odotus ja masennus

Tässä esikoistani odotan 11+1. Naimisissa vuoden verran. syyskuussa oli pakko lopetta e-pillerit eri ongelmien takia ja sovittiin et vauva tulkoon jos tulee. Noh puolentoista kuukauden päästä se jo ilmoitti tulostaan.

Se kuitenkin oli jotenkin kauhee shokki molemmille ja kysymyksiä on molempien sisällä. Molemmille tulikin et ei olla valmiita tähän. (olen 30) molemmat on aina elänyt niin vapaasti ja nyt tilanne ahdistaa. muutama viime viikko oli jo suu messingillä ja tuli hyvä fiilis. Mut nyt mulle tuli taas takapakkia. itken ja haluaisin vaan nukkua. Olo on ruma ja iso ja tartutan tän ahdistuksen mieheenikin kun vaan makaan ja itken.

Viikko sitten kävin varhaisultrassa ja olin onnellinen mut nyt taas näin,

onko kukaan kokenut vastaavaa? mitä pitäs tehä?
 
Ihan kuin minun kirjoittamaani siltä ajalta, kun odotin esikoistani! Raskaus on iso muutos keholle ja lapsen saaminen muuttaa koko elämän. On ihan tavallista, että se hirvittää. Onneksi raskaus kestää sen 9 kk, niin ehtii pikkuhiljaa sopeutua ajatukseen. Meille on nyt neljäs tulossa. :)
 
Mä masennuin melkein heti kun raskaus alkoi. Mulla hyvät ja huonot kaudet vaihtelee. Välillä on ihan hirvee olo ja sitten saattaa olla hyvä olo jonkin aikaa.
Raskausviikolla 9 menin lääkäriin ja sieltä sitten mut ohjattiin psykiatrille. Lääkkeitä ollaan mietitty ja keskusteluapua tulen saamaan piakkoin.
Jos toi sun masennus Handed ei helpota niin kannattaa jutella neuvolassa. Apua tuntuu saavan aika helposti ja nopeasti :).
 
No mietinkin sillon 3 viikkoo sit neuvolassa et ihanaa et pääsen puhuu siit asiasta, mutta neuvolan täti kun ei kertaakaan kysynyt et miten voin tai miltä tuntuu vaan se "suoritti" käyntini ni en vaan sit osannut sanoo mitään. Mietinkin et jos soitan ja vaihdan neuvolan tätiä jos se vaan on mahdollista.

Lääkkeitä en halua alkaa syömään vaikka niitä on jo määrätty ennen raskauttakin. Mut se juttelu apu olis kyl hyvä =)))

Kuinka pitkällä tuhmuke oot?
 

Yhteistyössä