Nyt tarvis apuja; LAPSEN MILIUMEISTA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja

Vieras
Lapselle ( 3v ) tuli noin vuosi sitten silmien ympärille tuollaisia miliumin näköisiä näppyjä; ei ole kutisseet eivätkä levinneet joten en ole lääkärillä käyttänyt. Nyt kuitenkin on käsi-ja jalkataipeissa muutamia ja navan ympärillä. Mietin että eikö miliumit ole yleensä vaan kasvojen alueella? Nuo on sellaisia niinkuin minifinnejä - pienen pieni ( muutaman millin leveä ) näppy jossa ihan kuin sisällä olisi jotain valkoista. Ja tuntuu sormen alle melko kovalta. Lasta ei häiritse ne mutta itse mietin että mitä nuo on? Voisiko olla allergiaa? Lapsella on atooppinen iho.

MUlla on pojalla,nyt 3v ollu kyseisiä 'näppylöitä' vauvasta asti siellä täällä muutamia.Ensimmäisen vuoden pysyivät normaalina,sen jälkeen näppylät ovat alkaneet katoilla itsestää.Katoaminen tapahtuu siten että 'näppylä' muuttuu ensin todella todella ruman 'finnin' näköiseksi,tulipunainen ympärys ja keskellä iso paise.Se siitä puhkiaa itestään,joskus myöskin poika on sen raapassu.Olen pyyhkässyt sitä jollakin kuivattavalla aineella,mitä nyt on sattunut lääkekaapissa yms olemaan.Joskus vesirokkoon varten hankitulla liuoksella,desinfiointi-aineella ja viimeisimpään käytettiin(iski vesirokko kesken vatsataudin ja tätä varten hankittu liuos oli jo loppunut) lääkekaapista löytynyttä OFF:in kylmägeeliä.Pienet mustat montut jää näpyn kohdalle,eli todella todella pienet jälet

Kiitos vastauksestasi! :) Oletko käynyt näyttämässä lääkärillä ollenkaan näppyjä? Onko teidän lapsella atopiaa tai allergiaa? Mietin vaan että mistä nuo johtuu? Ja kun ne nimenomaan tulee tuohon kasvojen yläosaan ja taipeisiin. Ja nyt tuohon mahan seudulle. Muualla ei ole; esimerkiksi selässä tai käsien/jalkojen muissa osissa.

Näytettiin lääkärissä useammankin kerran silloin alle 1-vuotiaana,sanottiin ettei niihin kannata puuttua.Vanhaan aikaan niitä on kuulme nyitty pinseteillä lapsesta mutta mun mielestä kuulosti aika brutaalilta että mun puolesta pojalla on ne saanu itsestään kaikkoilla.Pojalla on paljon allergioita mut ei kuulema voida sanoa että suoranaisesti niistä johtuisi. Meillä näppylöitä on pääasiallisesti ollu vatsanseudulla,kainaloissa ja reisissä

Heips! Miliumeille ei kannata tehdä mitään koska ne voi tulehtua ihan kamalasti jos niitä yrittää poistaa. Mulla nimittäin on niistä ja pahasta aknestakin kokemusta, joten tosiaan parempi vaan ihastella kuin vihastella niitä :)

Yhteistyössä