nyt tarttis ruoka-apuja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
eli kaapista löytyis hunajamarinoituja kanasuikaleita ja ruokakermaa. mitä saisin noista aikaiseksi? Olen niin tumpelo keittiössä etten osaa käyttää ruokakermaa oikein mihinkää. ja mitä sit tuon kanssa? perunoita, makaronia?

Mä taas käytän ruokakermaa kaikkeen. :D Sitä on aina kaapissa.

Just laitoin uuniin broilerimakaroonilaatikon.
Ruskistin kanat ja sipulin, keitin makaroonit kypsiksi. Sekoitin ne ja maissit sekaisin, laitoin uunivuokaan ja päälle 3 juuston kermamunaseoksen sekä kanalientä.

Saas nähdä millasta tuli, en ole aikasemmin tehnyt moista.

Just. Meillä on esim. juuston käyttö vähän niin ja näin ku kahdella pitää olla laktoositon ruoka. Ajattelin kans jotain laatikon tyyppistä mutta enhän mä osaa mitään tehdä. :ashamed:

Tuostahan tulee tosi hyvä kanakastike! :) Meillä lapset tykkää tosi paljon spagetin kanssa.
Hunajamarinoituja kanasuikaleita paistinpannulla kypsäksi, ruokakermaa ja mausteita oman maun mukaan sekaan. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Just. Meillä on esim. juuston käyttö vähän niin ja näin ku kahdella pitää olla laktoositon ruoka. Ajattelin kans jotain laatikon tyyppistä mutta enhän mä osaa mitään tehdä. :ashamed:
Onhan juustoa laktoosittomanakin..

Ruskistat ne suikaleet, kaadat päälle sen ruokakerman, anna hautua vähän aikaa ykkösellä kannen alla. Lisäksi voit heittää mukaan vaikka herkkusieniä, jos sellaisia on. Keitä pastaa lisukkeeksi ja tee salaattia.

Ruskista kanasuikaleet pannulla, lisää currymaustetta (ja sipulia/paprikaa tai molempia). Myös soijakastike antaa kivan maun, persiljakin on hyvää. Lisää kerma ( jos ei "paksua", niin lisää ensin pannulle 1 rkl vehnäjauhoja ja sekoita, tai valmista kastikesuurustetta jälkikäteen) ja anna kiehua (kannen alla) n. 10 min. Jos kermaa on vain 2 dl, voit suurustaa reilummin ja lisätä kiehuvaa vettä joukkoon. Tarjoile riisin tai pastan kanssa.

Yhteistyössä