Nyt vinkkejä kehiin! Mitä halpaa ja täyttävää ruokaa viikonlopuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maarit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maarit"

Vieras
Rahapula iski ja aina on kyllä ruokaan rahat riittäneet mutta nyt on hätätilanne.

Pää lyö tyhjää mutta mitä halpaa, hyvää ja täyttävää ruokaa ym. syötävää voisi keksiä että selvitään viikonlopun yli ainakin?

Perunaa ajattelin koska se täyttää. Keittoja meillä on juuri ollut ja perunaa ja jauhelihakastiketta.

Olisko perunamuussin kanssa jotain sellaista mikä olis edullista valmistaa?

Ja sitten voisi yrittää itse tehdä ainakin sämpylöitä. Toisaalta tekisi mieli sellaisia ruispalatyyppisiä leipiä joihin oli joku valmis jauho olemassa, mutta siitä on vuosia kun olen sellaisia tehnyt että onkohan sitä valmistetta enää, tietääkö joku?

Ei meillä kaapit ihan tyhjinä ole mutta olisi kiva jos vaikka saisi uusia vinkkejä.

Itse olen kipeänä että en kauheesti jaksa mitään tehdä mutta mieskin osaa valmistaa kunhan opastan ja on ohjeet.

Kiitos!

Ja mahtaako enää saada mitään ruokakassiakaan perjantaina?

Uunimakkara oliskin aika hyvä idea, sitä ei ole vähään aikaan ollut! Lisäksi voisi olla kalapuikkoja kun lapset tykkää kovasti.

Pottumaito on kyllä niin vierasta että tuskin sitä kukaan meillä söisi, en tiedä? Eipä ole koskaan tullut tehtyä.

Jauheliha-makaronilaatikkoa? Pitsaa? Kinkkupasta? Kaalilaatikko? Jos menet itse keräämään sieniä ja marjoja metsästä, tulee aika edulliseksi. Tee vaikka sienipiirakkaa tai sieni-makaronilaatikkoa? Jälkiruuaksi omena-puolukkapiirakkaa? Uunimunakas? Punajuuririsotto? Uunipuuroa? Uuniperuna? Uunikala? Lihapata? Jauhelihalasagne? Leivo sämpylöitä.

Perunasta tulee halpa laatikkoruoka silputun pekonin kanssa. 1 tai 2 pekonipakettia ei paljon maksa, on maukasta ja täyttävääkin. Ja rasvaista mutta sitä pekonia ei tarvitse laittaa yhtä paljon kuin muuta lihaa.

[QUOTE="maarit";28977708]
Olisko perunamuussin kanssa jotain sellaista mikä olis edullista valmistaa?
[/QUOTE]

Lihapullia tai mureke halvimmasta jauhelihasta (parin euron kilohinta), nakkikastike

Pasta carbonara? Spagettia keitettynä, kullekin yksi keltuainen, pieni pekonipaketti jaettuna neljälle. Ei muuta. Valkuaiset voi vielä paistaa lisäksi pannulla pekonin rasvassa.