Öö, olen kuulemma ilonpilaaja kun en anna lapseni puhaltaa kynttilöitä kakusta!

  • Viestiketjun aloittaja ööööö
  • Ensimmäinen viesti
ööööö
Näin anopin mielestä... Teimme sunnuntaina niin, että leikkasimme pojalle palan ja siihen tökättiin kynttilät ja lapsi sai puhaltaa ne siitä... Itseäni henkilökohtaisesti ällöttää lastenkutsuilla juuri tuo kynttilänpuhallus. Varsinkin kun lapsilla saattaa olla tekniikka hakusessa, joten sylkeä lentää... Varsinkaan jos ei saa kaikkia kerralla puhallettua.

Mitä helvettiä oikeesti, tekeekö tuo minusta ilonpilaajan? :D
 
me oltiin myös 4-vuotiaan syntymäpäivillä ja pojalle laitettiin omaan palaseen kynttilät josta ne puhalti ja kaikki oli varsin tyytyväisiä. Ei se mun mielestä ketään tapa jos ne kynttilät omasta palasesta puhaltaa..
 
"vieras"
Mitä helvettiä? Ap on ilonpilaaja ja nipottaja? Siis se lapsihan SAI puhaltaa kynttilät, tosin siitä omasta kakunpalastaan. Meneekö lapsen synttärit pilalle, jos ei saa puhaltaa koko kakusta? :headwall:
 
Täh? Ihan sama se varmaan sille lapselle on puhaltaako ne kynttilät kokonaisen kakun vai kakkupalan päältä.. Pääasiahan on että saa puhaltaa :)

Ja meillä siis lapset kyllä saavat puhaltaa kokonaisen kakun päältä mutta en mä sano että muiden pitäisi samalla tavalla tehdä. Yhdellä on yhdet ällötyksen aiheet ja toisella toiset.. Minä taas en voi esim. syödä lapseni jämiä mistään tai juoda samasta pullosta kuin hätätilanteessa. Se vaan on, ja jos sitä ei erikseen korosta niin ei sitä edes kukaan tajua ettei niin koskaan tapahdu :) Sama juttu tuon kakkukynttilöiden kanssa, ei siinä kukaan varmaan mitään ihmeellistä näe (vähiten lapsi) jos niin vaan tekee sen enempää selittelemättä.
 
hahahaahah
[QUOTE="vieras";26004481]Mitä helvettiä? Ap on ilonpilaaja ja nipottaja? Siis se lapsihan SAI puhaltaa kynttilät, tosin siitä omasta kakunpalastaan. Meneekö lapsen synttärit pilalle, jos ei saa puhaltaa koko kakusta? :headwall:[/QUOTE]

No hei, palstamammojen lapset menee pilalle jo siitäkin jos komentaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"vieras"
jos on LAPSEN synttärit niin eikö se kakkuki ole vähän niinkun sen lapsen? eli meillä saa vaikka läsäyttää päällänsä sen kynttilän sammuksiin :) en tajua mitä ällöttävää pikkulapsen kuolassa muka on..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26004570]jos on LAPSEN synttärit niin eikö se kakkuki ole vähän niinkun sen lapsen? eli meillä saa vaikka läsäyttää päällänsä sen kynttilän sammuksiin :) en tajua mitä ällöttävää pikkulapsen kuolassa muka on..[/QUOTE]

Onko lapsen kuola sun mielestä hygieenisempää kuin aikuisen?
 
[QUOTE="vieras";26004459]Juu meillä kato ne lapset koristelevatkin sen kakun, välillä lusikka nuollaan puhtaaksi ja jatketaan hommia, mutta onneksi meidän piireihin ei kuulu hysteerikkoja.[/QUOTE]

Eikö niitä lapsia voi opettaa siihen, ettei kesken koristelun nuolla lusikkaa ja jatketa samalla? Mun mielestä tuollainen kuuluu ihan käytöstapoihin.
 
Hyvä systeemi sinulla. :)

Lapsihan tuossa ei mitään ilonpilaa ymmärrä, jos ei joku sitä hänelle erikseen esittele.
Enkä ymmärrä kyllä minäkään. Yhtä hyvinhän perinne voisi olla tuo, olisimmeko sitten kaikki eläneet onnettoman lapsuuden?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26004459]Juu meillä kato ne lapset koristelevatkin sen kakun, välillä lusikka nuollaan puhtaaksi ja jatketaan hommia, mutta onneksi meidän piireihin ei kuulu hysteerikkoja.[/QUOTE]

Hyi helvetti. Vähän voisit kyllä käytöstapoja opettaa lapsillesi...
 
"hansu"
Mua ällöttää lastenkutsuilla se kun jotku likasormet lääppii niitä tarjottavia ja sitten laittavat takaisin. Mä vihaan lastenkutsuja yleensäkkiin. Mä vaan olen sellanen ihminen etten jaksa sitä melua ja riehumista ja kaikista eniten ottaa päähän kun kutsutaan meille lapsia esim. synttäreille niin minkä kaaoksen he saavat aikaiseksi. Mä vaan olen tälläinen ja sille ei muut voi mitään. Sama toi kynttilöitten puhaltaminen, sama kun mä räkisin siihen kakkuun ja sitten tarjoisin vieraille, NAM!! Oikein toimit ap!
 

Yhteistyössä