1. riippuu varmaan vähän tilanteesta. Esikoisen raskaus oli ihanaa, ei vaivannut pahonvointi ja olimme ihan onnemme kukkuloilla, kun pitkään toivomamme asia oli tapahtumassa. Kuopuksen raskaus meni vähän huomaamattaan, kun esikoinen oli niin pieni. Ei ehkä ehtinyt/malttanut nauttia raskaudesta samanlailla. Nyt menossa 7. raskaus (rv11) ja 3:tta yritetään. Nyt raskaus tuntuu olevan täynnä epävarmuutta ja huolta, koko ajan pelko läsnä raskauden kestosta. No ehkä se alkaa nyt kohta np-ultran jälkeen helpottamaan ja pääsee vähän nauttimaankin raskaudesta. Mutta tottakai aina raskauteen liittyy fyysisiä huolia: pahoinvointi ym ja henkisiä. Vaikka olen aina, niin pitkään kun vain muistan, halunnut äidiksi. Juuri ennen esikoisen syntymää näkemään painajaisia, että olen unohtanut syöttää vauvan ja kokemani tsunami tuli takaisin uniin vuosien jälkeen aina saman ongelman kanssa: miten saan tällä krt pelastettua itseni, kun käsissä on myös vauva.
2. Lääkärikulut ei maksa juuri mitään: neuvolat on ilmaisia ja np -ja rakenneultra ovat sen poliklinikka maksun verran 27,50.
3. Ota yhteys neuvolaan, sieltä saat kaiken tarvittavan tiedon. Neuvolalääkärikäyntejä ei taida olla kuin 3 raskauden aikana, mutta neuvolakäyntiä useast.
4. Mulle on odotus on ollut henkisesti tuskallista aikaa, koska olen luonteeltani niin "mulle kaikki heti nyt"- tyyppinen. En millään jaksaisi odottaa asioita, varsinkin kun yleensä jo odotusta joutuu odottamaan eli raskaaksi tuloa.
Tsemppiä :hug: