Nyt ymmärrän heitä, jotka eivät halua lahjoa kaikenmaailman tarhatätejä, opettajia jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";29323995]Ihan varmasti ne tarhatädit toisivat nico-petterille lahjan synttäreillä, jos kutsuisit heidät teille syntymäpäiväjuhlille, vai kuinka.[/QUOTE]

Ja jos kutsuisivat mut heille jouluksi, veisin varmasti lahjan, vai kuinka.

Meillä ainakin ollaan vain viran puolesta tekemisissä. Kaupoilla jos nähdään, tervehditään ja saatetaan pari sanaa vaihtaa jos sitäkään. Sinulla ja minulla on ehkä erilainen käsitys siitä, kuka on tuntematon ja kuka tuttu. Jos en tiedä hoitajasta mitään muuta henkilökohtaista kuin nimen ja työpaikan, kyllä hän selkeästi tuntematon on, vaikka näkisin häntä joka siunattu päivä. Hoidosta hakiessa vaihdetaan kuulumiset lapsen päivästä, ei minun tai hoitajan. He ovat siellä töissä, eivätkä kuulu ystäväpiiriini.

Tuo tuntematin täti viettää lapsesi kanssa suuremman osan päivästä kuin sinä. Onko hän tuntematon lapsellesikin?

Mä ajattelin laittaa päiväkotiin tänään joulujuhlassa konvehtirasian kortin kera. Ihan sillai vaan koko porukalle ja molempien lasten puolesta. Eiköhän ne ne osaa jakaa siellä kahvitauolla :) Päiväkoti on pieni, joten eivät varmaan huku konvehteihin. Ja jos ei jaksa ite syödä niin viekööt kotiin tai antakoot koulun puolelle opeille ;)

Oon itse ollut töissä päiväkodissa ja siispä saanut melkoisen määrän erilaisia lahjoja... Voih, ele on kaunis ja koskettava. Mutta kun itse olen aika minimalisti mitä tavaraan tulee, enkä tarvitse astioita, tuikkukulhoja, koruja, koriste-esineitä. Kosmetiikka (voiteet yms) menee usein kiertoon, ellei ole käsivoidetta. Suklaa on kaunis ajatus sekin, mutta onkohan saajan allergiat kuitenkaan tiedossa?

Viinipullo tai kukka olisi itselleni mieluisin lahja. Mutta niistäkin pitää tietää, että saaja noista tykkää. Joku allerginen absolutisti taas ei tee niillä mitään...

Lapsen piirtämä joulukortti on oikein hyvä lahja sekin ;)
Ja ne sydämestä tulevat hyvän joulun toivotuksetkin riittävät!

on ollut näissä "lahjomisissa" se ajatus, että lapset oppivat antamisen iloa. On kohteliasta ja ennen kaikkea kivaa antaa jokin pieni muistaminen jouluna ja keväänä lapsen elämään kuuluvalle tärkeälle ihmiselle. Hoitotädille, valmentajalle, opelle.

Kortti on itse tehty tai teetetty jostain lapsen teoksesta. Lahjana kynttilä, servietit, sulkaa, kahvia, teetä, kukkia tms pientä nopeasti kuluvaa hyödykettä.

Yhteistyössä