Moi! Mulla on Bmi 33 ja kolmas raskaus menossa.
Mulla on raskaudet aina olleet laihdutuskuureja jostain syystä. Muussa elämässä paino kyllä nousee, muttei raskaana ollessa. Ekaa odottaessa painoin 91 kg ja paino nousi 3 kg. Kuusi viikkoa synntyksen jälkeen painoin 76kg!!!! Toka raskaus nosti painoa 6 kg mutta senkin jälkeen tipahdin tonne reiluun 70 kiloon. Noh, melkein 4 vuotta mennyt ja paino noussut takaisin sinne 90 kiloon
. Nyt on rask.viikkoja 33 ja painoa tullut kohtuu 4 kg alusta asti. Saas nähdä mitkä lukemat on synnytyksen jälkeen.
Nyt olen tietty pyhsäti luvannut muutta elämäntapoja että kilota sais poissapudettyäkin, mutta en luota itseeni kovin hyvin. Kun vauva ja isommat pitää kiireisenä ja väsyneenä niin illalla on kovin helppoa palkita itsensä suklaalevyllä
Ja toisin kuin raskaana ollessa, silloin se jo lihottaa
. Tai imetyksen jälkeen varsinkin.
Mutta hauska huomata et meillä ylipainoisilla näemmä on tämä taipumus usein. Et raskaana ei liho.
Omalla kohdalla ylipaino ei ole koskaan aiheuttanut kitinää neuvolantädeissä. Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään negatiivista.
Arvotkin minulla on aina todella hyvät, eli ainakaan minun kohdallani ei pidä paikkaansa että lihavat äidit kärsii "vaarallisista" raskauksista. Sokeriarvot olleet aina loistavat, verenpaine n.110/74 AINA eikä ole ollut raskausmyrkytyksiä tai mitään mikä ylipainosta johtuu.
Tsemppiä kaikille meille !!!