Ötököistä!?

Meidän neiti 1v ja melkein 10 kk pelkää ötököitä. Nähnyt tänä keväänä livenä muurahaisia, kärpäsiä ja itikoita. Viime kesästä ei tietty voi muistaa, että itikat söivät naaman ruvelle :/
Nyt siis semmoinen, että nähdessään jonkun ötökän, vaikka vaan kuvan, niin näyttää tosi pelästyneeltä, ehkä vähän esittääkin. On selitetty, että ei tarvii kärpäsiä tai leppäkerttuja tai muurahaisia pelätä. Osaa jo sen pohjalta kyllä sanoa, että ne on kilttejä. Voi olla mielenkiintoinen kesä edessä ;) Tosin tänään jotain matoa tai toukkaa seurailtiin alkusäikähdyksen jälkeen ihan innolla :) Hassua!
Ymmärtäähän sen, että ötökät outoja, mutta ihmetyttää, mistä se pelko tunne mahtaa tulla.Onkos muilla vastaavia kokemuksia?
 
Meillä ei täällä pohjosessa ole vielä öttiäisiä näkyny. Tyttö 1v.7kk ja oon kans miettiny et mitä tuumaa kaikkiin pörriäisiin mitä kesä tuo tullessaan. Ei se teän lapsi ole nähny jonkun pelkäävän öttiäisiä ja siitä olettavan et niitä pitää pelätä? Mä nimittäin ällöön hämähäkkejä ja oon yrittäny iskostaa itelle et ei saa kuitenkaan tytölle sitä pelkoa näyttää, ettei hänkin ala pelkäämään niitä... :kieh:
 
en osaa sanoa, että oisko tosiaan nähny/kuullu/ymmärtänyt jonkun kammoavan ötököitä....itekään en erityisemmin hämähäkeistä välitä, toissa päivänä oli keittiön lavuaariin eksynyt oikea jätti ja ajattelin, että tyttö sais varmaan sydärin, jos näkis. papalla ja mummulla oli talvella pieniä sokerimuurahaisia sisällä ja pappa otti yhden käteen ja selvitti, ettei se tee mitään pahaa.sen jälkeen ei niitä niin paljoa kauhistellut. kotona meillä on sellainen luontokirja, jossa kaikki suomen linnut, kasvit, nisäkkäät, kalat, hyönteiset jne. se on tosi mieleinen ja sieltä on niitä ötököitäkin varovasti katsottu ;) no aika aikaansa kutakin, kohta se varmaan kantaa kastematoja ja etanoita innoissaan... miehen sisko on kuulemma ollut samanlainen pienenä eli tätiinsä tullut =)
 

Yhteistyössä