Odottavia äitejä vm.-89?? :)

Paljon tullu uusia! =) Tervetuloo! :flower:
Celestia saa tottakai tulla myös mukaa, kyllä tänne mahtuu! :D

lähihoitaja89, mites sun miehes otti uutisen vastaa? :whistle:

Siis mulla toi maha pömpöttää iha selkeesti, eikä ole edes pelkkää turvotusta! :eek: Ja viikkoja mulla on siis 11+0.
Eka ultra on 22 päivä, sinne asti pitää jännittää. :p
 
Heh, no hyvä. =)
Jotenki ihana kuulla toistenkin iloisista ylläreistä. :heart: Oli se kyl aika ikimuistoinen hetki kun tuli kaks viivaa testiin. :) Itseasiassa mulla on se testi vieläkin tallessa. :D En tiä sit miten pitkään ne viivat siinä säilyy näkyvissä.. On se jo kuukauden vanha.
 
Nyt on sitte eka neuvola takana. B) Kaikki arvot oli hyviä. Sydänäänet kuulen vasta ens tiistaina ultrassa. Ainakin siis toivottavasti. :|

Onks kellää muute nimiä valmiina tulevalle vauvalle? Me ollaa päätetty jo nimet sekä tytölle että pojalle. :D
 
Onnea kaikille!!
Mullaki näky maha jo "selvästi" tuolloin 11-viikolla^^Nimetki jo päätetty "aikoja sitte" ^^ Nyt rupesi kyllä harmittammaan,etten oo säilyttäny nuita raskaustestejäni,kun kivoja muistoja oisivat ollu,mutta olinkin niin shokissa,etteipä tullu mieleen,että joo piämpä nää tallessa,niin voi sitte katella,koha LAPSI on maailmassa:)
 
Me ei olla viä kerrottu vanhemmille. Tulee meinaan oleen sellainen järkytys heille, että halutaan odottaa kunnes raskaus on varmemmalla pohjalla ettei turhaa säikytellä. :p
Kävin tänää labrassa. Huh, ku ne otti monta putiloo verta! :eek:
 
Me kerrottiin 11-viikolla...
Muaki kauhistutti/kauhistuttaa nuo kaikki testit.Pelkään kuollakseni piikkejä ja nyt on vähän väliä pitäny käyä antamassa näytettä siihen ja tuohon...tai sitte se gynekologinentutkimus:( Mutta en siitä puhu sen enempää,koska mun kokemukset oli tosi karseet ja en halua pelotella,koska normaalille ihmiselle sei vissii tunnu,ku vaan epämiellyttävälle(mulla kaikkee psyykkisiä ongelmia,niin tuo oli sitte ihan helvetti :/).
Eilen oli sokerirasitus,koska olen hieman ylipainoinen(ennen raskautta bmi 27) ja siellä otettiin 3 kertaa verta:D Onneksi olin ihan väsyny,ku en ollu jännitykseltä saanu nukuttua parriin vrk,niin en sitte ees älynny mittää,vaan makkoilin vaan ja sitte pisti xD Mutta sitte meinasin kävellä auton alle(vilahti n.10cm päästä O___o),ku olin niin tokkurassa,etten muistanu kahtoo kumpaankin suntaan(toiseen kahtoin,mutten muistanu,että toisestaki suunnasta voi tulla xD).Ottivat samalla kilpirauhasen vajaatoiminta kokkeenki,ku eppäileevät,koska paino on noussu(ja nousee edelleen liikaa),vaikka syön ravitsemusterapeutin ohjeitten mukkaan ja liikun useita tunteja/viikko...Toivottavasti löytyy nyt se syy,niin saa lääkityksen,niin ei tuu ennää turhia kiloja-___- No joo tää ei kuulunu toho raskauteen,mutta eihän se oo penskallekkaa hyväksi,jos painoo tullee 800g/viikko!
 
No huh! Kauhee ku justii piikkikammoiselta tarvi ottaa niin paljon verikokeita. :hug: Mua ei ne piikit sinällään kammota, mut se ku se kiristysnauha puristuu toho käsivarren ympärille ja käteen kerääntyy painetta ja sydämensyke tuntuu niin se on tosi epämiellyttävää!
Toivottavasti sä saisit sit ne lääkkeet. Mun äidilläkin on kilpirauhasen vajaatoiminta ja hän laihtui hurjasti ku sai lääkkeet.
Kauhee ku näin unta, että seulonnoista muka selvis, että meidän vauvalla on kaikki mahdolliset vammat! :eek: Saispa jo titää, ett kaikki on hyvin. Niin inhottavaa tää odottaminen! |O
 
"Kauhee ku näin unta, että seulonnoista muka selvis, että meidän vauvalla on kaikki mahdolliset vammat! :eek: Saispa jo titää, ett kaikki on hyvin. Niin inhottavaa tää odottaminen! |O"
Eiköhä siellä terve vaavi ole^^ Toivottaan ainaskin niin!! Ja kiitos sympatiasta:D

Ihanaa kuulla,että sun äiti on laihtunu.Mulla sitä ylipainoa ei nyt niin tuhottomasti oo,mutta jos onnistun sen saamaan pois ilman laihutusta,tai ees osan siitä,nin kyllä mulle kelpaa ;D Tuntuu kauheelle olla tämmönen hyllylylly,kun oon ollu koko ikäni alipainoinen ja nyt 2ssa vuojessa tullu 30 killoo lisäpainoo,vaikkei liikunta ja ruokatottumukset oo muuttunu miksikkää(taino oonhan mä jo puoli vuotta kahtonu,mitä suuhuni pistän ja pyrkiny lissäämään liikuntaa,kuten jo tuossa ylempänä selitin^^)...

Ens ma on aika synnytyssalille tutustummaan...Vähä pelottaa,mutta toivon,että käynti(juttelu ja vaihtoehtojen tietäminen ) auttaa ees vähän tähän kauheaan ahistukseen!

Mustaki oli tosi jännää kuulla ne äänet eka kertaa.Tosin ei sitä käsittäny,että ne on oikeasti jonku ötön ääniä,joka elelee mahassa:D Nyt ku se jo möyrii oikein kunnolla,vasta tajuaa,että se tosiaan on siellä...:)
 
Täällä ilmoittautuisi yksi vm-89 esikoistaan odottava myös mukaan tänne :) :wave:

Luultavammin viikkoja ois nyt 7-9 välillä, tarkkaan en vielä tiedä (Pilleriraskaus, mutta onnellisesti odotetaan esikoista), ensimmäinen neuvola on maanantaina, ja jännittää kovasti! :) Plussasin 1,5vkoa sitten, ja tärisin ensimmäisen vuorokauden kuin haavanlehti, mutta lähinnä onnellisuudesta. Vauvakuume ollut kohta 8 vuotta.. :heart:
Ja ultraa kovasti odotellaan, että saatas tietää onko masuasukilla kaikki hyvin.

Itse valmistuin viime keväänä lähihoitajaksi, ja nyt sitten alotin uuden vakinaisen työn syyskuun alussa, ja jännittää sekä pelottaa että antavatko potkut kun koeaikaa tammikuuhun, koska en voi raskautta piilotella sinne asti ...
 
Tervetuloo arete! :flower: Ihanaa varmaa kuulla, ett sielä se sydän lyö! :heart: Kuulispa jo itekin!

Tervetuloa joukkoon myös Miikulainen! :flower: Onnee ylläriplussasta! :) Mitenkäs meni eka neuvola tänää? Ei mun tietääkseni sais antaa potkuja koeajaltakaan raskauden takii! :eek: Kuulut varmaa johki ammattiliittoon? Sieltähän kannattaa kysellä neuvoja ton asian suhteen. Pidä ihmeessä puoles tossa asiassa! :) Mitens on muuten raskaus edistyny? :)

Celestia, mikä sua niin ahistaa synnytyksessä? Jos siis ymmärsin oikein.. :whistle: Mä kauhulla odotan sitä kipua. |O Mulla on muutenki niin matala kipukynnys, kaikki sattuu helposti. Avokkikin vitsailee, että mua sattuis varmaa hernekin patjan alla. :kieh:

Mulla on viimeinkin hellittäny tää tajuton väsymys joka pisti mut iha maihin! :) Ei tarvi miehen kuunnella niin paljoo kiukkuilua ja mä saan ehkä jotain aikaisekskin. :D Tänää ainakin pitää soitella maistraattiin ja varata aika vihkimistä varten. :) Huomenna onki sitten eka ultra.. Oon melkein sairas jännityksestä! :x Vaikee aatella, ett nyt on jo rv12+1! :p Vastahan mä plussasin! :D
 
Tänää ultrassa kaikki hyvin!! :heart: Meinasin ruveta itkee ku näin tuon pikkuisen. Melkein viikon oli oletettua nuorempi, eli viikkoja nyt 11+3 ja LA 10.4. Oon iha haltioissani! :D Meille taitaa tosiaan tulla vauva! B)
 
Moikka vaan! Ensiks, teiän juttuja on ihana kuunnella, kuulostatte niin onnellisilta..:) Arvatkaapa mitä. Musta tuntuu että mä oon kans raskaana, mutta mutta. Se on todellakin ei-suunniteltu. Mulla on ollut suhde yhteen mua vanhempaan mieheen toukokuusta lähtien, ja parisen viikkoa sitten kävi se perinteinen että ehkäsy jäi. Nyt sitte mulla menkat on kohta 5 pv myöhässä mikä on epänormaalia mun kohalla, ja pahoin pelkään, että tässä istuu tuleva yksinhuoltaja äiti. Yhden testin tein päivää ennen ku menkat olis pitäny alkaa, negaa näytti. Nyt en oo uskaltanu tehdä toista.

Mut sitä mä ajattelin teiltä kysyä, että mitä oireita teillä on ollu raskauden ihan alkuvaiheessa? Anteeks ihan hirmu paljon ku näin tungen teiän keskusteluun, mut mun olis pakko saada jotain apua tähän.
Sen testin teen huomenna uudestaan.
 
c89
apua... oon ihan liian kiireinen ku en kerkee enää täälläkään niin usein käymään!! Noh, näyttää nytkin siltä että pitää mennä esikoista laittaa päiväunille.. :D eka neuvolakin on takana ja lääkäri ja tarkka ultra tulossa vielä =) jännittäää!!!

Hei kiva että tänne on tullut lisää ihmisiä :)) jee.. mulle voi laittaa vaik yv.nä msn, kerkeisin ehkä niin parhaiten jutskailla ja tutustuu muihin =) =) mikä ois tosi kiva =) Mutta kaikille hyviä vointeja ja odotus aikaa!!! =)

Pikaisesti näin... C89 11+? :D
 
Ihan kaikki,mikä vaan voi pelottaa:D
Luottamus meni henkilökuntaan yhen tosi ilkeän/töykeän kätilön takia,joka teki mulle rakenneultran.Yritän hokea itelleni,että vaikka se 1 oliki ääliö,niin ei ne muut oo,mutta jospa se siitä.Myöskään en luota mieslääkäreihin(ennoo luottanu niin kauan,kuin muistan ja niitä pelkään).Pelkään kipua,piikkejä,sairaalalaitteita ja sairaalaympäristöä.Sitä,että jokin mennee pahasti pieleen,taikka tullee jotakin peruuttamatonta.Pelkään ylipäätään sairaaloita ja kaikkea siihen liittyvvää:D
Kävin siellä synnytyssalilla juttelemassa ja nyt oli TOSI ihana kätilö...Semmonen nuori nätti tyttönen :) Auttoi hieman tähän luottamuspulaan.Sanoi minulle heti,vaikken asiasta ees puhunu,että saan ite päättää,että tehhäänkö pelkosektio ja jos haluan alateitse synnyttää,niin saan päättää ihan ite kaikesta ^^<3 Noh päätöspä oli helppo.Katoin 3 sektio videoo netistä.Ne oli oikein Kivvaa kateltavvaa:D Sitte rohkaistuin kahtommaan alatiesynnytysvideon.Edellisen kerran oon kahtonu 9-luokalla ja se oli kuvottavinta ja hirveintä,mitä olin koskaan nähny.Aattelin,että ehkä muistin vaan väärin ja kahtomisen jälkeen/aikana sain kauhen paniikkikohtauksen,joka meni sitte tunnin päästä ohi....Eli suunniteltu sektio minulle!!Joten nyt,kun vähän jo tietää,että mitä tullee todennäköisesti tapahtummaan,niin se on helpottanu paljon!!Silti pelottaa tosi paljon:katetrin laitto,puudutus(entä josse mennee pieleen O___O),leikkauksen pieleen meneminen ja haavan tulehtuminen jne jne...Mutta ei ennää niin paljoa ahista:D

Onnea kaikille uusille plussanneille!!
Julle89,mulla oli rinnat alussa kippeet(kasvovat tosi paljon) ja olin tosi väsynyt(tuo tosin voi johtua myöskin väsyttävistä lääkkeistä).Muitapa ei ollukkaa...Kuukautiset oli poissa lääkkeitten takia jo muutenkin 4-5kk,joten siitä ei voinu päätellä:D En ees tiiä,että miksi tein raskaustestin...tuli vaan semmonen olo^^
 
Julle89, mulla oli oireina vaan menkkojen pois jäänti, rinnat kipeemmät ku tavallisesti ennen menkkoi ja sit oli vaa sellainen aavistus. Olis kiva tietää minkä tuloksen uus testi antoi. :whistle: Meinaat kuitenki ilmeisesti pitää vauvan jos se on tullakseen?

c89:lle onnee tulevaan ultraan! :)

Omia uutisia sen verran, että tänää musta tuli sitte rouva. B) Ja raskauteen liittyen: pahoinvointi on palannu. :x
 
terve taas kaikille.
Kylläpäs alkaa v**utus käyrä olla korkeella töissä kun ei vaan jaksa enään.
Mite muilla on mennyt? onkos kukaan käynyt vielä rakenne ultras? meillä olis 7.10.
Jännittää jo nyt kauheesti että kumpi olis tulossa.

Pocks ja masu 18+2

 

Yhteistyössä