nyt tarvitsen apua

Ota asia exän kanssa puheeksi tosiaan kasvotusten, neutraalilta äänellä puhut "hei tuo meidän Jeppepoika kertoi että sun luona oli joku kiva tiina jonka kanssa Jeppepoika tykkäs leikkiä. Olisko mahdollista et voitais joskus tavata ja vähän tutustua? Olis helpompi sit hoitaa noita jeppepojan juttuja kun vähän tunnettais kaikki"
Älä kyseenalaista nopeaa suhdetta tai sen järkevyyttä tai kestävyyttä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Hei. Ja juu, enpäs poistunutkaan vielä päikkäreille. Eli. Kiitos teille muutamille palstan mustille vakkareille, järkeville sellaisille. Olen siis ylireagoinut tilanteessa, jossa pitäisi toimia toisin. Eli olla puhumatta ja kysymättä mitään esim lapselta ja odottaa, että mies ehkä joskus ennen häitä tämän tiinan kans siitä ilmoittaa, jos haluaa pojan morsiuspojaksi? mutta kun ei ilmoita. kun minun ex-mieheni ei puhu mitään. ääneen. ikinä. kenellekään. vanhemmilleen. lapselleen. mulle. edellisille suhteille. työkavereille. omille frendeilleen bändissä. on siis HISSS hiljainen mies.
Kun nyt on käyty läpi mun aivovamma ja käsittämätön suhtautuminen suojellakseni lasta, niin antakaapa te ISOT ja WIISAAT und WANHAT nyt riviin ja jonoon niitä neuvoja, miten mä hoidan tän tilanteen kotiin. eli kunnialla?
annan uuden pariskunnana puuhata yksiössä pojan ollessa paikalla ihan mitä haluavat? annan tiinan hellitellä (toivottavasti) poikaani ja hoitaa ja pukea ja leikkiä? eikö mulla ihan oikeasti ole mahdollisuutta saada tietää, missä käsissä lapseni on?? mun on vaan luotettava, niin, mihin??
Sun on luotettava siihen, että eksäsi osaa yhä olla vanhempi, vaikka olette eronneet. Miten menee uintireissut, ulkomaan matkat, äkilliset sairastumiset jos et luota että eksäs kykenee olla isä?
 
rauha nyt
Minkä ikäinen lapsi? Ei nyt ihan vauva kuitenkaan koska osaa jo puhua ja leikkiikin leekoilla.

Semmosta se eroaminen on. Se tarkoittaa, että se eksä hakee jossain vaiheessa uuden naisen, ja itsellekin tulee uusi rakkaus (yleensä) eteen. Ymmärrät varmaan itsekin, että vainoharhaiset ajatukset että "ne touhuu" siellä yksiössä jotain eivät nyt ole välttämättä mitenkään relevantteja. Jos tähänkin asti olet voinut luottaa pojan isänsä luo hoitoon, ja miksikä ei, kysehän on pojan isästä - miksi tämä nyt muuttaisi tilannetta. Miksi joku tiina olisi sen huonompi ja holtittomampi ihminen kuin sinä itse? Ja, mieti ja punnitse, kun tulee se mies joka vie sulta jalat alta, niin aiotko itse ensimmäiseksi soittaa eksälle ja ehdottaa että hän nyt haastattelisi tän jannen ennen kuin se esitellään meidän pojalle?

Tunteet ovat ymmärrettäviä. Muistan kuinka mustasukkainen olin, kun kuopukseni kertoi isän uudesta naisesta. En ollut mustis eksästä, mutta lapsistani kyllä olin. Toimin itse perheasioiden sovittelussa ja eroperheiden kanssa, joten teoreettinen tieto minulla tietysti oli miten minun pitäisi toimia: olla iloinen eksän uudesta naisesta ja auttaa lastakin hänestä tykkäämään. Mutta kun herranjumala ei meinannut niille omille tunteilleen voida yhtään mitään. Aika kuitenkin auttaa, ja malttikin. Minun kokemuksestani on aikaa jo niin paljon, että lapsetkin ovat ehtineet aikuisiksi asti. Ja vaikka eksän nyksä saattaa ihan jees muija ollakin, olen tähän mennessä kuitenkin ymmärtänyt, että omille lapsilleni olen aina se ainoa äiti. Ihan niinkuin heidän isänsä on ainoa isä.
 
Ota asia exän kanssa puheeksi tosiaan kasvotusten, neutraalilta äänellä puhut "hei tuo meidän Jeppepoika kertoi että sun luona oli joku kiva tiina jonka kanssa Jeppepoika tykkäs leikkiä. Olisko mahdollista et voitais joskus tavata ja vähän tutustua? Olis helpompi sit hoitaa noita jeppepojan juttuja kun vähän tunnettais kaikki"
Älä kyseenalaista nopeaa suhdetta tai sen järkevyyttä tai kestävyyttä
Juuri näin.

:hug: - satuttaahan se, tuollainen yllättävä uutinen. Mutta älä ole ennakkoluuloinen vaan poista se pyytämällä tätä keskustelua.
 
? !
Jos ex-miehesi on kykenevä hoitamaan poikaa, sinä käyttäydyt kuten aikuiset eli ex-miehesi kumppanit eivät ole sinun vallassasi.

Voit tietty ruveta ryppyilemään, josta taas ei seuraa hyvää sinulle ja pojalle.

En kyllä itsekään olisi hyvilläni, jos ex-mieheni olisi hypännyt suoraan seuraavaan kainaloon, joten ymmärrän kyllä, ettet nyt oikein tiedä, kuinka päin olisit.

Ota aikalisä ja rauhoitu.
 
"joopajoo"
Et nyt ihan fiksusti ja aikuismaisesti käyttäydy...Miten sinulla on varaa sinulle tuntematonta naista kutsua sutturaksi ja vaikka miksi!Et itse taida ihan kunnossa olla.
 
"hehee"
Toivottavasti säkin sit aikanaan kuskaat oman uuden kumppanisi ihan oma-aloitteisesti exäsi tentattavaksi, sillä yhtä lailla hänellä on sitten oikeus tietää kaikki siitä sun uudesta ukostasi. Exäsi voi sit pitää ukolle luentoa siitä, mitä on sopivaa tehdä lapsen läsnäollessa ja varmistaa, että ukko varmasti halittelee ja pukee hänen lapsensa oikein.
 
"friday"
[QUOTE="joopajoo";29544653]Et nyt ihan fiksusti ja aikuismaisesti käyttäydy...Miten sinulla on varaa sinulle tuntematonta naista kutsua sutturaksi ja vaikka miksi!Et itse taida ihan kunnossa olla.[/QUOTE]

Rauhoittukaa nyt ihan oikeasti. Otsikossa lukee isolla:"Nyt tarvitsen apua".

Tuossa tilanteessa tunteet myllertää ja ollaan ihan oikeasti apua vailla kuten otsikossa lukee. "Rauha nyt" -jo kirjoitti miten vaikeaa on hallita tunteitaan.

Mieti omaa toimintaasi (ja muiden loanheittäjien toimintaa): Provosoidutte tällaisista pikkuheitoista ja sen jälkeen arvostelette sitä miten Ap toimii vastauksissaan. Miksi? Meillä on kaikki hyvin ja pitäisi olla vaikka varaa ottaa vähän kuraa niskaankin ilman että se maata kaataa.

AP:lla ei välttämättä näin ole. Ajatelkaa itse tilannetta, jossa olisitte juuri saaneet tietää noin ison asian keskellä muutenkin vaikeaa erotilannetta jossa rauhaa ja hyvää mieltä ei liikaa ole tarjolla.

AP ylireagoi ja alkaa itsekin varmasti sen jossakin vaiheessa ymmärtää, mutta ei takuu auta että mollaamme hänet maan rakoon. Hyvä että edes avautuu jonnekin, vaikka nyt sitten tänne Mitäs nyt -palstalle. Jos siitä on edes minuutiksi apua, niin hyvä.

Tseppiä aloittajalle!
 
  • Tykkää
Reactions: Miä.
Mä ymmärrän niin hyvin miten sua ketuttaa mutta kuuntele nyt miten puhut ihmisestä jota et yhtään tunne? Ja ei se vissiin poikaakaan seinille paiskonut. Rauhotu vähän ja ajattele uudestaan =)
 
"vieras."
Tiina leikki ja puki. Joo. Ymmärtäisin, jos lapsen suusta olisi tullut jotain negatiivista tyyliin Tiina joi kaljaa. Sitä olen ihmetellyt, että äideillä on mielestään oikeus puuttua kaikkeen, mitä isän luona tapahtuu, mutta eivät sitten kuitenkaan itse kerro uusista suhteistaan yms. kuten odottavat toisen tekevän.
 
Ompa vittumaisia kommentteja jotkut.
Itsestäkin oli aluksi (ja joskus edelleenkin) vaikeeta , kun lapset ovat isällään. Silloin ei voi vaikuttaa siihen mitä siellä tapahtuu ja millaisessa seurassa lapset ovat.
Ja tosiaan, kaikki isät eivät tiedä/välitä mikä on lapsen paras.
 
Aikuisten ihmisten väliseen kanssakäymiseen, vaikka sitten vain lapsen takia, voi kuulua esimerkiksi uusiin kumppaneihin tutustuminen, vaikkapa kahvittelun verran.

Mikään automaatio se ei ole.

Ymmärrettävää että ottaa koville, vaikka ei ukkoa kaipailisikaan. Iso elämän muutos ja lapsi ei ole aina kotona kun sinä olet kotona, kuten ennen.

Mutta joo, ylireagointia jollei ole jotain sen suuntaista mitä chef mainitsi, eli narkki tai vastaavaa, mies epäluotettava lapsen suhteen jne.

Sulla on pinnalla asiat, kuten ymmärrettävää noin tuoreen asian kanssa, tarvitset jotain tekemistä aivoillesi ettet paisuttele mielessäsi turhaan, niin tätä palstaa kuin oikeaa elämää.

Jos exä ei ole oikein innoissaan ajatuksesta että Tiina olisi sinun kanssa samassa pöydässä, eikä ole mitään syytä oikeasti miksi olisit epäileväinen lapsen saamaan hoitoon, niin kehoitan antamaan asian olla ja palaamaan sitten myöhemmin kun on mennyt vähän enemmän aikaa erosta.
 
  • Tykkää
Reactions: KyöpelinVuori
Vococ
Miten teitä aloittajan tsemppaajia ei häiritse yhtään, että ap toivoo jonkun ihmisen kuolemaa? Siis saako tällä palstalla nimimerkill kirjoittava rustata ihan mitä sattuu??
 
Niin kauan kuin lapsi ei kerro mitään huolestuttavaa et voi muuta kuin luottaa exäsi arviointikykyyn tässä asiassa. Koita ajatella asiaa siltä kantilta, että on mukavaa kun lapsella on paljon aikuisia joiden kanssa olla.

Ja jos tapaisit uuden miehen niin neuvottelisitko asiasta exäsi kanssa? Kysyisitkö lupaa, että saako lapsi tavata hänet? Veisitkö miehen exälle näytille ensiksi?
Veikkaan, että et ja ihan vaan siksi koska sinun elämäsi ei kuulu hänelle.
 
ssss
No ohhoh. Aikamoista. En kyllä nyt yhtään tajua, että miksi ajattelet asian noin?!

LapseNNE on ISÄLLÄÄN. Siis sillä omalla isällä, joka varmasti tietää mikä lapselle on hyväksi. Se lapsen isä nyt mitä luultavammin pystyy ja kykenee tekemään päätöksiä myös sen suhteen, että onko Tiina kykeneväinen pukemaan hänen lastaan vai ei.

Siis oletko sä nyt ihan tosissasi? :)

Onko tässä taustalla jotain, mitä pitäisi tietää ennen, kuin voi antaa lausuman? Vai mitä häh?

Koitan miettiä asiaa omalta kantiltani. Jos meille tulisi ero ja Tiina alkaisi lasten isän luona hoitamaan mun lapsiani, niin se olisi mulle täysin ok. Mä luotan mieheni (joka olisi tuolloin ex-mies) kykyyn aivan täysin siinä suhteessa, ettei hän antaisi Tiinan pukea lapsiaan, mikäli Tiina ei siihen kykeneväinen olisi jne. Vaikka en olisi itse koskaan Tiinaa tavannutkaan.

Mitä, jos ex-miehesi tutustuu vaikka töissä miespuoliseen työkaveriinsa. Ja mies menee sitten työkaverin luokse viikonloppuna kahville. Työkaverilla on vaimo ja pari lasta...Teidän lapsenne ilmoittaa halustaan päästä potalle ja työkaverin vaimo ilmoittaa voivansa auttaa, jotta ukot saa jutella rauhassa. Pitääkö ex-miehesi tällöinkin soittaa ja pyytää lupa sinulta sille, että työkaverin vaimo saa hoitaa lastanne?

Ei...mulla ei ole mitään 24/7 tilannetieto-oikeutta lapsiin jokaisen asian suhteen sillä aikaa, kun lapset olisivat isällään. Kuten ei mullakaan olisi mitään 24/7 tilannetietovelvoitetta lapsen isälle silloin, kun lapset olisivat mulla. Eiköhän normaali, noin niin kuin edes suunnilleen tervepäinen ihminen osaa hoitaa sen lapsen asianmukaisesti myös eron jälkeen?

Ylireagoit. Vahvasti.
Mistä sä tiedät mikä se Tiina on? Kysehän oli käsittääkseni siitä että uusi nainen oli esitelty lapselle ilman että äiti tietää. Ja sen jälkeenkään ei oltu sanottu äidille mitään vaan lapsen kautta piti kuulla tämä. Ymmärrän kylä että TÄSSÄ KOHTAA ap harmittelee asiaa.
 
"friday"
Miten teitä aloittajan tsemppaajia ei häiritse yhtään, että ap toivoo jonkun ihmisen kuolemaa?
Minulta on ilmeisesti mennyt jotakin ohi. Missä tässä ketjussa yritettiin tappaa joku?

Muuten olet kyllä ihan oikeassa tuon häiritsemisen suhteen. Olen valmis hyväksymään isojakin "tunnekuohuja" ja huolestun vasta sitten kun joku on seuraavana päivänä edelleen samaa mieltä.

Minusta näyttää siltä, että Suomalaisessa meiningissa ongelma on enemmän sisällään pitäminen kuin liika avautuminen. Toisaalta voin olla hyvin väärässä ja tuskin osaan edes erottaa sitä milloin joku avautuu liikaa ja milloin joku kätkee sisälleen liikaa.

Vaikeita asioita, joista usein tuntuu että kaltaiseni puupään pitäisi olla vain hiljaa...
 
ei oikeutta
Ei sinulla ole oikeutta kontrolloida, ketä lapsesi tapaa ollessaan isänsä luona. Ei oikeutta edes tietää. Eikä sinunkaan tarvitse raportoida sosiaalista elämääsi exällesi, ei edes, vaikka joku uusi tuttavasi peräti leikkisi lapsenne kanssa.

Ymmärrän, että tunteet voi olla pinnassa ja tieto exän uudesta satuttaa. Mutta lapsihan ei ole kertonut mitään huolestuttavaa, joten sinulla ei ole mitään syytä ajatella, että Tiinan läsnäolo olisi lapselle vahingollista.

Annat mielestäni itsestäsi melko kummallisen vaikutelman, jos nyt haluat varta vasten tavata Tiinan ja tentata hänestä tietoja. Kukaan ei usko, etteikö tuollaisen takana olisi mustasukkaisuus.
 
"milli"
uskomatonta kommentointia joiltakin.. :O tottakai se tuntuu pahalta kuulla tällasta vaikka olisi omastakin aloitteesta ero tullut. ja siltikin vielä ehkä vaikka itelläkin olisi uusi se saattaa vähän kirpaista. mä luulen kuitenkin enemmin, niinkuin itekkin ajattelen, et ap. pelkää (ja mun mielestä ihan syystä) että tämä Tiina on vain yksi niistä monesta tulevasta "laastarista" tai "hoidosta" joita lapsi joutuu näkemään ja opettelemaan tuntemaan sen takia että vanhempi on itsekäs ja laittaa omat halut ja tarpeet lapsen edelle.

itse olen siis sitä mieltä että on liian aikaista että uusi kumppani jo parin kk päästä ASUU saman katon alla, tilanne ois toinen jos Tiina esiteltäisi vaikka ystävänä ja kävisi kylässä, lähtisi illan tullen omaan kotiin eikä annettais lapsen ajatella ja tottua liikaa, jos sitten kuitenkin näillekkin tulee ero ja taas kohta on uusi Tiina lapsen elämässä joka sekoittaa pienenpäätä kyllä..
 
Kumma maailma
Minusta on kyllä aivan liian aikaista ottaa 2kk eron jälkeen uutta kumppania ihan missä tilanteessa tahansa. Jos mietin omaa eroani, en olisi voinut kuvitellakkaan 2kk eron jälkeen alkavani kaikkea jonkun kanssa alusta, toipuminen oli vielä ihan kesken. Eikä meillä ollut lapsiakaan.

Tilanteesta tekee vielä pahemman se, että noin nopeasti vanhempien eron jälkeen, jolloin lapsella/lapsilla on muutenkin sopeutumista uuteen tilanteeseen, esitellään lapsille heti joku uusi aikuinen.
 
Vococ
[QUOTE="friday";29545011]Minulta on ilmeisesti mennyt jotakin ohi. Missä tässä ketjussa yritettiin tappaa joku?

Muuten olet kyllä ihan oikeassa tuon häiritsemisen suhteen. Olen valmis hyväksymään isojakin "tunnekuohuja" ja huolestun vasta sitten kun joku on seuraavana päivänä edelleen samaa mieltä.

Minusta näyttää siltä, että Suomalaisessa meiningissa ongelma on enemmän sisällään pitäminen kuin liika avautuminen. Toisaalta voin olla hyvin väärässä ja tuskin osaan edes erottaa sitä milloin joku avautuu liikaa ja milloin joku kätkee sisälleen liikaa.

Vaikeita asioita, joista usein tuntuu että kaltaiseni puupään pitäisi olla vain hiljaa...[/QUOTE]

Yritettiin tappaa? Sanoin, että toivotaan kuolemaa. Kommentti #32:

"on siellä ja jos ei ole, niin kiitti haukotuksesta. toivottavasti saat keuhkosyöpäsi tietoosi vasta viime vaiheessa."

Minun mielestäni melko sairas toivotus kenelle tahansa kirjoittajalle.
 

Yhteistyössä