Ohase ihan HIRVIÄÄ ku äiti ei osaa tehdä kunnon ruokaa...aina vaan pahaa ja hirveetä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Thelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Thelma"

Vieras
8vuotias poika raivoo ja huutaa täällä ku äiti ei osaa tehdä hyvää ruokaa. Aina niin pahaa ja huonoa ja ja ja.... ....
Muille lapsille kyllä kelpaa mut tämä yks on sellanen nauhasuu että mun syän taas itkee verta.
Onhan se ihan kauheeta ku viikonloppu pitää alottaa hernekeitolla. Eilen piti syödä perunamuusia ja verilättyjä. keskiviikkona oli kalapuikkoja ja makaroonia. Tiistaina mannapuuroa ja mansikkasoppaa. Maanantaina kalakeittoa.
En tiedä kuin pahaa ruokaa mä keksisin huomiselle.

Mitäs sinä noista ruoista olet ihan oikeasti itse tehnyt? Einesmoskaa suurin osa. Jospa poikasi haluaa oikeaa kotiruokaa. Ei sitä ole vaikea oppia tekemään, mutta varmasti on maukkaampaa kuin puolivalmisteet.

Meillä myös yksi lapsista on sellainen, että huutaa jo "yööök, en syö" vaikka ei edes vielä tiedä mitä on tarjolla. Ainoastaan jotkut verilätyt ja kalapuikot kelpaa, kaikki itsetehty on hänen mielestään hirveää. Lihaa ei meinaa syödä ollenkaan. Tämä lapsi on kyllä muutenkin tosi herkkä ja veikkaan että jonkinasteista aistiyliherkkyyttä hänellä on, mikä näkyy myös ruokailussa. Päiväkodissa ei suostu syömään mitään, eli on sielläkin koko päivän syömättä. Silti kotonakaan ei syö jos eii ole hänelle mieluista ruokaa (harvemmin on).

Mitäs sinä noista ruoista olet ihan oikeasti itse tehnyt? Einesmoskaa suurin osa. Jospa poikasi haluaa oikeaa kotiruokaa. Ei sitä ole vaikea oppia tekemään, mutta varmasti on maukkaampaa kuin puolivalmisteet.

Meillä Ei syödä einesmoskaa. Sori. Mä teen ihan kaikki mitä pystyn ni itse. Jopa ne kalapuikot. Ja joka ruoalla on salaattia tai muuta ''rehua''. Hedelmiä/marjoja on aina tarjolla.

Juu tuossa listassa on aikamoisesti eineksiä ja teilläkö on vain yksi ateria arki-iltana, onko iltapala erikseen? Mannapuuroa päivälliseksi, minusta se on iltapala/aamupala/välipala. Oliko tuo kalakeitto itsetehtyä edes? Tee kunnon kotiruokaa, einekset on ihan hirveän kalliita! Jauhelihaa saa halvemmalla kuin eineksiä...

[QUOTE="noh";27857588]Opettele kokkaamaan oikeaa ruokaa. Siis ihan oikeaa ruokaa, eikä mitään Saarioisen äitien evästä.[/QUOTE]

Meillä ei saarioisen äiti kokkaa. Mä kokkaan ihan itse töiden jälkeen koko suurperheelle ruoan. Ja lapset osallistuu vuorollaan ruoan laittoon kaverina.

No on kyllä aika pahat ruoat. Kalakeitto ja mannapuuro ei mee kyllä mullakaan. Ja kalapuikot makaronin kans, tä? Verilättyjä muusilla...
Mitä on ensi viikon listalla?
Laita jotain oikeaa lihaa huomenna, vaikka kanankoipia. Tai tollanen:
Tuote – Kariniemen
Tai lasagnea, tai sitä pitsaa, tai porsaan kasslerpihvejä lohkoperunoiden kera.

[QUOTE="Thelma";27857612]Meillä Ei syödä einesmoskaa. Sori. Mä teen ihan kaikki mitä pystyn ni itse. Jopa ne kalapuikot. Ja joka ruoalla on salaattia tai muuta ''rehua''. Hedelmiä/marjoja on aina tarjolla.[/QUOTE]

No okei, käytätkö mausteita? Mitä se lapsi toivoisi itse saavansa?

[QUOTE="Vieras";27857618]Juu tuossa listassa on aikamoisesti eineksiä ja teilläkö on vain yksi ateria arki-iltana, onko iltapala erikseen? Mannapuuroa päivälliseksi, minusta se on iltapala/aamupala/välipala. Oliko tuo kalakeitto itsetehtyä edes? Tee kunnon kotiruokaa, einekset on ihan hirveän kalliita! Jauhelihaa saa halvemmalla kuin eineksiä...[/QUOTE]

Tuotas noin. Et sitten vissiin lukenu koko ketjua.
Mä teen kaikki ruoat itse. Päivällä lapset syö koulussa/päiväkodissa. Ja tuo mannapuuro oli sellainen ruoka jonka lapset sai itse valita mitä tehdään.
Ette varmaan tienny että verilättyjä,kalapuikkoja,hernekeittoa voi valmistaa kotonakin ilman että ne ostaa eineksinä?

[QUOTE="Thelma";27857627]Meillä ei saarioisen äiti kokkaa. Mä kokkaan ihan itse töiden jälkeen koko suurperheelle ruoan. Ja lapset osallistuu vuorollaan ruoan laittoon kaverina.[/QUOTE]
No annapa joskus "saarioisen äitien" ja muiden tehdä ne verilätyt, (jotka nyt harvoin herkkua ovat muutenkaan) ja kalapuikot, sekä hernekeitot, ja ota vähän sitten mallia.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;27857632:
No on kyllä aika pahat ruoat. Kalakeitto ja mannapuuro ei mee kyllä mullakaan. Ja kalapuikot makaronin kans, tä? Verilättyjä muusilla...
Tuote – Kariniemen

Miksi verilättyjä ei vois syödä muusin kanssa? Minkä sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja määä;27857632:
Tuote – Kariniemen

No tuo ei oo kotiruokaa nähnytkään, valmismarinadit on ihan kamalia....

Alkuperäinen kirjoittaja määä;27857645:
No annapa joskus "saarioisen äitien" ja muiden tehdä ne verilätyt, (jotka nyt harvoin herkkua ovat muutenkaan) ja kalapuikot, sekä hernekeitot, ja ota vähän sitten mallia.

Ja sä väität pokalla naamalla että mä en osaa oikeesti laittaa ruokaa? Oletko maistanu? Ja joku kysykin että käytänkö mausteita. Ni kyllä.

Ne Saarioisten mummojen ruuat ovat eineksiä, ei mitään ravintoarvoa. Älä AP lähde vaan eineslinjalle...

[QUOTE="vieras";27857595]Meillä myös yksi lapsista on sellainen, että huutaa jo "yööök, en syö" vaikka ei edes vielä tiedä mitä on tarjolla. Ainoastaan jotkut verilätyt ja kalapuikot kelpaa, kaikki itsetehty on hänen mielestään hirveää. Lihaa ei meinaa syödä ollenkaan. Tämä lapsi on kyllä muutenkin tosi herkkä ja veikkaan että jonkinasteista aistiyliherkkyyttä hänellä on, mikä näkyy myös ruokailussa. Päiväkodissa ei suostu syömään mitään, eli on sielläkin koko päivän syömättä. Silti kotonakaan ei syö jos eii ole hänelle mieluista ruokaa (harvemmin on).[/QUOTE]

Kiitos myötätunnosta. Ainut joka tajus mistä puhuin.

Ensin ei saa antaa saarioista ja sitten pitää antaa saarioista?! Koittakaa päättää kumpi se teistä on parempi?

Aika moni tässä maassa syö eineksiä tai puolivalmisteita koska ei esim. terveydentilansa takia pysty itse ruokaa laittamaan. Tai syö suurkeittiöruokaa. Ja pysyy silti hengissä ja myös terveenä.
Ruuanlaitto on koko perheen juttu, äiti ei ole mikään kotihengetät jonka täytyy yksin vastata ruuasta.

Meillä myös todella nirso lapsi, aina ruoka on liian mausteista... Joskus hassua kun vauva syö innolla samaa ruokaa, jota toinen valittaa tuliseksi :D tähän minäkin kaipaisin vinkkejä!

Yhteistyössä