Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Toivottavasti eivät lue kumpikaan. Menee muuten ehkä oudoksi ystävyys, tai hetkeksi, voi tuntua väärältä kaikki. Tommoset jutut ja mielikuvat jää kyllä mieleen pyörimään.
[/QUOTE
Tähän pitää takamatkalta kommentoida, että en usko, että mitkään tuollaiset enää heidän ystävyyteensä vaikuttaisi, on mennyt 1,5 vuotta, he ovat noistakin jo keskenään keskustelleet ja heidän ystävyytensä on koko ajan vain tiivistynyt ja yhteydenpito on nykyään (Bojanin omien sanojen mukaan) jatkuvaa. Joten en näe oikeastaa mitään mikä uhkaisi heidän ystävyyttään. Ja uskon ja minusta näyttää siltä, että Bojan ei oikeastaan anna enää edes suhdejuorujen vaikuttaa siihen että haluaa olla Jeren ystävä, hän myös käytti siitä mennyttä aikamuotoa. Tuskin hän muuten puhuisi montaa minuuttia ko henkilöstä tai postaisi yhtäään mitään henkilöstä someensa.
 
vierailija
Paskapuhe heidän ympärillään on ikävä sivujuonne, jota jotkut aivottomimmista harrastavat. Ei sillä ole mitään vaikutusta kahden ihmisen väliseen ystävyyteen. Todennäköisesti vain vahvistaa sitä, koska toinen (Bojan) tarvitsee tukea asian käsittelyyn. Jossain palstoilla joku jo mesosi, että nyt pitää B:n panna kaveruus poikki Kärtsän kanssa. Ei kai se näin mene. Heidän siteensä vaikuttaa niin vahvalta, ettei se katkea ulkopuolisiin kommentoijiin.
 
vierailija
Mää luulen että tää on se joka aiotaan yrittää puskea radiosoittoon levyn ilmestyessä... kuulostaa siltä että sopii Suomipopille ja varmasti muuallekin. Tarpeeksi samaistuttavat sanat, syksyn radiokiertoon sopivaa melankoliaa...
Alan olla samaa mieltä. Se kertsi (tai sen alku mitä siitä nyt on kuultu) on alkanut kuulostaa yhä paremmalta ja paremmalta mitä useammin olen kuunnellut. Vähän Stigin tyylinen mielestäni.
 
vierailija
Minä olen hyväntahtoinen ihminen, jonka shippaus perustuu siihen, että se on minulle itselleni eskapismia ja mielikuvitusta. En halua kellekään pahaa. Tunnistan oman shippaukseni rajat ja teen sitä vain fandomin keskuudessa. En pidä siitä, että minulle iloinen asia ymmärretään jonkun puolesta niin toisin, että negatiiviset aallot osuvat shippauksen kohteisiin. Kyllä tämä minua surettaa, että olen pieni osa ilmiötä, joka on aiheuttanut Bojanille mahdollista ahdistusta.

Minä tai kukaan muukaan yksilö ei kuitenkaan ole vastuussa kenenkään muun käytöksestä kuin omastaan. En suostu kantamaan syyllisyyttä muiden tekemisistä, kun itse koen tekeväni asioita sääntöjen mukaan. Enkä suostu siihen, ettei fiktiivisillä asioilla saisi leikitellä. Se olisi mielestäni aika Fahrenheit 451. Eikä Bojan ole sellaista pyytänytkään. Vaikka asiat lähtee yksilöistä, on silti yhteinen keskustelu shipin rajoista minusta tärkeää. Minä todella haluan jatkaa shippiä niin, että se on minulle edelleen merkityksellistä ja tuo hyvää ympärilleen. Samaan aikaan haluan entistä tarkemmin kiinnittää huomiota siihen, missä ja miten shippaan, että se ei saavuta Kärtsää tai Bojania. Miten se käytännössä onnistuisi, siihen kaipaisin pohdintaa ja keskustelua.
Mäkin shippaajana pidän tätä keskustelua shippaamisen rajoista tärkeänä. Kuten joku muukin kommentoi, nää alustat ei ole tähän hommaan parhaita paikkoja, ja edelleen kaipailen jotain muuta, suomenkielistä ei-julkista alustaa. Suljettu alusta olisi tapa rajoittaa shippaamista sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät sitä halua nähdä tai sitä ymmärrä. Tuskin sellaiseen on kuitenkaan vieläkään halukkuutta, joten Tumblr on mulle se paras vaihtoehto. Yksi konkreettinen keino mitä itse harkitsen on ficcien laittaminen ao3:ssa lukkojen taakse, ja niin olen aiemmissa fandomeissa toiminutkin. Mielikuvittelun lopettaminen syyllistämällä (varsinkaan kun en koe syyllisyyttä muiden teoista) ei ole mulle vaihtoehto, ei ennen kuin se luonnollisesti itsestään tapahtuu mielenkiinnon siirtyessä johonkin muuhun asiaan.
 
vierailija
Mäkin shippaajana pidän tätä keskustelua shippaamisen rajoista tärkeänä. Kuten joku muukin kommentoi, nää alustat ei ole tähän hommaan parhaita paikkoja, ja edelleen kaipailen jotain muuta, suomenkielistä ei-julkista alustaa. Suljettu alusta olisi tapa rajoittaa shippaamista sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät sitä halua nähdä tai sitä ymmärrä. Tuskin sellaiseen on kuitenkaan vieläkään halukkuutta, joten Tumblr on mulle se paras vaihtoehto. Yksi konkreettinen keino mitä itse harkitsen on ficcien laittaminen ao3:ssa lukkojen taakse, ja niin olen aiemmissa fandomeissa toiminutkin. Mielikuvittelun lopettaminen syyllistämällä (varsinkaan kun en koe syyllisyyttä muiden teoista) ei ole mulle vaihtoehto, ei ennen kuin se luonnollisesti itsestään tapahtuu mielenkiinnon siirtyessä johonkin muuhun asiaan.
Ovatko ficit silti luettavissa jos ne on lukkojen takana?
 

Yhteistyössä