Nytpä sit kaupassa meinas yks muori nirhiä mut

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Mie oon kaupassa etenkin näin kesäisin äkäisenä. Kun on ollu muksuja mukana ja ilmeisesti näytän ikäistäni nuoremmalta, tulee mummeleilta sellaisia paheksuvia tuijotuksia välillä. Räväytän sitte silmät suuriks ja tuijotan takaisin. Ja on ollu niitäki jotka kassassa tönii perseeseen kärryillä (eikä ne aina mummeleita ole) ja silloin käännyn ympäri ja tönäisen niitä kärryjä työntäjää päin äkäisen ilmeen kanssa. Loppuu se töniminen siihen.

Juuri näin, minäkin teen. Kun ei oikein tunnut papoille ja mummuille menevän perille etten suoriudu kassalta yhtään sen nopeammin vaikka kärryillä tökittäisiin perssiille. Kellään ei oo niin kiire kuin eläkeläisillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mie oon kaupassa etenkin näin kesäisin äkäisenä. Kun on ollu muksuja mukana ja ilmeisesti näytän ikäistäni nuoremmalta, tulee mummeleilta sellaisia paheksuvia tuijotuksia välillä. Räväytän sitte silmät suuriks ja tuijotan takaisin. Ja on ollu niitäki jotka kassassa tönii perseeseen kärryillä (eikä ne aina mummeleita ole) ja silloin käännyn ympäri ja tönäisen niitä kärryjä työntäjää päin äkäisen ilmeen kanssa. Loppuu se töniminen siihen.

Juuri näin, minäkin teen. Kun ei oikein tunnut papoille ja mummuille menevän perille etten suoriudu kassalta yhtään sen nopeammin vaikka kärryillä tökittäisiin perssiille. Kellään ei oo niin kiire kuin eläkeläisillä.

Eläkeläisillä sitä aikaa luulisi olevan...

Mua nyppii kuka vaan, joka jää lidlissä pakkaamaan kassiaan siihen kassalle. Siksi ne pakkauspöydät on siellä et kamat nakataan kassalta kärryyn ja pakataan kasseihin vasta pakkauspöydällä!! Dillet...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua nyppii kuka vaan, joka jää lidlissä pakkaamaan kassiaan siihen kassalle. Siksi ne pakkauspöydät on siellä et kamat nakataan kassalta kärryyn ja pakataan kasseihin vasta pakkauspöydällä!! Dillet...

No ehhehee, olipas taas fiksu kommentti. Aina on joku joka tulee lidliin ensimmäistä kertaa eikä välttämättä tiedä miten siinä kaupassa on tarkoitus toimia...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailijapa:

No ehhehee, olipas taas fiksu kommentti. Aina on joku joka tulee lidliin ensimmäistä kertaa eikä välttämättä tiedä miten siinä kaupassa on tarkoitus toimia...

Tyhmemmänkin luuluis tajuuvan et jos kassan jälkeen ei ole pakkaustilaa ja vieressä on pakkauspöytä niin osais laskee yhteen yks plus yks= älä jää tupeksimaan kassalle...
ja yleensä ne tupeksijat on kyllä ihan saman kylän asukkaita jotka takuulla on ennenkin lidlissä käyneet.

Tyhmemmänkin luuluis tajuuvan et jos kassan jälkeen ei ole pakkaustilaa ja vieressä on pakkauspöytä niin osais laskee yhteen yks plus yks= älä jää tupeksimaan kassalle...
ja yleensä ne tupeksijat on kyllä ihan saman kylän asukkaita jotka takuulla on ennenkin lidlissä käyneet.

TAPPELU! TAPPELU! TAPPELU! |O

Niimpä. Ekakertalaisen ymmärrän tekevän niin,mutta että kantiksetkin jää jonon tukkeeksi. ei ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

joo, näin on, tappelu tappelu. Tuo vieras taitaa olla ite joku dille.... Ihan totta se on ettei kaikki välttämättä ymmärrä lidlin käytäntöä vaikka siellä kävis päivittäin, mitäs jos ovat ennen käyneet siellä hiljaseen aikaan eikä ole ollu kiirettä mennä pois tieltä, iskee paniikki ku yhtäkkiä onki kauhee hoppu...

onkohan niillä mummoillakin sitten hormonit syynä tollaseen turhan päiväseen kiukutteluun? vaikka ovatkin vaihdevuodet jo ohittaneet =) kun mullakin on kokemuksia että vanhat miehet osaa olla tosi ystävällisiä juuri kauppajonoissa, toisin kuin vanhat naiset.

tosin eräs kerta kun oltiin poikien kanssa lähdössä isosta kauppakeskuksesta ulos niin siinä tuli sitten pari mummoa sisälle joista toinen oikein pysähtyi sanomaan että sinulla on sitten ihanat pojat kun he noin nätisti hälle hymyilivät =)

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

joo, näin on, tappelu tappelu. Tuo vieras taitaa olla ite joku dille.... Ihan totta se on ettei kaikki välttämättä ymmärrä lidlin käytäntöä vaikka siellä kävis päivittäin, mitäs jos ovat ennen käyneet siellä hiljaseen aikaan eikä ole ollu kiirettä mennä pois tieltä, iskee paniikki ku yhtäkkiä onki kauhee hoppu...

Ne kassahenkilöt vois mainita asiasta niin vois alkaa mennä se käytäntö perille kaikille ja sais sen jonon ruuhka-aikoina vetämään :whistle:
Eipä sillä, jos ei kassa mainitse niin mä kyllä voin :D

Mulle kävi kerran sillätavalla että olin siis kaupassa ja seisoin siinä kassojen ulkopuolella olevan liukuhihnan luona odottamassa kun mies lastasi kamoja kassiin. Mulla oli ostoskärryt. No siihen viereiseen hihnaan alkoi kerääntyä jonkun burberryhattuisen mummon tavaroita ja samassa tämä rouvashenkilö jo syöksyi oman kärrynsä kanssa paikalle. Aloin tehdä tietysti väistöliikettä -kun en mm. halunnut että mummo törmää vatsassani olevaan vauvaan, masu oli jo silloin iso- niin eikö tää ämmä vaan tuu päin. Sanoin siinä väistäessäni pariinkin otteeseen että "älä tule päin." Ja sitten sen jälkeen, ekaa kertaa elämässäni, vittuilin vanhalle ihmiselle. Puhuin miehelleni kuuluvasti että "toi burberryhattuinen mummo meinasi äsken jyrätä mut, ei jumaliste" jne...siten että hän varmasti kuuli.

no noita mummoja riittää moneen lähtöön ja välillä tiskin takana olevana tiedän kyllä kuinka röyhkeitä osaavat olla... aina vaan paasataan nuorten käyttäytymisestä, mutta enpä ole töissäni törmännyt nuoreen, joka yhtä järkyttävästi käyttäytyisi tuollaisessa tilanteessa...

Jep, samantyyppisiä kokemuksia on minullakin röyhkeistä vanhuksista. Älkää vaan missään nimessä erehtykö menemmään kauppaan heti aukeamisaikaan. Silloin vasta siellä noita eläkeläisiä onkin rynnimässä pitki käytäviä kyynärpäätaktiikalla ja etuilemassa kassajonossa. Pelkääköhän ne, että tavara loppu kesken, jos pula-ajankin kerra ovat eläneet. Se on kyllä painajaismaista. :o

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Eläkeläisillä sitä aikaa luulisi olevan...

Niitä taitaa pelottaa, että aika loppuu kesken, kuolema korjaa eikä ehdi syödä herkkuja.

Eräs vanhempi setä jyräs tuossa pari viikkoa sitten meidän 4 vuotiaan kärryillään, kun yritti etuilla kassalle... |O Mä pikkusen hiillyin sille sedälle, kun hän ei reagoinut mitenkään tapahtuneeseen |O |O Törkeetä käytöstä! Ja vielä lasta kohtaan :headwall: Olin kuulemma hullu perheenäiti, jolla on pinna kireällä... :ashamed:

Mä taas en ikinä lidlissä käytä kärryjä :whistle: pitäiskö siitä kassalta heitellä tavarat sinne pakkauspöydälle vai :whistle:

Käyn mieluummin kaupassa vaikka neljän jälkeen ruuhka-aikaan kun aamulla/aamupäivällä kun mummot ja papat on kaikki ostoksilla. Toki kunnioitan vanhempia ihmisiä mutta valitettavasti niistäkin lyötyy aika paljon niitä jotka osaavat käyttää sitä asemaansa hyväksi. Ne yrittää kiilata kassajonossa edelle ja jos eivät satu kerkiämään niin sitten tönitään sillä kärryllä koko ajan takana ja mulkoillaan pahasti ja jupistaan että kun nämä nykyajan nuoret..
Kerrän oli niin kiireinen mummeli perässä jonossa että oli jo omaa pankkikorttiaan myyjälle tarjoamassa ennen kun minä olin maksanut omat ostokseni! ja sitten kun ne kassalle pääsee niin aletaan laskemaan niitä pikkukolikkoja, lasketaan joku 10 minuuttia ja kun ne ei riitäkkään niin maksetaankiin setelillä..argh..

Käyn mieluummin kaupassa vaikka neljän jälkeen ruuhka-aikaan kun aamulla/aamupäivällä kun mummot ja papat on kaikki ostoksilla. Toki kunnioitan vanhempia ihmisiä mutta valitettavasti niistäkin lyötyy aika paljon niitä jotka osaavat käyttää sitä asemaansa hyväksi. Ne yrittää kiilata kassajonossa edelle ja jos eivät satu kerkiämään niin sitten tönitään sillä kärryllä koko ajan takana ja mulkoillaan pahasti ja jupistaan että kun nämä nykyajan nuoret..
Kerrän oli niin kiireinen mummeli perässä jonossa että oli jo omaa pankkikorttiaan myyjälle tarjoamassa ennen kun minä olin maksanut omat ostokseni! ja sitten kun ne kassalle pääsee niin aletaan laskemaan niitä pikkukolikkoja, lasketaan joku 10 minuuttia ja kun ne ei riitäkkään niin maksetaankiin setelillä..argh..

Juuri näin. Joku raja sillä kunnioittamisellakin. Ja on eteen tullu monesti näitä kolikonlaskijoita. Itekin joskus maksan kolikoilla, mutta vain silloin, jos on hiljaista eikä ole jonoa takana.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Mun eteeni kiilasi eilen mummu joka oikeen ääneen sanoi että mä etuilen sua.. no sillä oli joku kaffepaketti maksettavana että olisin muutenkin päästänyt sen, mutta en ehtinyt sanoa mitään kun olin työpäivän jälkeen umpiväsynyt.. sanoin vaan että juu sopii, enempi mua ärsyttää kun kahvipaketin ostajat jonottaa mun takana ja huokailee kun mä ladon, ladon ja ladon tavaraa hihnalle ja vielä kauemmin järjestän niitä muovikasseihin maksettuani.

Meillä oli tässä vähän aikaan sitten cittarissa tilanne jossa olimme pitkässä kassajonossa isojen ostosten kanssa. Meitä edellä oli kaksi ihmistä isojen kärryllisten kanssa (toinen siis jo kassalla maksamassa ja toisen tavarat hihnalla) eikä meilläkään niin vähäiset ne ostokset olleet (tehdään viikoksi kerrallaan).
No, meidän taakse tuli nainen ja huomasin että hänellä oli vain muutama tavara sylissään. Ajattelin että päästän hänet ohi, mutta iski ilkeys kun nainen alkoi heti jonoon päästyään huokailemaa. Hönki ja huokaili, tuuppi ja tuli lähemmäs koko ajan. Se huokailu oli jotain niin kamalaa ja taukoamatta päästeli ääniä. Niskassa tuntu selvästi.
Päätin että minähän en varmaan päästä sitä edelleni kun pitää heti alkaa huokailemaan. Kyllä muakin tympäisi kun satuttiin kauppaan just semmoseen aikaan että olikinpaljon porukkaa ja pitkät jonot. Mutta eihän se auta kuin odotella vuoroaan. Jos on niin hoppu niin voi mennä lähisiwaan jossa ei juuri koskaan ole ketään.

Ja just nuo mummot "mä etuilen sua" ja sitten semmonen irvistystä muistuttava mairea hymy perään.

Mun eteeni kiilasi eilen mummu joka oikeen ääneen sanoi että mä etuilen sua.. no sillä oli joku kaffepaketti maksettavana että olisin muutenkin päästänyt sen, mutta en ehtinyt sanoa mitään kun olin työpäivän jälkeen umpiväsynyt.. sanoin vaan että juu sopii, enempi mua ärsyttää kun kahvipaketin ostajat jonottaa mun takana ja huokailee kun mä ladon, ladon ja ladon tavaraa hihnalle ja vielä kauemmin järjestän niitä muovikasseihin maksettuani.

Meillä oli tässä vähän aikaan sitten cittarissa tilanne jossa olimme pitkässä kassajonossa isojen ostosten kanssa. Meitä edellä oli kaksi ihmistä isojen kärryllisten kanssa (toinen siis jo kassalla maksamassa ja toisen tavarat hihnalla) eikä meilläkään niin vähäiset ne ostokset olleet (tehdään viikoksi kerrallaan).
No, meidän taakse tuli nainen ja huomasin että hänellä oli vain muutama tavara sylissään. Ajattelin että päästän hänet ohi, mutta iski ilkeys kun nainen alkoi heti jonoon päästyään huokailemaa. Hönki ja huokaili, tuuppi ja tuli lähemmäs koko ajan. Se huokailu oli jotain niin kamalaa ja taukoamatta päästeli ääniä. Niskassa tuntu selvästi.
Päätin että minähän en varmaan päästä sitä edelleni kun pitää heti alkaa huokailemaan. Kyllä muakin tympäisi kun satuttiin kauppaan just semmoseen aikaan että olikinpaljon porukkaa ja pitkät jonot. Mutta eihän se auta kuin odotella vuoroaan. Jos on niin hoppu niin voi mennä lähisiwaan jossa ei juuri koskaan ole ketään.

Ja just nuo mummot "mä etuilen sua" ja sitten semmonen irvistystä muistuttava mairea hymy perään.

Kerronpa tähän perään erään ärsyttävän tapahtuman jota seurasin vaikkei se kauppareissuun liitykkään, mutta samanmoinen...

Eräänä kesäreissuna pysähdyttiin kaffeelle p-paikalle jossa kioski ja pöydät.
Istuttiin ja juotiin ni siitä ohi meni metsäkujalle olevaan ulkohuusiin äippä kahden lapsen kanssa. Niiden perässä usean metrin mutta selvästi nähtävissä, siis tää perässä tulija näki, meni yks eukko.

No se eukko jäi etäämmäs odottaa. Tietty tällä äipällä ja lapsilla kesti, jos kaikki vielä kävi asioillaan ja tää eukko alko hermostumaan. Liikehteli ja kohta ampas ovelle ja alotti rynkyttämään sitä himona...

Kattelin että voi juma, tuo varmaan auttaa joooo....

Siis ihan pöljä akka.

Kerronpa tähän perään erään ärsyttävän tapahtuman jota seurasin vaikkei se kauppareissuun liitykkään, mutta samanmoinen...

Eräänä kesäreissuna pysähdyttiin kaffeelle p-paikalle jossa kioski ja pöydät.
Istuttiin ja juotiin ni siitä ohi meni metsäkujalle olevaan ulkohuusiin äippä kahden lapsen kanssa. Niiden perässä usean metrin mutta selvästi nähtävissä, siis tää perässä tulija näki, meni yks eukko.

No se eukko jäi etäämmäs odottaa. Tietty tällä äipällä ja lapsilla kesti, jos kaikki vielä kävi asioillaan ja tää eukko alko hermostumaan. Liikehteli ja kohta ampas ovelle ja alotti rynkyttämään sitä himona...

Kattelin että voi juma, tuo varmaan auttaa joooo....

Siis ihan pöljä akka.

Mä olin kerran keskustassa lasten kanssa. Menin vaihtamaan vauvalle vaippaa Stockan lastenhoitohuoneeseen ja isompi kävi samalla kans vessassa. Annoin vauvalla pikaisesti tissiä ja hän on todellinen pikasyöjä eli aikaa menee maksimissaan 5min.
No eiköhän joku siellä oven takana koko ajan rynkyttänyt kahvasta ja kerta kerralta kireempi ääni kuului oven läpi: "mikä tässä nyt maksaa oikein? kuka siellä vätöstelee? Onko tämä ovi jumissa? HALOO, HALOO, Onko siellä joku? Täällä on jo muillakin kiire!!"
No, siinä sitten pistin töpinäksi kun ajattelin että siellä on jollain lapsella varmaan pa.skat housussa ja oksennus tulossa kun niin hirvee hätä oli. Avasin oven niin kahvassa roikkui n. 50v. naisihminen, ilman lapsia. Ja rynkytti siis lastenhoitohuoneen ovea!! Kehtasi hätistellä oven takana. Naistenhuoneeseen ei ollu yhtään jonoa!

Yhteistyössä