Odotuksen Odottajat!

:attn:
Aikani kuluksi tuunailin ekasivun listalle uutta ilmettä ;) Laitoin välimerkiksi aaltoviivan, niin mahtuu vielä enemmän tietoja.. loppuun vois lisätä vielä monesko lapsi olis toiveissa :heart:
Ja sitten.. kirma ja ehkä moni muukin toivoo että emme aloita erillistä listaa syksyn hoitojen alkajille - ja onhan se mukavaa jos pysytellään yhtenäisenä tuttuna laumana :D niin laitoin tonne nyt erillisotsikon jonka alle vois siirtyä iui/ivf jne. porukka. Itselle se on ainakin melkonen kynnys siirtyä näistä lääkkeistä ym. "pehmeistä" avuista noihin ruiskutuksiin ym. rankempiin :ashamed: suurempi kuin tutkimuksiin aikoinaan. Ne oli pikemminki helpotus sillon kun kuitenki oli ollu jo pitkään aavistus ettei kaikki oo ok..
 
uudet tervetuloa!

pupuilijoille ja oikeillekin pupuille plussatuulia.

oma: ei olla luovuttamassa, tällä viikolla pitäs ottaa yhteyttä polille ja kysellä joko heti elokuussa päästäs PAS:iin. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä PKKS:ssä saamaamme hoitoon, kaikki on edenny niin nopeasti kun nyt on ollu mahollista.

Muuten, ootteko käyneet parina jossain keskustelu-jutuissa? meille sanoi kerran polin hoitaja että kaikki parit käyvät hänen luonaan ennen IVF:n aloitusta, mutta meillä kun vauhdista siihen mentiin jäi käymättä... nyt haluisin sinne juttelemaan, mieskin lupasi kyllä lähteä mukaan. ei kauheen innoissaan, mutta kuitenkin. ootteko käyny yksin juttelee jonkun ammattilaisen kanssa? sitäkin välillä viime keväänä mietin kun oli raskasta... Mutta onneksi on tää HUIPPU palstanporukka, kiitos teille :wave:
 
Voi ei, Risukasa! Just jotain tuollaista pelkäänkin. Me jäätäis varmaan ihan jalkoihin tuolla Taysissa, koska mä en varmaan osais enkä jaksais taistella riittävästi. Mutta kyllä noi yksityistenkin hinnat pelottaa...

Leni: Mullekin tulee välillä just noita kostoajatuksia, siis että tää lapsettomuus johtuu siitä kun olen siinä ja siinä asiassa toiminut väärin ja sillä ja silläkin tavalla huono ihminen. Onneksi on tuo mies, joka aina palauttaa maan pinnalle. Kyllä me vielä vauvat saadaan, eikös juu! :heart:
 
Täällä on palattu taas ruotuun. Lähettiin käymään miehen sukulaisissa ja reissu venähtikin useamman päivän reissuksi, niin että tultiin vasta äsken kotia. Hirmusti tekstiä tullut. Tervetuloa uusille pinoilijoille! Andalan kanssahan me jo tuttuja ollaankin :)

Leni, niin tuttuja fiiliksiä nuo.. Välillä oikein vihaan itseään kun ei kestä miten voi tuntea näin, mutta niinhän se on että tunteilleen ei mitään voi, ainoastaan teoilleen. Huomasin näitä piirteitä taas itsessäni kun siellä miehen sukulaisissa oli sellainen pieni pari vuotias tyttö niin heti kun tyttö tuli sisään niin tuntui siltä että kaikki katseet kiinnittyivät minuun ja siihen kuinka suhtaudun siihen pieneen. Tuntuu että kaikki odottavat että miksei niitä jo tule. Puolet tästä on varmasti kuvitelmaa, mutta en voi sille mitään. Samoin kun lauantaina näimme yhtä kaveripariskuntaa jotka olivat ensimmäistä kertaan liikenteessä ilman lastansa, niin voitte tietty arvata minkä aiheen ympärillä jutut pyörivät. Ja mua oikein inhotti itseni kun väänsin hymyä naamalle ja juttelin mutta samaan aikaa halusin karjua täysiä että tajuatteko kuinka epäreilua on että te tulitte ekasta yrityskierrosta raskaaksi ja me ei saada ikinä lasta. Hirveetä millainen mä olen, mutta jotenkin on tullut mitta täyteen noista vihjailuista.

Kirma: Täti perkele. Uuteen kiertoon voimia :hug:

ps. oli hirmuisesti tekstiä niin luen myöhemmin sitten tarkemmin :)
 
tao
Tervehdys kaikille ! Olin tuossa lomalla ja aika meni talonrakennus hommissa, joten en kerennyt täällä käymään.
Nyt on ekat clomit popsittu ja ovis bongattu ja hommat tehty, eli tässä vaan odotellaan. Kp on 17. En jaksa uskoa että olisi tärpännut, koska torvet suht tukossa. Mutta mennään nyt näin tuonne syksyyn ja ivf:ään. Tsemppejä kaikille !!
 
Risukasa: Etusivulistaukseen voipi laitetella että meillä tosiaan esikoinen kyseessä ja IUI on vuorossa heti kunhan väestöliiton kesätauko on ohi eli listaan voi laittaa syksyllä IUI tai jotain sen suuntaista :)

Muoks. ja sitä viellä että meneillään nyt kp 6 (ei kp 7). :)
 
kirma ja muut juu mähän eksyin teidän ketjuun näin yleisesti,kun vauvasta olin haaveillut jo viitisen vuotta ja alunperin ketjussa pongattiin niitä oviksia jossain kohti huomasin että mun tarina on ihan erilainen mutta viihdyin teidän seurassa kovasti...
olen elänyt samoja pelkoja läpi että saanko lasta mutta en varmasti samassa mittakaavassa. mulla ei ollut sitä fyysistä estettä saada lasta, mutta kumppani puuttui ja se ennen hoitoihin pääsyä oli aika iso este...senhän mie silloin myöskin kirjoitin että sain olla tosi onnekas ettei hoitoon ollut jonoja ja tärppi kävi sitten toisella kertaa.. mä tiedän sen että olin todella onnekas...
mutta mä ymmärrän kyllä noi teidän tunteet... tarkkaan en muista että miten kirjoitin vanhassa ketjussa, mutta joo tuntuu että välillä meinaan menettää hermoni kuumeilijoissa ja nyt myös tuolla odotuspuolella (ketään sen enempää parjaamatta) ja muistuttanut ihmisiä että hei pikkuisen uutta asennetta, opin teiltä paljon siinä 3 kuukaudessa, siellä monella on tosiaan asiat mallillaan ja sitten hermostutaan kun ei heti tärppää, stressaa myös tuolla odotuspuolella se että moni elää ihan paniikissa tätä kolmea ekaa kuukautta eikä muista sitä että niiden sisällä elämän hieno lahja ja hiukan rauhallisemmin ottaminen voisi olla paikallaan.. tulee sekavaa kirjoitusta, mutta siis kaikenkaikkiaan kaikilla on varmasti tunteet pinnassa näiden asioiden kanssa, mutta tämän ketjun hienoilta naisilta monilla olisi paljon opittavaa, teillä on valtava määrä sellaista voimaa mikä monelta puuttuu,
mä en loukkaantunut teidän parin päivän takaisesta kirjoittelusta, kyllä sen ymmärtää, ja kiitos että sain olla ketjussa mukana...
jennuli
 
hei tao pitkästä aikaa :wave: ja Veena, korjailen kp.t ym. ja laitan jo sinne "oranssin" listan puolelle!

Mulle on tullu ihan selkeesti nyt se asenne/tunne että tästä ei VOI enää kertakaikkiaan tulla mitään ilman endon leikkausta (ehkä ois se tehokkain?) tai kunnon hoitoja..oviskin kai ois mutta miks turhaan edes vaivautua, se prr..leen pesäke tuhoo siittiöt ja pilaa kaiken kumminkin :'( no, taas yks näistä päivistä... ulkonaki vaan sataa, synkkää on.

Ja ei mun mielestä ketään täältä pinosta pois häädetä joka porukan kokee omakseen :flower: =) jokaiselle on varmaan hyvä saada ajatuksille erilaisia näkökulmia ja kokemuksia!
 
Risukasa: mulla kanssa nyt nämä ei-niin-postiviiviset-fiilikset päällä. Jotenkin en edes usko enää siihen IUI:hin, kun sehän on periaatteessa sama asia kun yhdyntäkin (noh, ehkei yhtä seksikästä :D). Niin miten se mitään auttaa... Kun meillä on tähänkin asti ollut ajoitukset kohdallaan ja hyvä laatusta spermaan on tykitetty ja ei, niin miten se auttaa että siellä on inasen parempilaatuista spermaa.. epäilenpä..
 
Veena niin, eihän siinä pitäs mullakaan hirveitä toiveita tän taudin kans olla kun on siinä melko tehoton.. mietinki pitäskö ensin koittaa vaatia sitä laparoskopiaa jos se on jo kovinki levinny. Tuntuu monella olleen tehokas että heti tärpänny jopa luomusti kun endopaiseet ei ois enää häirittemässä! :eek: Mutta kun meillä ei oo se endo edes ainoo ongelma :ashamed: pitää käyttää piikkejä limakalvon paksuntamiseen, ja gyne sano että meille vois olla oikeesti hyötyäkin inseminaatiosta, kun miehellä on hitaat siittiöt..mutta tietysti jollei ne piikit ja siittiöiden perilleruiskutuskaan auta niin suurin este varmaan on sitte tosiaan se kaikenmyrkyttävä tauti. Niin ja sit vielä se kilpirauhasarvoki, johon pitäs jaksaa vaatia lääke. Luin että siinäki menis pari kuukautta ennenku lääke alkaa kunnolla vaikuttaa :eek: eli se eka hoito menee sit kumminki huonolla arvolla, vaikka alottas sillon hetikin ne.. pitäs kai vaatia jo sitäkin tutkiin että miks se on kokoajan kohollaan ja vaan huonompaan menny.
 
Veenalle ja Risukasalle ja kaikille, joilla on tänään ei-niin-hyvä-päivä: :hug: :heart: :hug: :heart: :hug:

Luin tänään töissä uusimman Kunto Plus -lehden "Pidä huolta hedelmällisyydestäsi" -artikkelia. Nuorella naisella mahdollisuus tulla raskaaksi oli jotain 30 prosenttia, jos se puuhailee oikeaan aikaan. Mun ikäisellä enää 15. :kieh:

Kerroin ihanalle työkaverilleni eilen, että aiotaan mennä tutkimuksiin, ja se tsemppasi mua kovasti kertomalla juttuja tuntemistaan ihmisistä, joiden ei olis koskaan pitänyt tulla raskaaksi, mutta niin vaan ovat hekin vauvan saaneet, jotkut ihan luomustikin. Yhdellä ihmisellä, jonka itsekin tiedän, oli kuulemma ollut useita keskenmenoja ja ties mitä häipäkkää, ja nyt se vain on saanut terveen lapsen. Meilläkin on siis mahkuja, ihan kaikilla, luotetaan siihen. :heart:
 
jennuli, kirjoitit tosi nätisti! Ihan tuli tippa silmään, tässä herkässä, masentuneessa tilassa, kun usko on kaukana ja toivosta ei tietoa. Ihanaa jatkoa sinulle vauvahuuruissa :heart:

veena, minä kanssa olen ihmetellyt mielessäni, että kuin se IUI eroaa tavallisesta petipuuhasta miehen kanssa. Kun ajoitukset sattuu aina nappiin ja mies on priimakunnossa, niin eikös lopputulos ole sama, siimahännät ruikataan hoitamaan hommansa :eek: !

Se se kait on meilläkin edessä, niin ainakin väestöliitosta talvella meinasivat. Olivat vaan satavarmoja, että kevät/kesä tuo ilouutisen tullessaan ja nyt sitten tunnen itteni entistä epäonnistuneeksi...puolen vuoden omatoiminen puurtaminen ei tulosta ole tuonut.
Kirjoittelin sinne jo sähköpostin, on lääkäri sillalailla varmemmin tavoiteltavissa lomilta palattuaan kuin tunnin soittoajalla. Että sitä odotellessa *huokaus*

tao, koita pitää järki päässä ja mielikuvitus aisoissa. Minulta se ei aikoinaan onnistunut. Ajattelin, että ne kuuluisat clomit saa kenet vaan pamahtamaan paksuksi kun mies vaan sattuu vahingossa aivastamaan päin naamaa. Mutta todellisuus olikin sitten ihan toinen :ashamed: . Mitään ihmepillereitä ne ei sitten ole.
Vaikka onhan niitäkin, joille ne toimii todella hyvin ja toivottu tulos saadaan aikaiseksi. Että peukkuja sinulle!

risukasaa, onko sinulla jo tiedossa päivä milloin pääset polikäynnille?
Ja mehän yritetään tässä sitä kakkosta...että sinne listaan.

andala, juu nuo prosentit on ihan hirveitä, mutta mahtuuhan niihin heittojakin! Ja kiitos yleisestä uskonvahvistuksesta, se on aina täällä paikallaan! Mukavaa kun joku jaksaa olla positiivisella mielellä, minulta se hyvin harvoin onnistuu, piristää vaan kivasti mieltä, kun joku jaksaa kannustaa :hug:
 
Moi kaikki!!

Enää ei tartte meikän puolesta jännätä. Tänään siis KP 2 ja huomenna clomit kehiin ekaa kiertoa. Varailin eilen aikaa ultraan. No, en osaa juurikaan edes olla harmistunut, arvashan tuon. Niin monta kuukautta kolmeen vuoteen mahtuu, että ei jaksa edes enää kunnolla pettyä.

Katse tulevaan =) :flower:

Ukko on ottanut ihanasti tämän clomihomman, illalla sain hartiahieronnan, kun meinasin meidän kurjuutta alkaa vetistelemään. Loppujen lopuksi todettiin, että meillä on asiat kuitenkin todella hienosti, ja mikä tärkeintä, rakastetaan toisiamme ilman vauvaakin. Häntä selvästi jännittää lapsen perheeseen tulo enempi kuin minua, jos se nyt joskus on tullakseen. Miehet ajattelee asioista kuitenkin niin erilailla. =)

Kohta alkaa loma, sitä ennen olisi hääpäivä, ajattelin jotain pientä ylläriä keksiä rakkaalleni.

Tauti on jo voitolla, vielä pari päivää antibioottikuuria jäljellä. Ei paha.

Kanssasisaret, nouskaa masennuksen suosta. :hug: Vaikka taas on hankalaa ja vaikeaa nostaa katsetta tulevaisuuteen, niin tehkää se.

Voittakaa synkkyys, ja näytetään taas kerran mistä meidät on tehty: rakkaudesta, tulesta ja tappurasta, monista itkuista ja suurista huolista, niistä on sen pienen vauvan hymy tehty, joka meille kaikille joskus tulee. Ennemmin, tai myöhemmin.


:hug:
 
iui poikkeaa normaali yhdynnässä siinä että siittiöt ruiskutetaan suoraan kohtuonteloon, eli ne ovat ison askeleen lähempänä sitä munasolua, usein siittiöillä on vaikeuksia päästä sen limatulpan, kohdunsuun (oikea nimitys hukassa) läpi, se vie siittiöillä useita tunteja mutta kun ne laitetaan sinne kohtuonteloon ne on jo valmiissa asemissa kun munasolu irtoaa...
tämä siis teille veena ja kirma voi olla että kirjoitin itsestään selvän asian mutta tulipa mieleen, mulla esim. inssissä oli jo munasolu irronnut jos olisin siinä kohdin yhdynnässä siittiöt olisivat olleet myöhässä eikä hedelmöittymistä olisi tapahtunut mutta iui:ssa ne autetaan vähän pidemmälle...

kirma sulle vielä :hug: jaksuja
 
Justiina: Niin just, hyvä parisuhde on ihan mielettömän hieno ja arvokas asia. Välillä itsestäkin tuntuu, että kun on yhden lottovoiton (eli tuon miehen :heart: ) jo saanut, niin voiko sitä toista enää ansaitakaan. Ja me ollaan myös miehen kanssa puhuttu, että jos lasta ei tule, niin sitten vain on hyväksyttävä se ja keskityttävä niihin muihin asioihin elämässä. Niin paljon kaikkea hyvää sitä elämässä on kuitenkin jo nyt. Tietysti jos se lopullinen lapsettomuustuomio sieltä tulee, niin totta vie uutinen kirpaisee ja kovasti.
 
kirma, ei oo vielä selvillä poliaikaa, mutta syyskuulle on laitettu lähete labraan kilpirauhasseurantaan, ja oli puhetta että varaisin aikaa hyvissä ajoin ennen kp5ttä joskus sillon.. riippuu miten toi sitten sille kuulle ajottuu.
:hug:
:hug:
Justiina80, kiitos sanoistasi! :flower: :heart:

Onhan sekin jo paljon että on muuten suhde hyvä vaikka sitä näin kiusallinen ja vakava asia varjostaakin. Uskosin että yhessä mennään vaikkei tästä nyt mitään tuliskaan.. tosin joskus sekin pelko nostaa päätään takaraivossa, että entä jos 10 vuoden päästäkään en ole onnistunu saamaan miehelle yhtään lasta, niin lähteekö jonkun nuoremman ja hedelmällisemmän perään :ashamed: :headwall: no, ehkä toi pelko johtuu siitä kun kerran se ero on jo tullu, vaikka onkin vakuutellu että teki pahan virheen ja katu sitä jne. ja on todella kiitollinen että annoin toisen tilaisuuden. Koitan ottaa siltä kannalta että ainakin se auttaa mua suuresti tän endon hoidossa.. muutenhan joutusin meneen sinkkuna yksityiselle ja maksaan moninkertasesti. Sitäkin harkittin jo vakavasti sillon alkuvuodesta.

Kehuin tänään ukkelia viimeaikojen vetreestä toiminnasta makuuhuoneen puolella :D jotenki on vaan loppukuun parempi mieli kun tietää että ollaan tehty kaikki voitava asian eteen, vaikka ei varmaan mitään autakaan. Enskuusta voi olla etten jaksakaan kiertopäiviä niin tarkkaan seurata kun ei tarvi enää terolutienkaan takia.. muistaa sen kierron puolivälin suunnilleen kuitenki, että tulee edes jonki verran touhuttua niihin aikoihin.
 
Tietääkö muuten joku miten julkisella menee ne alkioiden siirrot, kuuluuko ne siihen yhteen koeputkihedelmöitykseen, mitä siirrettäviä on saatu, ja maksaako se saman verran kun se alkutoimenpide (varsinainen ivf)? Onko niillä joku raja montako munasolua voidaan koittaa hedelmöittää+pakastaa vai kaikkiko mitä on imetty? Ei kai niitä passeja katota erillisiks ivf-kerroiks..? :$ Ymmärsiköhän joku mitä halusin kysyä.. :LOL:

Toinen kysymys on (ajatellaan jo paaaaljon pisemmälle :D ) että hankkisitteko raskauden ajalle sellasen kotikäyttösen dopplerin (kuuntelulaitteen)? Maksaa netissä suunnilleen 70e ja vois kuulua sydänäänet jostain yli 10rv jälkeen.. tosin ei kai oo täyttä varmuutta onko sikiölle hyväks liian usein käytettynä, kun tulee samantyyppisiä "aaltoja" kun mikrossa! :eek: tietenkään valmistajat/myyjät ei tästä kerro, ja moni onkin kuunnellu päivittäinki...Tollanen vois tuoda mielenrauhaa, mutta toisaalta lapsen liikkeet alkas tuntuun jo alle 20rv, ja mitä siinä nyt enää vois tehdä jos ne sydänäänet loppuis..ei sillä laitteella kuitenka mitään pelastas.. :|
 
Justiina: samaa olen miettinyt. Olemme kummatkin miehen kanssa monesti sitä puhuneet että olemme todella onnekkaita kun olemme toisemme löytäneet. Sillä olen miettinytkin että jotain pahaa varmaan tapahtuu, sillä eihän yksi ihminen voi määräänsä enempää onnea saada osakseen.

Jennuli: Etpäs muuten kirjoittanut ollenkaan itsestään selvyyttä, nimittäin en tollaista tiennytkään!!! Eli siis toivoa on, mikäli mulla onkin jotkut sitkos limat, joista simpat ei pääse läpi :)

Kirma: Meillä kanssa IUI edessä siis hetimmiten kun vaan väestöliittoaukeaa ja kierto osuu kohdilleen. Sitä on vaan tullut jo jotenkin niin kyyniseksi koko asian suhteen.

En tiedä vastausta, mutta mua kiinnostaisi tuo Risukasan kysymys noista hoidoista. Eli lasketaanko PAS yhdeksi niistä 3:sta hoidosta vai miten se menee...
 
Mietin tässä että mitenkähän se nyt sitten on että pitäisikö sitä ottaa tohon julkiseenkin puoleen kohta yhteyttä. Kun aika arvokkaita ovat nuo ivf hoidot. Osaako kukaan sanoa kauanko Tampereella on jonot?
 
moi, tohon IVF/PAS kysymykseen: miusta PAS ei vie IVF kertoja vaan se lasketaan siihen kuuluvaksi. ja eiköhän noi hedelmöitä kaikki kerätyt ja pakasta kaiken mahdollisen, en ole ainakaan muuta kuullu.

ja Jennuli, en miekään tienny noin tarkkaan IUI:n eroa normitouhuihin :p

 
risukasaa jeps, pas ei "kuluta" IVF- kertoja julkisella =)

Justiina80 :hug: Onnea uuteen kiertoon =)

Soitin tänään Tayssiin ja meidän omaan keskussairaalaan ja uskomatonta, ollaan meidän omassa keskussairaalassa IVF-jonossa, siis samassa paikassa missä ollaan vuosi käyty ja nyt kun hoitomuoto vaihtuu ovulaatioinduktiosta IVF.ään niin jonotetaan uusiksi 6kk :x :x onkohan sekään nyt ihan laillista? sama poliklinikka ja samat lääkärit jne....hohhoijaa.... ainut että punktio ja siirto tehdään Tayssissa. Soitin Tayssiin ja kyselin asiasta, sanoivat että keskussairaala vaan ilmoittaa heille koska toimenpiteet pitää tehdä ja he tekevät silloin joten heistä ei oo kiinni että joudumme jonottamaan uusiksi...

Ens maanantaina soittelen Tampereen Väestöliittoon ja Avalle....kyselen vähän heidän käytäntöjään.....

-Tiinuli-

 
Eli on oikeus saada yrittää kaikilla pakastetuilla alkioilla vaikka niitä ois koko laumakin? No yesss :D ehkä mun ei tarvikaan periaatteessa vielä luopua siitä suurperhehaaveestakaan!! Niin, tuntus kauheelta/inhottavalta että miks ihmeessä ne jotain hyvälaatusia alkioita roskiinka heittäs :eek:

Veena, meillä meni viime kesänä 4kk, nyt oon nähny jossain pinoissa että ois vähän alle puolen vuotta.
Tiinuli81, sehän kummaa toimintaa! Kuinka ne uusiks voi laittaa jonottaan ja vielä noin kauan?? :eek:
 
Siis unohtui sanoa, että jennuli, valaisit minuakin tietämätöntä! Nyt mietin jo mahdollisesti tulevaa inssiä ihan uudessa valossa B) :p

veena, veit sanat suustani. Minä myös uskon, että yhdelle ihmiselle on määrätty tietyt onnen ja epäonnen määrät. Tämän esikoismurun me saimme niin liian helposti ja odotus oli yhtä onnellista elämää helppoon loppuun asti, lenkkeilin vielä samalla viikolla kun synnytys alkoi. Synnytyskin sitten oli nopsa ja muru kiltti vauva. Tämä kulunut vuosi on ollut minun tähänastisen elämän rankin vuosi..saas nähdä kuinka kauan jatkuu.

tiinuli81, muistan myös lukeneeni jostakin tuosta, että jonotukset alkaa aina alusta, että on ihan tuurista kiinni millä vauhdilla hoidot julkisilla tapahtuu. Aika pyllystä tuo kyllä on. En kyllä ymmärrä kenen hermot kestää negatestin jälkeen odotella taas uus puol vuotta seuraavaa operaatiota. Olis kyllä taas uudistus paikallaan.

risukasaa, minä olen jo monesti melkein sattunut huutonetistä huutamaan itselleni tuon dopplerin ;) En kylläkään tiennyt sen haitallisista säteistä :eek: . Voisin kuvitella, että minä hermoheikkona olisin ainakin kerran päivässä tötterö mahan päällä kuulostelemassa sitä jumpsutusta.
Pakko kyllä sanoa, että minunkin raskauteen kaikesta helposta huolimatta mahtui niitä mustiakin hetkiä, kun olin ihan varma, ettei mahassa enää elämää olekaan. Aloin tuntea liikkeitä jo rv14 ja minusta elämä ei siitä helpottunut vaan sitä mietti vaan entistä enemmän onko pieni kunnossa, kun liikkeitä ei tuntunut aina yhtä tiuhaan kuin edellisenä päivänä. Olen nyt lukenut vanhoja kirjoituksia raskausajalta ja kyllä siellä on sitä itkuista vääntämistä ollut, kun vauva ei ole ilmoittanut itsestään moneen tuntiin tai kun alussa liikkeitä ei tuntenut edes joka päivä. Semmoisissa tilanteissa tuo doppleri olis kyllä niin ihan omistaa.
Että saas nähdä. Voipi ollakin, että tilaan sen sitten vaikka itselleni joululahjaksi (jos vaikka silloin jo olis sille käyttöä ;) ) Ja tämä tekeillä oleva muru ei kyllä varmastikaan jää meidän viimeiseksi. Että ei se olis turha hankinta! *vakuuttaa itseään törsäämästä humpuukiin*

No juu, huomiseen kaverit :wave:
 

Yhteistyössä