Nyt v.tuttaa... huutonetistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansu-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ansu-78

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
1 155
0
36
Mulla menee hermo noihin myyjiin jotka myy samaan aikaan huutonetissä ja kaksplussan kirppispalstalla. Huomasimpa sit justiin et tuplat mitä olin ostamassa tältä palstalta onkin jo myyty huutonetissä. Myyjä sano toissailtana pitävänsä rattaat varattuna eiliseen niin eiköhän joku oo huutanu ne jo toissapäivänä. :headwall:

Mitäs sillä on väliä vaikka myis molemmissa? Ite oon niin tehnyt kun täällä menee aika harvoin kaupaksi mut huutonetissä paremmin. Tosin huutonetissä myyn tietty jos hv ylittyy mut jos ei ylity niin sit se on ihan sama kelle myyt...

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja virpia:
kyllä säännöissä sanotaan että muualla myyminen kielletty samaan aikaan.tökeröä toimintaa myyjältä.ilmotus myyjästä huutonetin ylläpidolle

samaa mieltä, ilmoitus sitten huuto.netin ylläpidolle

Kertokaa yksikin syy miksi ei saisi myydä muualla jos kuitenkin huutonetissä voittavalle myy jos sellainen SATTUU löytymään...?

Esim. AP ei olis välttis saanut ostettua niitä tuplia kuitenkaan vaikka ei oliskaan ollu huutonetissä.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Oletko satavarma, että on sama myyjä ja samat rattaat?
Olen varma kun sillä on tuola vanhempi ilmotus missä myy samoja tuotteita kun mitä vielä eilenkin kaupitteli. Sitä kautta mä sen huomasinkin et on huutonetissä ilmotus.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
kyllä säännöissä sanotaan että muualla myyminen kielletty samaan aikaan.tökeröä toimintaa myyjältä.ilmotus myyjästä huutonetin ylläpidolle

Kertokaa yksikin syy miksi ei saisi myydä muualla jos kuitenkin huutonetissä voittavalle myy jos sellainen SATTUU löytymään...?

Esim. AP ei olis välttis saanut ostettua niitä tuplia kuitenkaan vaikka ei oliskaan ollu huutonetissä.

no, jos vaikka löydät täältä ostajan mutta sulla on jo huutiksessa huutoja? ja onko se reilua että myyt täällä, joku haluaa ostaa ja sä ilmoitat sori möin jo huutiksessa

Miten olisi vaikka siksi, että myyjäkin sitoutuu sen tuotteen myymään huutonetin kautta.

no, jos vaikka löydät täältä ostajan mutta sulla on jo huutiksessa huutoja? ja onko se reilua että myyt täällä, joku haluaa ostaa ja sä ilmoitat sori möin jo huutiksessa

No en tiä muista mut mulla on ollut tapana ottaa myynnistä pois täällä jos tulee huutoja. Epäreiluksi en rupea enkä anna kenekään luulla mitään. jos sanon et myyn niin sit kans myyn ja kuten sanottu niin huutonetti menee edelle jos huutoja tulee. Tietty sit jos hv ei ole ylittynyt ja huutajaa ei kiinnosta ostaa (eli on tavallaan kokeen vuoks huutanut) ja täältä löytyy ostaja niin sopimalla on noi asiat hoitunut.

Eikä toi ole sen kummempi kun et ilmotan et sori myin jo täällä toiselle...

Pointti on nyt se et jos ne rattaat on jo huudettu niin minkä helvetin takia lupaa pitää ne mulle varattuna? Ei mua ottais päähän näin paljoa mut laitoin viestin et käyn kurkkaa liikkeessä ne rattaat ja ilmotan sitten. Ja sano et ok, hän pitää ne varattuna. Eilen sit kun olin rupeemas kysyy tilinumeroa tms niin huomasin et sehän on jo myynyt ne toista kautta EDELLISENÄ PÄIVÄNÄ eli ne oli jo myyty kun sano pitävänsä mulle varattuna. Ois sit ees sanonu et on huutonetis myynnis niin oisin tienny varautua asiaan enkä ois turhaan lähteny eilen ajelee liikkeeseen kattoo vastaavia.

Eli jos oikeasti huuto.netin ohjeissa on, ettei muualla saa samaan aikaan myydä, niin sun mielestäs on ihan ok rikkoa sääntöjä :o ??

Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:

Pointti on nyt se et jos ne rattaat on jo huudettu niin minkä helvetin takia lupaa pitää ne mulle varattuna? Ei mua ottais päähän näin paljoa mut laitoin viestin et käyn kurkkaa liikkeessä ne rattaat ja ilmotan sitten. Ja sano et ok, hän pitää ne varattuna. Eilen sit kun olin rupeemas kysyy tilinumeroa tms niin huomasin et sehän on jo myynyt ne toista kautta EDELLISENÄ PÄIVÄNÄ eli ne oli jo myyty kun sano pitävänsä mulle varattuna. Ois sit ees sanonu et on huutonetis myynnis niin oisin tienny varautua asiaan enkä ois turhaan lähteny eilen ajelee liikkeeseen kattoo vastaavia.

Ymmärrän kyllä sun pointin. Eli siis jos lupaa niin sit pitäs kans myydä ja infota et mahdollinen toinenkin ostaja. En itsekään pidä tosta tavasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eli jos oikeasti huuto.netin ohjeissa on, ettei muualla saa samaan aikaan myydä, niin sun mielestäs on ihan ok rikkoa sääntöjä :o ??

Riippuu tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta selviää:
no laitahan meille kohteet tänne niin katotaan onko samat?
Jos ko ihminen on laittanut omaan kaksplussan myynti-ilmotukseen linkin huutoonettiin ja toi tuote on sielä suljetuissa kohteissa niin eiköhän se ole aika selvää et on sama...

Riippuu tilanteesta.

Eikä riipu, kun on ihan yksinkertainen kyllä vai ei vastaus ja sun vastaus on kyllä. Toivottavasti koskaan en tee sun kanssasi siellä kauppoja tai edes huuda sun kohteita, jos on noin epärehellinen myyjä!

Tuollainen toiminta on ärsyttävää. Ja on se jo myyjällekin hankalaa pitää silmällä molempia.
Itse olen muutaman jutun myynyt tuolla kirppispalstalla ja sitten kun olen ollut varma ettei sitä osteta, niin laittanut huutikseen. Tai nyt myin turvakaukalon niin, että odotin kunnes ostaja ilmoitti mitä tekee. Olisin laittanut huutikseen sitten jos ostaja olisi ilmoittanut ettei ota.

Ymmärrän täysin ap:ta ja ilmoittaisi minäkin ylläpidolle kyseistä myyjästä.

Eikä riipu, kun on ihan yksinkertainen kyllä vai ei vastaus ja sun vastaus on kyllä. Toivottavasti koskaan en tee sun kanssasi siellä kauppoja tai edes huuda sun kohteita, jos on noin epärehellinen myyjä!

Samat sanat sulle mutta en vieläkään ole sitä mieltä että olen epärehellinen kun en ketään huijaa/ole huijannut :)

eikös huuto.netin säännöissä oo muualla samaan aikaa myyminen kielletty?

Kyllä.Ylläpidolla vain ilmoitus.Taitaa myyjä saada sen jälkeen sämpylän.Joten ap ilmoita yp ihmeessä tuo samaan aikaan toisessa paikassa myyminen oli kielletty.

Samat sanat sulle mutta en vieläkään ole sitä mieltä että olen epärehellinen kun en ketään huijaa/ole huijannut :)

Mielestäsi siis sääntöjen rikkominen ei ole epärehellisyyttä tai huijaamista :o ?

Näin lukee huutonetin säännöissä:

"Ilmoittaessaan kohteen Huuto.netiin, käyttäjä sitoutuu myymään tuotteen siitä eniten tarjonneelle henkilölle, mikäli käyttäjän kohteelleen mahdollisesti asettama hintavaraus on ylittynyt, tai mikäli hintavarausta ei ole asetettu ollenkaan. Tämä sitoutuminen merkitsee sitä, ettei huutokaupattavaa tuotetta voi myydä samanaikaisesti toista kautta. Kun käyttäjä siis ilmoittaa tuotteen huutokaupattavaksi, hän sitoutuu siihen, että huutokauppa-ajan päättyessä hänellä on tuotteensa vielä hallussaan, ja että hän myy sen siitä eniten tarjonneelle henkilölle."

Eli jos tuote on myyty muuta kautta, niin huuto pitää sulkea jos siis kukaan ei ole tehnyt huutoja ja viimeisin ei halua ostaa tuotetta oikeaan hintaan minkä tuotteesta haluat. Missään ei lue että jos myyt muuta kautta niin et saa enää olla huutonetissä myyjänä. Asiat pitää vaan hoitaa oikein. Toivottavasti väärin käyttäjiä ei paljoa ole.

Näin lukee huutonetin säännöissä:

"Ilmoittaessaan kohteen Huuto.netiin, käyttäjä sitoutuu myymään tuotteen siitä eniten tarjonneelle henkilölle, mikäli käyttäjän kohteelleen mahdollisesti asettama hintavaraus on ylittynyt, tai mikäli hintavarausta ei ole asetettu ollenkaan. Tämä sitoutuminen merkitsee sitä, ettei huutokaupattavaa tuotetta voi myydä samanaikaisesti toista kautta. Kun käyttäjä siis ilmoittaa tuotteen huutokaupattavaksi, hän sitoutuu siihen, että huutokauppa-ajan päättyessä hänellä on tuotteensa vielä hallussaan, ja että hän myy sen siitä eniten tarjonneelle henkilölle."

Eli jos tuote on myyty muuta kautta, niin huuto pitää sulkea jos siis kukaan ei ole tehnyt huutoja ja viimeisin ei halua ostaa tuotetta oikeaan hintaan minkä tuotteesta haluat. Missään ei lue että jos myyt muuta kautta niin et saa enää olla huutonetissä myyjänä. Asiat pitää vaan hoitaa oikein. Toivottavasti väärin käyttäjiä ei paljoa ole.

Selkeästihän tuossa lukee, että jos pistät tuotteen huutonettiin myyntiin, et saa sitä samanaikaisesti muualla myydä. Etkö osaa lukea??

Yhteistyössä