En olisi ikinä uskonut, että näin energisen ja vapautuneen olon voi saada, kunhan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
...siivoaa kotoaan pois kaiken sellaisen, mitä ei käytetä tai mistä ei tykätä! Olen kuskannut kirppareille, tuttaville, keräyslaatikkoihin ja roskikseen kaiken tuollaisen! Enää ei ole kaapeissakaan vanhoja lehtiä, turhia koriste-esineitä, vanhoja levykkeitä, käyttämättömiä astioita, turhia vaatteita tms. Kotona on nyt ihanasti tilaa, jokaiselle tavaralle on oma paikka, ja koti on helppo pitää siistinä. Ennen meillä oli aina kauhea kaaos, ja ketään ei siivoaminen kiinnostanut, kun paikat eivät siisteinä pysyneet. Kaikki kaapit ja varastotilat olivat väärällään tavaraa. Lisäksi mä olin aina alakuloinen ja jossakin vaiheessa masentunutkin. Nyt puhkutaan uutta tarmoa koko perhe ja tilaa on mielettömästi! Suosittelen lämpimästi jokaiselle!

Hitsi pitäis saada aikaiseks... meilläkin on niiiiin paljon kaikkee ylimääräistä romua mitä ei IKINÄ käytetä/tarvita. Josko sitten kun tästä muutetaan :D

Lisään vielä, että samassa rytäkässä poltin myös suuren osan vanhoista kirjeistä ja päiväkirjoista. Laitoin pois myös muut tavarat, jotka turhaan sitovat mua menneisiin aikoihin. Se "menneessä kiinni oleminen" on ollut tosi uuvuttavaa, mutta tiedostan sen vasta nyt. Tarmolla odotan tulevia haasteita ja mielenkiintoisia uusia tuttavuuksia :)

Täälä kans kaappien siivous menossa ja paljon menee roskiin. Roskayhtiö mielissään kun tilataan ylimääräisiä tyhjennyksiä.
Kevättä rinnassa kun pitää saada paikat taas kunnolla kuntoon

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Hitsi pitäis saada aikaiseks... meilläkin on niiiiin paljon kaikkee ylimääräistä romua mitä ei IKINÄ käytetä/tarvita. Josko sitten kun tästä muutetaan :D

Mä sain kimmokkeen kirjasta, jonka nimi oli jotakin tyyliin "Eloon rojusta feng shuin avulla" tms. Aivan huippu innostava kirja!! Suosittelen! Muuten en kyllä feng shuista perusta :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Mä sain kimmokkeen kirjasta, jonka nimi oli jotakin tyyliin "Eloon rojusta feng shuin avulla" tms. Aivan huippu innostava kirja!! Suosittelen! Muuten en kyllä feng shuista perusta :)

Anteeksi, EROON eikä eloon :)=

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Tyhjäsin vaatekaapista neljä pussillista turhaa kamaa, ja siitä tuli ihan uskomattoman hyvä mieli.

Mäkin aloitin tyhjentämisen vaatekaapista. Poissa on jokainen rätti, jota en ole viimeisen vuoden aikana käyttänyt. Mulle jäi varmaan viidesosa kamppeista, mutta hyvin olen toimeen tullut :) Vapauttavaa, vapauttavaa, vapauttavaa :)

Tästä on koitunut sekin hyöty, että kaupassa tulee nykyään tosi tarkasti mietittyä, mitä ostetaan. Meille ei ole tuotu enää mitään, mitä todella ei tarvita.

Tein saman! Tienasin kirpputorilla yli 300 euroa meille täysin tarpeettomasta roinasta (kuten kirjoista joita oli jo luettu ja jotka vaan lojuivat hyllyssä ) ja vaatteista joita oli nurkat täynnä. Nyt on hiukan tilaa, mutta löysin vielä lisääkin tarpeetonta, joten pitää ottaa parin kuukauden kuluttua uusiksi =)

Ja vähän maanläheisempi opus on tämä: http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9515560799

Mun pitäisi kanssa tehdä tuo, on ihan valtava kasa tavaraa kirpparille laitettavaksi mutta kun sitäkin on ihan liikaa niin ei vaan jaksa lähteä siihen myyntirumbaan! Kamamäärä kertakaikkisesti ahdistaa!

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Täälä kans kaappien siivous menossa ja paljon menee roskiin. Roskayhtiö mielissään kun tilataan ylimääräisiä tyhjennyksiä.
Kevättä rinnassa kun pitää saada paikat taas kunnolla kuntoon
Miksi et voi viedä tavaraa kierrätykseen?

Mä tein joku kuukausi sitten meidän vintissä saman homman! Ja tilaa löytyi hurjasti lisää. Nyt pitäis sama tehdä muille kaapeille kun jään parin viikon päästä äippälomalle. Ajattelin aloittaa omasta vaatekaapista.
Sit noista hankinnoista: ajattelin kerrankin että satsaan laatuun enkä määrään, koska olen huomannut että vähemmälläkin pärjää. LAsten vaatteista karsin myös ns.pitämättömät pois, koska olen huomannut että pitävät vain tiettyjä kamppeita.

Kannustavaa kuulla. Minä saan puuskan muutaman vuoden välein, mutta vaikeaa on heittää pois.
Mutta kukkia kannustavasta avauksesta, pitänee ryhtyä suunnittelemaan perusteellista kevätsiivousta:-)
Antirrhinum majus majus
http://www.topwalks.net/plants/pink/antirrhinum_majus_majus_more.htm
Sitten voisi palkita itsensäkin kukkasin, kun turhat rojut olisivat poissa nurkista;-)

Mukavaa, kun törmäsin tähän ketjuun juuri nyt. Yritän hitaasti mutta varmasti vähentää tavaraa. Muutamia muutoksia olen jo onnistunut vakiinnuttamaan: päivän lehdet lähtevät illalla paperinkeräyslaatikkoon ja kerran viikossa paperinkeräykseen, aikakauslehtiäkään en säilytä yhtään lukemisen jälkeen. En osta enää kirjoja vaan varaan ne kirjastosta. Ostan lapsille vain vaatetta, josta todella pidän, ja itselle vasta pitkän miettimisen jälkeen. Astioita en ole ostanut koko vuonna, ja minä olen sentään astiafriikki. Nyt siis taloon tulevan tavaran määrä on vähentynyt. Vielä pitäisi pystyä luopumaan siitä kaikesta, mitä emme käytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Zys:
Mukavaa, kun törmäsin tähän ketjuun juuri nyt. Yritän hitaasti mutta varmasti vähentää tavaraa. Muutamia muutoksia olen jo onnistunut vakiinnuttamaan: päivän lehdet lähtevät illalla paperinkeräyslaatikkoon ja kerran viikossa paperinkeräykseen, aikakauslehtiäkään en säilytä yhtään lukemisen jälkeen. En osta enää kirjoja vaan varaan ne kirjastosta. Ostan lapsille vain vaatetta, josta todella pidän, ja itselle vasta pitkän miettimisen jälkeen. Astioita en ole ostanut koko vuonna, ja minä olen sentään astiafriikki. Nyt siis taloon tulevan tavaran määrä on vähentynyt. Vielä pitäisi pystyä luopumaan siitä kaikesta, mitä emme käytä.

Mä olen ollut oikea hamsteri koko ikäni - äidiltä peritty karmea tapa. Nyt olen oikeasti luopunut kaikesta ylimääräisestä, enkä ole ehtinyt kahden kuukauden aikana kaivata yhtäkään pois heittämääni tavaraa. Olo on vaan hurjan energinen ja vapautunut :) Aluksi oli kyllä hieman vaikeuksia tuossa tavaroiden pois laittamisessa ja pari tavaraa otinkin pois kierrätyslaatikosta, mutta kyllä nekin on sittemmin huushollistamme poistuneet :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisään vielä, että samassa rytäkässä poltin myös suuren osan vanhoista kirjeistä ja päiväkirjoista. Laitoin pois myös muut tavarat, jotka turhaan sitovat mua menneisiin aikoihin. Se "menneessä kiinni oleminen" on ollut tosi uuvuttavaa, mutta tiedostan sen vasta nyt. Tarmolla odotan tulevia haasteita ja mielenkiintoisia uusia tuttavuuksia :)

Sä oot osunu just niin siihe asian ytimeen, mihi pitäiski osua. Siis tuo että heittää sen menneen pois, ei roiku siinä vaan elää tätä päivää.

Se siivous ei putsaa ainoastaan niitä kaappeja, vaan myös ihmistä itseään. =)

Mulla meinaa olla vähä tuota, että jätän jotain papereita ja muita, "jos niitä vaikka joskus tarvis tai kiinnostaa katsoa", tai jotain lehtiä "jos tulis luettua" kun kuitenkaan ei koskaan tule niitä luettua! :D

Yhteistyössä