P
päästänsä sekaisin?
Vieras
olen joskus miettinyt onko minulla OCD. siivoan ehkä pari kolme kertaa viikossa mutta jatkuvasti on kauhea paine että täällä on sotkuista. olen todella tietoinen jokaisesta silmänurkasta näkyvästä pölypallerosta ja unohdetusta lelusta. koko ajan tekisi mieli siivota mutta yritän hillitä itseni ja elää normalia elämää lasten kanssa. Lapsethan mulla on sellaisia hulivilejä että koko ajan ovat menossa ja mitään eivät enää kerää pois. jää lelut ja omenan raadot ja kaikki. jos on todella sotkuista minä aivan lamaannun enkä pysty tekemään mitään ennen kuin joku joku muu vähän aloittelee taikka saan jonkun ihmeen valaistuksen ja siivouskohtauksen. tätä on nyt kestänyt 6 vuotta. siitä saakka kun nuorimmainen lapseni syntyi. olin väsynyt ja kai vähän masentunutkin, ja aloin tuntea painetta siivoamisesta kun mieheni aina töistä tullessa valitti että taas on sotkuista enkä ole koko päivänä tehnyt mitään muuta kuin maannu ja ollu koneella. silloin aloin pestä käsiäni tosi usein ja tarkasti koska jatkuvasti olin jonkun kakkapyllyä pesemässä ja ruokaa laittamassa. tulin kauhean vainoharhaiseksi pöpöistä ja siisteydestä. kaiken huipuksi olemme aina asuneet asunnoissa joissa on hieman vetoa ja aina jossain pyörii pölypalloja. kaiken huippu on, että nyt mieheni haluaa erota ja sanoo osasyyksi sen etten siivoa tarpeeksi ja meillä on aina sotkuista. o_0 mitä ihmettä tämä nyt sitten tekee minulle?