Nyt syksyllä 2010 yrityksen aloittavia / aloittaneita?

Pahoittelut tädistä Lunea, mutta samalla onnea uuteen ekaan viralliseen kiertoon!!
Mulla tuli koko eilinen päivä kirkasta verta, illalla loppu ja yölläkään ei tullut enää mitään. Myös menkkamainen tunne hävisi onneksi samalla ja aamulla oli ihana yllätys vaa'alla: mulla on paino pudonnut 3 kiloa syyskuun alusta eli siitä kun kävin poistattamassa kierukan! Vatsasta on hävinnyt myös ällöttävä turvotus (tosin läskiä yhä riittää :whistle:) eli näköjään kierukka on ollut ainakin osasyynä siihen, että mulla on viimeisen vuoden aikana noussut paino 10 kg. En tiedä mitä eilinen vuoto oli, kierto hakee vielä paikkaansa, ehkä se oli joku ylimääräinen tyhjennysvuoto tai jotain.
Antaa Lunea päivät olla vielä noin, kattelen tän kuukauden loppuun tuleeko loppukuusta tai ens kuun alussa menkat, että pääsisin myös ekaan varsinaiseen yk. Peittojakaan ei olla paljon heiluteltu johtuen tästä vuotamisesta eli ei ainakaan tärppiä ole tiedossa.
 
Huomenia.Mulla oli tosiaan "kommellus" kun mulla oli pahoinvointia,heikotusta yms.ns.raskausoireita ni tein r-testin vaikka tajusin kyl ettei raskaus olisi vielä edes mahdollist muta testissä näkyi siis kuitenkin haamu/viivanpaikka joka sit vähän ihmetytti..sit joku fiksu kerto että ovulaatio voi näkyä
r-testissä haamuna joten minäpä ostin ekaa kertaa ovulaatiotestejä vaikka olin aluks ajtellu etten niihin ryhtyisi..no sieltä sitten bongasin tulevan oviksen joka siis tapahtui viime yönä tai tänä aamuna koskaa eilen illalla viivat oli käytännössä saman vahvuiset ja tänä aamuna testi viiva jo selvästi vaaleampi ja tänään on vasenta munasarjaa vihlonu...eilen onneks tuo tyhjennysvuoto vähän hellitti ni päästii lakanoiden väliin.Mut se miks sen ovistestin tein ni halusin kokeilla että meneekö mun kierto edellisten kuukautisten 30.8 vai tyhjennysvuodon 9.9 alkamisen mukaan,ja koska ovis oli nyt niin se menee siis niiden menkkojen mukaan.en kyllä usko että tästä vielä raskautuisi, ajattelin et kun tyhjennysvuoto just ni ettei kohdun limakalvoilla olisi sitte tarpeeks tarttumapintaa...en tiiä...???jää nähtäväksi...
no mulla on nyt ainakin virallisesti yk 1 ja huomena varmaan sit dpo 1,kierto on jotain 31-32, kolmas lapsi haaveissa,kaksi tyttöä entuudestaan,nii ja ite oon 27v
 
Mä voisin sit ensi kierrossa laittaa no kp:t ja yk:t tohon, kun tämä kierto nyt ei vielä ole varsinainen yrityskierto. Tosin kierrothan tälläkin vielä aika lailla hakee pituuttaan.

Anneli80 minäs päivänä teidän esikoinen on syntynyt. Meillä on aika sama tilanne. Imetystä vielä ja ekat synttärit lähestyy. Meillä siis poika täyttä vuoden 1.10.
 
Voi Punkku olla juu, että vielä ei ole kunnon tarttumapintaa, MUTTA eihän sitä koskaan tiedä, ja kuumeilu on kivaa. :)

Kyllähän mekin ihan täysillä yritettiin jo edellinen kierto, mutta kun vasta jätin pillerit pois niin en ihan hirveitä toiveita kuitenkaan nostanut. Oikeastaan vasta eilen uskalsin jo ihan vähän toivoa, kun lämmöt eivät olleet laskeneet ja koko päivänä ei kuulunut. No, aamulla olikin taas ihan alkukierron lämpö ja sieltähän se tätskä hurautti paikalle, salakavalasti ilman mitään kipuja edes. Eilen olin kyllä senkin edestä kipeä.

Mullahan tosiaan ei ihan ekaa kertaa ole yritys käynnissä vaikka esikko onkin tilauksessa, siks tunnen kroppani aika tarkkaan. Mies vaan vaihtui tuossa välissä, niin nyt pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Skorppiooni, mulla oli ennen esikoista keskenmeno jonka jälkeen meni jokunen kierto niin, että aina ovulaation aikaan vuosin päivän. Pikkuhiljaa vuoto sitten väheni ja oisiko ollu 4-5 kierto niin sitä ei enää tullut. johtunee jostain hormoonien heittelystä?

Uskomatonta, mutta heti kun täällä alkoi kirjoitela niin tuntuu kun oisi paksuna :D Ihan kun oisi valvonu koko yön tai krapuloissaan.. Esikoinen kyllä herätteli yöllä pariin kertaan, mutta niinhän se on tehnyt viimiset puoli vuotta ilman tämmöstä fiilistä aamulla. No jäämme seuraamaan mitä tässä tapahtuu :)
 
Minä myös liityn tähän ketjuun! :wave:

YK 1 menossa kp 20/28 ja kolmatta kuumeilen, ensimmäistä yhteistä mieheni kanssa.
Kierukka poistettiin nyt syyskuun alussa.

Aiemmilla kerroilla yrittää sai kauan, esikoista 1 v ja 2 kk ja kuopusta 2 v 1 kk.

Mulla on ikää 30 vuotta ja miehellä 35. Mulla kaks lasta edellisestä liitosta (4 ja 10 v). Yhdessä ollaan nykyisen kans oltu vuoden verran. Vauvakuume on molemmilla aivan mahdoton ja melkein alusta asti on ollut selvä että yhteistä pikkuista tullaan yrittämään. Aikaisempaan liittoon verrattuna nykyinen oikeasti haluaa yrittää. Exän kans ei vauva mahdollisuudesta saanut puhua muuten loppui touhuilu siihen.
Nyt on touhuilu jatkunut ennallaan ja nautinto ja hauskuus on pysyneet. Eli ressiä ei siihen touhuun oteta.

Vähän "historiaa"
Exän kans oltiin yhdessä n. 14 vuotta joista 8 naimisissa. Pari vuotta oli suhteessa kaikki pielessä, minä inhosin itseäni, eikä mieskään ollut tyytyväinen minuun eikä suhteeseen. Vuosi sitten kesällä asiat selkeni, totesin että minä olen hyvä tällaisena ja jos en miehelle kelpaa niin antaa olla. Laitoin eronvireille. Syksyllä tapasin sitten nykyisen ja mitä enemmän juttelin ja tutustuin mieheen sitä enemmän huomasin hänestä pitäväni. RAKASTUIN häneen jo ennen ensi suudelmaa.
Lapset on ottaneet hyvin uuden miehen elämäämme, lapsille esittelin miehen vasta toukokuussa, mutta sitten onkin koko kesä oltu tiiviisti porukalla yhdessä. Välit exään on mitä parhaat, ei riitoja ja hyvin mahtuu ex ja nykyinen samaan kahvipöytään.
 
Ja taas vuotaa! :O Nyt enempi kuin eilen. Mitään menkkakipu ei tosin ole ja vuoto ihan kirkasta verta. Oisko nää nyt kuitenkin menkat, jotka tuli jo kierron puolivälissä eli limakalvo ei ollut ehtinyt paksuuntua ja siksi tyhjennys tulee pelkkänä verenä? No katsellaan montako päivää vuoto kestää... KP siis ihan ?/?

Niin ja tervetuloa Hellun Martta! Kiva että olette nykyisen miehen kanssa samalla aaltopituudella kuumeilun kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
Hei ja Moi!

Mahtuisiko vielä joukkoon yksi vauvakuumeinen? Esikoinen on 1v 3kk ja vauvakuume sen kun nostaa päätään vain korkeammalle!=) Itsellä ikää 27 v. Yritys olis tarkotus aloittaa ens kuussa!Esikoinen tärppäs yk 3.
Menen nyt lukemaan teidän kirjoituksianne,jotta pääsen kärryille missä kukin menee ja vähän tutustun teihin (mikäli tyttö ei herää päikyiltä) :whistle:
 
Kaikille uusille tasapuolisesti tervetuloa joukkoon!

Itsellä alkaa pikkuhiljaa olemaan pieniä menkkoja ennakoivia nipistyksiä alavatsalla. Jännityksellä ootan josko tänään tai huomenna pääsisin virallisesti uuteen kiertoon.
 
Barbapörrö: meidän neiti on syntynyt 5.10 eli aikalailla meidän pikkuiset ovat saman ikäsiä:) Itse olisin valmis luopumaan jo imetyksestä, mutta neiti on hieman eri mieltä asiasta. Yöllä ei enää saa tissiä, mutta päivällä haluaa 2-4 kertaa syödä. Olen vakaasti päättänyt, että kunhan "oikeata" lehmän maitoa saa juoda, saa imetys loppua:|
 
Hei! :wave:
Meilläkin 2. toiveissa. Esikko n. puolivuotias mutta yritys on varoivaisesti jo aloitettu. Eihän sitä tosiaan tiedä kauan joutuu yrittämään. Niin ja tosiaan suht pieni ikäerokaan ei haittaisi, mikä nyt sattuisi tärppäämään. Imetän edelleen kiinteiden ohella eikä menkat ole alkaneet joten.. Esikoisesta plussasin vasta kp53 eli kierrot ovat olleet piiiitkiä ja epäsäännöllisiä joten saa nähdä mitä ne ovat sitten kun seuraavan kerran saan tätin kylään (jos saan).
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:
Aina vaan tulee vuotoa, tänään aika vähäsen ja ihan ruskeeta. Mikään tulehdus tm. ei ainakaan pitäis olla kyseessä, koska gyne teki tutkimukset ja ultrasi kierukan poiston yhteydessä. Kai kroppa vaan tyhjentyy nyt kierukan jäljiltä... kierrosta ei siis edelleen mitään varmuutta.
Taas yksi kaveri kertoi tänään odottavansa, heille tulee pikkukakkonen maaliskuussa. Mäkin haluun!! Olin tiistaina Me&I vaatekutsuilla ja olisin halunnut ostaa sen vauvanpeiton ja vauvahaalarit ja vaikka mitä ihanaa! Miten tää vauvakuume voi puskea näin vahvana päälle?
 
Tervehdys taas kaikille :wave:

skorpioni07 eiköhän tuo vuoto tosiaan ole vain sitä, että kierukan poisto on pistänyt kropan vähän sekaisin. Kyllä se siitä ajan kanssa tasaantuu ja kierron pituuskin selviää sitten. Onhan se kurjaa odottaa, että vauvakuume pukkaa täysillä päälle ja sitten joutuu vähän odottelemaan ennen kuin pääsee varsinaisiin yrityksiin. Mutta kyllä se pian tapahtuu sekin :)

Mun eiliset ns. menkkakivut tais vaan olla mun villin mielikuvituksen tuotetta, koska tänään ei oo taas mitään tuntemuksia. Hassua, mutta en oo ennen toivonutkaan näin hartaasi, että kuukautiset alkaisivat.
 
Tilulileijaa! Täällä yks liittyjä, joka o käyny lueskelemassa ketjua jo jonku tovin, mutta piru vie, nyt hajoaa pää jossen liity.
Elikkäs 25 on ikää, iha ekaa toivomassa ja yritetään ekaa kertaa. Ja jeesboks, joha o kuupa pehmeänä ja koko ajan pyörii ajatukset ja enpä ole koskaa omaa oloani ajatellut näin paljon ku viimeisen kuukauden aikana...
Söin pillereitä 10 vuotta ja 3 viikkoa nyt ilman. Ja ei minkään valtakunnan käsitystä mitä minun kropassa tapahtuu. Olin ovulaation takia suurinpiirtein menossa tautipolille, että on klamydia jne... ku ei ole koskaa ollu semmosta, ku teinistä asti syöny pillereitä. ( ja tietty 3 liuskaa aina putkeen).
Nyt olis ilmeisesti se ovulaatio eka takana, ja olen keksinyt itteleni kaikki maholliset oireet. Ok. alkuviikosta oli ovis, ja nyt on muka pahoinvointia, nännit kipeät, väsyttää ja nipistelee vatsaa. Tiiän järjellä ajateltuna, että ei voi olla vielä mitää raskausoireita, mutta voi piru ku mie toivon, että kroppa nyt oliski edistyksellinen ja tietäisin heti. Huoh.
Miksi pitää haluta näin paljon :)
 
Tervetuloa millimolli tänne muitten kuumeilijoiden joukkoon!! :wave:
Mulla on siis kroppa sekaisin (nyt viimein vuoto loppu) ja niin on mielikin! Eilen aloin kotimatkalla itkeä ihan hillittömästi, kun yks työkaveri töksäytti yhdestä työasiasta loppupäivästä ja se jäi sitten kaivelemaan mieltä ja tuntui ihan maailmanlopulta! No kotiinpäästyä silmät oli tietty ihan punaiset ja mies oli ihan huolissaan, että mikä nyt ja kun selitin, niin aloin itekin nauraa miten vähäpätöinen asia loppujen lopuks oli kyseessä ja samassa olin taas ihan happyhappyjoyjoy eli mielialat heittelee ihan maailmanpyörää! Nyt kun aattelen, niin viimeisen vuoden aikana ei oo tullut kovin montaa kertaa itkettyä, vaikka syytä ois ollut monestikin. Ennen olin oikea itkupilli, nyyhkyleffat sai kanavat aukeamaan ym. Voiko hormonikierukka laimentaa niin paljon tunteita, ettei edes itku tule niin herkästi? Ja nyt kun tuo vekotin on pois, niin tunteet heittelee 0-100 ihan hetkessä. :rolleyes:
 
ma
Moi! Toivottavasti vielä yksi mahtuu mukaan! Oon 28 ja ensimmäistä ollaan päätetty alkaa yrittämään. Pillerit lopetin helmikuussa, niitä tuli syötyä yhteensä noin 12 vuotta. Pari ensimmäistä kiertoa pillereiden lopettamisen jälkeen oli 28 päivää niin kun pillereidenkin kanssa, sen jälkeen pari tosi pitkää kiertoa ja viimeisin 30 päivää. Tästä kierrosta päätettiin alkaa yrittää, mun laskujen mukaan ovis viikko sitten, tosin viime tiistaista asti alavatsaa nipistelly taukoamatta. Toivotaan, että se tarkoittais sitä mitä toivon!!
 
Lauantai ehtoota taloihin!

Skorpioni: hyvä,että sulla vuoto vihdoin lakkas...ei varmasti hääviä,kun kroppa on sekaisin.Toivottavasti tästä eespäin kierto tasoittuu!

Ymmärrän hyvin teitä jotka ensimmäistä yritätte!Itselläkin oli sillloin pää vain ja ainoastaan täynnä kaikkea raskauteen ja yrittämiseen liittyvää =) Nyt toista lasta kohta yrittämään aloittaessa on paljon rauhallisempi mieli,kun kaikki ei ole enää niin uutta ja ihmeellistä...vaikka toki tämä jännää jälleen on!Nyt ei myöskään ole aikaa niin paljon,kun on tuo reilu 1 vuotias tuossa hääräämässä =)
Ma: Toivotaan,että vatsanippailut olis merkki alkaneesta raskaudesta!!Itsellä esikoisen tärppikierrossa oviksesta vk eteenpäin oli mahassa koko ajan sellainen olo,kun ois joku superovulaatio koko ajan päällä.Sitten muutama pv ennen kun menkat ois pitäny alkaa alkoi menkkamaiset mahakivut ja olin ihan,et noni menkat alkaa kohta...MUTTA ei ne alkanutkaan.Siitä eteenpäin olikin sitten aika monta vk masu vähän kipee.Mutta pääasia,että vauva oli masussa :heart:

Nyt menen hopihopi saunaan,juutuin koneelle...TAAS :D
 
Heippa, voisin liittyä joukkoon iloiseen ku täällä kuitenkin käyn lukee juttujanne ja haalimassa lisää tietoa :) ! Eli toinen toiveissa ja nyt kp. 21/25 ja yk. 3...

Jännitän ja epäilen josko se raskaus tälläkään kertaa alkaisi :( ! Eli ti. tai ke. pitäis menkat alkaa,hope not!

Ensimmäistäkin joudttiin puoli vuotta odottaa ja yrittää ja niin taitaa tässäkin tapauksessa käydä... Inhoon tätä odotusta,sitä niin turhautuu ja lapsen saamista miettii vaan koko ajan,ei mitään muuta... Tulee melkeen niinku pakkomielle ;)

Täällä saa ihanaa vertaistukea ja vinkkejä, miten vois avittaa tuota lapsen tuloa,kiitos siitä <3 ! En ensimmäisestä edes hoksannu et jotain apujakin vois käyttää ja kysellä...Siispä nyt tilasin netistä ovistestejä ja r.testejä, ettei tarvii kylä apteekista ostaa :)! kokeillaan sit ens oviksessa jos osaan :p
 
Kuumeilijat
Nimimerkki..............KP............dpo.........YK.............Monesko toiveissa
Jotain...................1/27-32....................1...................2
Lunea...................2/?...........................1..................1
anneli80...............5/35/99....................0...................2
skorpioni07.........15/30?........................1..................2


Mukana keskusteluissa
Barbapörrö
Pepe10
Punkku


Plussat

Saa päivittää, kuka ekana ehtii/viitsii! :)
 
YK 1 menossa kp 18/28 ja toista mukulaa havittelen! Vauvakuume on melkoinen ja elän koko ajan siinä ihanassa luulossa, että olen jo raskaana :p Alavatsa on keulinut ja juilinut siihen malliin, että joko munasarjoista lähti kaikki pölyt irti tai sitten olen oikeasti raskaana :rolleyes: Haluan uskoa jälkimmäiseen vaihtoehtoon...
 
Kuumeilijat
skorpioni07.........kp ??/30?....................yk -........toiveissa 2
Jotain.................kp 1/27-32..................yk 1........toiveissa 2
Lunea.................kp 3/28?.....................yk 1.........toiveissa 1
anneli80.............kp 6/35-99..................yk 0.........toiveissa 2
RockMama81......kp 18/28......................yk 1........toiveissa 2
Punkku...............kp ?/31-32......dpo2......yk 1........toiveissa 3
MeMaMi..............kp 21/25.....................yk 3........toiveissa 2
Hellun martta......kp 22/28.....................yk 1........toiveissa 3


Mukana keskusteluissa
Anskuliina
Barbapörrö
Ma
Millimolli
Pepe10
Viuhti10

Plussat

Saa päivittää, kuka ekana ehtii/viitsii! :)
 
Viimeksi muokattu:
Lauantaita täältäkin!

Johan meitä alkaakin olla melko liuta! Hienoa! Huudelkaa, tai korjailkaa vaikka reippaasti itse, jos listalla on jotain häikkää, kp:t väärin, tai joku unohtunut vallan kyydistä. Tervetuloa uudet, vaikka uusiahan me ollaan kaikki. :)

Skorppari, kiva, etten ole ainoa hormonisekoilija. :D Pillereiden lopettamisesta lähtien olen itkenyt tai kiukustunut muuten vain tyhjästä noin viikon välein. Ekan kerran päivä ennen tyhjennysvuotoa, toka pari päivää ennen ovulaatiota, kolmas viikko sen jälkeen ja sitten taas pari päivää ennen kuukautisia. Nyt on ollut tyyntä, mutta mies parka ihan pihalla, luulee et hän tekee jotain väärin ku koko ajan kärttyän..

Ei tosiaan ole tapana meuhkata tyhjästä, joten jälkeenpäin kummastuttaa ja hävettää itseäkin nuo ihme puuskat. Mutta eiköhän tämä tästä tasaannu, toivottavasti mahdollisimman pian, ja miehelle sekä itselle olen selittänyt tämän juuri noilla hormoniheitoilla. Ei tää mistään muusta vain voi johtua.
 
Täällä kuumeillaan täyspäiväisesti. Oikeastaan mikään muu ei mielessä pyöri kuin kauhea kaipuu raskautua. Järki toppuuttelee sillä aiemmilla kerroilla tottui pettymyksiin. Varoitin miestä että kun menkat alkaa se kolahtaa kovaa. Pettymys tulee olemaan suunnaton. Toive vauvasta saa mielen temppuilemaan ja nyt onkin kolmená aamuna kuvottanut, muutaman päivän "huimannut" ja eilen "pisti" vatsaan ilkeästi. Menossa on kp 22/28. Perjantaina aattelin kuiten testata sillä olis pirskeisiin meno. Saattaa kyllä olla ettei biletys kiinnosta negan jälkeenkään, jos plussaan lähden ilomielin rakkaalle kuskiksi. Eli taas hurjasti asioita mielen päällä. =)
 

Yhteistyössä