ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

risupesä, pikkuvadelma, Miukula :hug: voimia!!

estelle: ikävää vaan odotella, jaskamista sinne!

Mande
: toivotaan, että menkat ei tulekaan!

Sannuli-81 Tsemppiä punktioon!

ON: Olen kirjoitellut välillä tuolla syksy IVF/PAS/ICSI pinossa. Elikkä aloitan 10 pv päästä sumuttelut ja viikolle 41 on suunniteltu punktio. Eka ivf sis tulossa. Jotenkin kummallisesti on ollut vatsassa nipistelyä ja rinnoissakin pistelyä, vaikka ei ole mitään lääkkeitä käytössä. Voihan ne edellisen kierron clomit vielä jotain aiheuttaa, ehkä? Vähän mietityttää, että ei fibroadenoomat vaan ole aktivoituneet lääkkeistä...
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Piinailijoitakin on, itse en taida niihin kuulua. En kyllä tiedä mihin edes kuulun ennen seuraavaa hoitoa...
Pregnylistä on tullut rinnat tooosi kipeeksi, niinkuin aina. Pregnylin pistin tiistai illalla. Eilen alkoi paineen tunne alavatsalla ja pieni menkkamainen tunne. Ihmettelen suuresti mistä se johtuu, koska Luget ei ole käytössä. Tietenkin herää pieni toivonkipinä, että mitä jos sittenkin...
Ovulaatio ainakin tuli hyödynnettyä. =)
Ensiikolla tilaan lääkkeet valmiiksi. Menkkojen pitäisi alkaa viikon kuluttua tiistaina ja Zumenon ensi torstaina. On tää jotenkin käsittämätöntä, kaikki ympärillä sikiää ja ihan vahingossa tai toiseen kiertoon pillereiden jälkeen. Eipä tää itsesäälissä rypeminen kyllä auta mitään eikä ketään. Nyt vaan on tällanen päivä, taas. :(
 
kaz
:hug: Kaikille sitä tarvitseville :hug:

on: minä kävin sitten siinä aukiolotutkimuksessa keskiviikkona ja nyt on sitten virallisesti todettu, että lapsettomuus johtuu miehestä :ashamed: Mutta vielä ne tekee uudella simppanäytteellä koepesun ja katsovat, että mitä tuloksia sitten tulee.. Toivottavasti hyviä.. Olen yrittänyt saada miehen syömään foolitabletteja :) Aukiolotutkimuksessa lääkäri löysi 20mm follin ja määräsi loppuviikolle pupuilua.. Inhottava oli kyllä se tutkimus ja sen vuoksi juilinut loppuviikon menkkamaisesti alavatsaa.. jospa se rauhoittuisi.. :)
 
MAANANTAI 7.9



TOIVOJAT

Miukula.......yli 4v. ..........................?..................................2/?
estelle...............05/07..........luget, tutkimukset.................9/34
Ibu................07/08 .............hoidot alkamassa..................10/33
verve.............11/06... clomit, pregnyl, 3. iui, ivf tulossa.......12/30
Tamtam.............yli 1v...........5.IUI,clomit,pregnyl, km .........13/ ?
Relish.................2v...............4.IUI,clomit.............................17/27-28
kaz....................07/08..........tutkimukset..........................18/24-35
Sannuli-81..........10/07........3.IVF vk 37.............................20/29
möhköfanttis......pian 3v......PCOS.....hoidot alkaa..............20/?
kirma..................9/06..........ku10/07, 2.IVF tulossa...........28/n.28
Alisa84...............2/08...........clomit, menopur,pregnyl.........29/26-32
dreamer78...........................1.icsi...1. PAS/elokuu..............33/36
Miukula..............yli 4v. .........tamofen, puregon..................35/?
Mande...............5v. .............1.iui........................................37/36
tvvo..................km 4/09, km7/09,1.ivf
maikkis123.......2/08...km 09/08....hoidot alkaa
wippii...............08/08
Pipopi..............07/08


Piinailijat

Alisa.....................2/08..............pp5
Vadelmaunelma...syksy07...ivf pp5
astrid...........4v.........1.IVF/ICSI pp11




Taustailijat

risupesä............4/06..........2.ivf
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Irene80.............6/06..........1.ivf/icsi, km5/09
Rosetta.............7/07...........ivf
Plamsu75..........01/06........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
UniUnna...........04/08.........clomit
Katriina77........10/07..........1 IVF, 3 IUI
Himputti...........2v.
Nallekarkki...........................lääkitys

PLUSSAT 2009

2/09 Viol..................8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.............yk7........terot, km1/09
3/09 Pantalaimon....9/07......1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON.........5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81........................2.IVF
4/09 nuppu86.........n1v........tutkimukset
4/09 Veena............yk24.......luomu
4/09 millis1981.....................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.................3/07.......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 perhone.........9/07.......luomu
6/09 kanella...........3/08.......luomu
7/09 Tinkerbelle.....yk14.......luomu, luget
7/09 kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09
8/09 jastu..............yk4........4.IUI, clomit, pregnyl
8/09 Rouva B.........3v..........1.ivf, km6/09, luomu
8/09 Taikapapu......3/08......ivf tulossa, luomu
 
Risupesä ja pikkuvadelma Olen niiin pahoillani :hug: :'(

Miukula No johan on nyt surullisia uutisia :( Jaksuja! :hug:

Mande Toivotaan, että se oli vielä liian aikaista testailla :hug:

Sannuli Onnea siirtoon! :heart:

Tvvo Täällä tuntuu välillä samalta, etät kaikki sikiää sillä samalla sekunnilla, kun lasten tekoa ajattelevat :ashamed:

Kaz Toivottavasti miehen simppanäyte olis parempi kuin viimeksi :hug:

Täällä tosiaan pp5 ja fiilikset odottavat. aika matelee ihan liian hitaasti. |O Haluaisin pyöräyttää kelloa pari päivää eteenpäin, malttamaton kun olen. Jotenkin vaan tuntuu, että olisi se liian hyvää ollakseen totta, jos nyt plussan saisin..
 
Hei vaan kaikille!

Ens alkuun :hug: kaikille pettyneille..

Mandelle pidetään peukut ja varpaat pystyssä. =)

Täälä nyt tehty se viimoinen inssi, eli piinailijoihin saa siirtää pp 0. Ovis oli jo tapahtunut, mutta toivoa kuulemma on. Nyt vaan toivotaan, että tämä toisi sen odotetun tuloksen. =)
 


TOIVOJAT

Miukula.......yli 4v. ..........................?..................................1/?
estelle...............05/07..........luget, tutkimukset.................8/34
Ibu................07/08 .............hoidot alkamassa..................9/33
verve.............11/06... clomit, pregnyl, 3. iui, ivf tulossa.......11/30
Tamtam.............yli 1v...........5.IUI,clomit,pregnyl, km .........12/ ?
kaz....................07/08..........tutkimukset..........................17/24-35
Sannuli-81..........10/07........3.IVF vk 37.............................19/29
möhköfanttis......pian 3v......PCOS.....hoidot alkaa..............19/?
kirma..................9/06..........ku10/07, 2.IVF tulossa...........27/n.28
Alisa84...............2/08...........clomit, menopur,pregnyl.........28/26-32
dreamer78...........................1.icsi...1. PAS/elokuu..............32/36
Miukula..............yli 4v. .........tamofen, puregon..................34/?
Mande...............5v. .............1.iui........................................36/36
tvvo..................km 4/09, km7/09,1.ivf
maikkis123.......2/08...km 09/08....hoidot alkaa
wippii...............08/08
Pipopi..............07/08


Piinailijat

Alisa.....................2/08..............pp4
Vadelmaunelma...syksy07...ivf pp4
astrid...........4v.........1.IVF/ICSI pp10
Relish...........2v........4.IUI,clomit..pp3



Taustailijat

risupesä............4/06..........2.ivf
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Irene80.............6/06..........1.ivf/icsi, km5/09
Rosetta.............7/07...........ivf
Plamsu75..........01/06........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
UniUnna...........04/08.........clomit
Katriina77........10/07..........1 IVF, 3 IUI
Himputti...........2v.
Nallekarkki...........................lääkitys

PLUSSAT 2009

2/09 Viol..................8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.............yk7........terot, km1/09
3/09 Pantalaimon....9/07......1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON.........5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81........................2.IVF
4/09 nuppu86.........n1v........tutkimukset
4/09 Veena............yk24.......luomu
4/09 millis1981.....................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.................3/07.......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 perhone.........9/07.......luomu
6/09 kanella...........3/08.......luomu
7/09 Tinkerbelle.....yk14.......luomu, luget
7/09 kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09
8/09 jastu..............yk4........4.IUI, clomit, pregnyl
8/09 Rouva B.........3v..........1.ivf, km6/09, luomu
8/09 Taikapapu......3/08......ivf tulossa, luomu

 
Kävin päivittelemässä omat pp:ni ja toivotan kovasti onnea muille kohtalotovereille.

Ikävän paljon täti-uutisia taas tullut, :hug: kaikille ja katse eteenpäin!

Olen jo pidemmän aikaa pähkäillyt, mitä tarkoittavat nämä merkit/lyhennykset: ).( ja ON, mutta viimein välähti - oma napa! Osuinko oikeaan? Eli siis tämän ON:n kuulumiset:

Käytiin inssissä perjantaina, kun aamulla ovulaatiotesti näytti plussaa. Isäntä oli aamutuimaan lähdössä kaatosateessa viemään simppoja klinikalle, mutta autosta olikin kumi puhki. Ei muuta kun renkaan täyttöaineella niin pitkälle, kun pääsi (muutaman kilometrin päähän klinikasta) ja sitten vararenkaan vaihtoon. Olin jo varma, etteivät siimahännät tästä koitoksesta perille asti hengissä selviä, mutta kumma kyllä, kunnossa olivat kuulemma. Ultrassa näkyi molemmilla puolilla johtofolli. Lääkäri sanoi, että vasemmanpuoleinen oli hieman "litteä", mutta kuitenkin "hyvän kokoinen". Mitäköhän se mahtoi tarkoittaa...? :/
 
Risupesä :hug:

pikkuvadelmia, pahoittelut negasta! :(

Miukula voi harmi... parempaa onnea uuteen yritykseen!

Alisa, pidän peukkuja sulle... toivon plussaa niin kovasti meille kaikille! Vai 10v, hienoa! Ei sillä säädyllä olekaan niin väliä, vaikka onhan siinä naimisiinmenossa tietty etunsa. ;)

Relish, juu, ON=oma napa, heheh!

Ja nyt sitten sitä juuri mainittua: ovis on tulossa jo nyt, kp 9... kunpa menis vielä ainakin pari päivää, ettei limis ole liian ohut (jos nyt mitään mahiksia muutenkaan on). Onhan se kiva päästä jännäilemään piankin, eikä "tarvii" heilutella peittoja 3 viikkoa putkeen, heheheh! Toki heilutellaan huvikseenkin, mut kun on yrityksen aika, tuntuu lähes velvollisuudelta muistaa säännöllisesti... Ja mä en edes sano miehelle, et nyt on aika (vie fiilistä), vaan koitan muuten kumota hänet sänkyyn. Tietty jos ei suostuisi, sanoisin että eikun nyt PITÄÄ, :D.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille teille, tulevat plussaajat!!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:
 
Mande, missä mennään? Täällä ihan malttamattomana odottelen!

Tamtamille kovasti peukkuja! Olen lukenut useasta inssistä, jotka ovat nimenomaan tärpänneet jo oviksen tapahduttua. Meillä aina tehty reilusti etukäteen, eikä ole tullut tulosta...

Alisa, tuntemuksia? Täältä tullaan pari päivää jäljessä "odottavin" fiiliksin myöskin - päivät matelee :kieh:

kaz punkan pohjalle, niinkuin olisitte jo :p ! Meinaatko tehdä ovulaatiotestin? Lääkäri on joskus meitä ohjeistanut, että joka toinen päivä oviksen tienoilla on aika otollinen rytmi. Simppanäytteet voivat vaihdella paljonkin, hyvä siis, että tekevät siis toisen. Onpa kuulemma joskus tuo aukiolotutkimuskin itsessään auttanut raskautumisessa. Kaipa se on avannut vielä lisää putkia ja jotenkin "herättänyt" koko kaluston :)

dreamer Hauskaa, jos kommelluksemme on saanut aikaan ilon hetkiä teille molemmille! Toivotaan tosiaan, että olisivat loppuun asti Simo-Sinnikkäitä!

ON: Mua vieläkin hämää tuo vasemman puoleinen munarakkula, jonka lääkäri sanoi olevan jotenkin soikea/litteä. Omituista on myös se, että vasta eilen oli selkeitä ovulaatiokipuja vasemmalla puolella, kun oikealla puolella oli jo perjantai-iltana (LH-testi plussa pe aamuna). Onko siis mahdollista, että olisi näin pitkä väli irtoamisajankohdassa, jos samassa kierrossa lähtee munasolu molemmilta puolilta? En löydä tähän vastausta oikein mistään.
 
Relish kiitos positiivisesta odottelusta :)
masua nipistää ja rinnat edelleen hellinä... tilasin netistä raskaustestejä, huomenna varmaan mulla, joten testiä vasta sitten kehiin. Jotenkin oottelen vielä menkkoja (jotka VARMASTI tulee) mutta silti vielä toiveikas..... ei oikein jaksas taas negaa....

mutta siis toiveissa vielä.
Ihana kun täällä palstalla kaikki puhaltaa samaan hiileen!
tsemppiä kaikille ihan hirveesti oli tilanne mikä tahansa itse kullakin!
 
Tam tam Tervetuloa piinailijoiden joukkoon :wave: Millos sulla testipäivä? Kovasti tsemppiä piinailuihin ja pitkiä hermoja myös :whistle:

Relish Osuit oikeaan :D Heh, teillä aika hauska sattuma inssipäivänä :LOL: Kovasti tsemppiä sullekin piinailuihin, toivottavasti plussataan oikein joukolla :) Tuntemuksia on ollu kyllä, mutta luulen vahvasti, että ne on kaikki mun mielikuvituksen tuotetta.. :/ Nippailuita on ollu pitkin päivää molemmilla puolilla. Nyt illalla olkkarissa haistoin tupakin savun ja ihmettelin, et mistä se tulee. Menin tietokonehuoneeseen, jossa oli ikkuna auki, niin sieltä se tuli, mut ketään tupakoitsijaa ei kyl näkyny mailla eikä halmeilla :eek:

Estelle Juu, me vaan ollaan tälläsiä hitaasti lämpiäviä :LOL: Ehkä mekin naimisiin 4 vuoden sisällä :D

Mande Oih, sulla jännät paikat :D Toivottavasti plussa pärähtää ruutuun. *Peukkuja*

Täällä siis pp 6
 
:'( negaa testi näytti, just pikaseen tein...
Maha nipistelee sillön tällön, mutta mitään ei ilmene...
Oiskohan pitänyt oottaa huomisen aamupissiin...?
ei taida olla enää ees toivoa että voisin olla raskaana...
no se on suunta kohti ekaa inssiä, siirtyy vaan seuraavaan kiertoon taas kun miehen työmatka ulkomaille sattuu ehkä just pahaan aikaan.... v...u
 
Pahoittelut Mandelle negasta :hug:

Ja onnittelut Sannulille hyvästä saaliista, toivottavasti myös jatko menee hyvin B)

).( Meillä oli eilen se ensikäynti, ja huh-huh, hommahan lähti ihan isolla pyörällä liikkeelle. Lääkäri ja paikka oli tosi mukava, ja lääkärillä oli sama epäily, mitä itsellä on tässä ollut jo pidemmän aikaa, eli jotain häikkää keltarauhasissa on, kun kierrot on niin lyhyet ja sitä tiputtelua tulee joka kierto. Ja lääkärin mukaan se progesteroniarvo keväältä kertoi, että ovulaatio on tapahtunut, mutta muuten se oli kyllä kovin alhainen. Eli aloitan nyt perjantaina puregon-pistokset hyvin vähäisellä määrällä tukemaan follikkelin kasvua. Ensi keskiviikkona on seuranta-uä, ja samalla tehdään aukiolotutkimus. Olin vähän ajatellut, että sitä ei välttämättä tarvitsisi kun on se yksi alkanut raskaus takana, mutta eipä se toisaalta kerro kuin sen toisen putken tilanteen ;) Sitten luultavasti loppuviikosta meille tehdään inssi kun ei se mieskään ihan puhtaita papereita saanut. Ja loppukiertoon tulee vielä progesteroni tukemaan omaa hormonitoimintaa.

Aikamoista, enpä olisi odottanut, että homma näin nopeasti lähtee käyntiin, vähän oon itsekin vielä pyörällä päästäni, mutta toisaalta hyvin-hyvin helpottunut siitä, että jotain vihdoin tapahtuu :) Lääkäri epäili myös, että oireiden perusteella mulla saattaisi olla endoa, enkä ole kyllä sitäkään itse sulkenut pois. Sitä katsellaan nyt tässä samalla kun hoidot alkavat, toivottavasti siitä ei kuitenkaan olisi kyse.

:attn: Jos joku päivittää listaa, niin mut vois nyt lisätä sinne :)
maikkis123.......2/08...km 09/08....1.iui, puregon................4/26?

*Muoks* Miten etenkin te, jotka olette "toimistotöissä", eli työaika on arkipäivisin, olette toimineet töissä kaikkien lääkärikäyntien ym. kanssa? Oletteko selittäneet poissaolojen syitä tarkemmin työnantajalle, vai miten olette toimineet? Tähän asti tätä ongelmaa ei juuri ole ollut, mutta ensi viikollakin tod.näk. tulee kaksi käyntiä klinikalle, ja niihin nyt helposti menee muutamia tunteja aikaa toimenpiteineen ja matkoineen...
 
:hug: Mandelle.

Sannulillapa hieno saalis tuli, peukkuja hedelmöittymiselle!

Huomenta Maikkis ja onnea matkaan! Itse olen kokenut mukavimmaksi kertoa lähimmälle esimiehelleni avoimesti asiasta ja hän on ollut hyvin ymmärtäväinen. Käytän klinikkakäynteihin omaa aikaani, eli "leimaan ulos" kesken päivän. Mielestäni on myös siinä mielessä kiva, että esimies ei ehkä ihmettele, jos tulee jotain omituisia oireiluja esim. keskittymiskyvyssä tai vaikka itku kesken päivän.
 
Mandelle Pahottelut negasta! :hug: Joka kerta se tuntuu yhtä pahalta.. :(

Relish Kiitos tsemppauksesta, ihanaa kuulla, et tää voi oikeesti onnistua näinkin. =)
Alisa84 Pitkiä hermoja tää joka kerta vaatii. Joka nipsasu ja viulonta pistää miettimään, et jos nyt jotain ois tapahtunu. =) Virallinen testi päivä viikon päästä maanantaina, eli nyt menossa pp 3.
 
ON: Sydän sykki varmasti tuhatta ja sataa kun soitin labraan ja kyselin et kuika moni munasolusta oli hedelmöittynyt. 19 munasolusta 12 oli hedelmöittynyt. Toivottavasti ne pienet jaksais nyt hyvin jakautuakkin nelisoluiseksi. Huomenna siirto ja siirretään kaks jos on mitä siirtää, no eiköhän ole.
Vointi nyt erinomainen, msu ei ole yhtään kipeä. Ihanaa.

Sorry omanapaisuus..Huomenna tuun kertomaan lisää kuulumisia ja sit on aikaa kommentoida muitakin.

Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikille!
 
:'( no nyt ne alkoi sitten.... eli eipäs onnistunut tälläkään kertaa, ei ihmettä tapahtunut.
harmittaa hirveesti kun miehen työmatka sattuu just huonoon aikaan ja taas siirtyy inssi...
kun eihän ne voi etukäteen sanoa montako päivää UÄ:n jälkeen on h-hetki, vai voiko?
eikös se vasta UÄ:ssä nää onko se heti vai jatketaan vielä viikko yms....?

=) Sannuli, kiva kuulla sitten miten menee!!!

Anteeksi kaikille jos ei jaksa nyt kommentoida mitään, masentaa.
Mutta tsemppiä kaikille, tiedätte itse jokainen nämä fiilikset!
no täältä noustaan taas...
 
SAnnuli Hieno saalis! :D Toivottavasti siirto meni hyvin :)

Mande Pahoittelut vuodosta!! :hug:

Tam tam Jep, täällä ainakin alkaa olla jo hermot riekaleina odottamisesta ja jännäämisestä :D

On: Mulle tuli eilen iltapäivällä ihan järkky näppyrykelmä naamalle, posket ja leuka pahimpia. Näppyjä ei peilistä nää, mut sormilla ne voi tuntee.. Taitaa olla mennä stressin piikkiin.. :/
Pp 9 tänään
 
Siirrossa käyty ja tästä se piina alkakoon. 12 hedelmöittynyt normaalisti ja kymmenen oli jakaantunut normaalisti nelisoluiseksi, kaksi oli monitumaista mitkä meni roskiin. Siis, kaksi helmeä kyllöttää nyt minun kohdussa ja etsii oma paikkaansa, pakkaseen jäi kahdeksan alkiota seuravia kertoja varten.
Nyt yritän ottaa rennosti seuraavat kaksi viikkoa ja toivoa parasta. Kaikki kyllä nyt näyttäis olevan niin hyvin, et jospa se plussakin sieltä nyt tulis.

Terkuin Sannuli + helmet pp0
 

Yhteistyössä