Odottajia Vihdistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miu

Vieras
Hei!

Löytyisiköhän täältä ketään Vihdissä asuvaa odottajaa? Harkitsemme muuttoa Vihtiin kesken raskauden, ja olen yrittänyt etsiä tietoa äitiysneuvolapalveluista ja synnytyssairaaloista, mutta vielä olisi epäselvyyksiä.

Kysyisinkin, mitkä ovat vaihtoehdot synnytyssairaaloista Vihdissä asuville? Lohja taitaa olla ensisijainen, mutta voiko sairaalan silti valita HUS:in alueelta? Onko rajoituksia? Asumme tällä hetkellä pk-seudulla, ja olen jo menossa Kättärille synnyttämään, mutta mietityttää miten muutto ennen lapsen syntymää vaikuttaisi asiaan.

Muutenkin olisi kiva jutella tulevien Vihtiläisäitien kanssa. :)

Hei Miu!

Minnepäin Vihtiä olette muuttamassa?

Me asumme Nummelassa ja odotamme toista lasta syntyväksi maaliskuuksi. Ensimmäinen tuli juuri vuoden joten hyvin on kokemusta täällä pikkuisten kanssa elämisestä. Itsekin muutimme pk-seudulta, mutta olemme tykänneet asua täällä kovasti.

Synnytyssairaalaksi saa valita minkä haluaa. Ensisijaisesti tarjolla on Lohja, mutta kuulemma aivan yhtälailla voi valita HUS:in sairaaloista minkä vaan koska myös Lohja niihin kuuluu. Itse synnytin ensimmäisen Jorvissa, mutta tämän taidan mennä synnyttämään Lohjalle. Lohjan sairaala on todella kodikas ja siellä synnyttäjiä on niin paljon vähemmän, että kaikki saavat todella extra huomiota (esim jokaiselle riittää ihan oma huone) ja heidät tunnetaan joka puolella nimeltä. Henkilökunta on aivan ihanaa ja myös ruoka on paljon parempaa kuin Jorvissa (kunnon kotiruokaa eikä sellaista teollista...). Monet valitsevat isomman sairaalan koska epäröivät pienen resursseja, mutta kaikki jotka kuulemani perusteella ovat Lohjan valinneet ovat olleet tyytyväisiä ja synnyttäneet aina seuraavatkin siellä. Itse olemme käyneet Lohjalla vasta ultrassa, mutta sielläkin oli todella mukava nainen ultraa tekemässä joka heti iloisesti sanoi, että katsoo meille kyllä sitten sukupuolen rakenneultrassa. Ei siis kannata turhaa huolestua tai edes lyödä vielä päätöstä siitä mihin menet, suosittelen tutustumista myös Lohjaan! :)

Milloinkas sinulla on laskettu aika? Entäs milloin olette muuttamassa? Ai niin kirjoitit, että vasta harkitsette muuttoa... Jos teitä mietityttää jotkut asiat niin kysy vaan, vastaan mielelläni :)

Moikka Minttu!

Kiitoksia nopeasta vastauksesta. :) Minullakin on laskettu aika maaliskuussa. Nummelasta ollaan omakotitaloa katseltu, täytyy nyt katsoa miten sen kanssa käy. Muutto ajoittuisi varmaan loppuvuoteen / vuodenvaihteeseen, jos päädytään ostamaan tuo talo mikä on kiikarissa. Mutta jos ei tämä, niin voi olla että joku muu talo, Nummelan ympäristöstä ollaan noita ensisijaisesti katseltu.

Se on kyllä kiva, jos saisin muutosta huolimatta jatkaa "alkuperäisen suunnitelman mukaan", kun olen jo käynyt Kättärillä ultrassa jne ja paikat on suunnilleen tutut siellä. Seuraavien kanssa voi sitten miettiä haluaako vaihtaa sairaalaa.

Täytynee käydä tutustumassa Nummelan palveluihin tarkemmin, mutta se vaikuttaa mukavalta paikalta. Onko porukka siellä kovin "sisäänpäin lämpiävää"? Sinulla varmaan on kokemusta kun olet itsekin pk-seudulta muuttanut. :) Tosin Nummela on suosittu kohdepaikkakunta, kun pk-seudulla asuneet alkavat perustaa perheitä ja haluavat vähän tilaa ympärilleen, eli "ulkopuolista" porukkaa taitaa olla riittämiin. :)

Ai teillekin syntyy maalisvauva! Ihanaa, onneksi olkoon!

Kyllä varmasti se Kättärin pito onnistuu :)

Toivottavasti saatte talokaupat aikaiseksi, vaikka täälläkin on hinnat nousseet huimasti niin etenkin vanhempia taloja voi saada vielä aika paljon edullisemmin kuin pk-seudulta.

Aivan oikeassa olet mietintöjesi suhteen eli koska tänne muuttaa niin paljon perheitä juuri lasten syntyessä niin huomaa aivan selvästi, että lapsellisten perheiden kesken ei kyllä sisäsiittoisuutta esiinny. Päin vastoin on aika helppokin tutustua kun sanoo olevansa juuri muuttanut niin yhtäkkiä huomaa että puistossa on juuri muuttaneita useampia...

Palvelut on täällä mun mielestä tosi hyvät! Esim. lapsiperheelle kaikki harrastukset ihan vieressä (vauvauinti, jumpat, puisto, muskarit, seurakunnalla on myös todella hyvät ja laadukkat kerhot ja tilat). Myös neuvolat, koulut, kaikki mahdolliset urheiluharrastukset kaikki ovat aivan vieressä. Mekin myimme minun auton kun huomasin etten tarvitse sitä täällä mihinkään kaikki on kävelymatkan päässä. Ja pk-seudulle pääsee tosi kätsysti bussilla esim. jos menee viikonloppuna stadiin niin me olemme aikaisemmin täällä Nummelassa kun kaverimme (tai itsekin aiemmin) ovat kotona Espoossa busseilla jotka kiertävät kaikki mahdolliset pysäkit.

Myös liikkeitä täällä alkaa olemaan jo siinä määrin että kaikki mahdollinen on saatavissa. No kieltämättä omat vaatteet pitää vielä käydä hankkimassa muualta, mutta esim. lastenvaatteita saa ihan täältäkin hyviä. Ja lisäähän tänne koko ajan suunnitellaan esim. nyt on tulossa Lidl ja sitten pieni kauppakeskus Citymarketin viereen.

Täytynee vähän ajella Nummelaa läpi, kun käydään katsomassa sitä taloa toiseen kertaan. Kartoitetaan samalla palveluiden sijaintia. Koitettiin jo viime viikolla tutkia noita kaavoitussuunnitelmia, ja näyttäisi siltä että aika suuria suunnitelmia on asutuksen laajentamisesta etelään päin. Ja taisi olla Keskustaan pitäisi olla periaatteessa kävelymatka, reilu kilometri tms. Periaatteessa seutu on kyllä tuttua ja sisareni perheineen asuu Karkkilassa, joten tuota väliä on tullut jo ajeltua useasti. Itse haluttaisi kuitenkin vähän lähemmäs Helsinkiä, niin ei tuota Karkkilaa olla harkittu.

Yhteistyössä