odottava äiti ? auttakaa äidit

olen 18vuotta ja raskaana ! kysymys kuulu äidit?

1. oliko raskaus tunteelista ja ihanaa elämää ?

2 kuinka paljon maksoi lääkärikulut ja neuvolat

3. pitäisikö asiasta jutella lääkärin kanssa?

4 . oliko odotus pitkää ja tuskalista aikaa?

AUTTAKAA ÄIDIT ASIOISSA ? MITÄ EN TIEDÄ

1. riippuu varmaan vähän tilanteesta. Esikoisen raskaus oli ihanaa, ei vaivannut pahonvointi ja olimme ihan onnemme kukkuloilla, kun pitkään toivomamme asia oli tapahtumassa. Kuopuksen raskaus meni vähän huomaamattaan, kun esikoinen oli niin pieni. Ei ehkä ehtinyt/malttanut nauttia raskaudesta samanlailla. Nyt menossa 7. raskaus (rv11) ja 3:tta yritetään. Nyt raskaus tuntuu olevan täynnä epävarmuutta ja huolta, koko ajan pelko läsnä raskauden kestosta. No ehkä se alkaa nyt kohta np-ultran jälkeen helpottamaan ja pääsee vähän nauttimaankin raskaudesta. Mutta tottakai aina raskauteen liittyy fyysisiä huolia: pahoinvointi ym ja henkisiä. Vaikka olen aina, niin pitkään kun vain muistan, halunnut äidiksi. Juuri ennen esikoisen syntymää näkemään painajaisia, että olen unohtanut syöttää vauvan ja kokemani tsunami tuli takaisin uniin vuosien jälkeen aina saman ongelman kanssa: miten saan tällä krt pelastettua itseni, kun käsissä on myös vauva.

2. Lääkärikulut ei maksa juuri mitään: neuvolat on ilmaisia ja np -ja rakenneultra ovat sen poliklinikka maksun verran 27,50€.

3. Ota yhteys neuvolaan, sieltä saat kaiken tarvittavan tiedon. Neuvolalääkärikäyntejä ei taida olla kuin 3 raskauden aikana, mutta neuvolakäyntiä useast.

4. Mulle on odotus on ollut henkisesti tuskallista aikaa, koska olen luonteeltani niin "mulle kaikki heti nyt"- tyyppinen. En millään jaksaisi odottaa asioita, varsinkin kun yleensä jo odotusta joutuu odottamaan eli raskaaksi tuloa.

Tsemppiä :hug:

1. Itkeä pillitin enemmän :D kaikki telkkariohjelmat jossa oli ihania rakkaustarinoita ja synnytyksiä yms.. itkin myös yhdelle lastenohjelmalle jossa syntyi kissanpentu :D
Raskaus oli minusta ihanaa aikaa ja nautin kyllä ihan täysillä! Ikävä on sitä ihanaa raskausmasua :)

2. Ainut mikä tais maksaa oli synnytyksen jälkeen osastolla olo. Oisko tullut joku 100e lasku. Meillä ei ultrat maksanu ollenkaan, vaan kunta tarjosi molemmat kokonaan.

3. Raskauden aikana kävin 3 kertaa neuvolalääkärin vastaanotolla. Terveydenhoitajaan otin neuvolanpuolelle yhteyttä melkein heti plussatestin jälkeen.

4. Yllättävän nopeasti ne viikot vieri, kun olin töissä koko raskausajan. Loppuaika mateli sitten vähä hitaammin kun jäin lomalle ja siitä äitiyslomalle. :)
Minun raskaus oli kyllä onnellista aikaa ja nautin täysillä siitä.. Kyllähän se alko paikkoja kolottaan jo loppuvaiheessa, mutta tunsin oloni kuitenkin tosi hyväksi koko raskauden. :)

aronoele: niin joo, eihän tosiaan np-ultra ja rakenneultra mitään maksa. Olen joutunut käymään niin paljon ylimääräisissä ultrissa raskauksissa ja ne on aina tuon poliklinikka maksun, että menin ihan sekaisin. Lahopää näköjään ;)

Yhteistyössä