Kerron ensimmäisenä nykyisen tilanteen. Rv 10+4 tällä hetkellä, lähihoitajan työ, raskas osasto. Tarkennukseksi vielä että tyskentelen osastolla jossa on 14 asukasta, 9 heistä on kahdenautettavia ja nostettavia, ja kaikki roimasti ylipainoisia, 3 heistä agressiivisia ja arvaamattomia. Lisäksi henkisesti työn tekee raskaaksi äänekkäät asukkaat sekä hoitahia vahtivat omaiset. Arkena meillä on aamuvuorossa kolme hoitajaa ja iltavuorossa kaksi. Viikonlopun molemmat vuorot hoidetaan kahden hoitajan voimin.
Työskentelen siis neljän osaston talossa, vaikeimmalla osastolla, pomo ei pyynnöistä huolimatta siirrä kevyemmälle osastolle. Vappuna, olin töissä opiskelijasijaisen kanssa kahdestaan aamuvuorossa, sijainen ei ollutkaan niin pätevä kuin oli antanut ymmärtää ja töitä oli minulla erittäin paljon ja kiire valtava. Tämän johdosta alkoi verinen vuoto, joka kuitenkin samana päivänä päivystyksessä todettiin vaarattomaksi. Lähdin siis kesken työpäivän päivystykseen kun ihana iltavuoro tuli pyynnöstä aikaisemmin.
Mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa?
Työskentelen siis neljän osaston talossa, vaikeimmalla osastolla, pomo ei pyynnöistä huolimatta siirrä kevyemmälle osastolle. Vappuna, olin töissä opiskelijasijaisen kanssa kahdestaan aamuvuorossa, sijainen ei ollutkaan niin pätevä kuin oli antanut ymmärtää ja töitä oli minulla erittäin paljon ja kiire valtava. Tämän johdosta alkoi verinen vuoto, joka kuitenkin samana päivänä päivystyksessä todettiin vaarattomaksi. Lähdin siis kesken työpäivän päivystykseen kun ihana iltavuoro tuli pyynnöstä aikaisemmin.
Mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa?