Nyt tuli lapsiperheille kissanpäivät leikkipuistojen suhteen

  • Viestiketjun aloittaja "palstamamma"
  • Ensimmäinen viesti
iuuü
Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä jysäys;30162757:
Voi apua! Ne "vieraalle" taloyhtiön pihalle leikkimään tulevat lapset saattavat ehkä olla "omien" pihalaisten tulevia sydänystäviä!!! Eih, ei sellaista voi sallia -jurottakoon kaikki vaan omilla alueillaan, sosiaalisuus on saatanasta.
Tai ehkä tulevia kiusaajia;) jos lapsi on niin pieni että ei itse vielä osaa olla sosiaalinen ja tutustua muuten kuin äidin seurassa niin silloin lapsi on varmaan liian pieni ja hänelle riittää kerhot oikeat kaupungin leikkipuistot kuin oma piha ;) Taitaa vain olla äidin tekosyy tulla toisen pihalle leikkimään kun itseään kyllästyttää oma piha
 
voi pyhä jysäys
Alkuperäinen kirjoittaja iuuü;30162836:
Tai ehkä tulevia kiusaajia;) jos lapsi on niin pieni että ei itse vielä osaa olla sosiaalinen ja tutustua muuten kuin äidin seurassa niin silloin lapsi on varmaan liian pieni ja hänelle riittää kerhot oikeat kaupungin leikkipuistot kuin oma piha ;) Taitaa vain olla äidin tekosyy tulla toisen pihalle leikkimään kun itseään kyllästyttää oma piha
Minkä äidin, kirjoitin lapsista en äideistä? Vaikka niin, eihän toki toisilleen vieraiden äitienkään sovi tutustua, totta!!! Taas meinaa jurotuskulttuuri unohtua!!!

Omassa lapsuudessani juostiin milloin minkäkin kerrostalon pihassa, vuoron perään "me" "niillä" ja "ne" "meillä", vaikkei tuttuja oltukaan, mutta äkkiäkös siinä tutustuttiin, porukalla leikkien. Kaikilla oli kivaa ja isolla porkalla pystyi leikkimään vaikka mitä hauskoja pihapelejä.

No, parempi ilmeisesti, että nykylapset pelaa vaan kotona netissä. Eipähän pilaa kenenkään kerrostalokyttääjän päivää kuluttamalla kyttääjän pihamaan kallisarvoisia leikkivälineitä. Muistahan sitten kyttääjä-rakas laittaa paikallislehteen paheksuva tekstari siitä, miten nykynuoriso on ihan peliriippuvaista eikä muuta tee kuin istuu tietokoneittensa ääressä...
 
vierass
No eihän. En oikeasti usko että kukaan keinuu niin kauan ettei siihen keinuun muut pääsisi. Ei lapset keinu tuntitolkulla. Paitsi ehkä teillä nyt tuo teini. Mutta onko sekään nyt NIIN kauheaa? Niille murkuille voi kyllä hyvin sanoa nätisti että haluaa keinuttaa lastaan. En usko etteikö antaisi vuoroa.
Itsehän tuossa aikaisemmin kauhistelit, kun joku kertoi riemastuvansa, jos joku ulkopuolinen tulee häätämään omasta kerrostalokeinusta päästäkseen keinuttamaan "yleiselle leikkipaikalle".

Meidän ja monen muun lapset pihassa olivat noiden yläasteikäsiten terrorisoidessa pikku koululaisia ja eskarilaisia, jotka eivät uskaltaneet sinne leikkipaikalle edes mennä. Ulkoilivat omassa suojaisessa kerrostalopihassa siis ihan ilman äitiäkin. Haistatteluja sieltä sai kaikki, jotka jotain uskalsivat mennä jotain sanomaan.
 
iuuü
Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä jysäys;30162855:
Minkä äidin, kirjoitin lapsista en äideistä? Vaikka niin, eihän toki toisilleen vieraiden äitienkään sovi tutustua, totta!!! Taas meinaa jurotuskulttuuri unohtua!!!

Omassa lapsuudessani juostiin milloin minkäkin kerrostalon pihassa, vuoron perään "me" "niillä" ja "ne" "meillä", vaikkei tuttuja oltukaan, mutta äkkiäkös siinä tutustuttiin, porukalla leikkien. Kaikilla oli kivaa ja isolla porkalla pystyi leikkimään vaikka mitä hauskoja pihapelejä.

No, parempi ilmeisesti, että nykylapset pelaa vaan kotona netissä. Eipähän pilaa kenenkään kerrostalokyttääjän päivää kuluttamalla kyttääjän pihamaan kallisarvoisia leikkivälineitä. Muistahan sitten kyttääjä-rakas laittaa paikallislehteen paheksuva tekstari siitä, miten nykynuoriso on ihan peliriippuvaista eikä muuta tee kuin istuu tietokoneittensa ääressä...

No minä taas puhuin kokonaiskuvallisesti koko aloitus tekstistä ;) Siinähän tuo äiti vai olisiko jopa jos huhuihin uskominen niin hän on perhepäivähoitaja joka kiertelee muiden taloyhtiöiden pihoissa leikittämässä hoitolapsiaan, tosin on huhu todenperäsiyyttä en tiedä kun näin tuolla facebookissa eräs vihjaili eikä kyseinen henkilö sitä kiistänyt
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja iuuü;30162836:
Tai ehkä tulevia kiusaajia;) jos lapsi on niin pieni että ei itse vielä osaa olla sosiaalinen ja tutustua muuten kuin äidin seurassa niin silloin lapsi on varmaan liian pieni ja hänelle riittää kerhot oikeat kaupungin leikkipuistot kuin oma piha ;) Taitaa vain olla äidin tekosyy tulla toisen pihalle leikkimään kun itseään kyllästyttää oma piha
????

Avaatko vähän? Itsesikö vuoksi käyt leikkikentillä? Leikitkö siellä itse? Vähän meni ohi tuo kommentti.
 
Ken guru
Itsehän tuossa aikaisemmin kauhistelit, kun joku kertoi riemastuvansa, jos joku ulkopuolinen tulee häätämään omasta kerrostalokeinusta päästäkseen keinuttamaan "yleiselle leikkipaikalle".

Meidän ja monen muun lapset pihassa olivat noiden yläasteikäsiten terrorisoidessa pikku koululaisia ja eskarilaisia, jotka eivät uskaltaneet sinne leikkipaikalle edes mennä. Ulkoilivat omassa suojaisessa kerrostalopihassa siis ihan ilman äitiäkin. Haistatteluja sieltä sai kaikki, jotka jotain uskalsivat mennä jotain sanomaan.
En nyt tiedä mitä mielestäsi olen kauhistellut. Ehkä kirjoitin jotenkin epäselvästi. Mutta sitä mieltä olen että leikkikentille kyllä mahtuu lapsia, yleisilläkin osataan antaa keinuvuorot, miksei sitten niillä kerrostalojen pihoillakin? Itse en ainakaan lapseni ole koskaan vielä jäänyt keinuttamatta vaikka leikkipuisto (yleinen asukaspuisto) missä käydään on usien täynnä lapsia kun siellä on päiväkotiryhmiäkin. Ja sitä mieltä olen, että oma tai vieras lapsi, niin yhtälailla saa keinua ja on "ansainnut" keinuvuoron.

Miten se laulukin menee: olkoon punanahka, taikka keltainen, niin samanlainen aina on sydän lapsien.
 
iuuü
????

Avaatko vähän? Itsesikö vuoksi käyt leikkikentillä? Leikitkö siellä itse? Vähän meni ohi tuo kommentti.
Lue ap:een aloitus ja se linkki siinähän selkeästi äiti tai hoitaja joka näiden lasten kanssa oli, oli vain katsellut että tuolla on kiva leikkipaikka ja menneet sinne. Ei siis ollut todellakaan lasten idea mennä sinne tai tutustua muihin lapsiin kuten moni voisi heti kuvitella. He menivät sinne kun siellä ei ollut ketään :)
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja iuuü;30162879:
Lue ap:een aloitus ja se linkki siinähän selkeästi äiti tai hoitaja joka näiden lasten kanssa oli, oli vain katsellut että tuolla on kiva leikkipaikka ja menneet sinne. Ei siis ollut todellakaan lasten idea mennä sinne tai tutustua muihin lapsiin kuten moni voisi heti kuvitella. He menivät sinne kun siellä ei ollut ketään :)
No sittenhän sinne mahtui hyvin leikkimään? Ja kai ne äidit sinne lastensa vuosi meni?
 
voi pyhä jysäys
BTW, mistä asukkaat edes tietää onko ne leikkivät lapset oman talon väkeä vai muita? Eihän naapurit yleensä tunne toisiaan, käytävissä ja pihoissa luikitaan pakoon ettei vaan tarvitse tervehtiä saati paria sanaa säästä vaihtaa. Kun edelleen se sosiaalisuus on saatanasta.
 
Minun ajatusmaailmassa ongelma ei ole leikkipihalla vieraimevat lapset esim lasten kaverit tai mummoillaan vierailevat lapsenlapset vaan se, ettei toisten omaa kunnioiteta. Ei toisten pihoilla kuljeta ilman asiaa. Ja miksi kukaan hankkisi mitään omaa, jos voi vapaasti käyttää toisten omaisuutta. Taloyhtiöiden leikkipaikat kunnostetaan taloyhtiöiden rahoilla ja vaikka kaikki asuisivat vuokralla, yhtiövastikkeista, jotka vuokrat kattavat, maksetaan kulut.
 
voi pyhä jysäys
Alituinen, kuinka paljon ne leikkivälineet kuluu jos niitä käyttää muutkin kuin oman talon lapset? Yleisissä puistoissa, joissa käy paljon lapsia, keinut, hiekkalaatikot ja kiipeilytelineet on kyllä kävijäpaljoudesta huolimatta oikein hyvässä kunnossa.
 
eräs vaan
Kyllä mua ainakin ottais päähän jos olllaan taloyhtiönä satsattu ja maksettu pihalle hieno leikkipaikka, niin muut mukulat tulisi sinne säätämään ja sotkemaan... ei taida moni tajuta että kyllä ne asukkaat sen yhtiövastikkeissaan maksavat kaiken mitä pihalla on.. niin ei tod. oo kivaa kun jostai vuokrasburgutalosita sit tullaan sinne notkumaan.. minäkin aijaisin omaan pihaansa, ei mun ongelma jos eivät osaa pihaansa kivaks laittaa tai pakko asuu siin kunnan vuokraluukussa :) elämä kun omia valintoja siinäkin että missä asuu!
 
voi pyhä jysäys
Entäpä jos niiltä leikkipuiston käyttäjiltä, lapsilta, kysyttäisiin? Sanoisko ne lapset että hyi, vuokraspurgutalojen lapset ei saa meidän kanssa leikkiä?
 
käy kysymässä
Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä jysäys;30163308:
Entäpä jos niiltä leikkipuiston käyttäjiltä, lapsilta, kysyttäisiin? Sanoisko ne lapset että hyi, vuokraspurgutalojen lapset ei saa meidän kanssa leikkiä?
Ken tietää. Ehkä sanoisivat. Samanlaiset pitävät samanlaisista. Jos haluaa seuraa, niin kutsuu omaan kotiinsa, ei änkeä toisille.
 
Ei ymmärrystä
Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä jysäys;30163323:
Ihmettelen vaan, mistä lapsi oppisi halveksuvan asenteen muita kohtaan...

Omani ei ainakaan valikoi ystäviään asumismuodon tai varallisuuden perusteella.
Onko nyt niin että lahden pia vainio oli vuokralla asuja?
Tuskin lapset miettivät asumismuotoa, mutta eivät silti välttämättä halua pihaansa lapsia, joiden vanhemmat etsivät porsaanreikiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi pyhä jysäys;30163173:
Alituinen, kuinka paljon ne leikkivälineet kuluu jos niitä käyttää muutkin kuin oman talon lapset? Yleisissä puistoissa, joissa käy paljon lapsia, keinut, hiekkalaatikot ja kiipeilytelineet on kyllä kävijäpaljoudesta huolimatta oikein hyvässä kunnossa.
kuinka monella taloyhtiöllä on varaa hankkia samanlaiset leikkipihat kuin kaupungeilla? Onko edes tarpeen esim 10 lapsen rivariin satsata samaa summaa kuin päiväkodin pihalle tai keskustan leikkipihaan, jotka on mitoitettu jatkuvaan käyttöön. Ja vaikka hankittaisiin tukeva kestävä keinu, esim. nurmikkoa joudutaan uusimaan säännöllisesti ja roska-astiaa tyhjentämään viikottain. Ja kuten joku mainitsikin, niin pienen kerrostalon tai rivarin hiekkalaatikolle voi hyvin jättää lelut levälleen tai koriin, kuten omakotitalon pihalle, mutta yleiseen leikkipuistoon ei voi.
 

Yhteistyössä