Odotuksen Odottajat!

Pilvilinna: Oot tosin aika samas tilanteessa kuin mäkin. Vuosi tulee meilläki yritystä vasta syyskuussa täyteen ja ainaki gynen mukaan mulla pitäis toimia kaikki jutut, ovulaatiot ja irtoamiset ym. Mutta vaavia ei ole tullut ja siksi me mennään nyt miehen kanssa tarkempiin tutkimuksiin. Kyllä mun mielestä tää tuntuu jo lapsettomuudelta...kun en ainakaa tunne ketään yli vuotta yrittänyttäkään laajasta lähipiiristäni...ja me tosiaan ollaan YRITETTY, ei kyllä kukaan voi yrityksen puutteesta syyttä (moni tosin siitä että ilman sitä kyllä tärppäis, pah!!)!!!!!

Mut siis tule vaan mukaan, vaikka ei rankat hoidot juuri nyt olekaan ajankohtaista. Kyllä täällä voi muutenkin haaveilla ja kertoa oloistaan ja tuntemuksistaan. Minusta on täällä kiva lukea myös hoitoja läpikäyneiden juttuja, sillä voi olla, että ne ovat itselläkin täs edessä....
 
Olen samaa mieltä, et Pilvilinna mukaan vaan. Mäkin tänne just liittysin, yritystä toki takana jo yli puolitoista vuotta. Meillä vasta tutkitaan asioita, mut ei oo kans mitään järeetä vielä käytössä.
Olen mielenkiinnolla seuraillut keskusteluu hoidoista, jos vaikka itellä on ne vielä edessä.
 
Ootte ihania :heart: Lähinnä ajattelin et ei mulla kauheesti ole kirjoteltavaa, luettavaa enemmänkin. Nyt on kolmas clomikierto lopuillaan ja en haluais millään testata, masentaa jo valmiiksi niin paljon! Loppuviikosta pitäsi testata, ettei tule Lugeilla turhaan venytettyä kiertoa.

Stellina Meitä ei voi kans yrityksen puutteesta syyttää. Muutama kuukausi sitten oli varmaan jonkinlainen kriisi sänkykamarin puolella kun molemmat otti asioista niin paljon paineita ettei asioista meinannu tulla mitään. Nyt ollaan onneks niistä asioista selvitty ja yritetty olla yrittämättä. Vaikka kyllä se mun pääkopassa se rakasteleminen ovulaation aikaan on muutakin kuin rakastelua, ei sille vaan voi mitään.

Mulla on vaste clomeihin ihan hyvä, 3/4 kierrosta on saatu ovulaatio aikaan, joten en välttämättä joudu vahvempia koktaileja ottamaankaan. Aukiolotutkimusta ei ole tehty, joten sitä ei vielä tiedä pääseekö ne munikset sieltä mihinkään. Mulla siis pco, mutta suht lievä ilmeisesti. Mua ei kyllä niinkään pelota edes ne rankemmat hoidot fyysisesti, mutta henkisesti kyllä. Nyt jo välillä tuntuu että voimavarat on ihan loppu ku kaikki lähipiirissä plussaa jo ekasta kierrosta, niin ku ihan oikeasti! Mutta ehkä olen sitten todellakin valmis lapsen saantiin kun sen aika on, ainakin kärsivällisyys kehittyy!

Ootteko te ihan lapsettomuushoidoissa jo? Mä olen käynyt ihan vain yksityisellä gynellä, joka ehdotti että syksyllä mentäsi jo ihan asiantuntevalle klinikalle asiakkaaksi jos ei ole tärpännyt.
 
Pilvilinna : me ollaan miehen kans käyty yhes lääkäris, molemmilt otettii verikokeet ja miehel tehtii sperma-analyysi. Kaikki oli toistaseksi ok. Nyt sit kai multa seuraavaks ultrataan ovulaatio tai tehään aukiolotutkimus, tms.. tai sit muuten tutkitaan tarkemmi, ku mun päällä lepää endometrioosiepäilys. Mäkin eka kävin yksityisellä gynellä, joka kehotti hakeutumaan lapsettomuushoitojonoihin. Nyt sitten ihan perhesuunnitteluneuvolan kautta lähettiin liikkeelle, ei mitään kauheeta kiirettä, jonotteluu kaiketi on silmänkantamattomiin asti.
 
Kikkailin nimimerkeillä kun tuli mieleen että enhän mä mikään 'risukasa' enää vois olla jos ja KUN tonne odottajiin joskus pääsee siirtyyn, niin sillon viimestään tarvis vaihtaa johki vähemmän negatiiviseen!! Sitte tää systeemi meni niinki ettei suostunu kirjaanka enää vanhalla takasin ja olkoon toi nyt sitte.. ompa sekin vaihdettu :) taas "vaihteeks" :LOL:

pilvilinna, kyllä tosiaan moni muukin vielä yrittää ihan luomusti, ja niin menee mullakin nyt enskierto kun oottelen vaan hoitoja!

risukasaa ---> ultravioletti :attn:
 
Täällä on palattu taas suomenkamaralle (ja jonon jatkoksi) :wave:

Oli aivan mahtavan upea lomareissu. Ajeltiin pitkin Ruotsia ja käytiin myös Tanskan puolella ja löydettiin kaikkia tosi ihania paikkoja B) Etelä-Ruotsiin on kyllä pakko vielä mennä uudemmankin kerran se oli niin ihana paikka.

Hirmuisesti olette täällä kirjoitelleet. Koitan tuossa vähän keretä vilkuileen mitä kaikkea on tapahtunut :saint:

Tervetuloa uudet pinoilijat :wave:

muoks. Täällähän oli enemmänkin hyviä uutisia!!! Rva Pikkumyylle ja JJ-t:lle hirmuisesti onnea :heart: :flower:
 
heips!

Mä en enää itekää pysy perässä omian tunteitteni mukana, tää lapsettomuus vetää mun mieltä niin nopeesti suuresta uskosta ja toivosta ihan sikamaisen alas tuskaan, epätoivoon, toivottomuuteen ja ahdistukseen...oon tän kierron alun,huikeat 11 päivää,ollu niin iloinen ja täynnä puhtia ja innolla alkanu tikutteleen ovista ja lipittään kaiken maailman litkuja ja ollu helpottunu ja onnellinen ku päästään ens viikolla ekalle lapsettomuuskäynnille ja on ollu hjuva fiilis kaikesta...

KUNNES:

Tänään se taas iski. Epätoivo ja ihan paska olo. Eikä siihen tarvittu ku käynti kaupungilla ja noin sadan onnellisen odottajan ja lapsiperheen näkeminen. Ja sit tuli vaan taas niiiin itkuolo ja kaikki alko tuntua ihan PASKALTA JA TURHALTA!!Miks mä en saa olla raskaana??? Viime syksynä ku hommat alotettiin niin mä niin odotin tätä kesää, et sitä tässä jo työntäis vaunuja tai ainaki ois raskaana mutta EI!!!!Miksi mun pitää tikuttaa jotain idioottia ovulaatiota ja mennä niin epätoivoseen tilaan että mä litkin jotain luontaistuoteuutteita, joihin en oikeesti ikinä oo uskonu!!!Ja miksi just me joudutaan vitsivieköön meneen sorkittaviksi ja törkittäviksi ja pisteltäviksi johki lapsettomuustutkimuksiin??Miksi meidän ihana rakkaus ja hellyys ja intohimo ei voi tuottaa sitä rakkauden hedelmää, jota me niin kaivataan????? Mut sit joku narkki kyllä pamahtaa kerta toisensa jälkeen paksuksi!!!!!!!!!!!!Se on niiiiin VÄÄRIN!!!

Äiti-rakaskin soitti ja koitti ihanasti mun mieltä piristää ja kertoi jostain tuttavansa tytöstä joka oli pitkään koittanut tulla raskaaksi ja kärsinyt kaksi keskenmenoa ja saa ny vauvan. Äiti vaan yritti sillä rohkaista mutta mä en sanonu muuta ku, että jaa, voiku sais ees viikon olla iteki raskaana mutta ku me ei olla saatu vuodessa ees yhtä ainokaista plussaa aikaseksi!!Tuntuu et mä oon tän kaiken takia koko ajan vaa paskempi ihminen läheisillenikin....Miten mä voisin rauhottua ja relata ettei menis tääki kierto vaa ressihormoonien takia puihin????Mistä se toivo taas tulis takasin?Enkö mä voi enää mennä ihmisten ilmoille ku siellä näkee odottajia ja vauvoja, koska mun pää ei vaa näköjää kestä muiden onnea? :(
 
stellina, NIIIIN tuttuja ajatuksia :'( :hug: Nykyään sitä koittaa vaan aatella että katkeruudella en auta ainakaan itteeni, eikä siitä oo hyötyä..ei se oo kenenkään vika että mulle tuli tää kirottu endo joka on pilannu kaikki haaveet viimeset pari vuotta. Olotilat vaihtelee kyllä ihan päivittäin, välillä jaksaa muistaa ja iloita kaikesta siitä mitä nyt jo on, välillä ei kiinnostas nousta sängystäkään. Oon antanu itelleni luvan tuntee kateutta ja katkeruutta, parempi se on kun että yrittäs tukahduttaa vihaa ja surua sisälleen ja väkinäisesti näyttää onnellista naamaa jonkun toisen raskaudelle, ja vihoviimesintä on alkaa syytteleen itteensä ressaamisesta ikäänkun se vois asiaan oleellisesti vaikuttaa!

Mut musta ois kyllä vielä pahempaa jos ensin tulis raskaaks mutta menis kesken.. parempi ettei mitään oo ollukaan (ainakaan tiettävästi) kun että ois menettänykin vielä. Sitä en ole kokenut ja toivottavasti en koskaan joudukaan.. kaikki empatia ja voima :hug: :hug: jotka sellastakin p*skaa on joutunu sietään!

Jaksamisia! :heart: :heart:
 
Stellina ja ultravioletti: Täysi peesi!! Kaksi km:a takana, nyt alan jo olla tyytyväinen vaikka täti aina porhaltaakin ajallaan; parempi niin kuin se kamala luopuminen ja toipumiseen kaikin puolin menevä hukka-aika :/

Tsempataan!! ..meen nyt Menopur-pistokselle.. |O
 
Ultravioletti: Aika jännä juttu, ja tuohan näytti jopa toimivan ainakin kahden vastaajan kohdalla. Laskettu aika näytti olevan tässä kuussa molemmilla. :p Mä voisin ruvetakin käyttämään tuota testausmenetelmänä. Ei olis niin raaka ja ikävä kuin ne iänikuiset negatestit. ;) :D Ja tulis halvaksi!
 
TERVETULOA kaikki uudet odotuksen odottajat :flower: ja aurinkoinen moikka myös ihanille vanhoille tutuille :wave:

oon taas ollut kesäloma reissussa, joten huonosti olen palstaa seuraillut, lukasin tossa kaikki vanhat viestit läpi ja paljon tuntuu meillä kaikilla olevan yhteistä mielipahaa.... mutta onneksi joukossa on myös ilonpipanoita. Me ainakin osataan nauttia pienestäkin ilosta, niinkun ajoillaan olevista menkoista :LOL: empä ois joskus teininä niitä kaipaavani.

Pakko kommentoida tota raskaus & km asiaa. en ole itse ollut koskaan raskaana, mutta nyt hoitojen jatkuessa olen huomannut enemmän pelkääväni km:a kuin sitä että hoidot eivät onnistuisi koskaan.... :'( jotenkin tuntuu että miten siitä pettymyksestä, surusta, itseinhosta voi selvitä? :( ilmeisesti kuitenkin voi, onneksi olette täällä antamassa uskoa paremmasta kaikki kovia kokeneet :heart:

olen taas lähdössä reissuun (mukavaa tämä lomalla olo :p ) joten nopsaan vielä omat kuulumiset: käytiin ma miehen kanssa polin seksuaaliterapeutin vastaanotolla, suunniteltiin syksyä ja juteltiin muita mukavia, hyvä käynti oli. nyt oottelen (hassua kyllä) menkkoja parin päivän päästä alkavaksi ja sitten alkaa zumenon, ja viikolla 34 ultra ja jos kaikki menee hyvin, PAS ois sitten 34/35 viikolla. ja jos se ei tärppää, uusi IVF sitten lokakuussa. kyseltiin tosta hoitojen määrästä, sanoi tämä hoitaja, ettei täällä ehdotonta ylärajaa, jos muuten homma ollut ok, voi saada 4. hoidon myös.... kyllä huojensi mieltä. ja ilmeisesti täällä myös useimmiten siirretään PAS:ssa 2 alkiota. meillä siis pakkasessa 3 jotka 2 eri oljessa.... toivottavasti nyt ees yks selviis sulatuksesta.... ja mulla suurperhe haave säilyy elossa =)

nyt pakkaamaan ja loppu viikoksi lomailee, sukulaisiin ja ystäviin... B) :flower:

palataan asiaan, ootte mielessä.... plussatuulia kaikille,

-soja-
 

Stellina ja Ultravioletti: Ymmärrän täysin tuota turhautumistaja tuskaa. Pitääpäs panna merkille sit plussatessa toi sormenpää!
Stellina, sä kirjotit näin: " Mut sit joku narkki kyllä pamahtaa kerta toisensa jälkeen paksuksi!!!!!!!!!!!!Se on niiiiin VÄÄRIN!!! ".
Kun mie täällä hoidan noita narkkeja, nuoria naisia (ja miehiä), tyttöjä ja poikia, jotka kyllä lisääntyy vallan tehokkaastikin. Nuo tunteet... Noh, käyn niitä aika konkreettisesti läpi täällä. Mutta oon silti joutunu näkemään kyllä miten se plussa on pelastanut useaankin otteeseen ihan kuolemalta. Se on elämää isompi asia, joka kosketta joskus myös näitä narkomaaneja... Tänäänkin nään kaksi nuorta naista, jotka ovat kyllä tosi ihania ja omistautuneita äitejä, Mutta näitä kahta vastaa 20 muuta jotka taas ei ees lopeta aineitten käyttöä vaikka ovat raskaana...

Soja: Aivan ihanaa, että suostuivat siirtämään 3 alkiota! Mie aion kanssa vaatia että keväällä, kun ekat keinohedelmöitykset tehtäs jos ei oo napannu. Niin että siirretään usemapi alkio (kaksi). Vaatimalla on kuulema onnistunut ja ihan äärimmäisen harvoin selviää enemmän kuin yks (jos aina sitäkään).

Minä: Jee, vika Clomin puolikas otetaan tunnin päästä! Huomenna miehellä simppakoe, menen mukaan "avuksi": Tulokset ja eka lapsettomuuslääkärin vastaanotto 3 viikon päästä.
Mut sitä ennen on vielä ovis etsittävänä ja hyödynnettävänä ensi viikolla.

-B
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Keskiviikko 6.8.2008





Pupuvaimo............................6/30-32
Rouva B................................7/31-41
tao........................................7/24-26
miranda-81...........................9/28-32
Tähtisäde.............................11/25-26
Inkku83................................12/30
stellina.................................12/n.31-39
Justiina80.............................16/28-29
kirma....................................18/26-30
Andala..................................20/31-42
Veena...................................21/24-28
pohtijatar.............................27/33
mama-84..............................28/28
soja......................................28/28
pilvilinna...............................28/ ?
Sannuli-81............................29/26-30
Maricce..................................35/30-?
Tiinuli81.................................53/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?
haltia.....................................?/?
ultravioletti...........................?/27



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat

[/quote]

 
Heippa kaikkille.
Mä olen ihan uusi tällä palstalla. Toisilla palstoilla olen kyllä kirjoitelut ja tätäkin palstaa olen käynyt lukemassa.
Kerron vähän minun taustaa. Minä 27 vee ja mies 29 vee. Mentiin miehen kanssa naimisiin viime elokuussa ja sen jälkeen olis vauva ollu tervetullut meidän perheseen, mutta mitään ei ole kuulunut. Eli kohta vuosi tulee täyteen yritystä.. vois kyllä jo tärpätä... No toukokuussa soittelin väestöliitolle ja sieltä saatiin aika aika nopeasti. Mies kävi simppatestissä, priima tavara. Mulle tehtiin aukkari, auki oli putket. Nyt aloitan kun vaan menkat alkaa niin eka clomi kuurin. Niitä 3 kk yritetään sit marraskuussa inssi näillänäkymin.
Mulla nyt siis menossa kp29/26-30
Mut on ultrattu ja kaikki pitäis olla mulla ok. Oviksen aikoihin kuukausi siten ultrattiin ja folli oli 22mm ja nyt viime viikolla lääkäri halus ultrata niin sanoi et ovulaatio on jo tapahtunut kun kunis keltarauhanen oli tullut kaikki näytti kiertopäiviin verrattuna hyvältä.. Mut ihmetytää miks ei tärppää vaikka kaikki pitäs olla ok.
 
Minut voi kanssa lisätä tuone listaan. En osaa vielä itse listä =)

Siis Sannuli-81 kp29/26-30 Huomenna voipi kyllä olla jo kp1 oispa niin vois aloittaa sit kp 3 clomit tai sen vastavan lääkkeen. Testasin tänään nimittäin negan, et en oo raskaana taaskaan.

Sorry ku vain omaa napaa nyt tuli.
 
Täällähän käy melkoinen kuhina :D

pilvilinna, sehän meillä oli tässä pinossa alunperin tarkoituskin, että kaikki jotka tuntevat niin, saavat liittyä remmiin. Kun elämä tuolla kuumeilupuolella alkaa ahdistaa. Itsekin, kun alkuvuodesta silloiseen tähän pinoon liityin, (onkohan siitä alkuperäisestä enää mukana muita kuin tiinuli81 ja pupuvaimo :eek: ) olin ihan aloittelija kaikessa. Muut olivat hoidoissaan tosi pitkällä ja piikitykset ja inssit tuntu vaan kaukaiselta utopialta. Mutta pelastus tämä palstailu on ollut, olis oma ja miehen pää kyllä jo aikaa sitten poksahtanut jos ei olisi täällä saanut purkaa paineitaan ;)
Ja pakko sanoa sekin vielä, että täällä ahdistusta vähentää sekin, että niitä plussia ei tule tosiaankaan ropisemalla ja kun joku sen sitten viimein saa, on se totisesti ansaittu, eikä kateuden piikki pistä ihan niin kipeästi!

stellina, sitä tuo minun ihana mieskin on tuskastellut, että äskön olit vielä hyvällä päällä, mikä nyt sitten yhtäkkiä ahdistaa. Eikä se pälli tajua ja huomaa, että vastaan on kävellyt jo seitsemän isoa mahaa ja kolme vauvaa rintarepussa. Se epätoivo ja jatkuva takaraivossa takova itsensä tarkkailu ei helpolla lomaa anna ja pinna napsuu.
Itse olen kans usein hyvällä mielellä alkukierron, tuntuu oikein juhlalle, ettei raskautumista tartte miettiä, kun ei se ole menkkojen aikaan mahdollista. Sitten tikuttelupaineet ja loppukiertoa ei tartte edes mainita.
Minä olen myös kerennyt lipittämään kaikki mahdolliset litkut ja napsia pillerit, lopetin ne sitten tässä keväällä, kun lisäsivät vaan turhia odotuksia. Ja siis ei tulosta poppakonsteilla.

Ja itse kohdunulkopuolisen kokeneena, kyllä se on monta kertaa parempi ettei tule ollenkaan raskaaksi kuin että se pieni alku sitten otetaan pitkän kaipailun jälkeen raa'asti pois.

sojalla asiat tuntuu olevan ihanasti, nauti onnentunteesta! Matkustelu on huippua ja tulevaisuus hoitojen osalta on selvillä, mikäs siellä lomaillessa!

rouva B, mites sinulla on nuo clomit vaikuttaneet, onko sivuoireita? Minä olen pari kertaa googletellessa törmännyt käsittämättömään lääkärin kommenttiin, että jos clomeista tulee vahvat sivuoireet ne eivät toimi silloin :eek: ! Minulla oli ihan kaikki listan vaivat, että jospa siksi se raskaus jäi niillä tulematta, en tiedä.
Onnea miehelle huomiselle! Meillä mies oli ihan tyytyväinen "näytteen annosta" tullessaan, leffa oli ollut ihan katsottava ;)

Ahaa, risukasaa ei kauan keskuudessamme viihtynytkään, moikka vaan ultravioletti! Minkälainen tilanne siellä tällä hetkellä? Eikös niitä tuttuja kolotuksia ollut jo jokunen päivä sitten ja nyt näyttäis menevän jo yliajalle teitin kierto ;) Mutta etkös sitä toivonutkin, kierron pitenemistä.

tiinuli81, jeps, yleensä nuo piikitykset hoidetaan itse, mutta koska meiltä klinikalle matkaa pari sataa kilometriä niin lääkäri piti tarpeellisempana, että tulen sitten heille vasta ultraan kuin että kävisin piikityksen opettelunkin takia siellä. Ei tarviis kovin usein tuota pitkää väliä ajella, siksi piikit tk:ssa.
Nyt vaan sitten jänskään, että kummiskin ne menopur-päivät sattuu viikonlopulle ja täällä ei ole päivystystä silloin. Eikä kaveripiiriin kuulu ketään tk:ssa työskentelevää joka osais piikittää :headwall:

sannuli-81, tervetuloa kerhoon 'kaikki kunnossa, ei mitään vikaa'! Minä olen tämän kuluneen vuoden aikana kuullut tuon turhauttavan lauseen ihan liian usein.
Nyt kun sitten aloitat clomit, koita pitää mielessä, ettei ne mitään taikanappeja ole! Minä olin varma, että joopa joo, eka kuurin pääteeks mies kun vähän aivastaa niin jopa alkaa meikäläisen maha pömpöttää. Jos saan neuvoa :ashamed:
Minä en syönyt clomeja kuin kolme kiertoa, olivat lopettaa menkat kokonaan ja jätin sitten omin päin ne pois.

).( Loppukiertoa mennään. Tissit on vietävän kipeet niin kuin aina tähän aikaan kierrosta. Mikä sen tekee, että niitä alkaa särkeä HETI oviksen jälkeen? Varmana siis pidän, ettei ihmevauva olla saatu aluille.
Nyt sitten syön clomeja alkukierron kp3-7, siihen päälle kolmena seuraavana päivänä pienin annos menopuria. Ilmeisesti menopur vaikuttaa limakalvoon paksuntavasti?
Ja sitten mun elämäni ensimmäinen seurantaultra! Mieli on jo kovasti tuossa tulevassa, tosi ihanaa, että toimiin päästään jo parin viikon päästä!
 
Kirma, Mukavan kun saan liittyä kerhoon. Juu tuo on tois turhauttava lause ei mitään vikaa.. Olen mä jo asennoitunutkin et ne clomit ei mitään taikanappeja ole ja aika epävarmalla pohjalla olenkin niitten suhteen. No kolme kuukautta voin yrittää niillä mut sit haluan jo inssin. ja jos clomeista tule jotain ongelmia niin sit lopetan ne kyllä jo aikasemmin. Lääkäri mulle sanoi et max. 4 kk mitä kannattaa kokeilla, kun siinä ajassa pitäs tärpätä jos clomit toimii.
Mulla masu jo aika kipee, et huomen aamulla alkaa sit menkat, tiedän sen. Tunnen niin hyvin kropan. No sit clomit aloitan lauantaina.. Pitää huomenna varata seuranta ultra.kumpi ois parempi teistä ultra päivä kp 9 vai kp 12 ku tuossa välissä on viikonloppu.

Se on muuten kummahomma et oviksen jälkeen mullakin tissit kipeytyy varsinkin "ulkosyrjältä" Merkitsee kait sitä kuulema et keltarauhashormoonia on elimistössä ja ovulaatio on tapahtunut.

Kirma mikäs hoito teillä on nyt menossa? Tai odotat tulee niin mitä?
 
kirma: Oho! :D Kun tuota just mietin,että onko siellä videoita ja lehtiä niiku oon elokuvista nähny. Vai käydäänkö se näyte vaan antaa vessassa. Siks siis tarjouduin mukaankin, vaikka varmasti ilman minuaki ois pärjänny jos kerta tommosia "apuvälineitä" :eek:
Clomit mulla muuten ok, mut tukkaa lähtee ja tissit on välillä kipeät. Ei muita sivuoireita...
Ja mulla ei oo ees seuranta-ultraa, ni en tiiä miten toimiiko vai onko tehnyt limikselle hallaa...
Miekin taidan tarvita tota Menopuria, kun on niin ohut limis.
Kiva että pääset ultraan! Lisää vastauksia ja tietoa itselle itsestä. :D

Sannuli: Tervetuloa! :flower: Uusi täällä minäkin. Miustaki tuli rouva viime elokuussa. :heart: Mistä päin ootte? Meinaan, ollaankohan me saman Väestöliiton asiakkaita? Me Helsingistä.

Ultravioletti: Levoton ollu minäkin! Mut se on hyvä, että on räpiköinnit räpiköity. Nyt on enemmän kun tarpeeksi halua vaan juurtua paikoilleen...
Paitsi että viime viikonloppuna tämä Rouva kyllä tempaisi sillä lailla etten uskonu itteenikään! Hui kamala minua!

-B
 
kirma, kyllä sen verran tukalaa olotilaa on ollu jo eilisestä että ei tässä muuta ooteltavaa oo kun koska alkaa tippuun ja inhottava jännite helpottuu :( sen nykysin voi suorastaan tuntee miten limakalvo alkaa rapistuun... :headwall:

Sannuli-81, oisko toi kp12 parempi, niin näkee limakalvonkin tilanteen lähempänä ovista? ;) Toki kannattaa sitä ennenki varmuuden vuoks yhtyä, jos se vaikka ois noilla napeilla tullu aikasemmin!
 
Kiitos vaan kaikille kannustuksesta :flower: Sitä kyllä tarvitaan. On taas perinteiset loppukierron masennusolotilat menossa :'( Testailin tänään negatestin, ajattelin että pitäsköhän nyt sit jo lopettaa noi luget. Nyt on dpo13, eli kyl sen varmaan pitäs jo näkyä.

Mitäköhän ku mä oon syöny jo neljä kierrosta clomeja eikä ole tärpänny. Joutuukohan kohta inssiin? Ku ovulaatio ollaan kuitenki saatu kolme kertaa....

Vähän jännittää toi ajatus inssistä, lähinnä miehen kannalta. Siinähän täytyy niin hirveen lyhyellä varotuksella käydä huitasemassa tavara purkkiin. Tuleekohan siitä miehelle paineita :|

No, ei mennä asioiden edelle. Tätiä odotellessa.... :heart: Ja haleja kaikille!
 
sannuli-81, en tiedä millä nimellä tätä meikäkäisen hoitoa nimitetään...eiköhän tämä vielä ole sitä ovulaation induktiota. Nyt siis vaan clomien lisänä tulee tuo menopur ja pregnyl sitten muniksen irrotukseen ovisaikaan.
Minä kans kannatan tuota ultraa kp12, todennäköisemmin se on lähempänä ovista kuin tuo kp9.
rouva B, luulen, että kyllä siellä kopissa täytyy olla miehille varattuna kunnon arsenaali apukeinoja leffoista lehtiin...se tavara kun on ihan pakko saada siihen purkkiin! Vois kyllä käydä reilusti miehen tunnon päälle kävellä kopista tyhjin käsin ;)
Minäkään en käynyt yhdessäkään ultrassa clomien aikaan, menkoista vaan lääkäri päätteli, että huonosti ovat vaikuttaneet limiksen kuntoon. Ovulaatioplussa kyllä jokaisessa niissä kolmessa kierrossa tuli, irtoamisesta sitten en tiedä, epäilen ettei sitä tapahtunut. Onneksi siis saan sen pregnylin!
Kesäkuussa kävin sitten muun asian takia ultrassa ja silloin limakalvo oli 7mm kp18, viikko ennen menkkoja. Tiedä sitten oliko tuo minkälainen mitta loppukiertoon.
ultravioletti, jep, menkkojen tulo helpottaa kireää pinnaa. Tuttu tunne. :hug:
pilvilinna, onko teillä sitten ollut puhe miten kauan clomeja popsia, sen täydet 6kk vai kuinka? Ja sitten sen jälkeen lapsettomuusklinikalle?
Jaksamista sinulle!
 
kirma, käytetäänkö noita clomeja ja menopuria yhtäaikaakin? :eek: No siinä on ainaki tehokas cocktaili :D
Joo, on ollu vähä säätöö tässä nää ekat kuut täällä kirjotellessa nimimerkkien kans, aina on tullu jotain miks muka pitäny vaihtaa, mutta josko nyt vihdoin koittasin vakiinnuttaa tota.. :kieh: matala kyllästymiskynnys tai jotain..!

Meillä mies halus ja tod.näk. vastasuudessakin haluaa mennä "lastinlennätykseen" ihan ittekseen.. ja nopeesti se ainakin viime kerralla tuntu käyvän! B) Jotenkin must tuntuu etten ehkä itekään haluis miehen olevan siinä kun niitä nesteitä muhun sit ronkitaan.. :ashamed: ja ei se kyllä ehtiskään jäämään kun nytkin tuntuu huolestuvan miten ton luovutusajan saa töistä järjestyyn.
 

Yhteistyössä