Odotitteko keskenmenon jälkeen 5vkoa vai...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keskenmeno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keskenmeno

Vieras
Vai aloitteko heti vuodon loputtua yrittää uutta raskautta? Kun ei millään malttais odottaa, mietin vaan, että onko kuitenkin viisainta odotella, että raskaustesti on negatiivinen ennen uutta yritystä.. Tuntuu vaan muutama viikkokin tässä niin pitkältä.

Ja jos aloitte heti yrittää, niin tärppäsikö ja tuliko ongelmia raskaudessa?

Me ei odotettu, mutta vuoto kestikin vain muutaman päivän ja parissa viikossa testi oli nega. Vielä siitä kierrosta en tullut raskaaksi, mutta seuraavasta kyllä ja hyvin on mennyt. Tänään rv 39+5.

minulle sanottiin neuvolassa että ei tarvitse odottaa, vaan heti vuodon loputtua voi alkaa yrittämään. kaverini tuli heti km:n jälkeen raskaaksi, kaikki meni hyvin ja terve vauva syntyi. itsellä yritystä km:n jälkeen jo yli vuosi takana.

Juu, ei odoteltu.
Tasan 21 päivää (Kierto täsmälleen sama kuin ennen keskenmenoa) vuodon alkamisesta ovisplussa joka hyödynnettiin ja nyt jännään tulosta. Jos ei kroppa ole valmis, niin en usko, että munasolu irtoaa/kiinnittyy, joten minä kannustan yrittämään vaan.

Jotkut sanoo, ettei suurin osa edes ovuloi eka kierrossa km:n jälkeen, toiset taas sanoo, että silloin just on parhaat tsanssit, kun keho on ikäänkuin valmiiksi jo "vähän raskaana"... Tiiä sitten, mikä se totuus on.

Jotkut sanoo, ettei suurin osa edes ovuloi eka kierrossa km:n jälkeen, toiset taas sanoo, että silloin just on parhaat tsanssit, kun keho on ikäänkuin valmiiksi jo "vähän raskaana"... Tiiä sitten, mikä se totuus on.

Riippuu varmaan niin ihmisestä. Mulla viimeisimmän keskenmenon jälkeen vielä neljän viikon kuluttua oli hcg arvo yli 10, eli en ensimmäisessä kierrossa edes ovuloinut. Sitä edellisessä keskenmenossa taisi arvot olla kans koholla niin pitkään, että ei ole voinut tapahtua ovulaatiota ekassa kierrossa.

Riippuu varmaan niin ihmisestä. Mulla viimeisimmän keskenmenon jälkeen vielä neljän viikon kuluttua oli hcg arvo yli 10, eli en ensimmäisessä kierrossa edes ovuloinut. Sitä edellisessä keskenmenossa taisi arvot olla kans koholla niin pitkään, että ei ole voinut tapahtua ovulaatiota ekassa kierrossa.

Ehkäpä riippuu ihmisen lisäksi myös keskenmenosta. Mulla oli keskeytynyt keskenmeno viikolla 6, joten vuoto ei kestänyt kauaa. Pidemmillä viikoilla kesken mennyt vuotta tietty kauemmin ja toipumiseenkin menee sitten kauemmin. :)

No itsellä keskenmeno rv11+4, eli aika pitkällä oltiin, tosin sikiön kehitys loppunut jo pari viikkoa sitten. Tänään ultrassa kaikki raskausmateriaali tullut ulos, mutta kohdun limakalvo vielä paksu. Ihana kuulla teidän kokemuksia, lisää saa tulla! :)

Keskenmenon sain rv20+2, normaali synnytys, joten vuotoakin oli sitten normaalia pidempään, noin 5 viikkoa. Mulle neuvolantäti sanoi, että alkakaa vaan heti yrittään, että monesti se tärppi tulee helpommin. Meillä meni kuitenkin 7kk ennen kuin tärppäs, ovuloimattomia kiertoja tais olla useampikin, ainakaan ovistikkuihin en plussaa saanut. Uus raskaus oli henkisesti todella raskas, mutta saatiin paljon apua kunallisesta terveydenhuollosta, kuten ylimääräisiä ultria yms.

Ehkäpä riippuu ihmisen lisäksi myös keskenmenosta. Mulla oli keskeytynyt keskenmeno viikolla 6, joten vuoto ei kestänyt kauaa. Pidemmillä viikoilla kesken mennyt vuotta tietty kauemmin ja toipumiseenkin menee sitten kauemmin. :)

Niin no mullakin nuo olivat noin rv6, ja jälkimmäisestä olin vuotanut jo kolme viikkoa ennen varsinaista km-vuotoa. Silti kesti "kauan". :D Hb laskenut selkeästi alle normaalitason jne. Mutta joo, mä en näkisi kovin tarpeelliseksi odottaa sitä ensimmäistä kiertoa.

Mulla kävi niin, että km:n jälkeen (viikoilla 8+) sain tyhjennyslääkkeen, mut kaikki ei tullut ulos, niin kaavittiin loput. Sen jälkeen vuoti putouksena nelisen viikkoa, kunnes loppu kun seinään. Oli itellä semmonen käsitys, että ainkin yhdet menkat tarttis tulla väliin, ennen kun voi raskautua, niin ei sitte välitetty käyttää ehkäisyä. Lopputulos täytti juuuri 4 vuotta... :)

Toisin sanoen kertalaakista napsahti ja n. viikko, kaks kaavinnan jälkeisen vuodon loputtua.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä