käsittäkseni mulla on oikeus tietää, kuka lastani hoitaa, onko?Vaalea blondi? Onkos muitakin blondeja? Mustasukkaisuutesi on ymmärrettävää mutta jos "vaalea Tiina" muuttuu puheissasi "vaaleaksi blondiksi", niin kyllähän sen hieman sinun asennevammaltasi vaikuttaa.
Totuus kuitenkin on, että niin pahalta kuin tuntuukin, et voi päättää toisen, aikuisen ihmisen asioista.
Oikeus tietää ja "mun mielestä aivan liian aikaista" tarkoittavat mielestäni hyvin eri asioita.käsittäkseni mulla on oikeus tietää, kuka lastani hoitaa, onko?
okei, eli haluatte toisen tuskassa tarttua kielioppiin ja lauserakenteisiin. KYLLÄ, jos on tuore suhde, MINUSTA liian aikaista, mutta se vain MINUN ielipide.Oikeus tietää ja "mun mielestä aivan liian aikaista" tarkoittavat mielestäni hyvin eri asioita.
Tottakai sua kiinnostaa kenen kanssa lapsi on, mutta nuo kannattaisi mielestäni keskustella sitten kun seuraavan kerran olet nokitusten eksän kans - olet ehtinyt hiukan tasata ajatusta, asia ei saa isoja mittasuhteita ja pystyt paremmin ilmaisemaan asian jolloin väärinkäsitysten riski olisi pienempiokei, eli haluatte toisen tuskassa tarttua kielioppiin ja lauserakenteisiin. KYLLÄ, jos on tuore suhde, MINUSTA liian aikaista, mutta se vain MINUN ielipide.
Oikeus tietää, pätee, vai päteekö? vai meneekö tääkin ketju surkeiden kusipäiden vittuiluksi, kun joku pyytää apua ja neuvoja toimia tilanteessa, vertaistukea??!
olet oikeassa, tässä on taustaa jota en tietenkään jaa palstalla, ja nyt kun vastaukset ovat ihan käsittämättömän vihamielisiä, niin mitäpä sitä jakamaankaan. exä vastaa, jos vastaa. kun vastaa, niin mainitsen, et olis kiva tietää tiinasta enemmän ja tavatakin hänet, kun poikani tuntuu tykkäävän, kun tiinasta puhuu. jos sekin on ylireagointia, mustasukkaisuutta ja halua vain saada sääliä, niin se on vain teidän pässänne.No ohhoh. Aikamoista. En kyllä nyt yhtään tajua, että miksi ajattelet asian noin?!
LapseNNE on ISÄLLÄÄN. Siis sillä omalla isällä, joka varmasti tietää mikä lapselle on hyväksi. Se lapsen isä nyt mitä luultavammin pystyy ja kykenee tekemään päätöksiä myös sen suhteen, että onko Tiina kykeneväinen pukemaan hänen lastaan vai ei.
Siis oletko sä nyt ihan tosissasi?
Onko tässä taustalla jotain, mitä pitäisi tietää ennen, kuin voi antaa lausuman? Vai mitä häh?
Koitan miettiä asiaa omalta kantiltani. Jos meille tulisi ero ja Tiina alkaisi lasten isän luona hoitamaan mun lapsiani, niin se olisi mulle täysin ok. Mä luotan mieheni (joka olisi tuolloin ex-mies) kykyyn aivan täysin siinä suhteessa, ettei hän antaisi Tiinan pukea lapsiaan, mikäli Tiina ei siihen kykeneväinen olisi jne. Vaikka en olisi itse koskaan Tiinaa tavannutkaan.
Mitä, jos ex-miehesi tutustuu vaikka töissä miespuoliseen työkaveriinsa. Ja mies menee sitten työkaverin luokse viikonloppuna kahville. Työkaverilla on vaimo ja pari lasta...Teidän lapsenne ilmoittaa halustaan päästä potalle ja työkaverin vaimo ilmoittaa voivansa auttaa, jotta ukot saa jutella rauhassa. Pitääkö ex-miehesi tällöinkin soittaa ja pyytää lupa sinulta sille, että työkaverin vaimo saa hoitaa lastanne?
Ei...mulla ei ole mitään 24/7 tilannetieto-oikeutta lapsiin jokaisen asian suhteen sillä aikaa, kun lapset olisivat isällään. Kuten ei mullakaan olisi mitään 24/7 tilannetietovelvoitetta lapsen isälle silloin, kun lapset olisivat mulla. Eiköhän normaali, noin niin kuin edes suunnilleen tervepäinen ihminen osaa hoitaa sen lapsen asianmukaisesti myös eron jälkeen?
Ylireagoit. Vahvasti.
No ei. Miksi sä vääntelet tahallasi toisten vastauksia (jos ne eivät sinua miellytä)?ok. eli ylireagoin, kun haluan tietää jotakin lisää tästä "tiinasta"? ok. poistun.
illanjatkot,
No se suttura on kuitenkin exän asia. Jos exä hänet on lapsen seuraan sopivaksi todennut niin eipä se sun hyväksyntää silti tarvi. Toki se sua kiinnostaa ja olis ollut kiva jos exä olis sua infonnu, mut ei sen böönän elämäntarina ei ole sulle kuuluva asia.ymmärtäkää nyt, että se ex' ei kiinnosta vaan se mimmi?? se muija! se bööna! se beibe! se suttura!! vähän te ootte hauskoja, kun takerrutte nyt siihen äijään, jota EN kaipaa, höpsöt!
Adjöö
Ymmärrän kyllä sen, ettet kerro taustoja. Mutta jos jätät jotakin OLEELLISTA kertomatta, niin ymmärtänet sen, että se vaikuttaa vastauksiin.olet oikeassa, tässä on taustaa jota en tietenkään jaa palstalla, ja nyt kun vastaukset ovat ihan käsittämättömän vihamielisiä, niin mitäpä sitä jakamaankaan. exä vastaa, jos vastaa. kun vastaa, niin mainitsen, et olis kiva tietää tiinasta enemmän ja tavatakin hänet, kun poikani tuntuu tykkäävän, kun tiinasta puhuu. jos sekin on ylireagointia, mustasukkaisuutta ja halua vain saada sääliä, niin se on vain teidän pässänne.