE]

Pahaa ruokaa on tässä maassa vaikka kuinka paljon.
Harmittavan usein ruoka on pahaa, koska surkeat kokit (ja äidit kodeissaan) pilaavat hyvät raaka-aineet.

[QUOTE="Vieras";27858261]Menkää neidit talouskouluun opetteleen ruuanlaittoa. Saman linjan saa myös mukautetun oppimäärän mukaan .[/QUOTE]

ruuan laitolla. Jos vaikka ois gurmee kokki ruokaa laittamassa luuletko että lapset syö sipulia!:). Gordon rämseyn ruuista sanos että "hyi en syö!" Siinä on gordon!

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="Vieras";27857618]Juu tuossa listassa on aikamoisesti eineksiä ja teilläkö on vain yksi ateria arki-iltana, onko iltapala erikseen? Mannapuuroa päivälliseksi, minusta se on iltapala/aamupala/välipala. Oliko tuo kalakeitto itsetehtyä edes? Tee kunnon kotiruokaa, einekset on ihan hirveän kalliita! Jauhelihaa saa halvemmalla kuin eineksiä...[/QUOTE]

Mikä noista on automaattisesti eines?

Meillä 1v pyysi raakaa sipuli. Sai ja söi.
Nyt ko koulussa ja syö sipulia.
Jos olisi vieressä ollu ja sanonut SYLJE pois, pahaa nii olisi tehnyt karhunpalveluksen.

[QUOTE="Vieras";27858261]Menkää neidit talouskouluun opetteleen ruuanlaittoa. Saman linjan saa myös mukautetun oppimäärän mukaan .[/QUOTE]

Oliskohan myös erityisryhmiä?

Kaikille voisi olla omansa:
"nirsot nirppanokat" - opetellaan maistamaan eksoottia ruoka-aineita, kuten emmentaljuustoa, naudan potkaa ja kuoriperunoita

"mikään ruoka ei ole pahaa, vaikka poltan ne pohjaan" - tutustutaan lieden säätönappuloihin

"ituhipit liharuokien saloihin" - teurastetaan, leikataan ja kypsennetään sika. Jatkokurssilla syödään se

"avuttomasta vain uusavuttomaksi" - opetellaan mikroaaltouunin käyttö, pakastepussin avaus ja jatkokurssilla keitetään kananmunia ja perunoita

Yhteistyössä