Nyt tarttis apuja, kun kaupunki vaihtuu

Mitä kaikkea sitä pitääkään muistaa?
Me halutaan muuttaa takaisin Kotkaan, kotipaikkakunnalleni. Emme viihdy vaan täällä pk-seudulla. Nyt sitten laitettu asioita oikein kunnolla eteenpäin, mutta puuttuukohan tästä vielä jotain.
Työpaikkahakemukset laitettu, ovat Kotkan päässä tietoisia, että itse pystyn aloittaa työt siellä 1.6 alkaen.
Lasten hoitopaikkahakemukset/esikon esikouluhakemus
Asuntohakemukset

Jotain varmasti vielä puuttuu, mutten vaan keksi mitä. Olis kiva kuulla miten muilla on onnistunut kaupungin vaihto näin, kun hoitopaikatkin pitää saada. Me muutettiin tänne pk-seudulle reilut 2,5 vuotta sitten ja silloin tosiaan oli todella helppo muuttaa kun olin itse vielä kotona lasten kanssa ja mies sai täältä töitä. Nyt ei oo mitään varmuutta töistä, ei varmuutta asunnosta. Hoitopaikat kyllä varmastikin saamme, mutta voiko tämä olla yksi peruste myös asunnon saannille?

Kiitokset jos joku jaksaa lukea ja vastatakin jotain. :)
 
Myä haluttais johonkin karhulan alueelle tai ainakin lähialueille. Kun tänne muutettiin asuttiin ihan Karhulan "keskustan" tuntumassa. Eniten mä tykkäisin alueista Otsola, mäntykangas. :) Vaan vuokralle pitää muuttaa, niin tyytyväisiä ollaan siihen mistä sellasen saa. :)
 
Joo tuntuu aika kiven alla olevan työt siellä miehellenikin. Mutta ilmeisesti kävisi täällä nyt sitten koulutuksen, joka kestää onneks vaan puoli vuotta ja sen koulutuksen ansiosta sais töitä heti myös Kotkasta. Eli sitten tulis elettyä pari kuukautta taas kaukosuhdetta. :)
Kymin puolelle hyvinkin. Minuu ei saa Kotkansaarelle eikä tonne Aittis, Karhuvuori puolelle.
 
Joo se toki pitää tehdä kun se asunto vaan löytyis sieltä Kotkasta. Joitain liitteitä tässä pitää vielä lähetellä Kotkan puolelle, joten sitten jäämme odottelemaan vastausta. Toisin sanoen soitellen sinne joka viikko. :D
 
Muutto on tosi raskasta, ollaan asuttu tässä missä nyt asutaan vasta puoli vuotta. Enkä todellakaan jaksais sitä pakkaamista yms. Mutta meijän koti on muualla, ei se ole täällä. Ja siellä on hyvä olla. Tätä mieltä minäkin olen. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kumkvatti:
Muutto on tosi raskasta, ollaan asuttu tässä missä nyt asutaan vasta puoli vuotta. Enkä todellakaan jaksais sitä pakkaamista yms. Mutta meijän koti on muualla, ei se ole täällä. Ja siellä on hyvä olla. Tätä mieltä minäkin olen. :)
Näin meilläkin oli. Ja kotiinpäin on aina helpompi mennä :heart:
 
Tää vaan kaikki tuntuu yhdeltä isolta paperisodalta. Sit yrittää noita asioita hoitaa töiden ohella ja juosta missä milloinkin. Tänne muutto oli niin yksinkertaista kun ei tarvinnut miettiin lasten hoitopaikkoja tai oikein mitään muutakaan.

Mutta niinkuin tuolla kahvipannu porisee sanoikin, koti on siellä missä on hyvä olla. :heart:
 

Yhteistyössä