Nyt tuli mitta täyteen- miten laitetaan pedofiileille luu kurkkuun? Ehdotuksia?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinttara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joku fiksu vois kehitellä jonkun lääkkeen, ja sitä kun väkisin annettas, lakkais vehkeet vallan seisomasta. Se ois sopiva kosto pedofiilille. Tai joku polttomerkki otsaan, josta koko kansa näkee mimmonen ihminen on kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Joku fiksu vois kehitellä jonkun lääkkeen, ja sitä kun väkisin annettas, lakkais vehkeet vallan seisomasta. Se ois sopiva kosto pedofiilille. Tai joku polttomerkki otsaan, josta koko kansa näkee mimmonen ihminen on kyseessä.

Tämä on taas tätä korkealentoista potaskaa.

Mietitäänkö, miten saadaan asia OIKEASTI liikkeelle?! Ymmärrättehän, että ei ole mitenkään mahdollista meidän lähteä polttomerkitsemään ketään tai lähettämään kuvia Valiolle, ei ne niitä paina mihinkään.

Täytyykö järjestää joku yhden naisen mielenosoitus (tai utopistisesti haaveilla saavansa tuhatpäisen joukon liikkeelle...?) ja kutsua media paikalle? Täytyykö minun tehdä itse jotakin niin ääripään juttuja, että VARMASTI saan asialle julkisuutta ja sitä kautta asiaa esille? Jotakin sellaista, joka ei jää yhdeltäkään medialta huomaamatta.

Tämä täytyy suunnitella huolella. Mietintämyssyssä kuhisee.

Päivi Räsänen tekee säännöllisin väliajoin työtä pedofiilien rangaistusten koventamiseksi, mutta sillä ei ole eduskunnassa mitään vaikutusta, kun asia jää vain Räsäsen puheen tasolle.

Niin iso paine pitäisi tulla eduskuntaan, että ihan oikeasti asialle tehtäisiin jotakin.

Väitän, että lasten seksuaalinen hyväksikäyttö tulee järkyttävän kalliiksi yhteiskunnalle. Se on paljon yleisempää kuin luullaan - siitä ei vaan puhuta. Uhrit eivät hae tai saa apua ja elämä menee huonosti. Huonosti voiva ihminen tuhlaa yhteiskunnan rahoja ennemmin kuin kartuttaa niitä. Huonosti voiva ihminen kasvattaa huonosti voivia lapsia -> ongelmakierre syvenee ja kulut senkun kasvaa.

Halvemmalla päästäisiin kun pedofiilien tuomioita kovennettaisiin ja uhrien hoitoon panostettaisiin.

Kyllä varmasti asiaan ottaisivat kantaa muutkin kuin Räsänen jos painetta tulisi maakunnista. Mahdollisimman usean tulisi ottaa yhteyttä siihen henkilöön jota on äänestänyt tai joka on tullut valituksi.
Jotenkin ihmiset kai kuvittelevat että valtaanpääsyn jälkeen ihminen on saavuttamattomissa. Se on juuri toisinpäin, silloin työ vasta alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mietitäänkö, miten saadaan asia OIKEASTI liikkeelle?! Ymmärrättehän, että ei ole mitenkään mahdollista meidän lähteä polttomerkitsemään ketään tai lähettämään kuvia Valiolle, ei ne niitä paina mihinkään.

Täytyykö järjestää joku yhden naisen mielenosoitus (tai utopistisesti haaveilla saavansa tuhatpäisen joukon liikkeelle...?) ja kutsua media paikalle? Täytyykö minun tehdä itse jotakin niin ääripään juttuja, että VARMASTI saan asialle julkisuutta ja sitä kautta asiaa esille? Jotakin sellaista, joka ei jää yhdeltäkään medialta huomaamatta.

mieti hyvin ettei sua ittees leimata kylähulluksi.
menee pian tärkeä asia harakoille...

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mieti hyvin ettei sua ittees leimata kylähulluksi.
menee pian tärkeä asia harakoille...

No sepä se, miten saada asialle huomiota ja julkisuutta, mutta kuitenkin niin, että hommaa ei vesitä. Sen takia mietintämyssyssä kuhiseeksin. Ja kuhisee vielä pitkään. Täytyy tehdä huolelliset suunnitelmat, miten tätä asiaa tuo julki. Jos asiasta puhuvat näyttäytyvät hulluina julkisuudessa, koko asiaa vähätellään.

Sinänsä hullun leima tai esim. tuomio jostain rikollisesta teosta ei minua haittaa. Mutta tämä asia ei saa saada huono valoa. Olet oikeassa, kyllä.

Minä en oikein ymmärrä mitä ap oletat meidän osaavan nyt keksiä. Tuskin kenelläkään on olemassa näppärää ratkaisua suureen ongelmaan, muutenhan sitä olisi jo kokeiltu.

Ainoa reitti vaikuttaa tuomioihin on kansanedustajat, eli a) ketä valitsemme ja b) mitä he tekevät asian hyväksi eduskunnassa. Eli tosiaankin se että mahdollisimman monet ihmiset "pommittaisivat" edustajiaan ja pitäisivät asiaa esillä. Median apu tällaisessa on korvaamaton. Nythän on sikäli otollinen ajankohta että vaalit ovat tulossa. En tiedä, voisiko esim. vaalihaastattelu-ohjelmissa olla pedofiilien uhreja kysymässä suoraan ehdokkailta/ puolueiden puheenjohtajilta, että mitä te aiotte tehdä jotta niitä kovempia tuomioita saadaan. Onhan esim. naistenlehdissä ollut viimeaikoina näitä uhreja ihan omilla nimillään ja kasvoilaan.

Jos omaan naapuriin vaikkapa muuttaisi pedofiiliksi tiedetty tyyppi, esim. "rangaistuksensa kärsinyt" eli vaikkapa ehdollisen kärsinyt ja siten yhteiskunnan silmissä tekonsa sovittanut ihminen, mitäpä siinä käytännössä voisi tehdä ilman että on itse pian kaltereiden takana tai ainakin maksamassa korvauksia tälle tyypille? Ainoat vaihtoehdot ovat kaikkien naapureiden varoittaminen ja omien (ynnä muiden) lasten tarkka vahtiminen.

Onko se pedofiliaa jos kaksi alle 16v ihmistä harrastaa seksuaalista kanssakäymistä? Entä jos 16v ja 14v harrastaa seksuaalista kanssakäymistä? entä jos 17v ja 18 harrastaa seksuaalista kanssakäymistä? Entä jos 8v ja 9v harrastaa seksuaalista kanssakäymistä? Määritelkää pedofiili.

Onko se pedofiliaa jos kaksi alle 16v ihmistä harrastaa seksuaalista kanssakäymistä? Entä jos 16v ja 14v harrastaa seksuaalista kanssakäymistä? entä jos 17v ja 18 harrastaa seksuaalista kanssakäymistä? Entä jos 8v ja 9v harrastaa seksuaalista kanssakäymistä? Määritelkää pedofiili.

Tyhmä! Pedofiliassa toinen on aikuinen ja uhri lapsi

Siis joo, ihan samaa mieltä olen kanssasi, että pedofiilien henkilötiedot ja kuvat julkisiksi! Mutta tuollainen systeemi on vielä aika kaukana, täytyy ensin aloittaa ruohonjuuresta.

niin mut ajatelkaapa sitä hyvöksikäytön uhria... Tyyliin: isä käyttänyt tytärtään hyväksi ja sitten sen kys. isän kuvat ja nimet komeilee lehdissä jne... Miltä siitä lapsesta mahtaa tuntua? Kovammat tuomio ehdottomasti!

Yhteistyössä